9e Muziekquiz bOOmbastic - Boom - 08-03-2008

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

gkoppen schreef:Reeks 10

01 Phill Collins - Two Hearts
02 Aaliyah - One In A Million
03 Elvis Presley - One Night
04 Adam & The Ants - Goody Two Shoes
05 Hyndra - Als Het Gras Twee Kontjes Hoog Is
06 Kissing The Pink - One Step
07 Shania Twain - You're Still The One
08 Murray Head - One Night In Bangkok
09 Tina Turner - Two People
10 Beethoven (Ludwig von) - 5e Symfonie
11 The Stray Cats - She's Sexy And 17
12 The Pretenders - 2000 Miles
13 Gerard Cox - 1948 (Toen was geluk heel gewoon)
14 Dawn - Knock Three Times
15 Millionaire - I'm On A High
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

goed geamuseerd gisteren met ons gelegenheidsploegske en mits wat meer concentratie hadden we een tweetal plaatsen hoger geëindigd

Rolling Stones niet opgeschreven bij Route 66, nadat ik zei: dit zijn ze zeker niet
Mary McGovern geschreven ipv Mary McGregor
7 Ways To Leave Your Lover ipv 50 Ways To Leave Your Lover

:banghead:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:Wel, de uitdaging van de fragmenten vrijdag in Zottegem ('t Verval) was groter, en daar hou ik ook wel van, maar dit was een quiz naar mijn hart. Moeilijk genoeg om het aan de top wat spannend te houden, en ontspannend en haalbaar genoeg voor heel wat van de opgekomen gelegenheidsploegen.

Met een aanbod zoals aangekondigd: veelzijdig en gekruid met wat sommigen "foute muziek" durven noemen.

Organisatorisch naar mijn ervaring vlekkeloos, mét perfecte timing (laatste fragment voor middernacht en bijna iedereen met prijs buiten om half één).

De quiz was opgehangen rond het thema "cijfers en getallen" (in uitvoerder en titel), en dat is ook voor niet-regelmatige quizzers een plus: de ploegen hebben dan een duidelijke hint, en kunnen bij hun brainstorming wat elimineren. Hetgeen de scores ten goede komt, én het "goed gevoel" achteraf.

De eindstrijd werd na een reeksenlange achtervolging van Fab 4 op ons (1 tot 3 punten maximale achterstand) beslecht na een supersterke score van Fab4 in de video-mét-geluidreeks (29/30 tegenover 26/30 voor ons) én de schiftingsvraag, waarin we elkaar slechts "2 seconden" ontliepen.
Een welverdiende ex-aequo voor beide ploegen eigenlijk, maar het verschil moest er zijn omdat er een wisseltrofee uitgereikt werd ter ere van een vorig jaar (veel te jong (46 j.)) overleden kernmedewerkster.
De geëmotioneerde inleiding van een van de organisatoren bij de aanvang van de quiz hierover én de overhandiging van de trofee door de echtgenoot lokte terecht veel bewondering van de zaal uit voor dit initiatief.
Het bracht elkeen wellicht even tot een andere gedachte... en dichterbij de hoofdboodschap rond het muziekquizzen "dit is maar een spelletje, er zijn belangrijker dingen...".

EDIT: met dank aan Gkoppen om spontaan mijn bespreking naar voor te schuiven door "zijn" eerste reeks oplossingen te vervangen door "..." en hieronder te posten! En voor zijn nog te volgen nachtelijke bijdragen in het algemeen uiteraard!
dank aan devil voor deze lovende woorden :bow: en eveneens proficiat voor julie zoveelste overwinning :app:
eveneens en evenveel :app: voor fab 4 ... voor mij persoonlijk zijn julie beide de grote overwinnaar van deze quizavond ! jammer dat het zo met een schiftingsvraag , en 2 idiote secondjes verschil dient af te lopen ...maar hierom de rede van schiftingsvragen natuurlijk !
ik kon me best voorstellen dat sympathie veu den Duvel , met als laatste reeks videos , redelijk op hun tipjes zaten ...aangezien ze zelf eerlijkheidshalve toegeven dat dit niet hun cup of tea is (26/30 ) terwijl Fab (29/30) scoorde...
wat mezelf wat stoorde aan deze 9 de editie , en daar ga ik wel vanaf volgend jaar op toezien .. zijn de prijzen en tombola ..
een tombola van 1 prijs , zijnde een mand met wat snoepgoed ???? NEEN dus !!!! eveneens dienen volgend jaar de prijzen van een iets beter caliber te zijn ... dus geen konsalik toestanden meer en ook geen bussen shampoo van het AVON tijdperk !!!
wetende dat er voor 1 euro dvd's en cd's kunne verkregen worden in saturn en mediamarkt ...
hier zal dus met overleg aan gewerkt worden...
dank aan iedereen die editie 9 hebben meegespeeld en hopelijk tot volgend jaar op editie 10 !!!
speciaal bedankje weeral voor onze duivel doet al Gkoppen om uitslag en vragen op forum te plaatsen :bow: :bow: :bow:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:goed geamuseerd gisteren met ons gelegenheidsploegske en mits wat meer concentratie hadden we een tweetal plaatsen hoger geëindigd

Rolling Stones niet opgeschreven bij Route 66, nadat ik zei: dit zijn ze zeker niet
Mary McGovern geschreven ipv Mary McGregor
7 Ways To Leave Your Lover ipv 50 Ways To Leave Your Lover

:banghead:
Kan inderdaad beamen dat het een leuke avond was gisteren met ons bijeengeraapt ploegje. 2 rondes van slechts 22/30 deden ons de das om, anders had er zeker een 3e plaats ingezeten, maar niet hoger vrees ik.
Fab4 en Sympathie waren alweer niet te stoppen gisteren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

:app:
ziet er een heel leuke quiz uit, had ik graag meegespeeld ... volgend jaar trachten wij er bij te zijn !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef: wat mezelf wat stoorde aan deze 9 de editie , en daar ga ik wel vanaf volgend jaar op toezien .. zijn de prijzen en tombola ..
een tombola van 1 prijs , zijnde een mand met wat snoepgoed ???? NEEN dus !!!! eveneens dienen volgend jaar de prijzen van een iets beter caliber te zijn ... dus geen konsalik toestanden meer en ook geen bussen shampoo van het AVON tijdperk !!!
wetende dat er voor 1 euro dvd's en cd's kunne verkregen worden in saturn en mediamarkt ...
hier zal dus met overleg aan gewerkt worden...
Ja en neen...

De meeste ploegen komen niet voor de prijzen, én het dient gezegd: met zo'n prijzentafel is er tijdens elke pauze een extra animatie voor de ploegen om mogelijk de moeilijkste vraag van de avond beantwoord te krijgen: wat wil ik hier eigenlijk wel van winnen?
De organisatie had z'n best gedaan om zolders op te kuisen, maar persoonlijk vond ik dat niet erg, omdat de gesprekken bij de rondspeurende quizzers tijdens het derde of vierde rondje omheen de prijzentafels echt wel amusant waren (en dus een meerwaarde vormden)!
Een lollige extra-herinnering aan een quiz is ook iets leuks om mee naar huis te nemen...
:D
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef: Rolling Stones niet opgeschreven bij Route 66, nadat ik zei: dit zijn ze zeker niet
André en ik deelden jouw ervaring... Punt ook voor ons foetsjie! :cry:

Nog erger: wellicht hadden we (in tegenstelling tot de rest van de zaal) NIET Elvis Presley voor "One night" opgeschreven... Zowel ik als mijn companen "hoorden" een andere stem, en (smartass als ik ben :oops: ) overtuigde ik onze ploeg om voor de originele versie van Smiley Lewis te gaan... :banghead: Een weggever... euh... van ons dan...

Zo zie je maar...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef: een tombola van 1 prijs , zijnde een mand met wat snoepgoed ???? NEEN dus !!!! eveneens dienen volgend jaar de prijzen van een iets beter caliber te zijn ... dus geen konsalik toestanden meer en ook geen bussen shampoo van het AVON tijdperk
In de marge van dit item was onze André nogal ontgoocheld toen hij zijn zinnen had gezet op een vijverpomp in het midden van de tafel (toestel gecheckt, het leek hem OK). Bij de tweede pauze stelde hij vast dat de doos verdwenen was, maar wat verdoken naast de prijzentafel was gezet... Toen we uiteindelijk eerst mochten kiezen, ging hij daar wel meteen heen, maar hé: het toestel zat er nu niet meer in !
In de verwarring was zijn tweede en derde keuze intussen ook al uitverkoren door andere spelers, en kon hij tevreden zijn met een remix-CD van Limp Bizkit... :roll:

Maar André was eerder reeds de (inderdaad) enige winnaar van de kortste tombola ter wereld (mand met snoep, choco, maar ook twee flessen wijn), en méér nog, hij was zeker voor onze ploeg dé matchwinnaar (met onwaarschijnlijke reddingen van "ons vel")!

