Basketbal Young Ones Hansbeke - 19 januari

Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Samen met de collega's vormde ik voor de gelegenheid het team Als het maar Analis. Op het laatste moment heeft nog één van onze 'encyclopedische' collega's moeten afhaken maar we vonden gelukkig nog een vervanger op tijd. Mijn 3 teammates speelden hun eerste muziekquiz en verklaarden dat het voor herhaling vatbaar is... maar dan liefst iets gemakkelijker. We werden 23e en met zo'n 50% van de punten kan ik hen wel bijtreden. Vooral bij de blues- en de parlando-ronde zaten we er voor spek en bonen bij.

Desondanks was het zeer aangenaam. Jammer alleen van de discussieerbare puntjes; verbanden vragen tussen 2 nummers zijn ALTIJD tricky... Hoedanook :app: voor de organisatie en voor alle deelnemers en dan vooral Kas & Co!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Klein kwisvraagje voor de organisatie:

'Hoe is het ons gelukt om bij de foto's van de bluesronde reeds twee antwoorden OP DE JUISTE PLAATS in te vullen nog voor we de foto's uitgedeeld gekregen hebben ?'

Antwoord:
Omdat de voorzitter van de jury deze antwoorden tijdens de pauze aan een bevriende ploeg kwam aangeven. (er zijn meerdere ploegen die kunnen getuigen dat dit daadwerkelijk gebeurd is)

Ok, het gaat hier niet om een ploeg die meeging voor de 'oppergraal', maar ik vind het op z'n minst een beetje "flauw'...

Of waren het misschien ook drie antwoorden die op voorhand gegeven werden voor het tweede deel (een leuk initiatief dat aan begin van de kwis voor ganse zaal werd gebruikt), maar dan voor select publiek ?

Voor de rest was het inderdaad een mooie, gevarieerde kwis... inhoudelijk zeker geen commentaar. Maar net als Devil's Answer wat vragen bij de logistieke afwerking. En voor ons was de eerder vernoemde bluesronde ook een zware dobber (maar dat mag de organisatie er zeker niet van weerhouden om naar de toekomst nog van deze niet al te vaak bewandelde hoeken van de popmuziek te bewandelen... volgend jaar country (dan doe'k terug mee) ??)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:Voor de rest was het inderdaad een mooie, gevarieerde kwis... inhoudelijk zeker geen commentaar. Maar net als Devil's Answer wat vragen bij de logistieke afwerking.
ik had mij voorgenomen van geen kritiek meer te spuien op de inhoud van een quiz, en dat ga ik dan ook niet doen, maar deze quiz gevarieerd noemen, is mij toch een brug(je) te ver ...
Qua genres misschien wel, we hebben schlagers gehoord maar ook (en vooral) veel gitaren ..., maar de vragen en fragmenten waarop het verschil gemaakt kon worden - op een minder voor de hand liggend Smashing Pumpkins- en Sonic Youth-fragment na - situeerden zich uitsluitend in de periode 1950-1989 ...

Er was toch een 1990s- en 2006-ronde?

Ja, ik heb opgemerkt dat op die rondes door zowat de hele top10-15 maxima of quasi-maxima werden gescoord...

Geen slechte quiz, en zo'n bluesronde, tja, waarom niet, komt niet veel aan bod, maar, zoals in mijn eerste post in deze thread reeds gezegd, het was geen JPJ&SG-quiz, onze (minder en minder gapende :wink: ) zwarte gaten kwamen allemaal en te uitgebreid aan bod : dat is vooral 70s-rock (Dio en Eruption van Van Halen : voor JPJ&SG is dat '?que'), kleffe duetten uit de jaren 80 en (in mindere mate) roots-(originals, blues)vragen liggen ons niet ...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Er was toch een 1990s- en 2006-ronde?

