7e Muziekquiz Café 't Verval - Zottegem - 07-03-2008

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

SepPuKu schreef: Maar sommige originals zijn uiteraard moeilijk te vinden, kan een struikelpunt vormen.
Heb vorig jaar eens een database opgemaakt die aangeeft hoeveel originals en covers uit het boek van Arnold Rypens ik in mijn collectie heb.
Voor de originals kom ik aan een 20%.
Moet er dringend eens werk van maken om die originals collectie uit te breiden want terwijl je daaraan werkt leer je enorm veel bij.
Een andere (moeilijkere) discipline echter is het allemaal onthouden van die kennis om die te kunnen reproduceren op muziekquizkes :roll: .
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

vinceluka schreef: Heb vorig jaar eens een database opgemaakt die aangeeft hoeveel originals en covers uit het boek van Arnold Rypens ik in mijn collectie heb.
Voor de originals kom ik aan een 20%.
Moet er dringend eens werk van maken om die originals collectie uit te breiden want terwijl je daaraan werkt leer je enorm veel bij.
Een andere (moeilijkere) discipline echter is het allemaal onthouden van die kennis om die te kunnen reproduceren op muziekquizkes :roll: .
Zoals de discussie over "Torn" reeds aangaf, kan de status van een original zéér vluchtig zijn.
En dat boek van Arnold Rypens, tja... Ik blader daar ook graag in. Maar als je de correcties op zijn website zou tellen, bevind je je als organisator én als quizzer echt wel op glad ijs als je enkel die papieren versie als "Bijbel" volgt.

Vorig jaar in mei werd "In the gettho" in de versie van Elvis Presley als original op een quiz goedgerekend. Ik ging zwaar op mijn bek :oops: toen ik dit contesteerde omdat in het boek (inderdaad!) Sammy Davis jr. iets eerder "bleek" te zijn. De organisatie had noch boek noch internet bij de hand, echter. Thuisgekomen de website van Rypens geraadpleegd, en ja, er was (al een hele tijd hoor :roll: ) een bijwerking naar "Elvis Presley was eerst". De (Katanga)jury zat dus juist. :)

Ook ik ben wat geïntrigeerd door originele versies en ben deze beginnen te verzamelen, maar heb geen flauw idee over hoeveel % van mijn muziekverzameling het gaat. Gelet op die constante wijzigingen is dat trouwens zéér relatief, hé. Heel wat songs kan ik uit dat lijstje al schrappen. Zoals "Torn" (Ednaswap) en het hier nog aangehaalde "In the gettho"...

De hint van SepPuKu om (ex-)originals daarom op een quiz niet uit de weg te gaan, maar ze die status "originele versie" niet te geven, vind ik inderdaad aangewezen. Er zitten vaak verrassende pareltjes tussen, waarvan titel en uitvoerder (stemherkenning) dan nog best "haalbaar" zijn ook. Met een speciale "originals"-reeks vraag je om moeilijkheden én discussies.
De klassieke misser bij onervaren organisatoren (en radiomakers) daarin is ongetwijfeld "Tainted love" van euh... :?: :twisted:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Devil's answer schreef: De klassieke misser bij onervaren organisatoren (en radiomakers) daarin is ongetwijfeld "Tainted love" van euh... :?: :twisted:
Mijn klassieke misser in deze is natuurlijk "Black Betty"... :oops:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Devil's answer schreef:De klassieke misser bij onervaren organisatoren (en radiomakers) daarin is ongetwijfeld "Tainted love" van euh... :?: :twisted:
Ik twijfel altijd tussen Milk Inc. en Marilyn Manson... :think:
Plaats reactie