Het mysterie van die vijverpomp was wel een anticlimax in zijn groeicurve die avond. :evil:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Punten van de laatste reeks

Bericht door Devils answer »

Eén nuance bij mijn onverdeelde positieve kritiek: om de winnaar aan te duiden werden de punten van de laatste reeks van zowel Fab4 als onze ploeg wel afgeroepen, in de aanloop tot de spannende ontknoping.
Van Fab4 hoorde ik geen protest en onze punten waren ook juist.

Maar de andere ploegen hadden hier eigenlijk ook wel recht op, niet?

Om de spanning er in te houden had de presentatrice de scores per tafel nog kunnen overlopen, en de onze nog even overslaan.

Bij andere quizzen vind ik dat vervelend, en hier maak ik ook geen uitzondering op omdat wij bij de winnaars zaten...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 9e Muziekquiz bOOmbastic - Boom - 08-03-2008

Bericht door straight banana »

gkoppen schreef:Voor de nachtelijke bezoekers van het forum hier de einduitslag ;)
Ik vond het een zeer aangename en gevarieerde kwis...
Origineel dat alle uitvoerders/titels cijfers bevatten maar dat was niet iedereen duidelijk van bij het begin, en dat er een hintblad aanwezig was daar hadden er nog meer overgekeken (cfr Fab4) :D

Zwijg, wij hadden dat blad ook pas gezien toen de quiz afgelopen was.

En dat terwijl we meerdere keren ons hoofd hebben zitten breken over het juiste cijfer of getal. Zo gingen we uiteindelijk voor "1984" als titel van dat nummer van Bowling for Soup, terwijl "1985" op dat hintblad stond. :banghead: :banghead:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
celtic601 schreef: een tombola van 1 prijs , zijnde een mand met wat snoepgoed ???? NEEN dus !!!! eveneens dienen volgend jaar de prijzen van een iets beter caliber te zijn ... dus geen konsalik toestanden meer en ook geen bussen shampoo van het AVON tijdperk
In de marge van dit item was onze André nogal ontgoocheld toen hij zijn zinnen had gezet op een vijverpomp in het midden van de tafel ...quote]


Bij mij was er enkel enige ontgoocheling omdat jij met die stapel boeken weg was. :mrgreen:

Maar je hebt ze uiteraard meer dan verdiend: proficiat met jullie zoveelste overwinning. :app: :app:

Toch ook enig medeleven met Fab 4: een quiz verliezen omdat je in de schiftingsvraag 2 seconden meer gokte dan de tegenstand...

Daar mag een mens al eens voor vloeken.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

had nochtans tegen mensen van biljart gezegd , geregeld controle te doen en zeker tijdens de pauzes.. maar helaas ...
dit is niet de eerste keer dat zo'n dingen gebeuren ...
ik herinner mij vorig jaar nog met een weerstation en dergelijke ...
jammer dat er nu eenmaal zo'n mensen zijn ...
in alle geval ... volge"nd jaar zorg ik persoonlijk voor een afdeling van securitas en 43 bodyguards , 8 rotweilers , 2 poedels en een pitbull
ps . het rectale onderzoek met de handschoen kunne we nog zo laten tot 2011 :grin:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

[quote="celtic601"]43 bodyguards , 8 rotweilers , 2 poedels en een pitbull
quote]

Is dat ook een hit van Will Tura ?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Silent Dolphin schreef:
celtic601 schreef:43 bodyguards , 8 rotweilers , 2 poedels en een pitbull
quote]

Is dat ook een hit van Will Tura ?
neen , maar wel de remix-cover van BOLL WURA .... de vettigste paaldanser van Wachtebeke en omstreken :headbang:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

celtic601 schreef:had nochtans tegen mensen van biljart gezegd , geregeld controle te doen en zeker tijdens de pauzes.. maar helaas ...
dit is niet de eerste keer dat zo'n dingen gebeuren ...
ik herinner mij vorig jaar nog met een weerstation en dergelijke ...
jammer dat er nu eenmaal zo'n mensen zijn ...
in alle geval ... volge"nd jaar zorg ik persoonlijk voor een afdeling van securitas en 43 bodyguards , 8 rotweilers , 2 poedels en een pitbull
ps . het rectale onderzoek met de handschoen kunne we nog zo laten tot 2011 :grin:
nogmaals jammer dat sommigen onder ons zich hiermee bezig houden ...tja ... er zijn er zelfs bij die op sommige kwissen de hele avond witte wijn drinken zonder 1 frank te betalen :violent:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie