29° Muziekquiz Radio 800 - Willebroek - 25/01/2008

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef: Ook de 4-5 albums lange hype rond Johnny Cash heb ik nooit helemaal doorgrond, leuk voor één of twee liedjes, maar een beetje te 'one trick pony' ...
:amazed: :protest:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Spider Murphy schreef: Norah Jones :sleeping: (op zo een moment zoekt een mens ook een 'kotssmiley'
:puke:
Zo goed?

PS Gelieve zuinig om te springen met deze smiley aub. Ieder zijn smaak ... :wink:
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

celtic601 schreef:
SepPuKu schreef:Hela hela, ge moogt iedereen afzeiken maar niet Pink Floyd hee :nono:

Maar jullie hebben het ongetwijfeld over hun latere werk :mrgreen:

(toch, hee... mannen?)
sorry dude ... en kheb er idd al veel vrienden en collega's mee in het harnas gejaagd ... ik mag ze niet !
ik heb hier zo iets van ... je MOET ze nu éénmaal goedvinden ... pas op ...kheb da ook bij placebo , leonard cohen .... ze hebbe hier en daar een goed nummer ... maar spreek nu ni over alles er van goed te vinden hé !
laat ons er nogmaals mee besluiten .... smaken verschillen !
het andere Placebo (van Marc Moulin) is dan weer bij het beste dat er ooit in België gemaakt is...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

rino schreef:Maar de U2 van de jaren '80 daarentegen, onweerstaanbaar goed.
Zeker de eerste LP's, zoals "Boy" en "War", voor mij beiden klassiekers.
En dan die energie op de live LP "Under A Blood Red Sky".
Maar vanaf de miskleun van jewelste "Achtung Baby" hoefde het ook voor mij niet meer, en heb ik geen enkele U2-cd meer gekocht.
anders the joshua three is ook wel een degelijk te pruimen lp tje !!!
maar idd .. na deze is het ook bij mij persoonlijk wat beginnen te minderen met U2 ...maar ik kan ze nog steeds wel hebben ...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

celtic601 schreef:
rino schreef:Maar de U2 van de jaren '80 daarentegen, onweerstaanbaar goed.
anders the joshua three is ook wel een degelijk te pruimen lp tje !!!
Al hun LP's van de jaren '80 vind ik goed tot fantastisch, dus ook "The Joshua Tree". Maar "War" en "Boy" zijn wat mij betreft de allerbeste.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Héhé, dit vind ik plezant. :) Eens de gevestigde waarden van hun troon stoten:
ik heb lak aan Sex Pistols, Jeff Buckley, Roxy Music/Brian Ferry, Genesis (zowel met PG als PC als frontman), The Grateful Dead, Elvis Costello, Dream Theater, My Bloody Valentine en The Smiths.

En omgekeerd: ik vind Belle Perez, Roxette, Toto, Katastroof, Willy Lustenhouwer, Peter Evrard, Dog Eat Dog en The Offspring echte klasse! :headbang:

Dat doet eens deugd. :P
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

berwt schreef:Héhé, dit vind ik plezant. :) Eens de gevestigde waarden van hun troon stoten:
ik heb lak aan Sex Pistols, Jeff Buckley, Roxy Music/Brian Ferry, Genesis (zowel met PG als PC als frontman), The Grateful Dead, Elvis Costello, Dream Theater, My Bloody Valentine en The Smiths.

En omgekeerd: ik vind Belle Perez, Roxette, Toto, Katastroof, Willy Lustenhouwer, Peter Evrard, Dog Eat Dog en The Offspring echte klasse! :headbang:

Dat doet eens deugd. :P
Voor wie het nog niet wist... 't is CARNAVAL :headbang: en :banana: en dan :puke:
en dan plaats je al eens iets raar op het forum niewaar ! :tongue: :tongue: :tongue:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook ik begrijp maar niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan Jeff Buckley.
Eén van zijn singles op de radio, ok, dat kan nog. Maar een hele cd lang hou ik het niet uit. Die mens kan een wreed stukske zagen, vind ik. Hij jongleert al even tenenkrommend met zijn stem als veel van die r&b-trutten (én Jasper Steverlinck :wink: ).
Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

rino schreef:Ook ik begrijp maar niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan Jeff Buckley.
Eén van zijn singles op de radio, ok, dat kan nog. Maar een hele cd lang hou ik het niet uit. Die mens kan een wreed stukske zagen, vind ik. Hij jongleert al even tenenkrommend met zijn stem als veel van die r&b-trutten (én Jasper Steverlinck :wink: ).
Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Dat heet dan "geen toon kunnen houden" en dus maar wild rond de juiste toon draaien zodat men het niet zou merken. Whatever, zet ze maar in het SMAK bij de rest van de rommel. :evil:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

rino schreef:Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Ik heb hem daar ook gezien, en moet zeggen dat het ook niet echt blijven hangen is, heb die dag zeker betere dingen gezien. :?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:
rino schreef:Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Ik heb hem daar ook gezien, en moet zeggen dat het ook niet echt blijven hangen is, heb die dag zeker betere dingen gezien. :?
bwa, Buckley vond ik wel indrukwekkend bij momenten ... ik zeg wel 'vond', want ik vind dat hij gedateerd klinkt, ja, nu al ...

En Buckley vergelijken met Jasper Steverlinck is als Real Madrid vergelijken met Zulte-Waregem ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef:
rino schreef:Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Ik heb hem daar ook gezien, en moet zeggen dat het ook niet echt blijven hangen is, heb die dag zeker betere dingen gezien. :?
bwa, Buckley vond ik wel indrukwekkend bij momenten ... ik zeg wel 'vond', want ik vind dat hij gedateerd klinkt, ja, nu al ...

En Buckley vergelijken met Jasper Steverlinck is als Real Madrid vergelijken met Zulte-Waregem ...
Ha ik dacht FC Barcelona met KV Kortrijk :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

bart depauw schreef:
Tonyvdb schreef:
Rubby schreef:
rino schreef:Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Ik heb hem daar ook gezien, en moet zeggen dat het ook niet echt blijven hangen is, heb die dag zeker betere dingen gezien. :?
bwa, Buckley vond ik wel indrukwekkend bij momenten ... ik zeg wel 'vond', want ik vind dat hij gedateerd klinkt, ja, nu al ...

En Buckley vergelijken met Jasper Steverlinck is als Real Madrid vergelijken met Zulte-Waregem ...
Ha ik dacht FC Barcelona met KV Kortrijk :wink:
ik vind het niet schoon dat ge zo lacht met FC Barcelona :P
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

rino schreef:Ook ik begrijp maar niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan Jeff Buckley.
Eén van zijn singles op de radio, ok, dat kan nog. Maar een hele cd lang hou ik het niet uit. Die mens kan een wreed stukske zagen, vind ik. Hij jongleert al even tenenkrommend met zijn stem als veel van die r&b-trutten (én Jasper Steverlinck :wink: ).
Heb hem ooit ook eens live gezien op (toen nog) Rock Torhout en ook daar ben ik halverwege het optreden weggelopen. Ik heb bij hem zoiets van: 'Man, zing dat liedje nu eens gewoon!'
Ja, Jeff Buckley zien op Rock Torhout is zoiets als Lucien Van Impe in een massaspurt: die mens is daar niet voor gemaakt...

Heb Buckley nog live gezien in de Botanique in 1995, in een zaaltje voor hoop en al 400 man. Dan pas voel je de magie in de lucht. Bij een nummer als Hallelujah was héééél die zaal muis- en muisstil, met kippevel op de armen (muizen met kippevel? :roll: ). Dat zijn momenten die een mens voor altijd bijblijven...

Maar ik geef toe: 't is een beetje een "acquired taste". Laat een metalhead luisteren naar The Beach Boys, en hij zal er ook niets aan vinden...
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Big Banana schreef:
berwt schreef:Héhé, dit vind ik plezant. :) Eens de gevestigde waarden van hun troon stoten:
ik heb lak aan Sex Pistols, Jeff Buckley, Roxy Music/Brian Ferry, Genesis (zowel met PG als PC als frontman), The Grateful Dead, Elvis Costello, Dream Theater, My Bloody Valentine en The Smiths.

En omgekeerd: ik vind Belle Perez, Roxette, Toto, Katastroof, Willy Lustenhouwer, Peter Evrard, Dog Eat Dog en The Offspring echte klasse! :headbang:

Dat doet eens deugd. :P
Voor wie het nog niet wist... 't is CARNAVAL :headbang: en :banana: en dan :puke:
en dan plaats je al eens iets raar op het forum niewaar ! :tongue: :tongue: :tongue:
Speciaal voor Big Banana : Carnaval radio
Plaats reactie