3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2012

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door vinceluka »

fLEEtfox schreef: Ronde 1 : Not my cup of tea
Los Incas (11) - El Condor Pasa (31)
Niet dat ik iets tegen dat nummer specifiek heb maar was eerder een statement tegen panfluitmuziek in het algemeen van de nobele onbekende in Brussel Noord over George Zamfir tot deze Los Incas.
Ik steun je in uw statement Vincent!
Zaterdagmorgen trouwens gewekt door de panfluiten - yoga cd's van mijn vrouw
Kon niet snel genoeg de nieuwe Bat for Lashes vanop jullie prijzentafel in de cd-player geduwd krijgen :lol:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door aLEEce in chains »

Luk schreef:
fLEEtfox schreef:
The Frames (6) - Falling slowly (19)
Ik zou gezworen hebben de (Oscarwinnende) versie van Frames-zanger Glen Hansard (met Marketa Irglova) "solo" te hebben gehoord, en we gingen daar ook voor.
Niet eens meer gedacht aan de andere mogelijke (juiste) link met de rode draad, omdat André een snookeraar met de naam Hansard meende te kennen...

De Frames-versie nu eens beluisterd, en nog steeds niet zeker... Jullie wel? Werd de intro er afgeknipt?
Nu ja, voor de eindstand zou het er niet zijn op aan gekomen, maar ik was op het moment van de afroeping van het juiste antwoord efkes van mijn melk... :roll:
En ik was zo fier dat ik ook die zangeresnaam nog kon spellen. Sorry aan opschrijver Carl voor het neerpennen van zoveel vreemde (en dus foute) lettervolgordes. :oops:
Ik heb dit nog eens bekeken en het ging hier wel degelijk over de versie van The Frames. Er was iets meer drum te horen in de versie van The Frames. Het fragment werd afgespeeld vanaf 00:55 (dus die intro zat er sowieso niet in). Nu ik de twee fragmenten naast elkaar leg, kan ik de verwarring meer dan begrijpen en hadden we er beter aan gedaan om de twee juist te rekenen... (ik moet bekennen dat ik enkel de versie van The Frames kende :oops: ).
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door vinceluka »

Grappigste moment aan onze tafel
Als we onze schrijver van dienst hadden laten doen stond het volgende op onze antwoorbladen
fLEEtfox schreef:Ronde 3
Eros Ramazotti (39) - Se Bastassa Una Calzone (37)
fLEEtfox schreef:Ronde 4
Pizza (22) - Popie Jopie (39)
maar Kurt had een goed excuus, hij had er net voor de quiz eentje verorberd :P
Laatst gewijzigd door vinceluka op ma 05 nov 2012, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door aLEEce in chains »

vinceluka schreef:
rino schreef:Ook niets dan lof vanwege 'Starbuk & Apollo' voor deze quiz. We vonden het een prima, heel gevarieerde quiz met voldoende uitdagende fragmenten voor de ervaren teams en genoeg makkelijkere fragmenten voor de minder ervaren teams. Hoewel het voor mij persoonlijk wat uitdagender en wat alternatiever mag zijn, hebben wij ons vrijdag toch uitstekend geamuseerd. :handgestures-thumbupright:
Da's ook mijn gedacht
zeer goed gedaan Lee'tjes :handgestures-thumbupright:

Na 3 jaar eindelijk eens gelukt om met de Would-be Monkees aan de start te komen en het liep wederom gesmeerd. :dance:
Enige smet, als snookerfan de vele links in de rode draad (die zat goed in elkaar) niet weten te matchen voor het laatste trio :evil:
Wij hadden gevreesd dat de link te vlug gevonden zou worden, maar zie de snookerfanaten halen hem er moeilijk of niet uit. Mijn verwondering was groot dat Keiem hem er niet uit haalde. Soit, door ons systeem van puntenverdeling heeft de rode draad geen ravage aangericht.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door aLEEce in chains »

vinceluka schreef:
fLEEtfox schreef: Ronde 1 : Not my cup of tea
Los Incas (11) - El Condor Pasa (31)
Niet dat ik iets tegen dat nummer specifiek heb maar was eerder een statement tegen panfluitmuziek in het algemeen van de nobele onbekende in Brussel Noord over George Zamfir tot deze Los Incas.
Ik steun je in uw statement Vincent!
Zaterdagmorgen trouwens gewekt door de panfluiten - yoga cd's van mijn vrouwKon niet snel genoeg de nieuwe Bat for Lashes vanop jullie prijzentafel in de cd-player geduwd krijgen :lol:
Als kenner van zoveel deuntjes, zo'n wansmaak in je huis toelaten? Ge zijt veel te goed :lol: Anyway, dien kul van aan Brussel Centraal hadden we ook goedgekeurd als antwoord :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door kasenco »

rino schreef:
fLEEtfox schreef: New Order (28) - Bizarre Love Triangle (13)
Whiz Khaliffa (12) - Black & Yellow (27)

