6e All Round Muziekquiz - Bellem - 23-02-2008

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Die clips, tja, voor mij hoeven ze echt niet ... ik weet er bitter weinig van alleszins, Roob en Baaigones herkennen hier en daar wel eentje gelukkig, zodat we hier nooit echt door achteruit geslagen worden ...
Devil's Answer heeft hier een punt als hij zegt dat er echt wel duizenden en duizenden clips bestaan en je dan gewoon mazzel moet hebben om dan net die te zien die je al eens gezien hebt. Ik heb echter geen tijd/goesting om mij urenlang voor TMF en co. te parkeren.
De clips moeten niet weg van mij, maar als ik mag kiezen ... op de Stardust Popquiz komen ze voorlopig niet aan bod in alle geval, alleen al om logistieke redenen...


Ik moet zeggen dat ik ook Lenny Kravitz meende te herkennen in die Snow Patrol-clip ...

En Joe Dolan : kende de naam niet tot voor een paar maanden, maar n.a.v. zijn overlijden (dat ik ook vernam via teletekst 800+) heb ik eens een paar nummertjes opgesnord ... zijn foto herkende ik natuurlijk niet, ik dacht Erik Van Looy :P te herkennen, maar we hielden het op Udo Jurgens :roll:
freaq
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 13:16

Bericht door freaq »

Hier wil ik toch even aanhalen dat ik halverwege de videoclipronde bij hoogdringendheid naar de toiletten ben gesjokt en dat ik op dat moment nog geen enkele inbreng had gedaan bij die clips, met uitzondering van Rihanna. Verslijt me dus niet meer als TMF-kijker, will you :P (want zelfs al had ik er wel nog gezeten, dan nog zou ik het merendeel van de clips niet herkend hebben vrees ik...)

(EDIT: reactie op Rino)
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Devil's answer schreef:


En ja: Van Halen kon je herkennen qua uitvoerder, maar de sprongen in de clip deden wellicht "Jump" insinueren? Een instinker, want het was het nummer "Panama". Waren wij de enigen die deze clip nooit gezien hadden / onthouden?

Overschot van gelijk Luk. Dit was echt een instinker.


Meer dan de 40 van de 440 punten te verdienen op video's (zaterdag) mag het dan niet zijn, vrees ik. Liefst minder...

Dat is inderdaad van het goede teveel. Wij kozen dit jaar voor 10 videos en dat is net voldoende denk ik. Niet zoals bij de quiz in de schuur in Lembeke. 50 CD S TE HERKENNEN VERDOMD!!! Ik kreeg er het vliegend sch.... van.

Ik weet dat ik daarmee het verrassende opkomende team "Starbuk & Apollo" en "B4's" (mét kenner Rushian) (en zelfs onze eigen soms "lucky-guessing" ploeg) wat oneer aandoe omwille van de eindrangschikking, maar het moet toch nog eens van van Devil-hart...

Ik beschouw onze prestatie eerder als uitzonderlijk hoor Luk
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

vinceluka schreef:
De tenen van de zanger van Snow Patrol hebben wij helaas niet herkend :roll: :rofl2:

Serieus? Is nochtans zijn handelsmerk hoor. Niemand heeft tenen zoals hij.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

freaq schreef:Hier wil ik toch even aanhalen dat ik halverwege de videoclipronde bij hoogdringendheid naar de toiletten ben gesjokt en dat ik op dat moment nog geen enkele inbreng had gedaan bij die clips, met uitzondering van Rihanna. Verslijt me dus niet meer als TMF-kijker, will you :P (want zelfs al had ik er wel nog gezeten, dan nog zou ik het merendeel van de clips niet herkend hebben vrees ik...)

(EDIT: reactie op Rino)
Ok, had ik even over het hoofd gezien. Maar die clip van de Freestylers zou je wél herkend hebben, ware er niet dat dringend toiletbezoek geweest. :wink:
Dan zouden we nóg 2 punten meer gehaald hebben. :shock:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ja die clips... Het is vooral een kwestie van doseren allemaal: als zoiets je niet ligt, moet de schade die je daabij oploopt overbrugbaar zijn, vind ik. Alleszins in verhouding met wat je in de andere reeksen kan ophalen.

