8e B-4'S Muziekquiz - Aalter-Brug - 16-02-2008

Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

leuke en gevarieerde quiz gehad gisteren .... hééél lang 3de gestaan , jammer van de laatste 2 reeksen ( 17 & 19 dacht ik ) die hebben ons naar de 5 de plaats gebracht ..maar ja pfff ..twas leuk en ook vermeldenswaard ..dit is 1 vd kwissen waardat we alle 4 ons ding in hebben .. daarmee ook dat we goed van voor eindigden .
en wat de prijzen betreft .. geen problemen mee!!!! zo als een oud Kossovaars gezegde : komt het van den uier .. dan is't goe !!!
zolang er géén boter - of karnemelk bij is ... laat mor komen !!!!
trouwens niet lang geleden , en dan nog in mijn gemeente Boom ook , had er een muziekquiz plaats waar zowel de 2 de ploeg als tot de laatste ieder één zakje chips + één suikerwafel kreeg !!!! astemblief !!!
we zullen wel is allemaal een weekje zonder cd of bon of dvd kunnen zekers ?
althans voor mij is dit van minder belang .. amusementwaarde en goede muziekfragmenten ... THAT's WHAT I WANT !!!
trouwens voor ik vergeet ..dikke plus en bank vooruit voor de bediening , die volgens mij supper vlot verliep deze avond !

btw ...tony ... ik was er wel bij zenne ... ( die met minste haar en meeste buik :grin: ) sorry gast voor het flauwe grapje , maar ik had juist een depressief momentje met het flateren van onze laatste 2 reeksen ...
zal ni meer gebeuren !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Rushian schreef: De prijzentafel: een enkeling die er smalend over doet (no offence hoor rechte bananen en weet dat de yazoo met perzik/banaan erg lekker is :) :) ).
Patrick, duizendmaal vergiffenis ! Ik had nog niet gezien dat er bij die perzik ook banaan zat. Heel lekker, en bedankt om bij het kiezen van de prijzen ook aan ons te denken. :roll:
Het gaat hem natuurlijk om de muziek en die was meer dan OK. :thumb2: Steeds meer samenstellers durven het aan om de goede oude hardrock eens terug te vragen. Jeugdsentiment, ja, maar er zitten toch heel wat tijdloze muziek bij. Weet dat er in dat genre ook een hele generatie nieuw talent is ("dream theater", "riverside", "porcupine tree", "threshold", enz.) En als Rush-fan moet je zeker eens naar "Tiles" gaan luisteren ! (Eén van de vele hoogtepunten van de quiz was trouwens de drumsolo van Neil Peart, ook mijn favoriete drummer.)
En om de criticasters voor te zijn, ik ben al tevreden met een paar nummers hoor, het moet zeker geen hele quiz van dattum :headbang: zijn.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Rushian schreef: Dat JPJ&SG Maumau wisten te herkennen sloeg mij eerlijk gezegd met verbazing.
Ook 'Starbuk & Apollo' hadden én Mau Mau én de titel 'Mostafaia' :!:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook ik vond deze quiz ook dit jaar weer prima georganiseerd. Alleen jammer dat enkele van de thema's ons minder goed lagen (hardrock, dance en r&b), waardoor we dit jaar pas 9de eindigden terwijl we vorig jaar nog 5de waren.
Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Doe mij maar soul, 'Duyster'-rock of glamrock !
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Nu nog reeksen met cajun, southern rock, symfonische rock, americana, lofi, salsa, krautrock, garagerock, caplyso, zydeco, merengue, jazz, juju, soca, klassiek, soukous, flamenco, fado, bhangra, coladeira, agidigbo, kleinkunst, jazzrock, township jive, jit jive, son, charanga, fusion, chanson, tex-mex, latinrock, ragga, gospel, folkrock, rai, ....... en dan komen we zeker ook eens langs in Aalter !
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

erik schreef:Nu nog reeksen met cajun, southern rock, symfonische rock, americana, lofi, salsa, krautrock, garagerock, caplyso, zydeco, merengue, jazz, juju, soca, klassiek, soukous, flamenco, fado, bhangra, coladeira, agidigbo, kleinkunst, jazzrock, township jive, jit jive, son, charanga, fusion, chanson, tex-mex, latinrock, ragga, gospel, folkrock, rai, ....... en dan komen we zeker ook eens langs in Aalter !
Ahzo en wanneer vind de eerste "Orde Van De Wetterse Strijkstok"-muziekquiz plaats? :) Toch met 5+ personen per ploeg om complementair te zijn voor al die gernes :) :)
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

erik schreef:Nu nog reeksen met cajun, southern rock, symfonische rock, americana, lofi, salsa, krautrock, garagerock, caplyso, zydeco, merengue, jazz, juju, soca, klassiek, soukous, flamenco, fado, bhangra, coladeira, agidigbo, kleinkunst, jazzrock, township jive, jit jive, son, charanga, fusion, chanson, tex-mex, latinrock, ragga, gospel, folkrock, rai, ....... en dan komen we zeker ook eens langs in Aalter !
Ik ben nochtans vrij zeker dat ik die dag weer een concert zal hebben hoor, Erik. :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Ook ik vond deze quiz ook dit jaar weer prima georganiseerd. Alleen jammer dat enkele van de thema's ons minder goed lagen (hardrock, dance en r&b), waardoor we dit jaar pas 9de eindigden terwijl we vorig jaar nog 5de waren.
Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Sympathy van 1 naar 4, wij van 3 naar 8, jullie 5 naar 9 en ook een paar ploegen die de omgekeerde beweging maakten, blijkbaar toch wel een heel andere quiz dan vorig jaar ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Ook ik vond deze quiz ook dit jaar weer prima georganiseerd. Alleen jammer dat enkele van de thema's ons minder goed lagen (hardrock, dance en r&b), waardoor we dit jaar pas 9de eindigden terwijl we vorig jaar nog 5de waren.
Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Sympathy van 1 naar 4, wij van 3 naar 8, jullie 5 naar 9 en ook een paar ploegen die de omgekeerde beweging maakten, blijkbaar toch wel een heel andere quiz dan vorig jaar ...
Wij van 17 naar 13. Nu, in verband met die 13; ik ben niet bijgelovig, maar op de weg naar de quiz heb ik een zwarte kat aangereden, en we zijn de hele quiz niet meer van die 13e plaats weggeraakt ... :think:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Ook ik vond deze quiz ook dit jaar weer prima georganiseerd. Alleen jammer dat enkele van de thema's ons minder goed lagen (hardrock, dance en r&b), waardoor we dit jaar pas 9de eindigden terwijl we vorig jaar nog 5de waren.
Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Sympathy van 1 naar 4, wij van 3 naar 8, jullie 5 naar 9 en ook een paar ploegen die de omgekeerde beweging maakten, blijkbaar toch wel een heel andere quiz dan vorig jaar ...
Het zou wat saaitjes worden als de uitslag (of de quiz) voorspelbaar wordt, hé.

Iedereen is trouwens alweer een jaartje ouder, en geloof me, dat speelt niet in het voordeel van de "ouderen" en hun geheugen (bij mij met groeiende gaten als was het de ozonlaag... :? ).
Ik vond het vreselijk dat ik niet op "No goodbyes" van The Subways kon komen (verder dan het prevelen "No (en dan komt er nog iets...)" kwam ik niet). Nochtans een van mijn favorieten van een jaar of twee geleden.

"No goobyes" aan mijn geheugen??? Een wensdroom stilaan, maar...
:cry: :wink:
Misschien moet ik wat meer melk drinken?
:tongue:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Big Banana schreef: Patrick, duizendmaal vergiffenis ! Ik had nog niet gezien dat er bij die perzik ook banaan zat. Heel lekker, en bedankt om bij het kiezen van de prijzen ook aan ons te denken. .
Martin (verantwoordelijk voor al dat lekkers: melkt elke koe bij Campina persoonlijk!!), was er eigenlijk al zeker van dat iedereen een Yazoo perzik/banaan had gekregen. Bij deze: SMAKELIJK!!
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

rino schreef: Ook 'Starbuk & Apollo' hadden én Mau Mau én de titel 'Mostafaia' :!:
Ik had nog niet alles nagezien. Awel, het is een knappe prestatie. Dit was 1 van de 4 fragmenten waarvan ik dacht dat niemand ze zou kennen. Echt knap enne... jullie waren echt maar met 2 die dit wisten.

Patrick.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

erik schreef:Nu nog reeksen met cajun, southern rock, symfonische rock, americana, lofi, salsa, krautrock, garagerock, caplyso, zydeco, merengue, jazz, juju, soca, klassiek, soukous, flamenco, fado, bhangra, coladeira, agidigbo, kleinkunst, jazzrock, township jive, jit jive, son, charanga, fusion, chanson, tex-mex, latinrock, ragga, gospel, folkrock, rai, ....... en dan komen we zeker ook eens langs in Aalter !
Dan zullen jullie in Wetteren moeten blijven, vermoed ik.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Ook ik vond deze quiz ook dit jaar weer prima georganiseerd. Alleen jammer dat enkele van de thema's ons minder goed lagen (hardrock, dance en r&b), waardoor we dit jaar pas 9de eindigden terwijl we vorig jaar nog 5de waren.
Ik kijk alvast al uit naar volgend jaar met ska en reggae. :lol:
Sympathy van 1 naar 4, wij van 3 naar 8, jullie 5 naar 9 en ook een paar ploegen die de omgekeerde beweging maakten, blijkbaar toch wel een heel andere quiz dan vorig jaar ...

Opzet geslaagd. Hoewel. Mijn top 3 was eigenlijk
1) Fab 4 (omwille van de dance)
2) Sympathie vur den Duvel
3) Jan, Piet Joris & Sam Gooris of Polkaheer, Kiekenfretter... (omwille van de dance als Marc zou mee zijn)

ik denk vooral dat er door het (voor ons althans) vernieuwde concept een compleet andere uitslag is. Wat op zich wel leuk is. Volgend jaar zijn er misschien andere genres die andere ploegen dan weer beter liggen.

Het blijft een uitdaging... die we bij B-4s maar al te graag aangaan.
Plaats reactie