6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

berwt schreef:Ieder zijn ding uiteraard. Zonder dat ik wil provoceren moet ik zeggen dat ik graag wat meer X-Session, 2Fabiola en Milk Inc zou horen. :dance:
Ik vond ook dat ik qua 'foute' muziek wat op mijn honger bleef zitten hoor, Tony had mij speciaal daarvoor uit mijn ziekbed gesleurd :yell: :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:
Dus ik zou zeggen GG, steek diezelfde 'brol' er volgend jaar maar weer in, de chiro-ploegen zullen dan blijven komen, enkele ploegen gaan misschien afhaken, maar De Flosseklosser zal er volgend jaar dan bij zijn (in tegenstelling tot vorig weekend).
Ik dacht al, waar zitten die gasten , maar jullie waren er niet :cry:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

baaigones schreef:
berwt schreef:Ieder zijn ding uiteraard. Zonder dat ik wil provoceren moet ik zeggen dat ik graag wat meer X-Session, 2Fabiola en Milk Inc zou horen. :dance:
Ik vond ook dat ik qua 'foute' muziek wat op mijn honger bleef zitten hoor, Tony had mij speciaal daarvoor uit mijn ziekbed gesleurd :yell: :wink:
Oeps :oops: , deels mijn fout, ik had hem op den quiz in Koksijde voor gewaarschuwd dat dit een quiz was, waar we zo'n zaken wel eens veelvuldig durven vragen.
Achteraf gezien bleek dit nog mee te vallen.
Opgelet, op onze kermisquiz in augustus zal je niet op je honger blijven zitten. Zoals reeds vermeld doen we daar zelfs een volledig ronde ! en ook in de andere rondes zit er voldoende "foute muziek"
Vorig jaar was er superambiance op het einde van deze quiz :banana: :banana: :banana:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Tonyvdb schreef:Berwt heeft een punt ... wanneer een Flosseklosser-muziekquiz?
In mijn hoofd heb ik daar al aan zitten denken, heel wat leuke ideetjes, maar ik doe graag eerst wat meer ervaring op als deelnemer.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Rubby schreef:
baaigones schreef:
berwt schreef:Ieder zijn ding uiteraard. Zonder dat ik wil provoceren moet ik zeggen dat ik graag wat meer X-Session, 2Fabiola en Milk Inc zou horen. :dance:
Ik vond ook dat ik qua 'foute' muziek wat op mijn honger bleef zitten hoor, Tony had mij speciaal daarvoor uit mijn ziekbed gesleurd :yell: :wink:
Oeps :oops: , deels mijn fout, ik had hem op den quiz in Koksijde voor gewaarschuwd dat dit een quiz was, waar we zo'n zaken wel eens veelvuldig durven vragen.
Achteraf gezien bleek dit nog mee te vallen.
Opgelet, op onze kermisquiz in augustus zal je niet op je honger blijven zitten. Zoals reeds vermeld doen we daar zelfs een volledig ronde ! en ook in de andere rondes zit er voldoende "foute muziek"
Vorig jaar was er superambiance op het einde van deze quiz :banana: :banana: :banana:
Ik was erbij vorig jaar met Dr Staf, we liked it :mrgreen:

En ik heb geen klachten over de kwis van zaterdag hoor, zeker niet, tijdens de metal had ik telkens tijd om wat bij te slapen :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

GG schreef:
...Wat betreft hit-hot ronde, deze ronde is eigenlijk om plaatselijke jonge ploegen zoals chiro, enz. ook eens hun zin te geven. Maar daar zullen er volgend jaar ook maar 15 zijn ipv 20. En worden deze fragmenten zoals bij b'4s beter verwerkt tussen de andere fragmenten.
Wat betreft 2 fabiola, X-session enz, is ook mijn ding niet (maar zoveel van die muziek zat er volgens mij nu toch ook niet in). Maarja in mei krijgen we kritiek dat het te alternatief is en nu dat. Alhoewel volgens mij de quiz zeker niet te hitgevoelig en commercieel was (zie de percentage van de winnaar) en bepaalde groepen die erin zaten (Violent Femmes, Green, Tragically Hip enz.) Wat betreft verdeling van de jaren 60, 70, 80 enz. Vroeger kregen we altijd kritiek dat er teveel oude muziek inzat.
Wat betreft de metal, ook daar zal er volgend jaar minder van inzitten (niettegenstaande Jean-Pierre er meer wil insteken) Want daar wordt meestal de uitvoerder en zelfs de titel door niemand geraden.

