13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoorde

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoorde

Bericht door SpeedKing »

Na 3-4 jaar gekwijld te hebben op de reviews & playlists van deze quiz dit jaar dan gewoon maar eens meegedaan, en (lonely) boy, heb ik het me niet beklaagd zeg.

Weliswaar druppelsgewijs weggegleden van de 11de naar de 17de stek doorheen de quiz, maar dat kon de pret niet bederven. De quiz is in al zijn geledingen een geoliede machine, dus daar valt weinig of niks op aan te merken. Er valt je gewoon niks op rond de quiz, dus dat wil zeggen dat alles snor zit zonder dat je er echt acht op slaat.

En dan inhoudelijk: genieten zeg, zoveel potige rock geschoeid op een roots-, blues-getinte leest vind je toch nergens anders (of het moet bij onze quiz zijn ;)). En in de samenstelling met CC Locos werden de recente Stu Bru en dance hiaten ook grotendeels weggewerkt, een euvel dat ons in pure Los Locos samenstelling toch altijd zwaar parten speelt.

Knaller van de quiz: De clip van Keep Your Hands To Yourself van Georgia Satellites, blunder van de quiz: Hard Rock Lover van Mother's Finest laten liggen. Ik durf het bijna niet te zeggen als hardrockliefhebber die nota bene deze week 2 keer de discografie van Mother's Finest er door draaide.

Met dank aan nieuwbakken Loco Mark, die vakkundig enkele gaten plamuurde op de antwoordbladen. En excuses aan de teammakkers voor een paar domme (semi-) overrules en het persoonlijk laten liggen van toch wel 10-15 punten paraat geachte kennis.

Wel een klein gemengd gevoel bij Elmore James Dust My Broom vs het zogezegde origineel van Robert Johson (onder andere titel 'I Believe I'll Dust My Broom'). Heel wat bronnen schrijven dit nummer toe aan Elmore James, maar in muziekquizland is Rypens de Bijbel en die verwijst inderdaad naar Robert Johnson. Een nummer lichtelijk verbasteren en uitbrengen onder andere titel, is dat nog een pure cover, of een bewerking? Als je dit doordrijft kan je Led Zeppelin-nummers ook aan bluesdino's toeschrijven. Maar Rypens heeft gesproken, en zijn wil is wet.

Maar voorbeeld All Music spreekt niet expliciet van een cover (en geeft Elmore James als composer aan), en vb. http://www.coversproject.com/ schrijft het helemaal aan hem toe. Ik was zeker dat ik Elmore James hoorde, maar omdat we dan nog het origineel moesten geven, zijn we in de tijd opgeschoven naar ZZ Top's cover terwijl we eigenlijk wisten dat we die niet hoorden).

Afijn, een kleine voetnoot van frustratie rond twee als gemiste ervaren punten die ons iets naar boven hadden getild in deze werkelijk uitstekende quiz!

Maar bovenal: respect voor alle wacko's die van de duonamiddagquiz in Herentals kwamen, zoals onze Chris, en zo een goeie acht uren hebben gequizt (klinkt bijna als werk, niet?). Ik had nog even geopperd bij Bruce Horny (die ook de dubbel speelden) om vanochtend om 7 uur een ontbijtquiz bij mij te organiseren, maar echt enthousiast waren ze er niet over ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef: Ik had nog even geopperd bij Bruce Horny (die ook de dubbel speelden) om vanochtend om 7 uur een ontbijtquiz bij mij te organiseren, maar echt enthousiast waren ze er niet over ;).

Blijft dit aanbod geldig, mister Speedking? :P

Zoals gewoonlijk alweer een schitterende quiz :handgestures-thumbupright: waar Ludo al een mooie bespreking van maakte. Altijd uitkijken naar deze quiz al moet ik wel bekennen dat ik na 22u aan het vechten was tegen de vermoeidheid en om toch nog een beetje geconcentreerd te blijven na een korte nacht en de namiddag quiz te Herentals. Het lukte mij deels, nooit zo gevochten tegen mijn lijf op een quiz.. :oops:
En dan zeggen de meesten dat het leven echt begint vanaf 40 jaar, waarschijnlijk bedoelen ze dan "aftakelen".. :P

Waarschijnlijk was dit de reden waarom ik vandaag om 7u niet aan tafel zat bij onze vriend Ludo te Gent.... ;)

Paar zaken gehoord waar ik zeker eens werk ga van maken, prijzentafel en de verse soep was alweer top :o :drool: , al komen wij (ik toch) natuurlijk voor de inhoud van de quiz.

Proficiat aan sympathie met hun 4de overwinning op rij. :shock:

Tot 1 volgende!
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door meninblack »

Aan alle deelnemende ploegen: bedankt voor jullie talrijke opkomst en alle opmerkingen die we al mochten ontvangen (zowel positieve als negatieve). We houden hier zeker rekening mee voor de volgende editie.

