29° Muziekquiz Radio 800 - Willebroek - 25/01/2008

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

29° Muziekquiz Radio 800 - Willebroek - 25/01/2008

Bericht door Devils answer »

De Radio 800-quiz (met in de organisatie o.a. Charlie Borremans van Kas & de Sultans) verrastte dit jaar opnieuw met een origineel concept (vorig jaar allemaal "covers").

Dit keer was de quiz duidelijk opgebouwd in twee delen, en niet enkel omdat de pauze ertussen zat :lol: :

- eerst zeven reeksen rond een "top 100" die ooit werd opgesteld door gasten als popcomponisten Leiber en Stoller met het oogpunt de "beste" (of was het meest invloedrijke?) songs die de popgeschiedenis ooit heeft voortgebracht te rangschikken. Die lijst zou ooit in Humo zijn gepubliceerd.
De "youngsters" zullen hier gezweet hebben, want het zwaartepunt lag duidelijk in de jaren 60-70, met uitschieters naar 1890, 1929, 1933...
Toch werd hier nog flink gescoord, mede omdat een bekende/herkende titel alvast één punt opbracht. :thumb2:

- dan een totale ommegooi richting "gewone" muziekquiz met reeksen "2007.1" (radiohits, maar niet steeds exclusief Stubru), "' '80", " '90", "Belgisch of Nederlands" en "2007.2 - Krasse Knarren = oudere artiesten die vorig jaar nog iets uitbrachten".

Voor ons was dit ideaal: we slaagden er in om tijdens de klim van de eerste helft in het wiel te blijven van Clément en de Popkenners en Willy jr en de Knelpuntclub (met 3 !!!), en demarreerden in de afdaling naar de finish van hen weg, terwijl we de naderende Kas en co nog op afstand konden houden.
Het wielerseizoen is nog niet gestart..., dus moet iemand de Michel Wuyts uithangen, hé.

Enfin, leuke quiz die peilde naar de roots van de popmuziek en de vinger aan de pols hield van de recente tendenzen.
De storm over het vermeende gemis aan LP-tracks laat ik aan anderen over...
:twisted:
Mooiste song vanavond was wat mij betreft zeker "I can't make you love me" (Bonnie Raitt).

Sterke prestatie van de organisatoren: om middernacht écht buitengestapt na de quiz en de volledige prijsuitreiking voor alle ploegen, terwijl het wel degelijk een volwaardige quiz met véél fragmenten leek.

Mindere prestatie van de organisatoren: scores van de laatste reeks wéér niet omgeroepen. Als winnaar misten we net in deze reeks 2 punten. Maar mogelijk hebben de niet-winnaars nog meer reden tot klagen? Enfin, als het dan toch lukt om zo vlug af te ronden, moet dit te vermijden zijn, niet?

Prijzentafel indrukwekkend, maar met € 20 per ploeg inschrijvingsgeld mag dat misschien wel. Tegenhanger van dat relatief hoge inschrijvingsgeld waren de zeer schappelijke prijzen voor de dranken!
Zelfs de Duvel was een koopje! :P

Officieuze uitslag:

1. Sympathie vur den Duvel 341 punten
2. Kas & co 336
3. Clément en de Popkenners 333 (?)
4. Fab 4 325
Rechte Bananen 325
6. Willy jr. & de Knelpuntclub 324
Detroit Breakdown 324
8. Hond bijt man 318
9. Gang of Four 315
10. Peter De Vries etc... 313
Jan Piet Joris en Sam Gooris 313
12. Afghan Pigs 312
13. Teamware Jartazi 308
14. Vlassenbroek 2000 296
15. Koerier 295
...

Weinig gelegenheidsploegen vullen deze lijst nog aan (kleine zaal ook), maar ik vermoed dat er ook louter publiciteit werd gemaakt onder de forumploegen.

Vorig jaar was ik er ook (ander team), en ik had de indruk dat de organisatie er een stuk op vooruitgegaan is.
En dat niet enkel met onze naam op hun erelijst...

:wink: :twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Oeps, te traag getypt! Gkoppen was me voor... :oops:

Kan Elmo deze thread nog verenigen of zoiets?
:lol:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

zo als steeds en kwis om elk jaar naar uit te zien ... en wederom werd het een leuke avond met vele pareltjes van zowel oudere als nieuwe fragmenten...
jammer genoeg heeft de jury ons bij de laatste reeks een beetje kort gedaan ....tja wat heet beetje ?..... nl 10 volledige punten :yell: :yell:
na controle en overleg bleek dit ook zo te zijn , en eindigen we toch een plaatsje vooruit ( ten nadele van de vrienden van vlassenbroek ) met 305
punten op de 14de plaats .
verrassend is wel dat de punten vrij dicht bij elkaar liggen.... dus ieder zijn meuk wel deze avond dacht ik .
der zal waarschijnlijk wel genoeg zever komen van sommigen .. te veel oudere ..... teveel van eigen bodem ..en dit en dat ... persoonlijk vond ik het dit jaar weer een leuk concept , en hoop ik dat onzen charlie ons nog jaaaaaren mag blijven verrassen met zijn speciallekes !!!
en wat vooral mijn avondje goed maakt ....3 songs van mijn favoriete top 10 gehoord !!!! ( song to the siren / there's a light that never goes out en
i can make you love me ( zoals devil beaamde ) ) TOPPIEEEE !!!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Devil's answer schreef:Oeps, te traag getypt! Gkoppen was me voor... :oops:

Kan Elmo deze thread nog verenigen of zoiets?
:lol:
Hehe ik bleef wachten op uw fantastische besprekingen zoals altijd maar die kwam er maar niet, ik ben toch nog wat aan het werk in de winkel dus ondertussen maar beetje getypt toen ik niks zag verschijnen...
Enfin idd ja ze kunnen deze threads maar beter samenvoegen ;)
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Ah en by the way... nog eens proficiat met de ovewinning :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

In tegenstelling tot wat sommigen misschien gaan verwachten 8) , zijn wij heel tevreden met onze uitslag : uiteindelijk eindigden we, ex aequo tiende, slechts op een dikke tien punten van de vierde plaats op een quiz, die - op papier : 100+ originals en classics en weinig materiaal om wat van de (relatief weinige, vinden wij) averij goed te maken - helemaal ons ding niet was ...

'Driewerf hoera' dus voor quizmaster Charlie, de prijs van de consumpties, winnaars Sympathie (wàt een coherent geheel!), andere topdrieërs Clement en Kas, de prima ingevallen Vinceluka (nogmaals dank) én heel JPJ&SG, want we blijven met succes knabbelen aan onze achterstand; we're on our way :)

En ! Voor volgend jaar kondigde Charlie tot twee keer toe aan dat alle fragmenten van 1980 of later zullen zijn : ik hoop dat alle gisteren aanwezige ploegen ook dan van de partij zullen zijn :wink:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Wellicht voor ons (Bananen) onze beste prestatie ooit op deze quiz (5e, en met gelijke ptn geëindigd met de Fabkes, die 4e werden), mede dankzij een ijzersterke prestatie van Ivo (Tequila Overdrive), die in allerlaatste instantie Big Banana (Eddy) kwam vervangen, en meer dan een volwaardige vervanger bleek te zijn.
Zoals elk jaar is het uitkijken wat Charlie uit zijn hoed gaat toveren, en ook deze editie wist hij zijn publiek als geen ander te bespelen.
De moeilijke nummers bleken voor iedereen moeilijk te zijn; waarschijnlijk ook de reden waarom de ptn zo dicht bij mekaar lagen dit jaar.
Wij buigen nederig voor de suprematie van Den Duvel, die bewezen dat ze écht van alle markten thuis zijn.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Kan vrij kort zijn over deze quiz. Was echt onze cup of tea niet gisteren, maar volgend jaar hopen we een massa beter te doen dan gisteren. Wil hiermee zeker geen afbreuk doen aan de quiz van Charlie. Maar ja, als het je niet ligt ....

:headbang: voor de drankprijzen gisteren :headbang: en niet te vergeten de prijzentafel. Wij gingen als 14e (op 20) nog naar huis met Lou Reed - Transformer (2x), Red Hot Chili Peppers - By The Way en Radiohead - OK computer.
Dat kom je elders weinig tegen...

:app: :app: :app:
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op za 26 jan 2008, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Charlie :thumb2: :thumb2: :thumb2:
Dit was voor mij een van de tofste kwissen om te spelen sinds lang...

Elk jaar weer slaagt hij erin om verrassend uit de hoek te komen.

In dit veld zijn wij als Fab4 zeker niet ontevreden met onze vierde plaats; en zelfs moest het geen top tien geweest zijn had dit niets afgedaan aan het plezier dat we er aan onze tafel aan gehad hebben.

Een dikke proficiat aan Sympathie Vur Den Duvel; onvoorstelbaar hoe die er tegenwoordig tegen aan knallen... zeker één van de beste ploegen uit het circuit. :app:

Schrijf ons maar alvast in voor volgend jaar !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 29° Muziekquiz Radio 800 - Willebroek - 25/01/2008

Bericht door Devils answer »

Devil's answer schreef: Mooiste song vanavond was wat mij betreft zeker "I can't make you love me" (Bonnie Raitt).
En dat was niet het enige juweeltje dat daar fonkelde!
Reeds tijdens het eerste quizdeel waren we het er in onze ploeg over eens dat er heel wat mooie songs de revue passeerden.
Zie ook het bericht van Celtic hierboven... This Mortal Coil, The Smiths... :thumb1: inderdaad!
Maar nog heel wat andere pareltjes (van Joni Mitchell, The Band, Sandy Denny, James Taylor, David Bowie, The Beatles uiteraard...).
Njam, njam !!!
:P

Nog een correctie voor de ploegnaam op plaats 8: dat was niet "Hond bijt man", maar "Hond kust man". Zoals Gkoppen in zijn bespreking reeds aangaf: een collectief van Ludwig, Sepukku, Jo De Proft en Hugo (van Testedoene).
In mijn euforie thuis nog één Duvel teveel gedronken wellicht...
:twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Voor wie er niet bij was, wil ik toch ook een hoogst origineel verbodsbord aan de ingangsdeur (buitenkant) van de kantine efkens vermelden...

NIET ROKEN TIJDENS DE PANNENKOEKEN !!!

:grin:

(okee, er stond wel in 't klein een datum bij (17/2), maar dat hangt daar nu al, hé...)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Devil's answer schreef:Voor wie er niet bij was, wil ik toch ook een hoogst origineel verbodsbord aan de ingangsdeur (buitenkant) van de kantine efkens vermelden...

NIET ROKEN TIJDENS DE PANNENKOEKEN !!!

:grin:

(okee, er stond wel in 't klein een datum bij (17/2), maar dat hangt daar nu al, hé...)
Het was gisteren zowaar wennen tijdens de quiz dat er mocht gerookt worden in de kantine. Nu da we als roker juist gewend zijn geraakt aan het feit da we buiten moeten gaan staan om te roken :D

Deze morgen merkte ik het pas duidelijk aan de geur van mijn kleren.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:
Devil's answer schreef:Voor wie er niet bij was, wil ik toch ook een hoogst origineel verbodsbord aan de ingangsdeur (buitenkant) van de kantine efkens vermelden...

NIET ROKEN TIJDENS DE PANNENKOEKEN !!!

:grin:

(okee, er stond wel in 't klein een datum bij (17/2), maar dat hangt daar nu al, hé...)
Het was gisteren zowaar wennen tijdens de quiz dat er mocht gerookt worden in de kantine. Nu da we als roker juist gewend zijn geraakt aan het feit da we buiten moeten gaan staan om te roken :D



Deze morgen merkte ik het pas duidelijk aan de geur van mijn kleren.
en ik maar vragen naar pannekoeken :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:
Devil's answer schreef:Voor wie er niet bij was, wil ik toch ook een hoogst origineel verbodsbord aan de ingangsdeur (buitenkant) van de kantine efkens vermelden...

NIET ROKEN TIJDENS DE PANNENKOEKEN !!!

:grin:

(okee, er stond wel in 't klein een datum bij (17/2), maar dat hangt daar nu al, hé...)
Het was gisteren zowaar wennen tijdens de quiz dat er mocht gerookt worden in de kantine. Nu da we als roker juist gewend zijn geraakt aan het feit da we buiten moeten gaan staan om te roken :D



Deze morgen merkte ik het pas duidelijk aan de geur van mijn kleren.
en ik maar vragen naar pannekoeken :rofl2:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Weeral een dikke proficiat aan de Duvels :app:
Plaats reactie