En niet te vergeten, deze quiz is eigenlijk bedoeld om zoveel mogelijk ploegen te hebben (opbrengst gaat naar school) en dus is het normaal dat er meer hits en meer recentere muziek inzitten dan bijv. de testedoenequiz in mei.

Ja, je ziet een perfecte quiz bestaat niet.

Akkoord!

Er zat wel wat brol in, maar dat is toch op de meeste quizzen zo? Er zijn nu eenmaal mensen die van brol houden en er zat toch ook heel wat goede muziek in.

OK, zelf speel ik (nog) liever een "alternatieve"- quiz, maar dit was volgens mij een heel aardige quiz waar m'n duidelijk z'n best had gedaan om iedereen tevreden te stellen.

Overigens: zelf heb ik weining met hardrock en metal, maar zwier dat er uit en dan zijn m'n ploegmaatjes weer ongelukkig. Zo zie je maar, het is inderdaad echt onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik heb toch de indruk dat, behalve de Strijkstok misschien, niemand ongelukkig was met deze quiz ...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Wij zeker ook niet.

Mijn bedenking rond mogelijke ontgoochelingen door de video-proef op menige muziekquizzen was eerder principieel/algemeen.

Twee me intussen nog te binnen geschoten positieve punten van de Bellem-organisatie trouwens nog:

- papieren tafellaken om vlot kladantwoorden en puntenscores te kunnen neerkribbelen zonder te moeten zoeken naar een "oneigenlijke te gebruiken" flyer van een andere quizorganisatie (ook al zal dat pak tafellakens voor het milieu dan weer minder goed zijn geweest...)

- na de quiz onmiddellijk voor elke ploeg een tabel met de eindstand inclusief alle punten per reeks mee te krijgen
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:ik heb toch de indruk dat, behalve de Strijkstok misschien, niemand ongelukkig was met deze quiz ...
Valt wel mee hoor, sinds GG één van hun favoriete gastspelers is kunnen we niet veel fout doen hoor :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:- papieren tafellaken om vlot kladantwoorden en puntenscores te kunnen neerkribbelen zonder te moeten zoeken naar een "oneigenlijke te gebruiken" flyer van een andere quizorganisatie (ook al zal dat pak tafellakens voor het milieu dan weer minder goed zijn geweest...)

-
Goede tip, volgende jaar voorzien we gewoon wat kladpapier (op een school mag dat geen probleem zijn :? ) of mss beter nog een blanco scoretabel :thumb1:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Rubby schreef:
Devil's answer schreef:- papieren tafellaken om vlot kladantwoorden en puntenscores te kunnen neerkribbelen zonder te moeten zoeken naar een "oneigenlijke te gebruiken" flyer van een andere quizorganisatie (ook al zal dat pak tafellakens voor het milieu dan weer minder goed zijn geweest...)

-
Goede tip, volgende jaar voorzien we gewoon wat kladpapier (op een school mag dat geen probleem zijn :? ) of mss beter nog een blanco scoretabel :thumb1:
en STRAFSTUDIE voor alle mekkeraars :violent:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

GG schreef:Ik ga even reageren op de negatieve reacties al dan niet terecht :
Wat betreft clips, 20 is inderdaad teveel, vorige jaren zaten er zelfs nog meer in (40 een paar jaar geleden, vorig jaar 30) dus er is beterschap op komst. Dus volgend jaar evenveel clips in één reeks zoals er muziekfragmenten in een reeks zitten (15) (Ook daar moet ik Jean-Pierre intomen, hij wil er meer)
Wat betreft hit-hot ronde, deze ronde is eigenlijk om plaatselijke jonge ploegen zoals chiro, enz. ook eens hun zin te geven. Maar daar zullen er volgend jaar ook maar 15 zijn ipv 20. En worden deze fragmenten zoals bij b'4s beter verwerkt tussen de andere fragmenten.
Wat betreft 2 fabiola, X-session enz, is ook mijn ding niet (maar zoveel van die muziek zat er volgens mij nu toch ook niet in). Maarja in mei krijgen we kritiek dat het te alternatief is en nu dat. Alhoewel volgens mij de quiz zeker niet te hitgevoelig en commercieel was (zie de percentage van de winnaar) en bepaalde groepen die erin zaten (Violent Femmes, Green, Tragically Hip enz.) Wat betreft verdeling van de jaren 60, 70, 80 enz. Vroeger kregen we altijd kritiek dat er teveel oude muziek inzat.
Wat betreft de metal, ook daar zal er volgend jaar minder van inzitten (niettegenstaande Jean-Pierre er meer wil insteken) Want daar wordt meestal de uitvoerder en zelfs de titel door niemand geraden.

En niet te vergeten, deze quiz is eigenlijk bedoeld om zoveel mogelijk ploegen te hebben (opbrengst gaat naar school) en dus is het normaal dat er meer hits en meer recentere muziek inzitten dan bijv. de testedoenequiz in mei.

Ja, je ziet een perfecte quiz bestaat niet.
Oei, ik moet écht wel meer smilies rondstrooien, me dunkt... :)
Guy, mijn reactie was helemaal niet als kritiek bedoeld, hoor! :makeup: Anders had ik je die zaterdag na afloop toch wel meteen overgemaakt, peins je niet? Neen, ik wou enkel getuigen dat je, als je zoals wij en zoveel anderen op een muziekquiz een beetje competitief bent ingesteld (ik hou van tussenstanden, ja :thumb1: ), uiteraard wat teleurstelling voelt wanneer je halverwege een pandoering krijgt die je niet meer te boven komt. :roll: Maar zoals gezegd: we wisten op voorhand perfect wat we konden verwachten: een hitquiz met veel nieuwe muziek, wat metal, en een nadruk op de jongste twee decennia. Dan ga ik nadien toch niet uitvaren tegen de samenstellers dat het meer zus of minder zo moest zijn geweest, zeker. Integendeel, ik snap heel goed dat deze muziekquiz zijn eigen identiteit heeft in vergelijking met de andere arbeidsvruchten van het Testedoeneteam, en dus ook een bepaald publiek probeert te bedienen. Keep up the good work, beter kan ik het niet benadrukken. Hoewel: :bow: :thumb2: :!: :D

Wat daarnaast mijn kleine uitweiding rond het b-woord betreft: dat was niets minder dan ootmoedig het hoofd buigen en opbiechten dat wij als quizploeg onze tekortkomingen hebben. Al geef ik toe dat ik, in mijn poging om de lolbroek uit te hangen, waarschijnlijk nogal arrogant ben overgekomen. :? Sorry, hoor. :banghead:

Maar dus vooral een 'sorry' aan het adres van GG, onze gaststerspeler/stergastspeler, die ik intussen net goed genoeg ken om te weten dat hij zich mijn woorden wat aangetrokken zal hebben. Ik ben in elk geval blij dat twee Strijkstokkers (Erik en ikzelf) op de Rechte Bananenquiz eindelijk iets kunnen terugdoen door voor de gelegenheid bij een Testedoeneploeg aan te sluiten. Tenminste, ik hoop dat we daarmee iets terug zullen doen... :mrgreen:

Ten slotte mag ik niet nalaten te vermelden dat de fragmenten van Violent Femmes en Green me zeker zijn bijgebleven! Dat eerste omdat we het stomweg niet konden thuisbrengen :oops: , en het tweede omdat het me eraan herinnerde dat het schandalig lang geleden is dat ik de prachtplaten Green, Elaine MacKenzie en vooral White Soul nog 'ns heb opgezet. Ik weet nog goed hoe ik indertijd maar niet kon geloven dat een man (meer bepaald zanger en songschrijver Jeff Lescher) die zo'n tijdloze, catchy, overrompelende nummers uit zijn mouw schudde verplicht was zijn baan als timmerman - of zoiets - aan te houden om rond te kunnen komen. Of om tenminste net genoeg centen bijeen te scharrelen om vervolgens een zoveelste, ietwat deprimerende tournee langsheen Europese achterafzaaltjes en café's aan te vatten. Ik hoop oprecht dat hij smoorrijk is geworden, al zal het waarschijnlijk niet dankzij Green zijn. :cry:

