Basketbal Young Ones Hansbeke - 19 januari

Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

bart depauw schreef:
Boeckie schreef: De foutjes die we maakten (Tommy Hunt, Bob Sinclar,twee 90-ies fragmenten die geen 90-ies waren), paar links waar discussie mogelijk was) worden ons hopelijk vergeven en trachten we volgend jaar natuurlijk te vermijden. We zijn tenslotte maar een stelletje amateurs die het gewoon tof vinden om een muziekquiz in elkaar te steken, in de hoop dat de meeste deelnemers ofwel zich goed zouden amuseren wegens de competitiesfeer ofwel wat muziek leren kennen waar ze voordien nog nooit van gehoord hebben.
:thumb1: Zij maar zeker!
Volgt er nog een analyse van de quiz? Kwestie dat al ons 'bluessolo's' nog eens in de verf gezet worden :rofl:
gitaarsolo ronde: Torn Curtain van Television (3): Rock Monsieur, Guess Who en st Gregorian Nerds.
Bluesronde: - Magic sam "all your love": solo voor Arthr Monkeys,-) -Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.
Begrip summer of love: maxima voor JPJ en SG en the saint gregorian nerds (maar die hadden dan ook een sixties-kenner bij uitstek in hun rangen)
Vlassenbroek 2000,
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Boeckie schreef:Dat we met de bluesronde een risico namen (Slechts drie ploegen haalden hier meer dan 60%, Vlassenbroek 2000, Kas en co en Arthritic monkeys, weliswaar met een geweldige 27 op 30) wisten we maar dit genre komt op muziekquizen sowieso al amper aan bod dus waarom eens niet?
Tuurlijk, waarom niet. Elke organisator beslist zelf over de invulling van zijn quiz. Al moet ik toegeven dat ik die bluesronde in ons geval ook liever had zien wegvallen.
Wij staken in onze allereerste muziekquiz een volledige reeks country en dat bleek ook heel moeilijk te zijn.

Anderzijds ... 't is ook een kwestie van 'verpakking'. Moffel diezelfde 12 bluesnrs. weg door er in elke andere reeks eentje onder te brengen en geen kraait hiernaar.

Dat de quiz vooral het 'oudere werk' aangreep, klopt wel vind ik. Eén reeks 2006 kan misschien statistisch gezien wel de balans een beetje de andere richting doen uitslaan, maar dan helt ze nog steeds veel over naar de ene kant denk ik.
Allez, ik denk dat onze Michel (1/2 Canvascrack) het zich niet beklaagd heeft. Hij was alleszins dik in form. Ook Luc speelde bij ons één van zijn allerbeste quizzen.

Ook nog eens een woordje van dank aan Kurt (KUB) die voor onze ploeg altijd een serieuze meerwaarde betekent.
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

Hoogste scores per reeks:
Reeks 1: originals: 29 op 30: Sympathy vur den duvel, polkaheer, kiekenfretter enz, Kas en co
Reeks 2: met twee: 28 op 30: rock monsieur
Reeks 3: solo slim: 28 op 30: Guess who
Reeks 4: tss A'dam en Parijs: 25 op 30: JPJ en SG
Reeks 5: summer of love: 29 op 30: Saint Gregorian nerds
Reeks 6: 80ies: 27 op 30: Guess Who
Reeks 7: blablabla: 28 op 30: Vlassenbroek 2000
Reeks 8: verband: 28 op 30: sympathy vur den duvel
Reeks 9: blues: 27 op 30: arthritic Monkeys
Reeks 10: 2006: 30 op 30: satan's little helpers
Reeks 11: 90ies: 30 op 30: sympathy vur den duvel, Arthr Mnokeys, Guess Who, Rock Monsieur,Kas en co, Satan's little helpers
Reeks 12: stomme video: 23 op 30: B-4's, Rock Monsieur, satan's little helpers
skyhook
Roadie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 12:40

Bericht door skyhook »

Voorzitter bekent te H
Van onze verslaggever ter plaatse:

Heb er nu al spijt van maar...
Ernstig blijven hé
Ik heb inderdaad aan Geert en z'n harem, zie de einduitslag , twee ex-collega's en partners waar hun "kenner" in extremis nog moest afhaken (wat hun zeker twee plaatsen kostte :wink: ), 3 blues-foto oplossingen gegeven. :oops: :oops:
Hopelijk voor hen in de juiste volgorde , ze hadden 4 punten in de blues ronde.
Ze zaten naast Kas en co en kregen het heel lastig (of was het van de duvels ) en ik wou het niet tot een familiedrama laten komen. :wink:

Nu , dat zal niet meer gebeuren want ik zal ze niet meer kunnen warm maken voor de 4e editie ( Geert , please...) .Onze brouwer zal het geweten hebben.

De quiz zelf dan:
- De schoonheidsfoutjes konden vermeden worden .
- Gevarieerd, spannend tot het einde en op tijd gedaan .
- Een top deelnemersveld en een terechte winnaar :app: :app:.
- Te moeilijk voor de gelegenheidsploegen.(de teamleden waar we zelf soms een quizke mee plegen eindigden op de 18e plaats en 't zijn nochthans geen prutsers hoor !!)
Enfin volgend jaar proberen we opnieuw !

Een excelleke met het scoreverloop is te verkrijgen bij ondergetekende op eenvoudig verzoek
Of krijg ik dat hier in zijn geheel op dit forum ?
Gebruikersavatar
Mack Jigger
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 13:55
Locatie: Hansbeke Wille is kunnen

Bericht door Mack Jigger »

Dat wordt dan 1 Onze Vader en 10 Weesgegroetjes! :wink:
De laatste in de koers krijgt ook wel eens een duwtje in de rug terwijl de toppers op straffer spul rijden.
Zo heb ik (alsook mijn tafelgenoten) eens een speler van een top-team de volledige hotlist van Stubru zien wegmoffelen onder z'n antwoordbladeren.
Ik praat het voorval zeker niet goed maar het laatste wou ik gewoon even kwijt.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Boeckie schreef:
bart depauw schreef:
Boeckie schreef: Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.
:shock: :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Boeckie schreef:Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.


ik denk dat onze blues-man dacht dat dit een cover van "Love That Burns" door Gary Moore was, en ik denk ook dat Bart dat opgeschreven heeft (de uitvoerder bedoel ik)..
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

skyhook schreef:Voorzitter bekent te H


Een excelleke met het scoreverloop is te verkrijgen bij ondergetekende op eenvoudig verzoek
Of krijg ik dat hier in zijn geheel op dit forum ?

Kan je (of een van je collega-organisatoren) ook de hele quiz op dit fijne Forum droppen aub?
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

phon schreef:
Boeckie schreef:Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.


ik denk dat onze blues-man dacht dat dit een cover van "Love That Burns" door Gary Moore was, en ik denk ook dat Bart dat opgeschreven heeft (de uitvoerder bedoel ik)..
Welke ploeg?
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

marc schreef:
skyhook schreef:Voorzitter bekent te H


Een excelleke met het scoreverloop is te verkrijgen bij ondergetekende op eenvoudig verzoek
Of krijg ik dat hier in zijn geheel op dit forum ?

Kan je (of een van je collega-organisatoren) ook de hele quiz op dit fijne Forum droppen aub?
Mailen naar jandeboeck@skynet.be en je krijgt hem in je mailbox.
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Boeckie schreef:
phon schreef:
Boeckie schreef:Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.


ik denk dat onze blues-man dacht dat dit een cover van "Love That Burns" door Gary Moore was, en ik denk ook dat Bart dat opgeschreven heeft (de uitvoerder bedoel ik)..
Welke ploeg?
Arthritic Monkeys
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Bluesreeks

Bericht door International »

Ook wij (Guess Who) hebben ons geamuseerd. Maar weer dezelfde opmerking: de feedback op opmerkingen was ondermaats. Op onze quiz is er iemand van de jury die zich uitsluitend bezighoudt met het nazien van de opmerkingen, het aanpassen van de stand en het persoonlijk op de hoogte stellen van de ploegen (met antwoordblad in de hand).
Ik vind dat mensen die van zover komen naar je quiz en inschrijvingsgeld betalen daar recht op hebben, de klant is tenslotte koning.
De bluesreeks vond ik persoonlijk té. Ik wil mij amuseren op een quiz en toffe muziek horen. Als er dan een ganse reeks aankomt van een genre waar je niet van houdt, dan zit je daar de ganse tijd met je vingers te draaien. Hetzelfde met reeksen sixties, seventies, eighties, nineties.
Zoals Filip zegt, verwerk die bluesnummers in de andere reeksen en er is niets aan de hand. Als je ook in alle reeksen oude en recente nummers door elkaar verwerkt geeft dat ook een veel beter gevoel.
Vorig jaar was dat nog sterker. Voor de pauze zat de quiz vol met oudere reeksen (sixties en seventies). Een ouwe rAkker als ik kon volop zijn hart ophalen. Na de pauze kwamen de reeksen met recentere fragmenten en had ik het gevoel: wat zit ik hier te doen?
Let wel op: geen kritiek op jullie muziekkeuze, maar verspreid gewoon alles wat meer, zowel wat genres of tijdsperiodes betreft.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Boeckie schreef:
marc schreef:
skyhook schreef:Voorzitter bekent te H


Een excelleke met het scoreverloop is te verkrijgen bij ondergetekende op eenvoudig verzoek
Of krijg ik dat hier in zijn geheel op dit forum ?

Kan je (of een van je collega-organisatoren) ook de hele quiz op dit fijne Forum droppen aub?
Mailen naar jandeboeck@skynet.be en je krijgt hem in je mailbox.
De volledige scoretabel kan je HIER downloaden
Boeckie
One Hit Wonder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 20:32

Bericht door Boeckie »

phon schreef:
Boeckie schreef:
phon schreef:
Boeckie schreef:Fleetwood Mac "love that burns: (4): JPJ en SG (hadden titel en uitvoerder als enige volledig), Vlassenbroek 2000, Arthr Monkeys, Jartazi With the dogs kenden de uitvoerder.


ik denk dat onze blues-man dacht dat dit een cover van "Love That Burns" door Gary Moore was, en ik denk ook dat Bart dat opgeschreven heeft (de uitvoerder bedoel ik)..
Welke ploeg?
Arthritic Monkeys
Inderdaad, jullie hadden eerst Fleetwood Mac staan maar schrapten het daarna voor Gary Moore.
Plaats reactie