Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

Opnieuw een doordacht werkstuk gisteren in Bissegem! Met als centraal thema songtitel=artiestennaam, oftewel de 'Tribute' edition vulde Vincent moeiteloos een volledige kwis. Er kwam vanalles gepasseerd, van funk tot dance, van punk tot indie. Heel veel leuke dingen gehoord, en het was weer serieus puzzelen zoals voorgaande jaren. Dat blijft ook iets waar we ons mogen aan verwachten elk jaar: hectisch! Het zorgde ervoor dat we op het eind van de avond een mini-drankrekening hadden van zo'n €17 (voor 4 man!). Gewoon geen tijd om onze hand in de lucht te steken :mrgreen:
Ook de strijd voor de overwinning was leuk om volgen. Na twee ronden stonden wij zowaar aan de leiding maar niemand van ons die dacht dat we daar gingen blijven staan. Zoals meestal hebben de gebruikelijke pijnpunten ons doen zakken naar de uiteindelijke 7de plaats. Als er veel fifties en early sixties bij zijn én een ferme brok theorie dan moeten wij de rol lossen. Die ronde met songs opgedragen aan bekende artiesten was vooral desastreus. Hoedanook zijn we erg blij met die plaats. We hadden een sterk team met Filip, Jan en gastspeler Guylan!
De eerste plaats werd vervolgens een strijd tussen Martha, Scary Monsters, Tequila en de uiteindelijke winnaars (na onder meer een verbluffende ronde) Kas & The Holly's. :music-rockout:
Benieuwd naar de (ongetwijfeld erg uitgebreide) analyse.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door rino »

Even een straffe uitspraak doen: dit was, mijns inziens, één van de beste quizzen die ik ooit speelde!
Het was heerlijk spelen gisteren in Bissegem. Ja, het was hectisch doordat je constant aan het zoeken was naar een songtitel met (iets van) een groepsnaam, en je je ook nog eens moest bezighouden met de tafelrondes (ook schitterende vondsten, trouwens). Maar toch had ik nooit de indruk dat het té druk werd, het bleef bovenal fun.
De quiz ging heel breed, zowel qua genre als qua decennium. Iedereen vond, denk ik, wel zijn gading in deze quiz.
Het was een gedurfd concept, maar wel eentje dat wonderwel geslaagd is.

Proficiat aan Kas & The Holly's met de mooie overwinning. :clap:
Een overwinning met flinke winst in de alternatieve ranking tot gevolg, daarover later meer. ;)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Lars »

Ongelooflijk werkstuk van Vincent. :shock: :pray:
Waarom doet die man dat zichzelf allemaal aan, als je ook gewoon een aantal gewone reeksen kan maken en een aantal reeksen met een thema voor één reeks?
Maar verrassend genoeg gaf het concept zelden aanleiding tot geforceerde vragen. Knap!

Proficiat aan Kas & The Holly's met hun sterke zege! :handgestures-thumbupright:

Met Clement en KGBV misten we onze start compleet in de eerste 2 reeksen, zonder duidelijk aanwijsbare reden behalve dat er toevallig veel dingen gevraagd werden die wij blijkbaar niet kenden, maar nadien slaagden we er stelselmatig in om van de 12de plaats naar de 4de plaats op te klimmen, wat wel voldoening gaf al haalden we dan het podium niet. Van ons had de quiz op deze manier mogen doorgaan tot 3 uur 's nachts. :) "No doubt about it" ! :D
Moestuin
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 23 aug 2011, 10:40

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Moestuin »

Ook voor mij als 60 jarige is deze Quiz een zeer aangenaam evenement gebleken.
De originele invalshoek kwam inderdaad nergens als geforceerd over.
Als invaller heb ik eindelijk een ploeg gevonden die mijn bescheiden inbreng naar waarde weet te schatten. :banana-dance:
Op deze avond heb ik ook de prachtige EP ontdekt van Au Palais. Muziek in de stijl van MGMT, Big Pink en Naked & the famous,
met hoorbare invloeden van Joy division / New Order, en daar hou ik wel van.
Een dikke proficiat dus aan de organisatoren van deze avond.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door One good reason »

Gisteravond afgezakt naar - het voor mij althans - verre Bissegem. Leuke roadtrip met Danny, Dirk, Walter, Luk en Chris vanaf de pick up point in Hamme.
Iets na 19:00u met z'n allen aan het station's frietkot. Een kleintje (puntzak! :handgestures-thumbupright: ) met nen Berepoot (ne "Grizzly" in het Bissegems! :o :lol: ).
Alles netjes opgegeten in de zaal die toen nog quasi leeg was.