Stand op deze ronde.
Martha 29 - Sympathy, Starbuk, JPJ&SG, Monkees 27 – Fab4, Bananen & Paris 26
Hier ben ik flink de mist ingegaan. Even gedacht aan "Bizarre Love Triangle" bij New Order, maar vond daar geen snookerlink in. En ook Wiz Khalifa kwam maar niet, hoewel het nummer bij mij thuis grijsgedraaid werd door mijn oudste dochter. :oops:
We hadden deze ronde gvd moeten winnen. :(
herkende de melodie, maar kon het bizarre stemmetje niet linken aan Wiz Khalifa
dacht dus aan een of andere sample en daarom Kanye West opgeschreven zonder de juiste titel....
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Keiem »

aLEEce in chains schreef:Mijn verwondering was groot dat Keiem hem er niet uit haalde.
Ik zat puur aan muziek en nationaliteitslinks te denken, niet aan iets van sport of zo... Nadien lijkt het logisch, maar ik vrees dat het zelfs met nog tien extra fragmenten niet ging dagen bij mij.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door vinceluka »

aLEEce in chains schreef:
vinceluka schreef:
fLEEtfox schreef: Ronde 1 : Not my cup of tea
Los Incas (11) - El Condor Pasa (31)
Niet dat ik iets tegen dat nummer specifiek heb maar was eerder een statement tegen panfluitmuziek in het algemeen van de nobele onbekende in Brussel Noord over George Zamfir tot deze Los Incas.
Ik steun je in uw statement Vincent!
Zaterdagmorgen trouwens gewekt door de panfluiten - yoga cd's van mijn vrouwKon niet snel genoeg de nieuwe Bat for Lashes vanop jullie prijzentafel in de cd-player geduwd krijgen :lol:
Als kenner van zoveel deuntjes, zo'n wansmaak in je huis toelaten? Ge zijt veel te goed :lol: Anyway, dien kul van aan Brussel Centraal hadden we ook goedgekeurd als antwoord :mrgreen:
Zo goed ben ik nu ook weer niet, het mag enkel als ik niet thuis ben of als ik in een diepe slaap verwikkeld ben.
Zaterdag werd duidelijk een lijn overschreden, daarom voorgesteld om te ontspannen met let's say Tangerine Dream of Boards of Canada.
Ik geef toe, de muzikale opvoeding van mijn wederhelft is grandioos mislukt,
als ik bedenk dat ook haar favoriete zangeres Axelle Red een plaatsje had in jullie 'not my cup of tea' ronde ;)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Big Banana »

't was tof met vele toffe LEEkes... alles is hier al uitvoerig gezegd... niets dan lof, straffe mannen, die horsy apocalypticos...
De bananen feat. "ne straffe" Wouter hebben zich ook goed geamuseerd en gevochten voor wat ze waard waren... een negende plaats dus... :roll:

Alleen vond ik dat mijn "Los paraguayos" toch een half puntje waard waren... hoe kun je in 's hemels naam al die fluitende indianen uit mekaar halen... :mrgreen: die mannen zijn geboren met een panfluit in hun :o
zie ook volgend fragment... enfin "close but no sigar" zullen we maar zeggen...

http://www.youtube.com/watch?v=xuDa8Cgwzh0

Volgend jaar zijn we er graag terug bij....
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3337
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door SpeedKing »

Wij hadden ook Los Paraguayos en rammen die panfluit liefst ook in hun... Juist,ja!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

SpeedKing schreef:Wij hadden ook Los Paraguayos en rammen die panfluit liefst ook in hun... Juist,ja!
Wat een gevoelens een simpele panfluit toch allemaal teweeg kan brengen.....

Jullie brengen ons nog op ideëen voor volgende editie : R1 metalklassiekers lieflijk gebracht op panfluit! Of Panfluittoppers in een metalen jasje. Einsamer Hirte van James Last vol door de boxen gejaagd in Mötorheadstijl of zo iets
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Ronde 9 : War, what is it good for?

1 Guns N' Roses (40) - Civil War (36)
2 M.A.S.H. (28) - Suicade is painless (39)
3 The Rifles (18) - Peace & quiet (20)
4 Bruno Mars (32) - Grenade (33)
5 The Silencers (12) - Bulletproof heart (16)
6 Prodigy (23) - Spitfire (34)
7 Jeff Wayne (27) - Eve of the war (26)
8 Donovan (30) - Universal Soldier (32)
9 Social Distortion (8) - Machine Gun Blues (12)
10 Björk (38) - Army of Me (35)
11 Leonard Cohen (39) - The Partisan (19)
12 Bob Seger & The Silver Bullet Band (26) - Fire Lake (22)
13 Bram Vermeulen (32) - De eeuwige soldaat (24)
14 The Louvin Brothers (3) - The Great Atomic Power (20)
15 The Civil Wars (5) - Kingdome come (0) :oops: :twisted:
Hoes : NAILBOMB (10) - POINT BLACK (7)

Gemiddelde R9 18.65/33 (58,3%)