Klopt, deze waren in verhouding eenvoudiger (als je bv. gaat vergelijken met de wel pittige 80's ronde); enkel op de titel 'Nothingness' van Living Colour hebben we even moeten denken (maar rolde er uiteindelijk toch nog uit)

Ik had het inderdaad eerder over genres dan over periodes.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Nogmaals : bovenstaande post is geen kritiek...

na de hele polemiek hier een paar maanden geleden (
nav de Jartaziquiz), besef ik dat elke quizmaster zijn accenten legt, en dat ons soms goed uitkomt en soms ook niet ...
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

De quiz bleek achteraf inderdaad een stuk te moeilijk. Zeker de gelegenheidsploegen hebben het een paar keer serieus in Keulen horen donderen. Maar de moeilijkheidsgraad inschatten van een quiz is nooit makkelijk (moet je in daarvoor rekening houden met de beste of met de zwakste ploegen?) We hebben geprobeerd om het zo gevarieerd mogelijk te houden en dat is, denk ik, toch wel grotendeels gelukt, vooral omdat je nu eenmaal niet àlles kan afwegen qua genre en periode op een quiz van 150 fragmenten. Veel hangt natuurlijk af van hoe je de quiz opvat. Wij zijn uitgegaan van telkens een thema per ronde. Dat we met de bluesronde een risico namen (Slechts drie ploegen haalden hier meer dan 60%, Vlassenbroek 2000, Kas en co en Arthritic monkeys, weliswaar met een geweldige 27 op 30) wisten we maar dit genre komt op muziekquizen sowieso al amper aan bod dus waarom eens niet?

Op de jaren 90-ronde werden er 6 maxima gehaald, op de 2006-ronde slechts één.

Solo's van de samenstellers (aantal valt al bij al nog mee):
Uitvoerders: - Arlieke (eursong for kids 2006-deelneemster),
Titels: "music" van Lauren Hill en Joss stone, "still of the night" van Witesnake en "Who's been talking" van Howling Wolf.
Titel en uitvoerder: Motorslug van Wiseblood (zijnde Scraping foetus of the wheel.

De foutjes die we maakten (Tommy Hunt, Bob Sinclar,twee 90-ies fragmenten die geen 90-ies waren), paar links waar discussie mogelijk was) worden ons hopelijk vergeven en trachten we volgend jaar natuurlijk te vermijden. We zijn tenslotte maar een stelletje amateurs die het gewoon tof vinden om een muziekquiz in elkaar te steken, in de hoop dat de meeste deelnemers ofwel zich goed zouden amuseren wegens de competitiesfeer ofwel wat muziek leren kennen waar ze voordien nog nooit van gehoord hebben.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Boeckie schreef: Solo's van de samenstellers (aantal valt al bij al nog mee):
Uitvoerders: - Arlieke (eursong for kids 2006-deelneemster),
Titels: "music" van Lauren Hill en Joss stone, "still of the night" van Witesnake en "Who's been talking" van Howling Wolf.
Titel en uitvoerder: Motorslug van Wiseblood (zijnde Scraping foetus of the wheel.
Ik had hier 'Foetus' opgeschreven. :doh: Krijg ik daar geen half punt voor?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Boeckie schreef:. Dat we met de bluesronde een risico namen (Slechts drie ploegen haalden hier meer dan 60%, Vlassenbroek 2000, Kas en co en Arthritic monkeys, weliswaar met een geweldige 27 op 30) .
:shock: :bow:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Boeckie schreef: De foutjes die we maakten (Tommy Hunt, Bob Sinclar,twee 90-ies fragmenten die geen 90-ies waren), paar links waar discussie mogelijk was) worden ons hopelijk vergeven en trachten we volgend jaar natuurlijk te vermijden. We zijn tenslotte maar een stelletje amateurs die het gewoon tof vinden om een muziekquiz in elkaar te steken, in de hoop dat de meeste deelnemers ofwel zich goed zouden amuseren wegens de competitiesfeer ofwel wat muziek leren kennen waar ze voordien nog nooit van gehoord hebben.
:thumb1: Zij maar zeker!
Volgt er nog een analyse van de quiz? Kwestie dat al ons 'bluessolo's' nog eens in de verf gezet worden :rofl:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Silent Dolphin schreef: Antwoord:
Omdat de voorzitter van de jury deze antwoorden tijdens de pauze aan een bevriende ploeg kwam aangeven. (er zijn meerdere ploegen die kunnen getuigen dat dit daadwerkelijk gebeurd is)

