29° Muziekquiz Radio 800 - Willebroek - 25/01/2008

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Bij Bob Dylan en Johnny Cash lijkt de reden me simpel: ze hebben een zeer herkenbare sound, stem, ... Als de stem je bv. niet aanstaat haak je al snel af.

Heb dat bv. met The Cure, muzikaal ok maar de stem van Robert Smith steekt me onmiddellijk tegen. Op Killing An Arab zingt hij totaal anders en dat vind ik dan weer een steengoed nummer.

Van Pink Floyd laat ik aan een leek met gemak 10 nummers horen die van 10 verschillende groepen lijken te komen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat iemand zin hoeft te hebben om er die enkele goeie nummers uit te gaan zoeken (in die ene PF-stijl die hem aanstaat). Er is zoveel muziek om te ontdekken.
Laatst gewijzigd door SepPuKu op di 29 jan 2008, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

SepPuKu schreef:Hela hela, ge moogt iedereen afzeiken maar niet Pink Floyd hee :nono:

Maar jullie hebben het ongetwijfeld over hun latere werk :mrgreen:

(toch, hee... mannen?)
sorry dude ... en kheb er idd al veel vrienden en collega's mee in het harnas gejaagd ... ik mag ze niet !
ik heb hier zo iets van ... je MOET ze nu éénmaal goedvinden ... pas op ...kheb da ook bij placebo , leonard cohen .... ze hebbe hier en daar een goed nummer ... maar spreek nu ni over alles er van goed te vinden hé !
laat ons er nogmaals mee besluiten .... smaken verschillen !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Of course Celtic, mijn harnas ligt in elk geval nog altijd mooi opgeborgen (voor andere, meer gepaste aangelegenheden).
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Ook eens mijn blikje "ouwe zakken"-favorieten opentrekken: Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Fleetwood Mac, The Allman Brothers Band, Ted Nugent, Cheap Trick, David Bowie, Eric Clapton, Frank Zappa, The Eagles, Jackson Browne, Roxy Music, 10 CC: allemaal artiesten die ik best kan smaken en geregeld beluister thuis.

Apart geval is Queen: vaak schitterende singles tot en met "I Want To Break Free", maar afgrijselijk slechte lp's. En ik kan het weten, want ik heb een zevental lp's van hen, plus dan (gelukkig) nog een verzamelaar.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Wanneer zullen ze nu eindelijk eens de nobelprijs voor vrede aan Bono geven.
Zodat hij moet kiezen tussen de nieuwe Messias spelen of U2.
(50% kans dat we ervan af zijn).
Nee, de supergroep van de 90's-00's kan me niet bekoren.

Led Zeppelin en Pink Floyd daarentegen wel.
De popgeschiedenis had er effe anders uitgezien zonder die 2 groepen(beter volgens sommigen)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Maar de U2 van de jaren '80 daarentegen, onweerstaanbaar goed.
Zeker de eerste LP's, zoals "Boy" en "War", voor mij beiden klassiekers.
En dan die energie op de live LP "Under A Blood Red Sky".
Maar vanaf de miskleun van jewelste "Achtung Baby" hoefde het ook voor mij niet meer, en heb ik geen enkele U2-cd meer gekocht.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Maar de U2 van de jaren '80 daarentegen, onweerstaanbaar goed.
Zeker de eerste LP's, zoals "Boy" en "War", voor mij beiden klassiekers.
En dan die energie op de live LP "Under A Blood Red Sky".
Maar vanaf de miskleun van jewelste "Achtung Baby" hoefde het ook voor mij niet meer, en heb ik geen enkele U2-cd meer gekocht.
:shock:
Dé miskleun was de opvolger : Zooropa
Ik geef je wel gelijk wat betreft Boy, October, War, Under a blood red sky en The Unforgettable : de eerste vier+1 platen van U2 zijn de beste ...

Ik moest daarnet op nog zo'n superartiest denken, die ik echt niks vind : Bruce Springsteen :|
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:
Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:Grappig trouwens dat je The Eagles als voorbeeld gebruikt, is ook altijd mijn voorbeeld van de ultieme - vergeef mij het woord, beste collega-quizzers en Eaglesfans - ouwezakkengroep :wink: = smilietje = niet te serieus opvatten
Aiaiai, nu is't ambras... :twisted:
En gij, Big Banana, zijt ne stoker :P
Sorry, ik kon het niet laten... open doel... moest trappen !
Toch bedankt dat jullie al mijn favoriete groepen vernoemen :lol: , vanaf nu ben ik officieel "ouwe zak" ! :oops:
Wat niet wil zeggen dat ik enkel die groepen goed vind.
Ik hou ook veel van nieuwe muziek. Momenteel me zelfs door 11 edities "switch" aan het worstelen. 'k moet zeggen : niet evident. :tongue:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Tonyvdb schreef:Ik moest daarnet op nog zo'n superartiest denken, die ik echt niks vind : Bruce Springsteen :|
Den Bruce is iemand die ik ook maar laat écht ben beginnen appreciëren. Voorheen vond ik zijn singles wel al goed. Heeft voor mij één van de mooiste lp's van de jaren '80 en daarbuiten gemaakt: "Nebraska" uit 1982. Gewoon hij op zijn eentje, met afwisselend songs op akoestische gitaar en niet-ingeplugde elektrische gitaar, opgenomen op hotelkamers allerhande en zo uitgebracht, zonder studio-aanpassingen of andere tierlantijntjes. Ware krop-in-de-keel-muziek.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:
Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:Grappig trouwens dat je The Eagles als voorbeeld gebruikt, is ook altijd mijn voorbeeld van de ultieme - vergeef mij het woord, beste collega-quizzers en Eaglesfans - ouwezakkengroep :wink: = smilietje = niet te serieus opvatten
Aiaiai, nu is't ambras... :twisted:
En gij, Big Banana, zijt ne stoker :P
Sorry, ik kon het niet laten... open doel... moest trappen !
Toch bedankt dat jullie al mijn favoriete groepen vernoemen :lol: , vanaf nu ben ik officieel "ouwe zak" ! :oops:
Wat niet wil zeggen dat ik enkel die groepen goed vind.
Ik hou ook veel van nieuwe muziek. Momenteel me zelfs door 11 edities "switch" aan het worstelen. 'k moet zeggen : niet evident. :tongue:
hoopt zo in de top 5 van de Kas & Co Popquiz te geraken.... veel succes
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef: hoopt zo in de top 5 van de Kas & Co Popquiz te geraken.... veel succes
nu begint Kas te stoken :thumb1: :wink:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:Ik moest daarnet op nog zo'n superartiest denken, die ik echt niks vind : Bruce Springsteen :|
Heeft voor mij één van de mooiste lp's van de jaren '80 en daarbuiten gemaakt: "Nebraska" uit 1982. Gewoon hij op zijn eentje, met afwisselend songs op akoestische gitaar en niet-ingeplugde elektrische gitaar, opgenomen op hotelkamers allerhande en zo uitgebracht, zonder studio-aanpassingen of andere tierlantijntjes. Ware krop-in-de-keel-muziek.
Heb een tijdje geleden een stapel lp's van mijn schoonbroer gekregen (aangezien hij geen platendraaier meer heeft, was hij er toch niets meer mee), en daar zitten naast "Nebraska" nog enkele Springsteen lp's bij, en ook nog Pink Floyd, Bob Dylan, Roxy Music, Bob Marley, David Bowie, enz.
Moet dringend eens tijd vrijmaken om er naar te luisteren...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:Ik moest daarnet op nog zo'n superartiest denken, die ik echt niks vind : Bruce Springsteen :|
Den Bruce is iemand die ik ook maar laat écht ben beginnen appreciëren. Voorheen vond ik zijn singles wel al goed. Heeft voor mij één van de mooiste lp's van de jaren '80 en daarbuiten gemaakt: "Nebraska" uit 1982. Gewoon hij op zijn eentje, met afwisselend songs op akoestische gitaar en niet-ingeplugde elektrische gitaar, opgenomen op hotelkamers allerhande en zo uitgebracht, zonder studio-aanpassingen of andere tierlantijntjes. Ware krop-in-de-keel-muziek.
Niet dat ik dat slecht vind hoor, het pakt mij gewoon niet; moet wel zeggen dat al veel mensen mij gezegd hebben dat ik Bruce en Bob Dylan wel ga leren appreciëren als ik wat ouder word ... dus als ik zelf een oude zak word :lol:

The Beatles, Led Zeppelin, Roxy Music, T-Rex, Doors, Stones, Who, Pink Floyd, Van Morrison, Small Faces, Zombies, etc ... en niet te vergeten de volledige soulscène (en de daaruit voortkomende disco) : allemaal helden waarvoor ik graag :bow:

edit : én BOWIE natuurlijk ... Ziggy Stardust is de beste LP aller tijden
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:Maar de U2 van de jaren '80 daarentegen, onweerstaanbaar goed.
Zeker de eerste LP's, zoals "Boy" en "War", voor mij beiden klassiekers.
En dan die energie op de live LP "Under A Blood Red Sky".
Maar vanaf de miskleun van jewelste "Achtung Baby" hoefde het ook voor mij niet meer, en heb ik geen enkele U2-cd meer gekocht.
:shock:
Dé miskleun was de opvolger : Zooropa
Ik geef je wel gelijk wat betreft Boy, October, War, Under a blood red sky en The Unforgettable : de eerste vier+1 platen van U2 zijn de beste ...

Ik moest daarnet op nog zo'n superartiest denken, die ik echt niks vind : Bruce Springsteen :|


:violent:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:
Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:
Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef:Grappig trouwens dat je The Eagles als voorbeeld gebruikt, is ook altijd mijn voorbeeld van de ultieme - vergeef mij het woord, beste collega-quizzers en Eaglesfans - ouwezakkengroep :wink: = smilietje = niet te serieus opvatten
Aiaiai, nu is't ambras... :twisted:
En gij, Big Banana, zijt ne stoker :P
Sorry, ik kon het niet laten... open doel... moest trappen !
Toch bedankt dat jullie al mijn favoriete groepen vernoemen :lol: , vanaf nu ben ik officieel "ouwe zak" ! :oops:
Wat niet wil zeggen dat ik enkel die groepen goed vind.
Ik hou ook veel van nieuwe muziek. Momenteel me zelfs door 11 edities "switch" aan het worstelen. 'k moet zeggen : niet evident. :tongue:
hoopt zo in de top 5 van de Kas & Co Popquiz te geraken.... veel succes

Voor alle duidelijkheid: Big Banana heeft ze van mij geleend. :mrgreen:

En neen, ik heb ze niet gekocht om in één of andere quiz te scoren, ik ben gewoon gek van goeie dance.
Plaats reactie