Morgen weer vroeg op, maar het kan me niet schelen: ik haal nú White Soul uit de kast. :headbang: :app: :dance: :banana: :rofl: nog aan toe.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:ik heb toch de indruk dat, behalve de Strijkstok misschien, niemand ongelukkig was met deze quiz ...
Zeker waar Tony. Het is niet leuk om negatieve dingen over je quiz te lezen maar meestal zijn het gewoon bemerkingen, mijmeringen en refecties van wat een perfecte quiz is volgens een aantal personen die niets beter te doen hebben dan rondhangen op dit forum :wink: Iedereen zou wel ergens 5% van deze quiz aanpassen en daar wordt dan uiteraard over uitgeweid hee (in bezondig me daar ook aan :oops: )

Toch nog even een reactie (kan het mij niet laten) betreffende de eenheidsworst die te vermijden is: m.i. is er niets mis met streven naar een evenwichtige quiz (losstaande van het feit dat daar geen definities voor bestaan, je niet voor iedereen goed kan doen enz).

Als het je niet interesseert om de perfecte balans te zoeken, dan doe je dat gewoon niet, of het nu is om de jongeren tevreden te stellen of omdat je eens iets anders wil doen (cf. Eigenzinnige quiz van Filip Van Rattingen). Maar een quiz in balans waar de ploeg wint die netjes alle genres en decennia bedekt (en kennis van een bepaalde niche geen noemenswaardig voordeel geeft), het is minstens even moeilijk en wat mij betreft toch een uitdaging waar ik (naar onze 2de editie toe) ferm mijn hoofd over breek :banghead:

Voor mij is dat alleszins een doel: in zo'n quiz komt toch iedereen aan zijn trekken en elke quiz bevat andere fragmenten. Hoe kan dat nu eenheidsworst zijn? :think:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

SepPuKu schreef:
Toch nog even een reactie (kan het mij niet laten) betreffende de eenheidsworst die te vermijden is: m.i. is er niets mis met streven naar een evenwichtige quiz (losstaande van het feit dat daar geen definities voor bestaan, je niet voor iedereen goed kan doen enz).
...

Voor mij is dat alleszins een doel: in zo'n quiz komt toch iedereen aan zijn trekken en elke quiz bevat andere fragmenten. Hoe kan dat nu eenheidsworst zijn? :think:
Je hebt zeker gelijk. Uitgebalanceerde quizzen met voor elk wat wils moeten er zijn! Met eenheidsworst bedoelde ik maar dat niet élke quiz op die zelfde manier moet opgebouwd zijn. Een evenwichtige hier, een nichke daar, een eigenzinnige ginder en nog een evenwichtige ginds, dat levert een gevarieerde kalender waar ieder zijn favorieten kan uitpikken.

Naast genres en periodes verschillen quizzen ook nog in moeilijkheidsgraad. En als het van mij afhangt, mogen er heel wat meer gemakkelijkere quizzen zijn... (kwestie van minder het spek-en-bonen-gevoel te hebben hé, niks te maken met de ranking :lol: :wink: )
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

(KUB) schreef:[Ten slotte mag ik niet nalaten te vermelden dat de fragmenten van Violent Femmes en Green me zeker zijn bijgebleven! Dat eerste omdat we het stomweg niet konden thuisbrengen :oops: , en het tweede omdat het me eraan herinnerde dat het schandalig lang geleden is dat ik de prachtplaten Green, Elaine MacKenzie en vooral White Soul nog 'ns heb opgezet. Ik weet nog goed hoe ik indertijd maar niet kon geloven dat een man (meer bepaald zanger en songschrijver Jeff Lescher) die zo'n tijdloze, catchy, overrompelende nummers uit zijn mouw schudde verplicht was zijn baan als timmerman - of zoiets - aan te houden om rond te kunnen komen. Of om tenminste net genoeg centen bijeen te scharrelen om vervolgens een zoveelste, ietwat deprimerende tournee langsheen Europese achterafzaaltjes en café's aan te vatten. Ik hoop oprecht dat hij smoorrijk is geworden, al zal het waarschijnlijk niet dankzij Green zijn. :cry:

Morgen weer vroeg op, maar het kan me niet schelen: ik haal nú White Soul uit de kast. :headbang: :app: :dance: :banana: :rofl: nog aan toe.
Super, en Guy dacht er eventjes aan dit nummer eruit te gooien !!!
:roll:
White Soul is inderdaad ook een superplaat uit mijn "beperkte" collectie !!! :wink:
Plaats reactie