Omstreeks 19:45u begon Vincent met de verwelkoming, de nodige uitleg en de Tribute introfilm.
Zoals gewoonlijk lag de tafel al goed bezaaid met theoriebladen. En een Bissegem's déja-vu gevoel kwam naar boven :mrgreen:
Dit zou weer een SM avond worden in de ruimste zin van het woord. Maar ... net zoals hierboven vermeld, kwam het net niet aan die "over the top" grens.
Hier was (weeral!) enorm veel werk en liefde voor muziek ingestoken door Vince :handgestures-thumbupright:

Ik zat aan tafel met de "4 Good Dogs" en had zo'n "je m'en fou" gevoel en we zullen wel zien hoe de quiz afloopt.
De eerste rondes gingen er vlotjes in. Met de nodige humor aan tafel vulden we toch regelmatig de vakjes in ;)
Maar op den duur begon het toch zwaar te wegen met die theoriebladen ernaast en moesten we regelmatig schrappen en opnieuw invullen en wijzigen etc ...
Dat zorgde er ook voor dat de aandacht naar de fragmenten toe verzwakte en we hierdoor net de titel misten.
Het echte "zware" alternatieve geweld was hier zeker niet te prominent aanwezig en tussen de alternativo's door klonk er toch nog sporadisch een freaky hitje.
Compleet verrast door Wham's "Bad boys", Nadiya "Si loin de vous" en Shake met "Tu sais je t'aime".
Dat laatste was een regelrechte flashback naar mijn mooie jeugdjaren toen dit werd rotgedraaid op de radio :dance: .
Alles hoorde toch wel perfect in het thema van deze quiz, maar deze hits zorgden af en toe voor de vreemde eend in de bijt :lol:

Ik was toch het meest overdonderd door het (opzoek)werk dat Vince hierin heeft gestoken, kortom indrukwekkend! :o :clap:
Begrijpelijk dat echte SM'ers hier zeker aan hun trekken zijn gekomen gisteravond.
Chapeau voor de winnaars: Kas & the Holly's en al de moedigen die erna volgden (onszelf incluis :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1897
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Buddy59 »

Schitterende quiz, moeilijk maar heel leuk om te spelen :handgestures-thumbupright:
Heel wat leuke muziek gehoord die ik niet kende.
Proficiat Vince :text-bravo:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door SepPuKu »

Ja had ik julie ploegsamenstelling gekend, had ik jullie wel op 1 gezet Danny :shock: :clap: Kan niet zo direct een (doorslaggevend) genre of decennium verzinnen dat jullie niet afdekten.

Ben zeer tevreden dat we toch de kloof beperkt konden houden, de commerciële hitjes deden bij ons pijn. Gewoon een vaststelling, het verschil moet altijd ergens zitten hee...

Want ik sluit me volledig aan bij de commentaren van hierboven: zelf kwijl ik op dergelijke spielereien en ervaar ik de voordurende zoektocht naar 'welke titel is ook een uitvoerder' als een uitdagende extra dimensie (je kan dit principe op vele slechte manieren uitwerken maar Vince slaagde er met zijn werkwijze in om een stevige quiz verteerbaar te maken). Het bewijs van mijn affiniteit met dergelijke ongein: door Vince mag ik nu enkele uren zoekwerk in de vuilbak kieperen want had een 2-tal jaren geleden zelf een longlist aangemaakt met een 50-tal fragmenten om zelf eens een gelijkaardige reeks samen te stellen (geen hele quiz hee :o ). Het zal ons misschien een handvol punten extra opgeleverd hebben maar had ik het geweten, had ik me toen het zoekwerk bespaard :roll: Benieuwd wat hij volgend jaar brengt, gauw zelf nog een quiz organiseren vooraleer Vince een nog grotere ravage aanricht (al is het dan onbewust) :doh: :D

En het hectische tempo zal er altijd wel wat inzitten bij Vince, met zo'n druk programma kan dat ook niet anders. En materiaal weggooien is niet leuk hee (bovenop al die teasers dan). Al vind ik het een vermijdbaar obstakel want iedereen heeft het gevoel net iets te veel te laten liggen op die manier (vermoed ik). Sommige discussies stelden we aan onze tafel noodgedwongen uit tot de muziek stopte maar dan werd er weer vrij vlug opgehaald (behalve naar het einde toe).

Met die puntjes op de i was het de quiz van de eeuw geweest, nu jammer genoeg slechts van de laatste 5 à 10 jaar :lol: :clap:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

Ook nog even meegeven dat ik de afgelopen week eens genoteerd heb wat er allemaal kon voorkomen in deze kwis. Er is ook het één en ander van te vinden via een simpele google search: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ba ... s%27_songs
Ik kwam al gauw aan een vijftigtal artiesten/bands en daarvan zijn er zeker de helft of meer voorgekomen in deze kwis. Bands als Yes, Chicago, Cousins, War, Wild ones stonden daar onder meer tussen. Maar ik zal toch eens enkele meegeven welke ik in gedachten had die uiteindelijk deze kwis NIET haalden:
Kinks - Shangri La
McAlmont & Butler - Yes
Kato - Flamingo
Adam Green - Jessica
Kelis ft Andre 3000 - Millionaire
Can - Spoon
Roachford - Get ready
War - The Cisko Kid
AC/DC - Who Made Who
Motley crue - Primal Scream
Camera obscura - Swans
Kid cudi - Pursuit of happiness (had ik met stip genoteerd)
Gang of Four - Anthrax
Prince - Dirty Mind
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Lars »

