Humo Popquiz - Preselecties

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

Het pijnlijke verdict:
Afbeelding

Spijtige zaak voor ons. We scoorden aanvankelijk aan zo'n 82-85% en stonden na de eerste rondes tweedes. Maar teveel foute antwoorden op vragen als 'Werd Noel Gallagher op school Bresjnev genoemd?' deden onze score vlug zakken. En de vele (erg moeilijke) albumtracks naar het einde toe waren frustrerend.

Anyhow, proficiat aan de top 3! :music-rockout:

Ik blijf ook vooral met dit idee hangen: Heel leuk van Humo om zoiets te organiseren en onze hobby in de belangstelling te brengen, en het was zeer goed in beeld gebracht! Maar de grenzen van het muziekkwissen hebben ze er allerminst mee verlegd. Er zijn nog zalen van dit niveau (vanavond MIB?) en misschien moet Jan Delvaux eens een bezoekje brengen aan enkele van onze langlopende kwissen op de agenda? Ik weet sinds gisteren dat Anneke van Humo dit forum leest, dus zij kan misschien de invitatie overbrengen?
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door aLEEce in chains »

Als je de uitslagen naast elkaar ligt, zijn de Would-be-Monkees nu toch wel uitgesproken favoriet. Kwestie van de druk wat te verhogen :mrgreen:

KUB liet gisteren wel de kans liggen om zijn favorieten "Grieken en Romeinen" uit te spreken voor teevee :lol:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Rubby »

Mijn eerste reactie was kort , maar drukte wel mijn eerste gevoel uit na de quiz ...

Ik heb echt bijna niets kunnen inbrengen aan tafel of het waren de juiste gokken :roll: .
Sommigen vragen hebben volgens mij echt totaal niets met muziek te maken.
Wie wil nu weten dat er ook een miniscuul duits dorpje de naam draagt van een bepaalde artiest :shock: (dit dan nog met waar of niet waar beantwoorden..., zelfs mijn zoon van 6 jaar had 50 % kans om juist te antwoorden :mrgreen: ).
Soit , teveel waar /niet waar vragen, weetjes, belpop, te weinig fragmenten, ... het is allemaal wel al aangehaald zekers.

Jammer ook dat teveel topploegen hier aanwezig waren (waaronder veel oostvlamingen, ikke dus ook :think: ) en zeker voor de paris hilton look alikes :cry:

Postieve punten zijn ook al gezegd en vermeld : mooie locatie, goeie presentatie, visueel = ok, ...
Het ontbreken van prijzen is ook iets dat ik echt niet begrijp, zeker voor de ploegen die bijna nooit quizzen en gisteren waarschijnlijk een "horroravond" hadden lijkt me achteraf naar huis gaan met één of andere Humo/ Belgacom/ ... gadget echt toch wel een leuke troost.
En ook nog leuke promo voor de inrichters (bv : petjes/regenjassen/humo cd/...)

Als de tweede versie op dezelfde wijze georganiseerd wordt zal ik er vermoedelijk niet meer bij zijn of het zou terug als aanvulling moeten zijn bij een ander team :shhh: .

PS: josje en Veerle Baetens zijn ook altijd goede antwoorden :teasing-blah: :laughing-rolling: ( = lees toch nog veel "leute" gehad aan onze tafel)
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door ziggysmurfdust »

Bwa ik heb mij geamuseerd en mijn kompanen ook, niemand van ons had verwacht om ook maar bij de eerste 10 te eindigen, laat staan de eerste 5 (al was het een gedeelde plaats)
Het meeste is hier al gezegd denk, hoewel ik niet achter alle uitspraken sta ;-)

Toch even dit:

1. Belgacom: geef wat minder geld uit aan topkaders en wat meer aan stylo's die schrijven :-)
2. Aangezien er hier toch iemand van Humo meeleest: Jan Delvaux is een muziek ontkenner (is altijd al mijn standpunt geweest en na deze quiz zal dat zeker niet veranderen), misschien de volgende keer eens Clement Peerens, gediplomeerd Popkenner uit Antwerpen, vragen om de quiz samen te stellen......


over and out

please carry on.....
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door rino »

Na alle toch grotendeels negatieve commentaren op de vorige 2 preselecties, was ik met wel heel gemengde gevoelens naar Leffinge getrokken. Ik verwachtte me aan een overload aan woordspelletjes à la anagrammen en zo, maar in de praktijk viel het allemaal nog mee.
Héél véél theorie natuurlijk (zeker voor de eerste pauze), maar met uitzondering van die onnozele waar/niet waar vraagjes waren die theorievraagjes wel van niveau.
Ik heb me dus geamuseerd gisteren, en dat wijt ik niet enkel aan de sfeer bij ons aan tafel. En uiteindelijk haalden we ook die felbegeerde top 3, opdracht volbracht dus. Alhoewel we op het eind in de superronde Tony wat moesten intomen want hij wilde nog voor de 2de plaats gaan, terwijl 2de of 3de gisteren helemaal niet belangrijk was. Dus uiteindelijk geen zotte dingen meer gedaan in de superronde.
Oh, en proficiat aan Sympathie en de indrukwekkende Would-Be Monkees die ons mogen vergezellen naar de AB. En heel jammer natuurlijk voor de Lookalikes, ze hadden de finaleplaats zeker ook verdiend.
Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Smintjes »

