8e B-4'S Muziekquiz - Aalter-Brug - 16-02-2008

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Organisatorisch was deze quiz een topper : Patrick is een duidelijke, aangenaam naar te luisteren presentator, de klank was ideaal, vlotte en snelle tussenstanden, dito antwoorden, de klachten werden vlug en consequent behandeld (sorry mannen voor het overwerk dat we jullie bezorgden, maar drie van de vier keer bleek het toch terecht hé :wink:) : alles verliep op wieltjes : proficiat !

Over de quiz zelf ben ik even positief : een goede, pittige quiz, met voor elk wat wils : moeilijk recent, moeilijk oud, dance, rock, Vlaams, etc... : een geslaagde mix : ook hiervoor proficiat !
Ik ben ook een voorstander van dit soort mixrondes (elke ronde een 60tot00s-fragment, stubru, zoet, etc...) : ik hanteerde het systeem vorig jaar ook in Bissegem, voor de helft van de rondes toch en ga dit jaar opnieuw doen.
Al mag volgend jaar, wat ons betreft, weer wat gedimd worden, qua hairmetal en aanverwanten (ze zaten niet alleen in de rubriek 'luide gitaren', maar verzeilden, naar ons gedacht, ook een keer te veel in de andere rondes :P )

Over onze eigen uitslag ben ik minder enthousiast : in het begin van de quiz, waren wij er op één of andere manier met ons hoofd niet bij en scoorden wij misser, na flater, na blunder, met als dieptepunt de live-gitaarronde (nochtans speelde die knaap knap (!) gitaar) : gevolg : een 17de plaats na vier rondes : een JPJP&SG dieptepunt :oops:
Halverwege de quiz besloten we dat het zo niet meer verder kon en besloten we zwaar in de aanval te gaan (wat dat ook mag betekenen op een muziekquiz :? ), en ik ben toch half content dat we uiteindelijk nog op een zucht van de zevende plaats strandden (die dekselse Vlassenbroekers waren ons weer een puntje voor 8).
Meer dan die zevende had er m.i. toch niet ingezeten, want de top zes was op deze quiz een maatje te groot voor ons...

De ene quiz is de andere niet, het ene jaar het andere niet : vorig jaar derde, met gelijkaardige bezetting, op een quiz die op ons maat was geschreven : dit jaar veel missers, maar ook veel dingen die we gewoon niet kenden ... toch nog veel werk aan de winkel ten huize JPJ&SG :lol:

En last but not least : proficiat aan de winnaars : indrukwekkende prestatie van Fab4, knappe prestaties van Rechte Bananen (in deze opstelling geen verrassing voor mij) en de andere Sympathies, Koerieren en Polkaheren : maar ook de verbazende prestatie van Jartazi : namen zij doping gisteren? :thumb1:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

berwt schreef:Met alles stem ik in.

En proficiat aan Gkoppen die hier blijkbaar van 1u50 tot 5u30 vannacht heeft zitten antwoorden posten :) :app:
Bezigheidstherapy tussen het werk door :)
MAAR: http://www.b-4s.org
Het was vooral die informatieve website die me vannacht heeft zoetgehouden!!! Zeer mooi archief uitslagen en eindstanden...
Rushian schreef: Een volledige quizbespreking volgt in de komende dagen op onze site (www.b-4s.org). Dan weten we wie de solo's maakte en wat de meest frappante antwoorden waren.
Patrick.
Uitkijken naar het verslag van 2008 dat daar dus zal verschijnen...
Tonyvdb schreef: maar ook de verbazende prestatie van Jartazi : namen zij doping gisteren? :thumb1:
De gemiste punten uit eerste ronde die Jartazi door mijn schuld met 2 moest spelen kost wat kost willen goedmaken zal er wel voor iets tussen gezeten hebben :)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

gkoppen schreef:ronde 11

01 Boudewijn De Groot - Als De Rook Om Je Hoofd Is Verdwenen
02 Jentina - French kisses
03 Riot - Outlaw
04 The Shoes - Nanana
05 Carole King - Now And Forever
06 Goldie - Making Up Again
07 Sugar - If I Can't Change Your Mind
08 B-52's - Private Idaho
09 Maumau - Mostafaj
10 Interpol - Evil
11 Semisonic - Closing time
12 Spektrum - Kinda New
13 Ziggy Marley - Tomorrow people
14 Maria Mena - You're The Only One
15 Ida Engberg - Disco Volante
Ida heb ik gisteren niet gehoord.
Was dat niet Melee als afsluiter van die ronde?
Kan me ook vergissen hoor.

Ik vond het best een toffe quiz met een perfecte organisatie.
Moeilijk ook, veel fragmenten horen passeren die ik nooit eerder gehoord had. Maar liever dat dan iedere ronde 10 ploegen met een maximum.
De Dance was niet altijd voor de hand liggend en de Hard Rock was beter in het midden van de mixrondes geprogrammeerd geweest, kwestie dat we dan halverwege van een rustpauze konden genieten.

