7e Muziekquiz Café 't Verval - Zottegem - 07-03-2008

Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Reeks 13 - Reünies

01 Spice Girls - Viva Forever
Q: Welk lid van deze groeop had met "When You're Gone" een bescheiden hitje in duet met Bryan Adam?
A: Mel C.
02 Led Zeppelin - Communication Breakdown
Q: Wie verving de originele drummer van deze band op het reunie concert in London op 10 december 2007 in de O2-Arena?
A: Jason Bonham
03 Crowded House - Don't Stop Now
Q: In welk jaar gaf deze groep zijn (eerste) afscheidsconcert?
A: 1996
04 Depeche Mode - Martyr
Q: Na hun eerste plaat nam deze band afscheid van één van hun stichters. De man richtte later nog enkele belangrijke electropop-bands op zoals Erasure. Zijn naam?
A: Vince Clarke
05 The Who - I Can't Explain
Q: Wat is de naam van de originele in juni 2002 overleden basist van deze band?
A: John Entwistle
06 The Eagles - How Long
Q: Wat is de naam van de drummer van deze groep?
A: Don Henley
07 The Scabs - Can't Call Me Yours
Q: De drummer van deze band speelt sedert enkele jaren ook nog bij een andere Belgische band. De naam van dit zootje ongeregeld?
A: The Kids
08 Rage Against The Machine - Bulls On Parade
Q: De gitarist van deze groep concentreerde zich na de split op een soloprject dat in 2007 resulteerde in een debuutalbum 'One Man Revolution". Hij stond er in 2007 mee op het podium van Pinkpop. De naam van dit project?
A: The Nightwatchman
09 The Police - Synchronicity II
Q: De reunie-tournee van deze band was één van de meeste succesvolste ooit. De zoon van de zanger deelde in het succes doordat hij, met zijn eigen band telkens mocht openen voor de papa. Wat is de naam van dze groep?
A: Fiction Plane
10 Yazoo - Situation
Q: Deze Britsse elektro-popband stopte ermee in 1983 waarna de zangeres het solo niet onaardig deed. Haar naam?
A: Alison Moyet
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Reeks 14 - Om Af The Kicken

01 Bonnie Tyler - Holding Out For A Hero
02 Hall & Oatess - Kiss On My List
03 Donna Summer - I Feel Love
04 Genesis - Abacab
05 Blue Blot - Bridge To Your Heart
06 DJ Tocadisco - Morumbi
07 Michael Penn - No Myth
08 Dario G - Ring Of Fire
09 Helmut Lotti - You'll Win
10 The Subss - Kiss My Trance
11 The Fratelis - Chelsea Dagger
12 The Hooters - Satelite
13 The Gossip - Standing In The Way Of Control
14 The Feeling - Never Be Lonely
15 Pinback - Loro
16 Milc Inc. - Sunrise
17 Mêlée - Bould To Last
18 Newton Faulkner - Dream Catch Me
19 Accept - Fast As A Shark
20 Monty Python - Sit On My Face
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Fototreeks - Dit Is Belgisch

01 Black Box Revelation
02 Arid
03 De La Vega
04 Das Pop
05 Absynthe Minded
06 Soulsister
07 The Van Jets
08 Hoover
09 Eden
10 Goosse
11 Ashbury Faith
12 Triggerfinger
13 Sweet Coffee
14 Stash
15 The Paranoiacs
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

En om af te sluiten:
Fototreeks - Dit Is Belgisch

01 Black Box Revelation
02 Arid
03 De La Vega
04 Das Pop
05 Absynthe Minded
06 Soulsister
07 The Van Jets
08 Hoover
09 Eden
10 Goosse
11 Ashbury Faith
12 Triggerfinger
13 Sweet Coffee
14 Stash
15 The Paranoiacs
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

En om af te sluiten:
Fototreeks - Dit Is Belgisch

01 Black Box Revelation
02 Arid
03 De La Vega
04 Das Pop
05 Absynthe Minded
06 Soulsister
07 The Van Jets
08 Hoover
09 Eden
10 Goose
11 Ashbury Faith
12 Triggerfinger
13 Sweet Coffee
14 Stash
15 The Paranoiacs
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

een schelle espe schreef: En wat hebben we vandaag geleerd?

1) Die rechte bananen zijn een toffe bende laweitmakers, maar een antwoordje geven aan zo een 7e rangsploeg als de schelln espe kon er toch nie van af precies!!!!! :P (uwe smiley zat verkeerd!)