Ok, het gaat hier niet om een ploeg die meeging voor de 'oppergraal', maar ik vind het op z'n minst een beetje "flauw'...
Dit vind ik meer dan een beetje flauw. Te meer daar wij ook niet meegingen voor de oppergraal (wat een gezegde!) - tot de laatste ronde hebben wij gestreden voor de 22e plaats gelijk Kas & Co & Co dat deden voor die oppergraal.
Een strafpunt voor de voorzitter tit me! :evil:

Voor de rest toch eens zeggen dat ook ik vind dat een blues-ronde ondanks het spek-en-bonen gevoel een goed idee blijft.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

berwt schreef: Voor de rest toch eens zeggen dat ook ik vind dat een blues-ronde ondanks het spek-en-bonen gevoel een goed idee blijft.
Vind ik ook :wink: Hopelijk is't volgend jaar geen reggae-ronde ... :laughing:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Silent Dolphin schreef:Klein kwisvraagje voor de organisatie:

'Hoe is het ons gelukt om bij de foto's van de bluesronde reeds twee antwoorden OP DE JUISTE PLAATS in te vullen nog voor we de foto's uitgedeeld gekregen hebben ?'

Antwoord:
Omdat de voorzitter van de jury deze antwoorden tijdens de pauze aan een bevriende ploeg kwam aangeven. (er zijn meerdere ploegen die kunnen getuigen dat dit daadwerkelijk gebeurd is)

Ok, het gaat hier niet om een ploeg die meeging voor de 'oppergraal', maar ik vind het op z'n minst een beetje "flauw'...

Of waren het misschien ook drie antwoorden die op voorhand gegeven werden voor het tweede deel (een leuk initiatief dat aan begin van de kwis voor ganse zaal werd gebruikt), maar dan voor select publiek ?

Voor de rest was het inderdaad een mooie, gevarieerde kwis... inhoudelijk zeker geen commentaar. Maar net als Devil's Answer wat vragen bij de logistieke afwerking. En voor ons was de eerder vernoemde bluesronde ook een zware dobber (maar dat mag de organisatie er zeker niet van weerhouden om naar de toekomst nog van deze niet al te vaak bewandelde hoeken van de popmuziek te bewandelen... volgend jaar country (dan doe'k terug mee) ??)
:violent:
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

bart depauw schreef:
Boeckie schreef: Solo's van de samenstellers (aantal valt al bij al nog mee):
Uitvoerders: - Arlieke (eursong for kids 2006-deelneemster),
Titels: "music" van Lauren Hill en Joss stone, "still of the night" van Witesnake en "Who's been talking" van Howling Wolf.
Titel en uitvoerder: Motorslug van Wiseblood (zijnde Scraping foetus of the wheel.
Ik had hier 'Foetus' opgeschreven. :doh: Krijg ik daar geen half punt voor?
"Wiseblood is an electronic noise-rock band formed by Clint Ruin (aka J. G. Thirlwell) and Roli Mosimann" Jim Thirlwell, zijnde Foetus, Scraping foetus of the wheel enz... Maar voor mijn part had je je punt wel verdiend als meest verdienstelijke poging :D
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

berwt schreef:
Silent Dolphin schreef: Ok, het gaat hier niet om een ploeg die meeging voor de 'oppergraal', maar ik vind het op z'n minst een beetje "flauw'...
Dit vind ik meer dan een beetje flauw. Te meer daar wij ook niet meegingen voor de oppergraal (wat een gezegde!) - tot de laatste ronde hebben wij gestreden voor de 22e plaats gelijk Kas & Co & Co dat deden voor die oppergraal.
Ik denk dat de Graal en de oppergaai hier gecontamineerd worden. :D
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:Eruption van Van Halen : voor JPJ&SG is dat '?que')
Wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Eruption_%28song%29
Plaats reactie