Als je enkele ronden goed scoort, kan je misschien langzaam maar zeker 2 punten... 3... 4 punten uitlopen op je naaste concurrenten. Als dat met 1 reeks weggevaagd kan worden, geeft dat geen goed gevoel. Degenen die er goed in zijn, denken er waarschijnlijk anders over :roll:

Je ziet dat bij algemene quizzen soms in extreme vormen: 10 gemakkelijke reeksen waarbij ploeg 1 een score van 92 punten haalt en ploeg 5 bv. 89 punten. Tussenin volgt dan een fotospecial met babes waar de scores bij de kopploegen variëren van 0 tot 10 :amazed: Kom het maar tegen...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef: Maar toch, ach ja..
Ik hou niet van "lipleesoefeningen" bij de "Beach Boys" of ze nu "Good Vibrations", "Sloop John B." of "I get around" brengen op een zwart-wit-clip uit de jaren dat ik nog juist geboren was (of zoiets)...
klopt, maar het zijn vaak heel leuke filmpjes om te zien ,nostalgie :?
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

SepPuKu schreef:Ja die clips... Het is vooral een kwestie van doseren allemaal: als zoiets je niet ligt, moet de schade die je daabij oploopt overbrugbaar zijn, vind ik. Alleszins in verhouding met wat je in de andere reeksen kan ophalen.

Absoluut waar, deze opmerking van Sep. :app: En een die volgens mij voor alle quizonderdelen geldt.
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

SepPuKu schreef:Ja die clips... Het is vooral een kwestie van doseren allemaal: als zoiets je niet ligt, moet de schade die je daabij oploopt overbrugbaar zijn, vind ik. Alleszins in verhouding met wat je in de andere reeksen kan ophalen.

Als je enkele ronden goed scoort, kan je misschien langzaam maar zeker 2 punten... 3... 4 punten uitlopen op je naaste concurrenten. Als dat met 1 reeks weggevaagd kan worden, geeft dat geen goed gevoel. Degenen die er goed in zijn, denken er waarschijnlijk anders over :roll:

Je ziet dat bij algemene quizzen soms in extreme vormen: 10 gemakkelijke reeksen waarbij ploeg 1 een score van 92 punten haalt en ploeg 5 bv. 89 punten. Tussenin volgt dan een fotospecial met babes waar de scores bij de kopploegen variëren van 0 tot 10 :amazed: Kom het maar tegen...
Weggevaagd, ja, dat was het woord voor ons na de Hit Hotronde. Je bent (heel) goed bezig in de voorafgaandelijke rondes die op dertig punten staan, krijgt één ronde voorgeschoteld op véértig punten die je hoegenaamd niet ligt, en je hangt in de touwen. Nu, inderdaad, deze ronde was aangekondigd, het betreft hier tenslotte een hitquiz. Aangezien ik de bui al zag hangen, stemde ik zaterdagmorgen dan toch maar eens op de Ultratop af. Mijn vrouw wist niet wat er gebeurde, mijn oudste kwam vragen wie ik was en wat ik met zijn papa had gedaan… enfin, een ongewone situatie op zijn minst. En wat heeft dat onze ploeg uiteindelijk opgeleverd? Een 26 op 40, minstens 10 maar waarschijnlijk 12-13 punten minder dan al onze belagers, schat ik. In één klap. Geblokt en verloren: ’t was twee keer nie gjistig.

Dit gezegd zijnde deel ik de ronkende mening (heeft hij er andere?) van ploeggenoot Erik aangaande dance en/of R&B niet. Ook voor mij liever Timbaland, Rihanna en Freemasons dan Jack Johnson en R.E.M. op dit moment. Maar als er echt voor 'brol' wordt gekozen (om maar de classificatie van mede-organisator Rubby te gebruiken 8) ), is het voor ons gedaan. Mij schijnt het leven te kort om Milk Inc., 2 Fabiola en X-Session (oude brol dan nog) van elkaar te leren onderscheiden.

Voor wie het nog meer voor doseren heeft: we kregen van iemand van Jartazi zaterdag de aankondiging in handen gestopt van hun quiz in oktober, met de mededeling dat alle decennia daar even sterk vertegenwoordigd zullen zijn. Niet dat ik het (alternatieve) hedendaagse muziekgebeuren niet op de voet volg, maar mij persoonlijk lijkt me dat wel iets om naar uit te kijken.
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

Ik ga even reageren op de negatieve reacties al dan niet terecht :
Wat betreft clips, 20 is inderdaad teveel, vorige jaren zaten er zelfs nog meer in (40 een paar jaar geleden, vorig jaar 30) dus er is beterschap op komst. Dus volgend jaar evenveel clips in één reeks zoals er muziekfragmenten in een reeks zitten (15) (Ook daar moet ik Jean-Pierre intomen, hij wil er meer)
Wat betreft hit-hot ronde, deze ronde is eigenlijk om plaatselijke jonge ploegen zoals chiro, enz. ook eens hun zin te geven. Maar daar zullen er volgend jaar ook maar 15 zijn ipv 20. En worden deze fragmenten zoals bij b'4s beter verwerkt tussen de andere fragmenten.
Wat betreft 2 fabiola, X-session enz, is ook mijn ding niet (maar zoveel van die muziek zat er volgens mij nu toch ook niet in). Maarja in mei krijgen we kritiek dat het te alternatief is en nu dat. Alhoewel volgens mij de quiz zeker niet te hitgevoelig en commercieel was (zie de percentage van de winnaar) en bepaalde groepen die erin zaten (Violent Femmes, Green, Tragically Hip enz.) Wat betreft verdeling van de jaren 60, 70, 80 enz. Vroeger kregen we altijd kritiek dat er teveel oude muziek inzat.
Wat betreft de metal, ook daar zal er volgend jaar minder van inzitten (niettegenstaande Jean-Pierre er meer wil insteken) Want daar wordt meestal de uitvoerder en zelfs de titel door niemand geraden.

En niet te vergeten, deze quiz is eigenlijk bedoeld om zoveel mogelijk ploegen te hebben (opbrengst gaat naar school) en dus is het normaal dat er meer hits en meer recentere muziek inzitten dan bijv. de testedoenequiz in mei.

Ja, je ziet een perfecte quiz bestaat niet.
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

gkoppen schreef:Ronde 9 Thema: Aarde en Steen

01 Joss Stone - You Had Me
02 OMD - The New Stone Age
03 Rare Earth - Get Ready
04 Grant Lee Buffalo - Rock Of Ages
05 Temptations - Papa Was A Rollin' Stone
06 Duran Duran - Planet Earth
07 Stone Sour - Inhale
08 AC/DC - Hard As A Rock
09 Rolling Stones - She's A Rainbow
10 Bram Vermeulen - De Steen
11 Bjork - Earth Intruders
12 Bob Dylan - Like A Rolling Stone
13 Michael Jackson - Earth Song
14 Sly And The Family Stone - M' lady
15 Queens Of The Stone Age - Make It Wit Chu
Fragment 2 had enkel Bellembrug de titel juist.
Fragment 4 hadden Kloefkappers, Jan Piet Joris, rue de la moer en bellembrug titel juist
Fragment 7 had enkel Vlassenbroek 2000 de titel juist
Fragment 14 had enkel Bellembrug de titel juist
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

gkoppen schreef:Ronde 10 Thema: Harry Potter

01 Steve Miller Band - Abracadabra
02 The World Of Oz - The Muffin' Man
03 The Cranberries - Just My Imagination
04 Iron Maiden - Phantom Of The Opera
05 Bloc Party - Hunting For Witches
06 The Police - Spirits In The Material World
07 Lovin' Spoonful - Do You Believe In Magic
08 Armand Van Helden - Witch Doctor
09 Queen - A Kind Of Magic
10 Redbone - The Witch Queen Of New Orleans
11 Philippe Robrecht - Magie
12 Ghost - The World Is Outside
13 America - The Last Unicorn
14 B-Witched - C'est La Vie
15 Axel Rudi Pell - Mystica
Fragment 13 hadden Spek en bonen, Diamond dogs, de rechte bananen, fab4 en Koerier uitvoerder juist, de titel hadden Koerier, shirly temple pilots en fab 4
Fragment 15 had enkel De Williecamilies
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

GG schreef:
gkoppen schreef: 13 America - The Last Unicorn
Fragment 13 hadden Spek en bonen, Diamond dogs, de rechte bananen, fab4 en Koerier uitvoerder juist, de titel hadden Koerier, shirly temple pilots en fab 4
Ook Starbuk & Apollo hadden de titel dankzij Johan Facteur.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Ieder zijn ding uiteraard. Zonder dat ik wil provoceren moet ik zeggen dat ik graag wat meer X-Session, 2Fabiola en Milk Inc zou horen. :dance:

De oplossing ligt volgens mij voor de hand: laat alle quizorganisators, op vlak van genre en periodes, volledig hun goesting doen en je krijgt een representatieve verdeling van de voorkeuren over de hele quizkalender. Liever 52 verschillende quizzen met elk hun karakteristieken dan 52 eenheidsworsten met elk 5% dance, 10% 70's rock, 7% new wave, 5% metal... Op die manier kan iedereen dan ook de quizzen eruit pikken die hen het meest liggen. Het zou dan ook ideaal zijn als de organisatoren bij de aankondiging zeer duidelijk laten weten wat men kan verwachten.

Dus ik zou zeggen GG, steek diezelfde 'brol' er volgend jaar maar weer in, de chiro-ploegen zullen dan blijven komen, enkele ploegen gaan misschien afhaken, maar De Flosseklosser zal er volgend jaar dan bij zijn (in tegenstelling tot vorig weekend).
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Berwt heeft een punt ... wanneer een Flosseklosser-muziekquiz?
Plaats reactie