Deze haalde het (gelukkig :mrgreen: ) ook niet :

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

Als we wat spielerei met uitvoerders doen kunnen we aan langere reeksen komen:

Prince Buster - Madness - (The) Prince - Dirty Mind(s) - I'm for pleasure?
Edwin starr - War - (the) Cisko kid - Pizzaman - Sex on the streets?

nog mogelijkheden?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

Eindstand Scary Monkey IV (op 520 punten)

1 Kas en de Holly's 441 85% :clap: :clap: :clap:
2 Scary Monsters 432 83% :clap: :clap:
3 Marta Wainwrong ain't right 428 82% :clap:
4 Clement & KGBV 410 79%
5 Tequila Overdrive 408 78%
6 Sympathie vur den Duvel 403 78%
7 Paris Hilton Look-a-Likes 394 76%
8 Guess Who 388 75%
9 Starbuk & Apollo 378 73%
10 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 366 70%
11 Rechte Bananen 364 70%
12 Vlassenbroek 2000 350 67%
13 Bruce Horny & The Rest 333 64%
14 Men in Black 325 63%
15 4 Good Dogs 307 59%
16 4 sLEEpless Horsemen .. 255 49%
17 Jeukdoos 230 44%
17 Blackout 230 44%
19 4 Schelln Espe 208 40%
20 Black Velvet 202 39%
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:Als we wat spielerei met uitvoerders doen kunnen we aan langere reeksen komen:

Prince Buster - Madness - (The) Prince - Dirty Mind(s) - I'm for pleasure?
Edwin starr - War - (the) Cisko kid - Pizzaman - Sex on the streets?

nog mogelijkheden?
Oorspronkelijk was dat de afsluitende ronde
ronde 10 'Vier op een rij' uiteindelijk vervangen door een ABC-ronde omdat voorspeler Kuifje deze ronde aanvoelde als iets teveel van het goede

hier de playlist

1 Ben Folds Five Brick Dazz (Band) Let it whip
2 Jackson Browne Pretender(s) Kid(s) Baby That's alright
3 Music Machine Talk Talk Dum Dum Girl(s) Jail la La
4 Madness Prince Anna Stesia Pieces of a dream
5 RHCP Aeroplane Whispers It's a love thing
6 Pres of USA Naked & famous Young blood Darkness, Darkness
7 Ideal Berlin Masquerade Guardian angel
8 Bo Diddley Mona Teenager (s) Starlett Johannsson
9 Teenage Fanclub Neil Jung El Dorado (s) At my front door
10 Aretha Franklin See Saw Smoke My friend jack
11 Four Gents Soul Sister Promises Baby it's you
12 Supergrass G(')race Manhattan(s) Shining Star

10 fragmenten zijn wel in andere rondes in de quiz gebleven
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:Maar ik zal toch eens enkele meegeven welke ik in gedachten had die uiteindelijk deze kwis NIET haalden:
Kinks - Shangri La Kinks zaten erin met ander nummer 'Plastic man'
McAlmont & Butler - Yes Hier voor hoes van Morphine gekozen
Kato - Flamingo met Flamingo's I only have eyes for you i suppose, deze iets teveel gehoord op quizzen laatste jaren
Adam Green - Jessica Er stond wel een ander nummer van Adam green op de shortlist 'nat king Cole'
Kelis ft Andre 3000 - Millionaire Dit rijtje is gevraagd geweest door Tony op laatste Stardust
Can - Spoon Zat in quiz van 'Riekt m'n ass lee' Klonk me toen bekend in de oren doordat ie op shortlist stond maar gemist toen
Roachford - Get ready
War - The Cisko Kid Ook op shortlist, maar War zat erin met ander nummer 'World is a ghetto'
AC/DC - Who Made Who The Who zat erin met The seeker
Motley crue - Primal Scream
Camera obscura - Swans Deze zat er bijna in (in de tipronde) in combinatie met 'Love of life' van The Swans maar gesneuveld bij analyse voorspeler in combinatie met vermijden van quizmastersolo's (voornamelijk camera obscura dan)
Kid cudi - Pursuit of happiness (had ik met stip genoteerd) door de mazen van het net geglipt
Gang of Four - Anthrax Kon de moeilijkheidsgraad van dit nummer niet goed inschatten, niet gemakkellijk vrees ik
Prince - Dirty Mind Prince zat er ook in met de schitterende albumtrack 'all the crititcs love U in New York
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef: AC/DC - Who Made Who The Who zat erin met The seeker
Who Made Who had zijn (1)5 minutes of fame met een cover van Satisfaction (Benny Benassi). Maar het kan zijn dat dit nummer enkel bij mij bleef hangen :lol:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:
vinceluka schreef: AC/DC - Who Made Who The Who zat erin met The seeker
Who Made Who had zijn (1)5 minutes of fame met een cover van Satisfaction (Benny Benassi). Maar het kan zijn dat dit nummer enkel bij mij bleef hangen :lol:
Ah zo, das een groep :oops:
'k zie nu ook dat ik er 2 albums op mijn harde schijf van staan heb maar nog onbeluisterd gebleven
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie