11 de waarschootse muziekquiz

Plaats reactie
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

11 de waarschootse muziekquiz

Bericht door Rubby »

De eerste vijf:
- Polkaheer en gevolg ( :app: tweede dag op rij)
- Xenos
- Domino
- Testedoene
- B4's
- ...

Volledige uitslag + bespreking volgt later :)
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Opnieuw een evenwichtige quiz daar in Waarschoot. Ondanks het feit dat we maar met 3 waren, bleken we toch een goede samenstelling te hebben.

De introronde waren allemaal nederlandstalige nummers. Is eens iets anders hé. De ronde singer-songwriters bleek voor ons weer een heikel punt. De videoronden (Luk Duvel, er waren er zelfs twee), waren eigenlijk overbodig omdat er opnieuw geluid bij was.

De ronde Aussie/Canada was leuk gevonden (hoewel we de Aussie ronde al eens in Tielt hebben meegemaakt en we zelf als eens een Canada ronde hebben gehad. Gelukkig is er bij de samenstellers iemand met een ongelofelijke smaak, want ja hoor, Rush zat er nog maar eens in (2de jaar op rij overigens: schitterend!)

De theorie is er voor mij eigenlijk alsmaar meer teveel aan. Vooral die link zoeken tussen twee namen of begrippen. Zo kon Amsterdam eigenlijk passen bij Jacques Brel, David Bowie, Herman Brood en Chet Baker. Eigenlijk compleet hersenloos, maar kom. Iedereen weet onderhand dat ik het niet zo zeer voor "theorie" heb.

De eerste fotoronde was wel leuk gevonden. Je moest een nummer herkennen en daarbij het nummer van de foto zetten die je op een afzonderlijk blad kreeg. Zo had ik Kings of Leon helemaal niet herkend, maar het bleek een foto van een aantal jaar geleden te zijn.

Het geluid was vrij goed, maar iets te veel bas: het dreunde met momenten serieus in mijn hoofd (maar een snotvalling die me gisterenavond overviel zal daar ook geen goed aan gedaan hebben).

Slotnoot: een quiz waar we elk jaar met plezier naar toe komen.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Mack Jigger
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 13:55
Locatie: Hansbeke Wille is kunnen

Bericht door Mack Jigger »

uitslag ik denk op een totaal van 480 ptn.
26 ploegen

1. POLKAHEER... 406 ptn. :app:
2. Xenos 393
3. Domino 385
4. Testedoene 372
5. B4's 343 ( met 3 man) :thumb1:
6. funtrousers 333
7. Wille is kunnen 324
8. Kunnen is Wille 319
9. Steve Mcqueen 317
10. Sexy Mf's 310
11. Kierkegaards konijn 307
12. Fancl. Danny Brendo 307
13. disorder 305
14. Jawaddedade 305
15. The Young Folks 299[/b]
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Vrij pittige quiz gisteren waarin een beetje van alles verwerkt zat:

- vrij veel foto's (2 rondes), maar aangezien wij daar nogal straf in zijn :thumb1:
- veel clips: zowel retro als recent (2 x 20), titel en uitvoerder met geluid, maw dus een beetje overbodig, zeker als je al twee fotorondes krijgt
- een theorieronde from hell :x :evil: , 40 links doen passen waarbij inderdaad alles mogelijk was
:cry:
- achtergronden projecteren en net voor de pauze vragen welke 6 karikaturen van artiesten er te zien waren :x , dit voor 6 extra punten, terwijl de helft van de zaal dan nog eens met zijn rug naar het projectiescherm zit. :x
- een singer-songwriter ronde die bleef hangen (voor ons niet echt een probleem als den Alain er is, we scoorden dan ook het hoogst)
- goeie presentatie en geluid (soms idd ietsje te veel bass)
- mooie en knappe projectie waarop het verloop van de quiz perfect kon gevolgd worden :thumb1:
- als je achteraan zat was het soms wat moeilijk volgen , zeker als er dan nog eens twee half (of waren ze al volledig boven hun theewater) zatte lokale ploegen naast jou zitten die geen seconde stil waren, de twee laatste plaatsen waren dan ook hun lot ! :evil:
(wel goed: ze kregen een volledig zakdoekenpakket als troostprijs , hilariteit in de zaal :lol: )
Gelukkig was er schoolmeester Hendrik om hen af en toe eens stil te krijgen :yell:
- povere prijzentafel , als derde gingen we naar huis met twee flessen jenever waar mee we zonder problemen door de alcoholcontrole kwamen, oef :oops:
- goede samenstelling van de fragmenten met veel variatie :thumb2: , soms wel wat korte fragmenten (abc ronde max 10 sec, nederlandstalige ronde van 40 naar 1 sec, :shock: )