Hahaa! Dus de Serieuze Serviërs maken nog kans op een finaleplaats! :)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door kasenco »

Misschien doet Humo gewoon lottrekking, wie zal het zeggen? :mrgreen:
Hebben ze klaar en duidelijk gezegd dat de 4e met de hoogste score naar de finale gaat?
Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Smintjes »

kasenco schreef: Hebben ze klaar en duidelijk gezegd dat de 4e met de hoogste score naar de finale gaat?
Ja.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

Smintjes schreef:
kasenco schreef: Hebben ze klaar en duidelijk gezegd dat de 4e met de hoogste score naar de finale gaat?
Ja.
jep, wij gaan zeker niet door.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

Op de Humo site staat filmpje 3 en enkele vragen die in Leffinge voorkwamen. Vreemd genoeg herken ik amper 2 of 3 vragen, de rest is blijkbaar overschot of een foutje?
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door going_underground »

Rubby schreef: Wie wil nu weten dat er ook een miniscuul duits dorpje de naam draagt van een bepaalde artiest :shock: (dit dan nog met waar of niet waar beantwoorden..., zelfs mijn zoon van 6 jaar had 50 % kans om juist te antwoorden :mrgreen: ).

Het ontbreken van prijzen is ook iets dat ik echt niet begrijp, zeker voor de ploegen die bijna nooit quizzen en gisteren waarschijnlijk een "horroravond" hadden lijkt me achteraf naar huis gaan met één of andere Humo/ Belgacom/ ... gadget echt toch wel een leuke troost.
En ook nog leuke promo voor de inrichters (bv : petjes/regenjassen/humo cd/...)

Ik weet dat er in Duitsland een dorpje Bacharach is (ben er ooit voorbijgereden): vroegen ze die?

Wat prijzen betreft: in Antwerpen werd gesteld dat we al een prijs hadden gekregen: dat iedere deelnemer sinds 6 december gratis Humo in de bus kreeg. Nog altijd niets van gemerkt... (werd ook niet bijgezegd voor hoelang dat zou duren, dus dat was misschien een "grap" ? )
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:Op de Humo site staat filmpje 3 en enkele vragen die in Leffinge voorkwamen. Vreemd genoeg herken ik amper 2 of 3 vragen, de rest is blijkbaar overschot of een foutje?
Volgens mij slechts 1 vraag (die van eva de roovere) uit quiz van vrijdag :shifty:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door rino »

going_underground schreef:
Rubby schreef: Wie wil nu weten dat er ook een miniscuul duits dorpje de naam draagt van een bepaalde artiest :shock: (dit dan nog met waar of niet waar beantwoorden..., zelfs mijn zoon van 6 jaar had 50 % kans om juist te antwoorden :mrgreen: ).

Het ontbreken van prijzen is ook iets dat ik echt niet begrijp, zeker voor de ploegen die bijna nooit quizzen en gisteren waarschijnlijk een "horroravond" hadden lijkt me achteraf naar huis gaan met één of andere Humo/ Belgacom/ ... gadget echt toch wel een leuke troost.
En ook nog leuke promo voor de inrichters (bv : petjes/regenjassen/humo cd/...)

Ik weet dat er in Duitsland een dorpje Bacharach is (ben er ooit voorbijgereden): vroegen ze die?

Wat prijzen betreft: in Antwerpen werd gesteld dat we al een prijs hadden gekregen: dat iedere deelnemer sinds 6 december gratis Humo in de bus kreeg. Nog altijd niets van gemerkt... (werd ook niet bijgezegd voor hoelang dat zou duren, dus dat was misschien een "grap" ? )
Neen, 't ging over het dorpje Milow.
Ik dacht dat we 6 of 8 keer HUMO gratis zouden krijgen. Zelf heb ik een abonnement, dus zou dat abonnement met 6 of 8 weken verlengd worden. Afwachten dus...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door vinceluka »

going_underground schreef: Ik weet dat er in Duitsland een dorpje Bacharach is (ben er ooit voorbijgereden): vroegen ze die?
Nee, 't was Milow
going_underground schreef:Wat prijzen betreft: in Antwerpen werd gesteld dat we al een prijs hadden gekregen: dat iedere deelnemer sinds 6 december gratis Humo in de bus kreeg. Nog altijd niets van gemerkt... (werd ook niet bijgezegd voor hoelang dat zou duren, dus dat was misschien een "grap" ? )
Geen grap, 8 weken gratis (je moest wel registreren voor een bepaalde datum om die te ontvangen)
Echter net zoals bij Aleece werd mijn abonnement niet verlengd maar krijg ik de Humo nu dubbel :naughty:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:Geen grap, 8 weken gratis (je moest wel registreren voor een bepaalde datum om die te ontvangen)
Echter net zoals bij Aleece werd mijn abonnement niet verlengd maar krijg ik de Humo nu dubbel :naughty:
Elk teamlid (dus niet alleen de kapitein) kreeg hierover naar 't schijnt een mail. Maar in ons team heb ik alleen hiervan gebruik gemaakt, de rest heeft de mail niet ontvangen of er gewoon niet op gelet.
Blijft toch een flauwe troostprijs. Jan Delvaux had ongetwijfeld zijn ogen uitgekeken op de Men In Black quiz.
Plaats reactie