:D
Bijdeweg : Bananen maken geen "laweit" maar kunstzinnige geluiden ! 8)

Big Banana had jullie trouwens 1 antwoord in voortreffelijke mime geschonken, nL. "HOOTERS", door de schelln hespe naadloos geïnterpreteerd als "DOLLY PARTON" :rofl2: (Close but no sigar).

Wij vonden jullie trouwens ook een toffe bende "lachebekjes" (de presentator was dan ook hilarisch !) :roll:

En we schrijven jullie alvast in voor onze quiz, nu nog 4 schelln kees en we kunnen een smoske maken. :rofl:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Officiële uitslag ( gekregen van organisatie) op 370 punten

1 POLKAHEER,FILOSOOF, KIEKENFRETTER 292
2 GREATEST TITS 288
3 SCARY MONSTERS 284
4 JARTAZY 280
5 VLASSENBROEK 2000 279
5 JAN PIET JORIS EN SAM GOORIS 279
7 5CC 269
8 DE RECHTE BANANEN 266
9 ROCK MONSIEUR 244
10 DER GEILEN HUND 216
11 POPINGERS 206
12 SLET ZEPPELIN 200
13 LES CHASSEURS SANS CHIEN 199
14 ROTTING TOOTH FLEISCH 198
15 BAD BRAINS 196
15 44 MAGNUM 196
17 DE PLANKIERKAARTERS 190
17 DE BEVROREN PINGUINS 190
19 THE WEEVIE STONDERS 176
20 DE ROCKERS 176
21 DE WINAARS VAN VANAVOND 144
22 4 SCHELLEN ESPE 137
23 SCROTUMGILDE 113
24 LOSERS 95
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Vlassenbroek2000 schreef:Officiële uitslag ( gekregen van organisatie) op 370 punten

1 POLKAHEER,FILOSOOF, KIEKENFRETTER 292
2 GREATEST TITS 288
3 SCARY MONSTERS 284
4 JARTAZY 280
5 VLASSENBROEK 2000 279
5 JAN PIET JORIS EN SAM GOORIS 279
7 5CC 269
8 DE RECHTE BANANEN 266
9 ROCK MONSIEUR 244
10 DER GEILEN HUND 216
11 POPINGERS 206
12 SLET ZEPPELIN 200
13 LES CHASSEURS SANS CHIEN 199
14 ROTTING TOOTH FLEISCH 198
15 BAD BRAINS 196
15 44 MAGNUM 196
17 DE PLANKIERKAARTERS 190
17 DE BEVROREN PINGUINS 190
19 THE WEEVIE STONDERS 176
20 DE ROCKERS 176
21 DE WINAARS VAN VANAVOND 144
22 4 SCHELLEN ESPE 137
23 SCROTUMGILDE 113
24 LOSERS 95
Dat moet volgens mijn berekeningen (ganse avond goed bijgehouden) op 385 punten zijn (o.a. in reeks 7 bleken er 5 fragmenten meer te zijn dan voorzien op het antwoordblad). Niet dat het veel verschil maakt in de rangschikking, maar wel voor de berekening van de percentages.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Een goeie, vrij moeilijke quiz, beetje laat gedaan wel, maar wij, notoire nachtraven, malen daar niet om 8) ...
Top zes op een (vrij ruime) zakdoek, jammer dat we in extremis Kiss my trance van The Subs nog schrapten voor een vierde plaats ipv vijf, ik was behoorlijk gefrustreerd voor een minuut of vijf (Devil's Answer kan het getuigen :) ), maar als ik de afstand in punten met het 'podium' zie, kan ik daar heel erg mee leven.
Jawel, jawel, een echt streverke :P, die Tonyvdb

Als het aan mij lag, mogen er volgend jaar wel twee rondes sneuvelen : ik denk dat (behalve Vlassenbroek misschien, die hier twee keer zwaar uithaalden :shock: ) de meeste muziekquizzers de punkcoverronde (Janez Detd. of Silverene-soundalikes coveren vijftien liedjes : 15x eentonige en lawaaierige drab waar ik hoorndol van werd) en vooral de mix-ronde (DRIE fragmenten door elkaar :roll: ) pure horror vonden ...

Bijgeleerd : 'Winter memories' van Yvan Guilini :thumb2: : we kenden het melodietje, maar konden titel noch uitvoerder reproduceren ...

Verval-dudes, schrijf ons maar op voor volgend jaar !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Pittige quiz met nadruk op de recentere (Stubru)-decennia, én het hardere werk ook.
Oldieskenners bleven nogal op hun honger zitten.

