Humo Popquiz - Preselecties

Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Smintjes »

Antwerpen:

Afbeelding
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door PEKEBO »

Zeer spannend geweest in Antwerpen, precies. 2de en 4de plaats, wie zijn deze ploegen? Game over voor Vindikooks, Knelpuntklup en Tamara.

Jovanovic & co :P halen 229 punten, niet slecht voor een 4de plaats. De gekende ploegen (groep des doods) zullen in Leffinge uit hun pijp mogen komen, volgende week!
Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Smintjes »

Ik zit in Serieuze Serviërs. Gelegenheidsploegje, nog nooit gequizd. Eén van de groepsleden kende ik tot gisteren niet eens. Deden mee voor de lol, het doel was om in de eerste helft van het klassement te raken. Als je dan bij de eerste pauze eerst staat dan ga je er wel voor.

Het had erin gezeten, de finale. Nu ja, we weten toch al bij welke vragen we het laten liggen hebben :)

Leuke avond.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

Smintjes schreef:Ik zit in Serieuze Serviërs. Gelegenheidsploegje, nog nooit gequizd.
meer kwissen, zo ik zo durven zeggen ! :handgestures-thumbupright:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door marc »

Zoals na de quiz in Gent al vastgesteld werd: dat was geen quiz as we know it. Bij momenten overwoekerde de kolder zelfs de kennis. Kapsels herkennen, anagrammen oplossen, uitgebeelde songtitels, waar of niet waar-vraagjes: het hoort niet meteen bij het standaardrepertoire. Ik had vooral problemen met de overdaad aan Belgische vragen, die zowat de helft (of leek dat alleen maar zo?) van de punten opslokten… (Als je een antwoord niet weet, schrijf dan ‘Daan’ of ‘Dewaele Brothers’ op ;) ). Bovendien: oppassen met vragen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn (die connecties bij voorbeeld) en voor enkele slordigheden…

Voor de rest: veel theorievragen, weinig audio. Behoorlijk hectisch ook. De theorievragen stonden niet – zoals gebruikelijk - op papier, maar werden afgelezen of verschenen kortstondig op een scherm.

In Antwerpen was het, in tegenstelling tot Gent, wel voor middernacht afgelopen. Sterke presentatie ook (Christophe Lambrecht), net als een vlugwerkende jury, een uitstekende bediening en snelle tussenstanden. :clap:
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Zeno »

Keiem schreef:
Smintjes schreef:Ik zit in Serieuze Serviërs. Gelegenheidsploegje, nog nooit gequizd.
meer kwissen, zo ik zo durven zeggen ! :handgestures-thumbupright:
Lovenswaardig.
Want als je zo dicht eindigt achter een paar bijzonder zware coalities, dan ben je ongetwijfeld de aanwinst van de laatste tien jaar.

Hoed af en diepe respectvolle buiging!

Sportieve groeten
Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Smintjes »

Wow, dank je :)

Tja, ons ploegje. Eentje draaide in de nineties mee in het quizcircuit maar had al lang niet meer gekwist. Twee anderen spelen in een band die dit jaar nog in de Rock Rally voorrondes stond (en die de top dries van alle edities van buiten hadden geleerd). Ik was veruit de zwakste schakel, maar kon hier en daar toch wel wat bijdragen. Jarenlang elke maand de Mojo en de Uncut lezen haalt dan toch iets uit :)

Ambities om verder te quizzen hebben we niet, ook al omdat geen van ons vier een auto heeft.

Nog eens bedankt voor het compliment!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door One good reason »

Smintjes schreef:Ambities om verder te quizzen hebben we niet, ook al omdat geen van ons vier een auto heeft.
De meeste muziekquizzers zijn coole :silent: gasten, collegiaal en groen ingesteld.
Zo nemen ze regelmatig collega-quizzers mee (zie rubriek "carpooling".)
Ofwel plaats je dan zelf een bericht of kun je zeker met iemand uit de buurt mee carpoolen.
Ook van mijnentwege: reSPEK me eieren! voor jullie prestatie op de HUMO quiz :handgestures-thumbupright:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door PEKEBO »

Smintjes schreef:
Het had erin gezeten, de finale.
:clap: , voor jullie prestatie tegen een paar monstercoalities die weinig overschot hadden en meer dan deftige quizzers zijn.
Die finale zit er nog altijd dik in voor jullie, 229 punten in niet weinig op zulke quiz met bakken theorie :roll: .
Na Leffinge (zware poule) zullen jullie al wat wijzer zijn ivm die 4de plaats, tenzij er natuurlijk nog andere onbekende ploegen/coalities opstaan in Leuven en Genk, want 4 bekende namen lees ik niet op de deelnemerslijst van Vlaams-Brabant en Limburg.
Dronevil
Backing Vocal
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 18:01
Locatie: Sint-Niklaas / Goe Vur In Den Otto

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Dronevil »

Goh ja ik ken smintjes ook van een ander forum. En blijkbaar was die tekst die we moesten aanvullen in Antwerpen hetzelfde en zaten die kapsels er ook in. Dus is het 100% gezever wat ze in Gent zeiden dat hun quiz iedere week anders is ...

Nu ja pech voor ons natuurlijk en uiteraard gun ik het de ploegen die het beter doen dan ons op de 4de plek. Maar dan moeten ze niet zeggen die quiz is iedere week anders dus kunnen jullie geen antwoorden geven aan bevriende groepen die in een andere voorronde zitten.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Keiem »

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door Rubby »

Verslag Leffinge:

... vanavond spelen we echte quiz ... :roll: :music-listening: ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door peegee »

Ik ben vannacht wat langer opgebleven voor de uitslag, maar op een bepaald moment (+/- 2u) ben ik maar gaan slapen....
Is er al een uitslag???????
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door kasenco »

peegee schreef:Ik ben vannacht wat langer opgebleven voor de uitslag, maar op een bepaald moment (+/- 2u) ben ik maar gaan slapen....
Is er al een uitslag???????
Verlengingen zijn nog bezig :-)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Humo Popquiz - Preselecties

Bericht door aLEEce in chains »

Kleine aanvulling op Rubby zijn bemerking. Weinig muziek, veel flauwekulvragen (met oa. Exxxxx Rxxxxx voor 5 punten als hoogtepunt). Ook die kapsels gehad. Soit, als ze ooit nog een editie organiseren en ze sleutelen niet aan hun quiz, zal je den dezen niet meer zien. Ik had meer het gevoel op een algemene quiz te zitten.

Geen prijs (jaja, verlenging van je abonnement, maar in de praktijk ze dubbel krijgen :roll: ) terwijl ze wekelijks met prijzen goochelen. Alle amateurorganisatoren moeten verdorie bloed zweet en tranen geven om een mooie prijzentafel te voorzien (waarbij vorig jaar nog organisatoren aangepakt werden omdat hun tafel niet goed genoeg zouzijn), dan kan een f*cking t-shirt, poncho, cd of dergelijke toch wel van af zeker.

Ook hier gingen we mooi voorbij 00h (al was dit wel al aangekondigd).

Zijn dit harde woorden? Bwa, quasi elke week wordt een gewone organisator daar op beoordeeld/afgerekend, dan mogen we die kritiek zeker eens spuien voor "professionelen" hé.

Waren er positieve punten? Ja, mooie locatie, geluid zat goed en leuke ambiance aan onze tafel (met dank aan Rubby, onze espe en fLEEtfox).

Tot slot, proficiat aan Would-be-monkees met 268ptn als ik me niet vergis.
Ook Sympathie & JPJSG halen verdiend de finale. Sneu voor Paris, ik had hun de beste vierde plaats zeker gegund (waarom niet alle quizzen in de verschillende provincies op dezelfde avond organiseren, dan vermijd je zo'n sof).
Op naar Men in Black om weer muziek te horen :banana-dance:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie