Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Tompfl
Fan
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 mar 2009, 14:00
Locatie: Brugge/Flosseklosser

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door Tompfl »

skyhook schreef:"Wat ik ook knap vond, was de score die bovenaan in een banner voorbijscrollde. Een unieke manier van de stand weer te geven die ik nergens anders al gezien heb, en die er voor zorgde dat je mooi ronde na ronde je score kon controleren"

Was dat dan op een apart scherm, hoe krijgen ze zoiets gedaan ?
Zit er dus iemand de standen constant in te geven ? Ben echt nieuwsgierig want dit is veel vlotter dan steeds de resultaten af te lezen..
De scores werden ingegeven in excel. Na elke ronde liep een macro, die de scores sorteerde en in een webpagina plaatste tussen <marquee>-tags.
Die webpagina zou idealiter via een netwerkkabel overgedragen zijn naar de computer waarop de presentatie draaide, maar dit opzetten was me niet gelukt. Daarom deden we dat met een usb-stick.

De hele presentatie was in HTML, met verschillende frames. Het frame bovenaan verwees naar de webpagina met de scores. Wanneer nieuwe scores ingegeven waren moest dat frame vernieuwd worden om de nieuwe scores te tonen.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Flosseklosser Muziekquiz, Gent - za 28/01/2012

Bericht door berwt »

Je kunt je inbeelden dat na deze simpele uitleg er geen quiz meer zal passeren zonder tussenstandbanner. :? :lol:
Plaats reactie