Wij wisten trouwens al vóór de start van de quiz hoeveelste we gingen eindigen.
Team-Captain Bart had namelijk op weg naar de quiz een zwarte kat platgereden.
13de dus.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Miljaar! Dat ik hier niet bij was!! :banghead: :banghead:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook wij van Vlassenbroek waren heel tevreden over deze quiz, zowel over de inhoud van de quiz als ook over de uiteindelijke uitslag.

We gingen alweer heel slecht van start met een 14e plaats na 3 rondes als gevolg. Gelukkig konden we in het 2e deel van quiz nog wat opklimmen om uiteindelijk 1 punt voor de mannen JPJ&SG te eindigen.

Veel muziek gehoord gisteren die ons eerlijk gezegd weinig of niks zei. Vooral in de fragmenten van R&B-Rap viel dit op. Ook vele fragmenten gehad waar we totaal niet meer op de titel of uitvoerder konden komen, maar ook vele juiste gokken gedaan (vooral bij de Luide Gitaren)

Wij komen graag terug naar deze quiz. Na een 8e plaats vorig jaar met De Verloren Zoon, dit jaar een 7e plaats met Vlassenbroek. Hopelijk zetten we deze opwaartse beweging verder.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

vinceluka schreef:
gkoppen schreef:ronde 11

15 Ida Engberg - Disco Volante
Ida heb ik gisteren niet gehoord.
Was dat niet Melee als afsluiter van die ronde?
Kan me ook vergissen hoor.
Je hebt 100% gelijk... Mêlée was het!
Spider Murphy schreef:Miljaar! Dat ik hier niet bij was!! :banghead: :banghead:
Inderdaad je hebt een gevarieerd avondje muziek gemist ;)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 8e B-4'S Muziekquiz - Aalter-Brug - 16-02-2008

Bericht door Devils answer »

gkoppen schreef:Voor de bespreking laat ik de eer aan andere (Devil's answer? ;)) over...
Vooruit dan...
:)

Het was zeker een pittige quiz, met iets meer accenten op "dance" en "hardrock". Mij niet gelaten, elke quiz zingt zoals hij gebekt is.

De moeilijkheidsgraad werd, in vergelijking met de gemiddelde muziekquiz, opgedreven door zelden de intro van een song te laten horen, en meestal een middenstuk voor te schotelen, dat dan ook nog zelden (of nooit?) de titel bevatte.

De live-gitaarfragmenten waren niet steeds weggevers, en dat gold eveneens voor de video's zonder geluid (steeds onze nachtmerrie).
We vroegen ons af hoe we hier vorig jaar zo goed scoorden, en vermoeden een groeiende kloof tussen de smaak van de organisatoren en de onze. Dat bleek reeds uit de negatieve beoordeling van de Guess Who-muziekquiz door Patrick in december, waar wij ons dan wel helemaal in ons sas voelden.

Organisatorisch zat alles puik in elkaar. Dat is reeds door Tony beschreven. Strak maar niet-hectisch tempo, om voor middernacht te eindigen.
:thumb1:

Een dikke pluim ook voor de jury en het interactief ingaan op de ingediende klachten!!!
Enige zonde staat daarmee in contrast: géén mededeling van de punten op de laatste reeks (en kans op vraag tot herziening), terwijl de pauze tussen laatste fragment en einduitslag onnodig lang leek (in die tussentijd was dat dus wel mogelijk geweest). Voor de overwinning kwam het er wellicht niet op aan, maar toch : principieel blijf ik dit op elke quiz waar zoiets "vergeten" wordt, een aanfluiting vinden.

Fab4 was gewoonweg onklopbaar, maar de kloof met Rechte Bananen werd pas in de eindspurt gemaakt, herinner ik me. Onvoorstelbaar wat die (twee) ploegen tijdens de hele quiz uit hun mouw toverden qua juiste antwoorden...

De opgang van Vlassenbroek en Jartazi zijn ons ook niet ontgaan (Koerier was ook indrukwekkend op dreef trouwens), maar stilaan wordt ook de Vindikooks een veelgehoorde ploegnaam, nietwaar?
Allez, dat vind ik toch ook! :wink:
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 17 feb 2008, 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Big Banana schreef: Alleen die prijzen... :protest: ... aardbei-drink ??? Hadden jullie echt niets met BANANEN ??? :yummy: :yummy: :yummy:
Bij ons zaten er wel voor elk vier flesjes Yazoo Perzik-Banaan in, hoor!
Ruilen voor pakweg een introductie-CD tot de hardrock?
:wink:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

berwt schreef:Met alles stem ik in.

En proficiat aan Gkoppen die hier blijkbaar van 1u50 tot 5u30 vannacht heeft zitten antwoorden posten :) :app:
God heeft blijkbaar geen nood aan slaap.... en hij zag dat het goed was. :?
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Hehe :) het eerste deel van m'n voornaam zou ik nooit als roepnaam durven nemen :yummy:
Sinds ik eigen winkel heb ben ik gewoon geworden aan nachtwerk en gemiddelde slaap van 4u/nacht
Extra voordeel: 20u/24u muziek opstaan :)
Greetings van hierboven God(-frey) ;)
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Twee bovenstaande posts lijken mij elk een contradictie te bevatten:
God heeft blijkbaar geen nood aan slaap.... en hij zag dat het goed was.
Rustte hij niet uit de zondag? Ik ben geen katholiek maar heb wel 17 jaar katholiek onderwijs gehad...
Sinds ik eigen winkel heb ben ik gewoon geworden aan nachtwerk
Mocht je nu nog een nachtwinkel hebben... maar ik zou denken dat ik meteen in slaap val op zaterdagnacht na een week zo zwaar werken. In elk geval respect voor dergelijk bioritme.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

vinceluka schreef:
gkoppen schreef:ronde 11


15 Ida Engberg - Disco Volante
Ida heb ik gisteren niet gehoord.
Was dat niet Melee als afsluiter van die ronde?
Kan me ook vergissen hoor.
Je hebt overschot van gelijk. In extremis heb ik Ida vervangen door Mêlée.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 8e B-4'S Muziekquiz - Aalter-Brug - 16-02-2008

Bericht door Rushian »

De moeilijkheidsgraad werd, in vergelijking met de gemiddelde muziekquiz, opgedreven door zelden de intro van een song te laten horen, en meestal een middenstuk voor te schotelen, dat dan ook nog zelden (of nooit?) de titel bevatte.

Luk, bij ons hoor je nooit de intro van een nummer, tenzij het een intro ronde is. Je zult het allicht niet geloven, maar dit is de eerste quiz waar in zo veel fragmenten de titel is voorgekomen. Omdat mijn ploegmakkers ook al vonden dat het een niet zo evidente quiz zou worden, heb ik er extra op gelet om meer titels te laten horen. Je moet ze er wel uithalen nietwaar :D
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8e B-4'S Muziekquiz - Aalter-Brug - 16-02-2008

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:De moeilijkheidsgraad werd, in vergelijking met de gemiddelde muziekquiz, opgedreven door zelden de intro van een song te laten horen, en meestal een middenstuk voor te schotelen, dat dan ook nog zelden (of nooit?) de titel bevatte.
Juist, dat wou ik ook nog vermelden : zo misten wij er een paar, vooral oudere dingen ... :?
Niks mis mee natuurlijk, je moet het nummer wel beter kennen daarvoor, en voor gasten zoals ik, die proberen de 'oldie'-achterstand wat in te halen door allerlei fraais uit de 60s-70s-80s te beluisteren, is het makkelijker vanaf het begin natuurlijk ...
Devil's answer schreef: We vroegen ons af hoe we hier vorig jaar zo goed scoorden, en vermoeden een groeiende kloof tussen de smaak van de organisatoren en de onze. Dat bleek reeds uit de negatieve beoordeling van de Guess Who-muziekquiz door Patrick in december, waar wij ons dan wel helemaal in ons sas voelden.
same here
Devil's answer schreef: De opgang van Vlassenbroek en Jartazi zijn ons ook niet ontgaan (Koerier was ook indrukwekkend op dreef trouwens),
Vlassenbroek is ons voor de tweede keer in een paar weken tijd (Hansbeke was de andere) een neuslengte voor ... :roll: :wink:
Inderdaad opmerkelijk goed bezig, de laatste tijd ... :thumb1:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Jongens, jongens, jongens.

Zoveel lof!!! Mag ik eerlijk zijn en zeggen dat dit toch veel deugd doet. Het is altijd moeilijk om een "gebalanceerde" quiz in elkaar te steken. En als iedereen bevestigt dat ie inderdaad gevarieerd was, dan sterkt ons dat alleen maar om volgend jaar door te gaan.

OK, die luide gitaren waren inderdaad op hardrock gericht en ja, Def Leppard kwam ook in Zoetjes aan voor èn bij Stubru zaten ook luide gitaren èn de dance was niet gemakkelijk en kwam ook met CJ Bolland ergens anders voor èn sommige nummer bij "vreemde talen" waren doorbijters, maar dat maakt een quiz toch juist zo leuk, niet?

Weet je, volgend jaar zit er misschien een vleugje reggae of ska in. Keuze te over, niet?

De prijzentafel: een enkeling die er smalend over doet (no offence hoor rechte bananen en weet dat de yazoo met perzik/banaan erg lekker is :) :) ). Weet alleen dat er zonder Campina geen quiz is; niemand van onze bende is bereid om prijzen te gaan schooien bij lokale middenstanders. Dus als die sponsoring wegvalt, valt ofwel de quiz weg, ofwel de prijzentafel. Die hindernis nemen we wel wanneer ze opduikt.


In ieder geval, ook namens mijn teammakkers, hartelijk bedankt voor de lovende berichten.

Patrick,
B-4s.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Plaats reactie