Dit was de op een na moeilijkste ronde :o

Misschien ook de reden dat we nog maar eens een QMS hebben : niemand vond de titel van Civil Wars!
Civil Wars zelf : Salman Rushdie ASB – Espen – Sympathy – Monkees & Vlassenbroek
Titel van nr9 werd ‘mild’ verbeterd maar slechts twee écht juiste antwoorden : Los Locos & Supersonic
En de titel van 13 werd slechts door 1 ploeg correct weergegeven : 4 schelln espe
The Louvin Brothers : Oorsmeer – A Tribe Called Wuk Est – Would-Be Monkees
Ook hier werd de titel van fragment 14 mild verbeterd maar correcte titel enkel : A Tribe Called WE – Spek&Bonen – Would-be Monkees – Men In Black
Louvin Brothers ontdekt op de cd van Sonar1000 van Radio1.

Topscore voor de Stimpy’s 28/32
Gevolgd door Monkees – Starbuk & Martha op één punt
JPJ&SG hebben er 26/32
Paris Hilton LA wordt vlg mij hier definitief uit de race om de eerste plek gezwierd. Zij halen 23/32 en staan nu op 8 ptn en moeten nu zelfs Martha WAR laten voorgaan.
Laatst gewijzigd door fLEEtfox op di 06 nov 2012, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door Luk »

fLEEtfox schreef: Civil Wars zelf : Salman Rushdie ASB – Espen – Martha – Monkees & Vlassenbroek
Ook Sympathie vur den Duvel zou dit (in extremis) moeten genoteerd hebben, denk ik...
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Ronde 10 : The Fast ABC Show

Het alfabet loopt door via de titel naar de volgende uitvoerder, titel en zo verder tot aan de combinatie Y-Z en dan gaan we terug naar beneden tot aan B-A. Sommige fragmenten worden maar enkele seconden gespeeld, anderen dan weer iets langer maar nooit langer dan 25à30 seconden. De ganse ronde duurt nog geen 6 minuten.

1 Armand (35) - Ben Ik Te Min (40)
2 The Contours (23) - Do you love me (29)
3 Earth, Wind & Fire (34) - Fantasy (38)
4 Gossip (40) - Heavy Cross (38)
5 Ian Brown (10) - Just like you (30)
6 The Kinks (40) - Lola (40)
7 MC Solaar (29) - Nouveau Western (32)
8 Olivia Newton-John (39) - Physical (40)
9 Queen (40) - Radio Ga Ga (37)
10 Sepultura (34) - Territory (24)
11 Ultravox (39) - Vienna (40)
12 Yves Larock (15) - Zookey (Lift your leg up) (10)
13 Zornik (40) - You Move Me (38)
14 XTC (34) - Wonderland (14)
15 Vengaboys (38) - Uncle John From Jamaica (39)
16 Texas (38) - Summer Son (38)
17 Rodney Crowell (1) - Queen of hearts (37)
18 Peter Kingsbery (24) - Only The very Best (38)
19 Nero (27) - Me And You (35)
20 Led Zeppelin (33) - Kashmir (29)
21 JCA (6) - I Begin To Wonder (14)
22 The Hives (21) - Go right ahead (17)
23 Foo Fighters (40) - Everlong (33)
24 David Bowie (39) - China Girl (38)
25 Bill Withers (35) - Ain't No Sunshine (38)


Gemiddelde R10 39/50 (78%) en benoemt zichzelf hiermee tot tweede makkelijkste ronde!

De combinatie R-Q was een behoorlijk moeilijke om te vinden en dat was er ook zo aan te zien. Enkel Oorsmeer herkende Rodney Crowell. Rodney wie?????

De combinatie W-X hebben we koortsachtig zitten zoeken maar uiteindelijk niet gevonden. Iemand?

Andere ‘kuitenbijters’ waren JCA (of Jean-Claude Ades) en Ian Brown! Dit eerste nummer is ook gekend onder de naam van Danii Minogue, jawel ‘zus van’ met JCA als producer. Ook hier heel minieme verschillen waar te nemen maar gezien de J er al stond was hier geen discussie mogelijk!

Fab4 schiet hier de hoofdvogel af met 49 ptn. (vinden Wonderland van XTC niet)
Monkees, d’Espen en Paris Hilton volgen op één punt
Sympathy, Vlassenbroek en A Tribe Called WE vormen een trio op nog een punt (47/50)
Laatst gewijzigd door fLEEtfox op di 06 nov 2012, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de Editie "Riekt m'n ass, LEE?" op vrijdag 2 november 2

Bericht door fLEEtfox »

Luk schreef:
fLEEtfox schreef: Civil Wars zelf : Salman Rushdie ASB – Espen – Martha – Monkees & Vlassenbroek
Ook Sympathie vur den Duvel zou dit (in extremis) moeten genoteerd hebben, denk ik...
Klopt Luk, het is al wat laat op de avond en al die nullekes en eentjes beginnen een beetje te zweven.

Marha WAR had deze niet maar jullie wel! (is al aangepast in de thread)

De laatste twee zijn voor morgenavond!
Plaats reactie