Positief:
- verzorgde projectie van tussenstanden af en toe, met de hoogste scores in geel gemarkeerd en de leiderspositie in groen (excel voor gevorderden?)
- over het geheel, binnen de gekozen genres, goed samengesteld
- vlotte jury met respons over klachten

Negatief:
- géén overzicht van de punten van de laatste reeksen (en kans op repliek op mogelijke mistellingen) vooraleer de eindstand werd afgeroepen (wij o.a. dachten hoger te hebben gescoord)
- alweer een original fout aangegeven : "Eve of destruction" is niet van Barry McGuire, maar van PF Sloane volgens Rypens... Als het op een puntje min of meer aankomt, is dat toch geen detail...- véél te laat gedaan (1 uur laatste fragment)
- twee vreselijke en stresserende reeksen (punkcovers en mix-mashups) konden je als ploeg totaal overkop laten gaan en moeizaam verdiende ereplaatsen met normale fragmenten laten verliezen
- in de moeilijke reeksen dan nog vaak vrij korte fragmenten, bij makkelijke dan eerder uitgesponnen lang


De twee-drie laatste reeksen verguldden de pil en verzachtten de pijn wat, maar middenin de quiz leek geen van onze ploeg deze quiz voor herhaling van deelname vatbaar te vinden.

Vooral de eerste twee negatieve punten blijven toch hangen, al is de herinnering globaal nu wel wat positiever.



:twisted:

EDIT: blijkbaar is de horror over de twee aangehaalde cover- en mixrondes ook elders gevoeld, lees ik zopas in de quasi gelijktijdig geposte bijdrage van Tony... Blij dat hij het allemaal intussen ook al wat van een afstand kon bekijken, want in de pissijnen na de quiz was hij inderdaad behoorlijk "pissed"... :wink: Voor een split van J,P,J&SG moet nog niet gevreesd worden! Oef! :lol:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Het meeste is al gezegd denk ik. Ik heb daar weinig aan toe te voegen. Enkel misschien dat de quiz ten opzichte van vorig jaar merkelijk moeilijker was gemaakt, maar daarom niet minder plezant.

Toch ook weer gemerkt dat het geheugen mij af en toe geweldig in de steek laat, (Newton Faulkner, Fredericco Franchi en nog zo'n paar ...)maar dat kan ook aan het drankverbruik hebben gelogen :-)

De gemiste punten werden dan weer goed gemaakt in de punkcoversronde waar we 26/30 scoorden (in onze ploeg werden de teksten van de nummers vrij goed en rap herkend) en in de mixronde (20/30) waar we dan nog Shit Towne en Slayer - South of Heaven mistten (alweer dat geheugen ...)

Al bij al plezante en moelijke quiz waar we gisteren best tevreden waren met de behaalde 5e stek op slechts 13 punten van de outstanding winnaars met z'n drieën :app: :app: :app:

Wat mij bertreft, tot volgend jaar. Nu mijn teammakkers nog overtuigen :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef: Blij dat hij het allemaal intussen ook al wat van een afstand kon bekijken, want in de pissijnen na de quiz was hij inderdaad behoorlijk "pissed"... :wink: Voor een split van J,P,J&SG moet nog niet gevreesd worden! Oef! :lol:
vergeet soms mijn relativeringsvermogen-knopje aan te zetten tijdens en/of net na een quiz, maar gelukkig zijn Jan, Piet en Joris (jawel, ik mocht het laatst kiezen :( :wink: ) zo braaf dat ze het mij telkenmale met plezier vergeven, ze laten bij wijze van dank zelfs wekelijks hun prijzen in mijn auto rondslingeren :lol:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Wij namen voor de derde maal op rij deel aan deze muziekquiz. In 't verleden haalden wij hier altijd het podium, maar toen waren er max. 3 circuitploegen die deelnamen. Met de circuitploegen die nu deelnamen, was een 9e plaats voor ons het hoogst haalbare.

Volgens mij heeft deze quiz wel een beetje af te rekenen met groeipijnen. Een woordje uitleg:

Vergelijking van het klassement van de laatste 3 jaar:

Klassement 2006:
1° Jan, Piet, Joris en Sam Gooris - 82,94 %
2° 5CC - 80,65%
3° Rock Monsieur - 78,94 %
5° 2nd Skin - 71,50 %
10° 44 Magnum - 60,35 %

Klassement 2007:
1° Vlassenbroek 2000 - 75,84 %
2° Jan, Piet, Joris en Sam Gooris - 72,74 %
3° Rock Monsieur - 66,49 %
4° 5CC - 65,97 %
5° 2nd Skin - 61,56 %
8° 44 Magnum - 55,32 %

Klassement 2008:
1° Polkaheer, ... - 75,84 %
5° Vlassenbroek 2000 - 72,47 %
6° Jan, Piet, Joris en Sam Gooris - 72,47 %
7° 5CC - 69,87 %
9° Rock Monsieur - 63,38 %
16° 44 Magnum - 50,91 %

De cijfers zeggen genoeg volgens mij. Het verschil tussen editie 2006 en 2007 is opmerkelijk: bijna iedereen scoort 8-10% minder. In 2008 is er a.h.v. het bovenstaande klassement minder een tendens duidelijk. (JPJ&SG stagneert, Vlassenbroek, Rock Monsieur en 44 Magnum licht achteruit, 5CC gaat er op vooruit).

Wel opvallend: de winnaar van 2008, die (met alle respect) toch van een heel ander kaliber is dan Vlassenbroek (sorry dames en heren), haalt amper evenveel % dan de winnaar van 2007.

De quiz is in vergelijking met de vorige edities een pak moeilijker geworden.
Tip voor de organisator: Volgens mij hoef je de quiz niet noodzakelijk moeilijker te maken omdat er meer circuitploegen deelnemen. Het verschil wordt altijd wel ergens gemaakt. Ik denk dat bij de meeste reguliere muziekquizzen de winnaars altijd rond 85% halen of meer.

De zaal was m.i. iets te klein voor het aantal ploegen dat deelnam. Als je dicht bij de deur zat was het niet echt handig om telkenmale plaats te moeten maken voor de WC-gangers. Ik vraag me ook af dit zaaltje voldoende snel kon geëvacueerd worden in geval van brand.
Maar ik geef meteen grif toe dat we al vaker erger meegemaakt hebben.

De geluidsinstallatie:
Ben ik dan de enige die vond dat de geluidsinstallatie van slechte kwaliteit was? Zeker in de 'punk-covers'-ronde en de 'mix-ronde' was het uiterste concentratie gevraagd om toch maar iets van de muziek - teksten te verstaan.
Ok, er was ook veel lawaai van de deelnemende ploegen, maar dit is slechts een klein excuus.

Wat de inhoud van de quiz betreft:
- weinig weggevers
- er mogen wat mij betreft gerust wat meer titels te horen zijn

Het is niet mijn bedoeling om hier al te negatieve commentaren te geven. Ik probeer gewoon te verwoorden wat ik van de quiz vond. Het staat de organisatoren vrij om daar voor een volgende editie al dan niet rekening mee te houden. Hopelijk weten zij dat correct te interpreteren en te appreciëren.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

gkoppen schreef:Hehe het was inderdaad een pittige kwis met niet veel weggevers...
Zelden of nooit hoorde je een titel passeren en meestal dus enkel intro's van de nummers.
Vaak ook een andere versies van (bekende) nummers (bv the subs - kiss my trance - obscure remix)
...

Begreep al niet goed hoe ik dit gemist had.

Vandaar dus.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

[quote="Devil's answer"]

...


Negatief:
- géén overzicht van de punten van de laatste reeksen (en kans op repliek op mogelijke mistellingen) vooraleer de eindstand werd afgeroepen (wij o.a. dachten hoger te hebben gescoord)
- alweer een original fout aangegeven : "Eve of destruction" is niet van Barry McGuire, maar van PF Sloane volgens Rypens... Als het op een puntje min of meer aankomt, is dat toch geen detail...- véél te laat gedaan (1 uur laatste fragment)
- twee vreselijke en stresserende reeksen (punkcovers en mix-mashups) konden je als ploeg totaal overkop laten gaan en moeizaam verdiende ereplaatsen met normale fragmenten laten verliezen
- in de moeilijke reeksen dan nog vaak vrij korte fragmenten, bij makkelijke dan eerder uitgesponnen lang

...


quote]


Er was op deze quiz inderdaad nogal wat op aan te merken (duurde te lang, fragmenten te kort, vreselijke kakafonieronde, overdreven drang om titels en refreinen te vermijden wat voor frustratie zorgde...) maar toch heb ik mij geamuseerd.
Louter om een subjectieve reden: er werd vrij veel muziek gedraaid die ik leuk vind: allerlei Switch/De Maxx- dance, Motorhead, Life of Agony, The Replacements (yeah!), The Gossip, General Kane, een hilarisch nummer van Monty Python...

Wij komen dus zeker terug. Al hopen wij dat onze vierde man dan wel komt opdagen...
Plaats reactie