Wat betreft de opmerking van Speedking over het nummer 'Dust my Broom' van Elmore James. We zijn op de hoogte van de nog steeds aanhoudende discussie over het auteurschap van het nummer. Daarom hebben we op de theoretische vraag zowel Robert Johnson als Elmore James als antwoord goedgekeurd, spijtig genoeg ben ik het vergeten te vermelden tijdens de quiz.

Jullie krijgen alvast de eindrangschikking, analyse per reeks volgt later.

Voor de 4e opeenvolgende keer mocht Sympathie Vur Den Duvel de hoofdprijs in ontvangst nemen, daarvoor een dikke Proficiat!!!

1. Sympathie Vur Den Duvel: 347/390
2. Scary Monsters: 344
3. Tequila Overdrive: 341
4. De Rechte Bananen: 337
5. Starbuk & Sam Gooris: 328
6. Rock Monsieur: 323
7. Fanfare Heilige Familie: 319
Kas & The Sultans: 319
9. De Knelpuntklup: 312
10. De Vindikooks: 300
11. Testedoene: 292
12. Bruce Horny And The Rest: 289
Vlassenbroek 2000: 289
14. Afghan Pigs: 287
15. Gang Of Four: 286
Fab 4: 286
17. CC Locos: 283
Blue Moon: 283
19. De Stimpy's: 264
20. Diamond Dogs: 256
21. Van Den Bossche Electronics: 239
22. Bouffe Ton Etoile: 234
23. The Excitable Boys: 230
24. Silly Wommers: 221
25. Saptem: 211
26. De Suikerklontjes: 210
27. Wish You Were Beer: 209
28. 4 Schelln Espe: 206
29. De Promillekes: 203
30. Z-Kennedy's: 202
Manchester Rode Cite: 202
32. Peter De Vries Entertainment Group: 195
33. Corsica: 188
34. My Dying Pride: 182
35. New Beatles: 181
36. Captain Sensible: 174
37. Lokomotiv: 168
38. Quizzers Zonder Grenzen: 158
39. De Editoren: 142
40. Tijuana Hit Squad: 140
41. The Wizard: 110
42. Japaedro: 97
43. Het Schaduwkabinet: 88
44. De Zwarte Schapen: 84
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door DVNO »

Na lange 'forum-afwezigheid' waag ik mij bij deze nog eens aan een review.

Laat ik maar beginnen met mijn eigenste puntje van kritiek, dan zijn we er vlug vanaf.
Persoonlijk vond ik dat er nog een 'leksken' olie mag gespoten worden aan de timing van de quiz. Toen de 2e pauze werd ingezet was het reeds 22u50 en er moesten dan nog 4 rondes afgehaspeld worden (terwijl we er nog maar 8 achter de rug hadden). Met de tombola en het veelvuldig afroepen van de ronde- en tussenstanden resulteerde dit uiteindelijk in het feit dat het toch al half 2 geworden was eer we onze nachtelijke avonturen verder konden zetten.
En alvorens ik hier afgeschilderd word als 'ouwe zeur': ik maak deze opmerking juist omdat ik iedereen gelijk wil behandelen. De organisatoren die op hun eigen quiz om identieke redenen wel geviseerd werden zullen mij hierin wel volgen vermoed ik.

Ondanks de vele onbekende muziek blijft deze quiz voor ons wel leuk om te spelen. Hier kunnen bepaalde espen (andere dan mezelf) zich wel meer uitleven dan een 'gemiddelde' (als er al zoiets bestaat) quiz, of ze leren nieuwe goeie muziek kennen. Iets waar ze natuurlijk ook niet rouwig om zijn.

De bediening is een toppertje hier met als persoonlijk hoogtepunt het personaliseren van het 'nootjesbakje' door het achterwege laten van die spijtige grote (koek-/noten-) crap en enkel de essentie over te houden: de pure noot. (Laat dat een hint zijn voor toekomstige organisatoren ;) )

De zoveelste tombola-dvd-speler is bij deze ook weer een feit. Sven laat weten dat hij binnenkort een online shop begint in dergelijke producten. :lol:
Redelijk achteraan in het pak geëindigd maar eigenlijk best wel tevreden met de quiz-prijs: magistrale best of van Sugababes, degelijke best of van Jamiroquai, ongetwijfeld :roll: goeie (nasale?) cd van Bob Dylan (zo hebben sommige espen het graag). Alleen het album van Dream Theatre dat op de terugweg de cd-speler in gepleurd was, viel een klein beetje tegen. Of om af te sluiten met een doorsnee lyric van de cd: The moon was big, but the pain to go home was hurting hard & deep inside our lost souls, driving for another day to come...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door progres »

heel aangename quiz waarbij we met tequila heel complementair waren
vandaar onze bronzen plak

maar wat mij betreft mocht het allemaal wat pittiger, al kan ik me perfect voorstellen dat de MIB rekening moeten houden met heel wat ploegen.

niettemin een quiz om terug te keren, niet het minst voor de riante prijzentafel.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door SpeedKing »

gerookt_espe schreef:... het feit dat het toch al half 2 geworden was eer we onze nachtelijke avonturen verder konden zetten....
Dit moet ik wel ook onderschrijven - ik ben ook een voorstander van quizzen die eindigen '2 Minutes To Midnight', of daaromtrent. Maar ik verteer een scheut southern rock om 00.30 uur beter dan een carnavalsstampersronde, dus had ik deze opmerking even nagelaten en met de mantel der liefde bedekt.
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 09 jan 2012, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door Keiem »

Ik was thuis om kwart voor drie, dus de eindtijd van de kwis mocht inderdaad wat vroeger. Maar ook bij mij is dit het enige echte puntje van kritiek. Het was zeker opnieuw de moeite om zo ver af te zakken voor enkele uurtjes muziekplezier. Veel leuke rock en ook dit keer wat (niet zo moeilijke) dance. Het zag ernaar uit dat Sympathy weer zo superieur zou domineren als vorig jaar, maar naar het eind kwam de concurrentie toch weer opzetten. Maar ze hielden toch vol. Proficiat! Ook wij zaten in een leuke strijd om plaatsen 5 tem 10 te verdelen, dus waren we uiteindelijk zeer tevreden met onze zesde stek.
Volgend jaar opnieuw? Hoogstwaarschijnlijk wel.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door rino »

Ik blijf grote fan van deze quiz. Prima muziek, prima presentatie, prima klank, prima zaal, prima bediening, prima prijzentafel, prima samenwerking met JPJ&SG,...

Toen we na 3 rondes op de tweede plaats stonden, leek het er even op dat we ook dit jaar weer zouden meedoen voor 'het podium', maar een desastreuze fotoreeks (10/20) sloeg ons na de 1ste pauze wel heel ver terug. Uiteindelijk meer dan tevreden met de 5de plaats en met de bijwijlen hilarische sfeer bij ons aan tafel (zeker toen Roob 2 keer in de prijzen viel tijdens de tombola en NIET met het ene lotje dat hij zelf kocht! :lol: )

Applaus nog voor de winnaars van Sympathie vr den Duvel en de naaste achtervolgers. :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Yoghurtje
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 22:24
Locatie: Sint-Amandsberg (MWAR, 5CC)

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door Yoghurtje »

Alweer een hele leuke quiz :handgestures-thumbupright:
Tot volgend jaar!
En ik vind die gemengde nootjes wel lekker ;)
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door meninblack »

Alle begrip voor de opmerking van gerookt_hespe en dank voor het begrip van speedking. Ook wij verkiezen een quiz die eindigt “before midnight”.
Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat alle tussenstanden regelmatig zouden afgeroepen worden. Echter, de projector die we speciaal voor deze gelegenheid hadden gereserveerd en die “qua lichtintensiteit” voldoende had moet zijn, bleek niet aan de verwachtingen te voldoen zodat de punten achteraan de zaal niet leesbaar waren. Wij hopen dit in de toekomst te kunnen verhelpen.
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door marc »

Hoe doen die zwarte mannen het toch? Een meer dan goedgevulde zaal (44 ploegen) voor een quiz die toch behoorlijk breed en (bij momenten) diep gaat? Gelijkaardige quizzen zien hun deelnemersaantal afkalven, maar MIB ontsnapt daaraan. Hulde. :clap:

In ophalen, verbeteren en bedienen toonden de Men in Black zich bovendien alweer een geoliede machine.

Ik vond onderdak als vierde man bij De Rechte Bananen, een stel straffe quizzers én toffe gasten, het beste recept voor een leuke avond. Waarvoor dank jongens.

(En na het schlagerfestival en het hitbombardement van 's middags was ik voor een keer blij met die portie new wave/punk, ook al omdat mijn tafelgenoten ze fluitend neerpenden natuurlijk)

Volgend jaar opnieuw? Absoluut.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door kasenco »

meninblack schreef:Alle begrip voor de opmerking van gerookt_hespe en dank voor het begrip van speedking. Ook wij verkiezen een quiz die eindigt “before midnight”.
Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat alle tussenstanden regelmatig zouden afgeroepen worden. Echter, de projector die we speciaal voor deze gelegenheid hadden gereserveerd en die “qua lichtintensiteit” voldoende had moet zijn, bleek niet aan de verwachtingen te voldoen zodat de punten achteraan de zaal niet leesbaar waren. Wij hopen dit in de toekomst te kunnen verhelpen.
Excel-file inzoomen en af en toe laten scrollen en iedereen kan het lezen ;-)
Met projector is niets mis.....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door kasenco »

TOPQUIZ
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door meninblack »

Luc, bedankt voor de tip (en het compliment :-))!
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 13e Men In Black quiz - Zaterdag 7 Januari 2012 - Vilvoo

Bericht door vinceluka »

Het was als vanouds een topquiz zaterdag :handgestures-thumbupright:

Men in Black blijft echter ons 'zwart' beest'
in die zin dat we er ginder altijd in slagen iets teveel stomme fouten te maken.
Nu, qua resultaat is er beterschap, daar we anders naast het podium vallen, kwamen we dit keer toch tot op de hielen van de primus.

De heerschappij van Sympathie vur den duvel op MIB blijft dus duren, proficiat met jullie nieuwe zege :clap:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie