4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door Cz-2mX »

Ivo, vóór je je papieren definitief opbergt: ons niet-forumactieve ploeglid Dimitri merkt op dat ook Scary Monsters topscores zouden gehaald hebben op de rondes Theorie 1 - hoezen (26/30) en Theorie 2 - foto's (12/15). Even checken?

En nog eens bedankt voor een zeer entertainende en gevarieerde quiz! Of hadden we dat om half drie op de afterparty al gezegd?
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1645
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door tequila »

Klopt! Blijkbaar twee keer over gekeken (foutje gemaakt in Excel). :oops:

En bedankt voor het compliment. :D
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

tequila schreef: 12. Battles (3: Bananen, Monsters & Starbuk) - Ice Cream (2: Monsters & Starbuk)
Het kan al eens meezitten, we kenden het nummer niet maar het deed me wel aan Battles denken waarop Vince "neem dan Ice cream als titel, hun laatste single..." :) (waar zit die è$*à@ high-five-smiley als je hem nodig hebt...)

Sorry Starbuk en co, de solo was jullie anders gegund :romance-caress:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:
tequila schreef: 12. Battles (3: Bananen, Monsters & Starbuk) - Ice Cream (2: Monsters & Starbuk)
Het kan al eens meezitten, we kenden het nummer niet maar het deed me wel aan Battles denken waarop Vince "neem dan Ice cream als titel, hun laatste single..." :) (waar zit die è$*à@ high-five-smiley als je hem nodig hebt...)

Sorry Starbuk en co, de solo was jullie anders gegund :romance-caress:
het deed jullie aan Battles denken...

Who the fuck zijn Battles??????? Ik heb daar nog nooit van gehoord en jullie denken er aan....
Sommige muziekquizzers zijn toch van 'out of space' ;)
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door straight banana »

tequila schreef:Ronde 5 : Fireside Favourites (Part 1)
Het eerste deel van onze favorieten.

...


8. Venus In Furs (1: Bruce Horny) - Platonic Love (0)

Straffe solo! :o :handgestures-thumbupright:
Had hier echt nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:
SepPuKu schreef:
tequila schreef: 12. Battles (3: Bananen, Monsters & Starbuk) - Ice Cream (2: Monsters & Starbuk)
Het kan al eens meezitten, we kenden het nummer niet maar het deed me wel aan Battles denken waarop Vince "neem dan Ice cream als titel, hun laatste single..." :) (waar zit die è$*à@ high-five-smiley als je hem nodig hebt...)

Sorry Starbuk en co, de solo was jullie anders gegund :romance-caress:
het deed jullie aan Battles denken...

Who the fuck zijn Battles??????? Ik heb daar nog nooit van gehoord en jullie denken er aan....
Sommige muziekquizzers zijn toch van 'out of space' ;)

Battles, de koningen van de "math rock". :ugeek:
Deze alien groet u. 8-)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

straight banana schreef: Battles, de koningen van de "math rock". :ugeek:
Deze alien groet u. 8-)
Trouwens hun nummer Atlas zou door pakweg 10 ploegen herkend worden, vermoed ik. Ddiamondd is dan weer mijn persoonlijke favoriet :music-rockout:
kasenco schreef: Sommige muziekquizzers zijn toch van 'out of space' ;)
...and happy with that :sci-fi-beamup:

Nu ja, als er morgen op een quiz een special 'obscure new beat' passeert, zal mijn :shock:-reactie waarschijnlijk gelijkaardig zijn :mrgreen:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door PEKEBO »

straight banana schreef:
tequila schreef:Ronde 5 : Fireside Favourites (Part 1)
Het eerste deel van onze favorieten.

...


8. Venus In Furs (1: Bruce Horny) - Platonic Love (0)

Straffe solo! :o :handgestures-thumbupright:
Had hier echt nog nooit van gehoord.
Thx Mario, ik heb altijd al geweten dat mijn moment nog moest komen om alle "donkere jongens" uit het muziekquiz-circuit eens een trap op hun klxxxx te geven :teasing-nutkick: :lol:
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door ziggysmurfdust »

SepPuKu schreef:
Nu ja, als er morgen op een quiz een special 'obscure new beat' passeert, zal mijn :shock:-reactie waarschijnlijk gelijkaardig zijn :mrgreen:
goed om weten :mrgreen:
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door kasenco »

ziggysmurfdust schreef:
SepPuKu schreef:
Nu ja, als er morgen op een quiz een special 'obscure new beat' passeert, zal mijn :shock:-reactie waarschijnlijk gelijkaardig zijn :mrgreen:
goed om weten :mrgreen:
Je weet dat de kans daarop minimaal is: enkel Lieven en ikzelf durfden hier in het verleden al eens de platgetreden paden verlaten.... :P
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door marc »

Big Banana schreef:
Enig puntje van kritiek ; er had nog een streepje soul en blues in gemogen, een zwart accentje laat ons zeggen. Volgend jaar dan maar ?

Ik miste – het zal allicht geen verrassing zijn – nog minstens een dozijn andere genres. Ik miste – het zal al evenmin verbazen – ook evenwicht in de decennia. Uiteraard doet iedereen zijn ding, en applaus voor de podiumklanten, maar is het uitsluitend mijn subjectief aanvoelen dat ook nu weer vanaf 1980 – met punk als breuklijn? – het gaspedaal fors ingedrukt wordt en de fragmenten alternatiever, harder en obscuurder worden? Veelzeggend: van een aantal uitvoerders uit die periode vindt men zelfs op de Engelstalige Wikipedia geen entry. Was het bovendien alleen maar mijn subjectief aanvoelen dat het verschil tussen voor en na die breuklijn (en nog eens: iedereen doet wat hij wil) zelden groter was? In de sixties hoorde ik zaterdag vooral (uitsluitend?) ab-so-lute weggevers, de Tainted Love’s, Don’t you want me’s, Creep’s, Viva la Vida's van dat tijdperk.

Onlangs werd op een algemene (!) quiz gevraagd naar Roy Buchanan. Een algemene quiz. Roy Buchanan. Hoe lang is het geleden dat een fragment van die aard op een muziekquiz passeerde? Sterker: dat in die sfeer eens werd doorgevraagd? En als er een zeldzame keer eens doorgegaan wordt op pakweg soul, folk of blues (de Sticky Fingers-quiz bv): protest alom, tot in eigen rangen toe. :o

Ooit waren er quizzen waarin Leo Kottke gevraagd werd. Judee Sill. William Bell. Gene Clark. John Prine. Bobby Bland. The Hawkettes, Big Bill Broonzy, Laura Nyro, Delbert McClinton, OV Wright, Van der Graaf Generator, The Valentinos, Foghat, Moby Grape, John Renbourn of Professor Longhair... Anno 2012 lijkt dat onmogelijk geworden. A lost world? :(

Ik heb me al bij al nog geamuseerd aan mijn West-Vlaamse tafel, maar dat neemt mijn (overdreven?) bezorgdheid over de krimpende diversiteit in het aanbod niet weg.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SpeedKing »

Moet elke quiz een zo breed mogelijke waaier aan genres bieden? Of mag een quiz al eens sterker geleest zijn op de eigen stokpaardjes? Dat laatste doe ik ook - je kan alleen maar hopen dat je op een heel jaar voldoende divers aanbod krijgt. Ik weet dat ik niet naar Ivo's quiz moet wegens totaal verschillende wereld met de mijne. Ik vind Ivo er niet minder sympathiek om - ik viel eens in bij zijn ploeg en was een aangename avond, waar ik helaas weinig kon inbrengen wegens Tequila echt wel straffe mannen.
Een quiz met de namen die jij noemt zou ik anders wel zien zitten. Blues/rootsrockgeorienteerd vs alt / elektronica zeker? Mensen die met genoegen van beide walletjes kunnen smullen: ik benijd ze!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door SepPuKu »

Marc, ergens heb je uiteraard gelijk. Het moet frustrerend zijn als je dada's niet (voldoende) aan bod komen.

En Speedking heeft ook gelijk (toch handig als iedereen gelijk heeft :mrgreen: ) dat iedereen zijn quiz geeft zoals ie wil.

Ik veronderstel dat je opm eerder algemeen is? Dus "jammer dat we dat niet meer op quizzen krijgen", in die zin hoeven jullie meningen elkaar dus niet tegen te spreken.

Maar toch - ook dat zal geen verrassing zijn ;) - volgende bedenkingen:
* Het helemaal niet meer aan bod komen van vermelde zaken is wat overdreven. Judee Sill, William Bell, Laura Nyro, The Valentinos, Foghat, Moby Grape, Professor Longhair... ik weet het niet van buiten maar de meeste van deze zijn het laatste jaar ergens gepasseerd (nu ja misschien maar 1 keer maar Add N To (X) heb ik bv. ook nooit eerder weten passeren).
* Een quiz met verhoudingsgewijs meer nummers uit je persoonlijke dada's zou je m.i. wel bestoefen en motiveren om verder te gaan op dat elan (met als argument dat die muziek tenminste de moeite waard is)?

En het "protest ... als er een zeldzame keer eens doorgegaan wordt op pakweg soul, folk of blues" dat moet ik toch weerleggen. M.i. wordt in een quiz alles gepikt, enkel als er bepaalde evenwichten ontbreken krijg je wat strubbelingen ja. Als het duidelijk doorslaat in de richting van soul en singer/songwriters zal ik dat bv. zeker melden (meestal gewoon om de omschrijving 'evenwichtige quiz' te weerleggen... en het jaar erop kom ik gewoon terug, ik kan me ook weinig geroutineerde quizzers inbeelden die bv. de Sticky Fingers bewust links lieten liggen gewoon omdat ie te eigenzinnig was? :think: )

In dat opzicht verwacht ik wel veel van de Moordquiz, daar komen 2 uitersten hopelijk samen. En als Buddy in een volgende editie mee wordt betrokken, wordt het pas helemaal interessant :D
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door Big Banana »

Als we alle genres in voldoende mate aan bod willen laten komen in één quiz, wordt dat dan geen 3-daagse ? Of beginnen we er om 14u00 aan ?
En wie heeft de expertise om voor elk genre die fragmenten te kiezen die voldoende uitdagend en toch haalbaar zijn ? Ik vrees dat dit niet evident is. :think:
Ik wil die quiz wel spelen als iemand hem kan maken. :banana-dance:
ziggysmurfdust
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 11:47
Locatie: St-Amandsberg
Contacteer:

Re: 4° Tequila Overdrive Muziekquiz

Bericht door ziggysmurfdust »

Is het ergens niet normaal dat er stilaan een verschuiving is en bepaalde genres dan wel groepen of artiesten niet meer aan bod komen? Per jaar komen er nieuwe artiesten bij, waarvan sommigen blijvertjes zijn en ook hun plaats in een quiz opeisen, waardoor anderen afvallen.
Er komen ook jongere quizzers bij, wiens muziek smaak ook aan bod moet komen anders haken die even snel weer af.
Gisteren kreeg een van de samenstellers van de VPSW quiz in St Amandsberg de opmerking dat het te veel een "ouwe zakken quiz" aan het worden was, hoewel er toch zowel Led Zeppelin als Bowie als Alana Dante of Mon-O-Phone (waar ik zelfs nog nooit van gehoord had, Belgische groep, debuut uit in 2011) en The Kills op een of andere manier aan bod kwamen....

Soit 't is zowat als met het verzamelen van platen, vroeger was het al Elvis of Will Tura of Prince of Beatles, Stones, etc...., terwijl het aantal mensen die dat nog verzamelt tegenwoordig serieus is afgenomen ten voordele van mensen die meer recentere dingen verzamelen zoals house, techno, dubstep, weet ik veel.....
Wool-E Shop
Koevoet Is Beter Dan Boullie
Fume C'est Du Belge...
Plaats reactie