- na twee ronden stonden we ietwat onverwacht aan de leiding,maar polkaheer en gevolg waren ijzersterk ( :bow:, twee dagen na elkaar) en ook xenos kwam sterk opzetten in het tweede deel zodat we op een logische derde plaats eindigden.

Leuke avond gehad, quiz waar we zeker terugkeren (mss wel niet met twee ploegen), leuke verbroedering met Xenos achteraf en een geslaagde alcoholcontrole :P

PS: de volledige uitslag en fragmenten zullen mij doorgemaild worden door de organisatie en deze post ik wel later.
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Bericht door patje wablieft »

Het was weeral meer dan een jaar geleden dat ik me nog eens aan een muziekquiz waagde. De laatste poging (eightiesmuziekquiz in Dendermonde) was geen groot succes maar dit gebeuren lag me beter.

De moeilijkheidsgraad was perfect. Ook niet regelmatige muziekquizzers zoals mezelf konden hier toch het één en het ander oplossen.

Positief vond ik de variatie, de goede geluidskwaliteit, de leuke ronden.

Iets minder vond ik het te hoge tempo (vooral in de verbandronde was dit nefast, waarom daar geen vijf minuten bedenktijd geven ???) Zeker als je merkte dat de pauze veel te lang werd gerokken.

De minste ronden bij ons waren duidelijk de moderne spullen. Zeker die commerciële TMF ronde :( Op die ronde met de jonge groepjes kenden we nagenoeg elk fragment maar konden we ze helaas niet linken aan de juiste foto. Misschien was het beter dat zowel de groepsnaam als de juiste foto werd gevraagd (zoals in de aussi/can ronde) zodat minder visueel ingestelde ploegen ook nog wat konden rapen ? :D

Het is me trouwens ook niet altijd duidelijk waarom persé altijd de titel van het nummer moet gegeven worden. Op algemene quizzen vraag je bijvoorbeeld toch altijd naar de schilder en bijna nooit naar de naam van het kunstwerk. Het is maar een bedenking.

Al bij al, goed geamuseerd :D
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

patje wablieft schreef: Het is me trouwens ook niet altijd duidelijk waarom persé altijd de titel van het nummer moet gegeven worden. Op algemene quizzen vraag je bijvoorbeeld toch altijd naar de schilder en bijna nooit naar de naam van het kunstwerk. Het is maar een bedenking.
Een gekende doorn in het oog van Patje :twisted:

Het drijft de moeilijkheidsgraad op en da's ook wel nodig, als je de scores van de topploegen bekijkt. Het is bij veel uitvoerders ook poepsimpel om ze te herkennen (als Prince zijn mond opendoet bv.) en hoe beloon je dan een Prince-kenner met een extra puntje? :think:

Bovendien: algemene quizzen zijn nu eenmaal geen niche-quizzen hee dus liefst iets meer toegankelijk, op een kunstquiz (bestaat dat eigenlijk) zou men wellicht verder durven gaan dan enkel de 'uitvoerder' te vragen.

Enfin, er zijn nog zo'n quizzen hoor en ik geef toe dat het wel eens leuk is om iets meer ontspannen de avond door te brengen. Een aanrader vind ik persoonlijk de muziekquiz in augustus in Bellem :thumb1:
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Bericht door patje wablieft »

Goh, vaak wordt de titel gewoon gezongen.

Zo kan je bijvoorbeeld punten krijgen voor 'un deux trois' zonder de uitvoerder te weten :D Toch een beetje onnozel :D
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

patje wablieft schreef:Goh, vaak wordt de titel gewoon gezongen.

Zo kan je bijvoorbeeld punten krijgen voor 'un deux trois' zonder de uitvoerder te weten :D Toch een beetje onnozel :D
Patje, dat is dan nét om de gelegenheidsploegen óók iets te gunnen.

Stel dat je "Panic" van The Smiths vraagt. En er zit in de zaal een gelegenheidsploegje van 4 gastjes van 17 jaar die dat nog nooit gehoord hebben. Als ze dan toch een puntje juist hebben omdat ze "Panic" gokken als titel, dan zijn die gastjes al dik content en zullen ze elkaar nog hi-fiven ook.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

patje wablieft schreef:Iets minder vond ik het te hoge tempo (vooral in de verbandronde was dit nefast, waarom daar geen vijf minuten bedenktijd geven ???) Zeker als je merkte dat de pauze veel te lang werd gerokken.
Deze bemerking heb ik mij achteraf ook gemaakt.
Wat bedenktijd voor de foto's, linken, nationaliteiten, ... aan te vullen was inderdaad welkom :x
Zeker als er dan een ellenlange pauze volgt :evil:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

SepPuKu schreef:Enfin, er zijn nog zo'n quizzen hoor en ik geef toe dat het wel eens leuk is om iets meer ontspannen de avond door te brengen. Een aanrader vind ik persoonlijk de muziekquiz in augustus in Bellem :thumb1:
:app: :banana: :dance: :thumb1: ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

yossarian schreef:
patje wablieft schreef:Goh, vaak wordt de titel gewoon gezongen.

Zo kan je bijvoorbeeld punten krijgen voor 'un deux trois' zonder de uitvoerder te weten :D Toch een beetje onnozel :D
Patje, dat is dan nét om de gelegenheidsploegen óók iets te gunnen.

Stel dat je "Panic" van The Smiths vraagt. En er zit in de zaal een gelegenheidsploegje van 4 gastjes van 17 jaar die dat nog nooit gehoord hebben. Als ze dan toch een puntje juist hebben omdat ze "Panic" gokken als titel, dan zijn die gastjes al dik content en zullen ze elkaar nog hi-fiven ook.
Wij verstaan helemaal wat ge wilt zeggen, maar je pakt nu toevallig een slecht voorbeeld, want gelegenheidsploegen zullen daar "Hang the dj" als titel noteren :lol:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

peegee schreef:
yossarian schreef:
patje wablieft schreef:Goh, vaak wordt de titel gewoon gezongen.

Zo kan je bijvoorbeeld punten krijgen voor 'un deux trois' zonder de uitvoerder te weten :D Toch een beetje onnozel :D
Patje, dat is dan nét om de gelegenheidsploegen óók iets te gunnen.

Stel dat je "Panic" van The Smiths vraagt. En er zit in de zaal een gelegenheidsploegje van 4 gastjes van 17 jaar die dat nog nooit gehoord hebben. Als ze dan toch een puntje juist hebben omdat ze "Panic" gokken als titel, dan zijn die gastjes al dik content en zullen ze elkaar nog hi-fiven ook.
Wij verstaan helemaal wat ge wilt zeggen, maar je pakt nu toevallig een slecht voorbeeld, want gelegenheidsploegen zullen daar "Hang the dj" als titel noteren :lol:
Als de outtro wordt gespeeld, ja 8)
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Of Henk de DJ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:Of Henk de DJ...
had die geen lief klein konijntje :rofl2:
Plaats reactie