Basketbal Young Ones Hansbeke - 19 januari

Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Re: Bluesreeks

Bericht door Boeckie »

International schreef:Ook wij (Guess Who) hebben ons geamuseerd. Maar weer dezelfde opmerking: de feedback op opmerkingen was ondermaats. Op onze quiz is er iemand van de jury die zich uitsluitend bezighoudt met het nazien van de opmerkingen, het aanpassen van de stand en het persoonlijk op de hoogte stellen van de ploegen (met antwoordblad in de hand).
Lijkt me geen slecht idee voor de toekomst.
Ik vind dat mensen die van zover komen naar je quiz en inschrijvingsgeld betalen daar recht op hebben, de klant is tenslotte koning.
De bluesreeks vond ik persoonlijk té. Ik wil mij amuseren op een quiz en toffe muziek horen. Als er dan een ganse reeks aankomt van een genre waar je niet van houdt, dan zit je daar de ganse tijd met je vingers te draaien. Hetzelfde met reeksen sixties, seventies, eighties, nineties.
Zoals Filip zegt, verwerk die bluesnummers in de andere reeksen en er is niets aan de hand. Als je ook in alle reeksen oude en recente nummers door elkaar verwerkt geeft dat ook een veel beter gevoel.
Da's natuurlijk een keuze die je als organisator maakt: werken met themareeksen (en zo onvermijdelijk bij sommige reeksen sommige mensen ontgoochelen) óf werken met reeksen waar alle genres en periodes door elkaar lopen. Wij kozen voor het eerste omdat we vonden dat dat een mooie structuur gaf én ook praktisch was voor het opstellen aangezien we dat met 4 mensen deden die elk hun eigen voorkeurperiodes en -genres verwerkten.
Vorig jaar was dat nog sterker. Voor de pauze zat de quiz vol met oudere reeksen (sixties en seventies). Een ouwe rAkker als ik kon volop zijn hart ophalen. Na de pauze kwamen de reeksen met recentere fragmenten en had ik het gevoel: wat zit ik hier te doen?l
Let wel op: geen kritiek op jullie muziekkeuze, maar verspreid gewoon alles wat meer, zowel wat genres of tijdsperiodes betreft.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Boeckie schreef:
phon schreef:
Boeckie schreef:
phon schreef:
Boeckie schreef:Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.


ik denk dat onze blues-man dacht dat dit een cover van "Love That Burns" door Gary Moore was, en ik denk ook dat Bart dat opgeschreven heeft (de uitvoerder bedoel ik)..
Welke ploeg?
Arthritic Monkeys
Inderdaad, jullie hadden eerst Fleetwood Mac staan maar schrapten het daarna voor Gary Moore.
Tja onze bluesman is nog stees overtuigd dat we dhr. Moore hoorden en niet de Mac.
http://www.secondhandsongs.com/song/30381
't Schijnt zelfs dat Gary Moore de gitaar van Mr Green zelve gebezigd heeft om zijn coverversie te maken ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

zeker Fleetwood Mac, ik heb al jaren een best of van de PeterGreen-Fleetwood Mac, dus die met Oh well en Green Manalishi en zo, en zonder de dames, en dus ook deze 'Love that burns' , dat ik al heel lang ken (de versie van Gary Moore ken ik dan niet, het
is niet echt mijn dada, maar ik hoor het wel graag, maar heb voorlopig geen tijd mij in alle genres te verdiepen ... :? )
Plaats reactie