9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door vinceluka »

We moeten het eerlijk toegeven dat wij met de volledige ploeg sterk hebben getwijfeld of we onze titel hier wel zouden komen verdedigen.
Immers vorig jaar vonden wij het evenals Rino een quiz met te weinig uitdagingen om het interessant te houden.
Alle begrip echter dat Respons hier de keuze maakt om de talrijke gelegenheidsploegen te behouden eerder dan de geroutineerden niet kwijt te spelen.
Nu wij gaven het nog een kans want uiteindelijk hadden we dat gevoel enkel tijdens de vorige editie en niet bij de edities daarvoor die we wel altijd uitdagend genoeg vonden, al zal de humoristische inslag van de quiz ook invloed gehad hebben op onze beslissing.

Gelukkig want zaterdag hebben we ons uitstekend vermaakt.
Het klopt dat er nog steeds enkele rondes waren waar de lat niet bijster hoog lag, maar dat waren net deze voorzien van een goede injectie humor.
En wie kan daar iets op tegen hebben? Erg genoten dus van Clement Peerens, de would-be Boy George’n en de schitterende mash-up van Justin Bieber en Slipknot (met beeld!). :P
In de andere rondes waren er dan weer wel genoeg kansen om het verschil te maken en die mix maakte het voor ons veel leuker quizzen dan een jaar terug.

De ideale mix?
Ik denk het wel want de gelegenheidsploegen zullen wellicht niet afgeschrikt zijn door deze worp. Ik kan me trouwens niet herinneren dat er hier ooit een plaatsje onbezet is gebleven (barre weersomstandigheden als spelbreker uitgesloten)

Enige dat ik iets minder geslaagd vond was het feit dat er ‘Urban legends’ verweven zaten bij de waar of niet waar vragen om bovendien nog foute antwoorden te bestraffen met minpunten.
Op den duur begin je te twijfelen of al die andere ‘WAAR’ statements ook geen urban legends zijn. Is Pete Doherty echt bij Amy ingetrokken op wipte hij enkel nu en dan eens bij haar binnen. :mrgreen:
Dat is detailkritiek hé.

Anyway, jullie hebben ons hoedanook overtuigd om nooit meer te twijfelen om in te schrijven. :oops:
Tot volgend jaar dus.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door SpeedKing »

Oei, communicatie kan toch moeilijk zijn, want Boo-Lee is hier precies niet verheugd met mijn post, terwijl deze quiz voor Los Locos samen met Tielt als de absolute topper aangestipt staat. Juist vanwege zijn haalbaarheid, en de smaak die wel wat overlapt. Als je mijn FB leest, en zelfs hier mijn eerdere post, dan kan je toch vooral afleiden dat wij écht weg zijn van deze quiz. Maar allicht is dit toch ook de organisator die tijdens de aftermath nog stijf van de stress alles met een negatief vergrootglas leest. Of anders ligt het echt aan mij, en moet ik een andere job zoeken, want communicatie en schrijfsels produceren zijn mijn business ;).
boo-lee schreef:De sfeer in de zaal zat er tijdens die reeksen serieus in. En het gaf de gelegenheidsploegen eindelijk ook eens de kans om 13-14 op 20 te halen, zodat de quiz als geheel voor hen niet ál te frustrerend werd.
Inderdaad, lachen was het wel, maar geen gelegenheid om kloven te slaan of gaten dicht te rijden.
boo-lee schreef:Maar waarom meld je dat niet gewoon de avond zelf? Aan de moeilijkheidsgraad van de reeksen kon ik zaterdagavond niet veel veranderen, maar op eenvoudig verzoek kon ik wel de schuiver een stukje hoger zetten.
Oei oei, zoveel pretentie heb ik niet hoor. We zijn ook maar een gewone middenmoter hé, we zijn al blij als we in de linkerkolom eindigen. Aan tafel 1 kwam het soms wat minder degelijk over allicht omdat de box daar licht naar de zaal staat gedraaid, weg van de hoek waar wij zaten. Maar om dat nu te gaan vragen om naar ons te richten, ten nadele van 40 andere ploegen in de zaal - ik zou door de grond zaken van schaamte. Moeten we maar niet zo snel inschrijven voor deze quiz (want onze snelheid van inschrijven verraadt wel onze affectie), dan zitten we niet aan tafel 1. En vooral: nu kunnen we Eric Clapton-JJ Cale-verwarringen op de box steken! Altijd handig.

Kortom: het gaat hier om het aanstippen van enkele details, want wie kan er niet iets tegen deze quiz opwerpen?

Overigens verdenk ik jullie ervan dat jullie je op onze quiz in Bavegem ook wel zouden amuseren. Meedoen zou ik zeggen, en dan in de week erop keihard inhakken op onze organisatie. Sweet revenge!

viewtopic.php?f=4&t=1822
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 19 dec 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:Enige dat ik iets minder geslaagd vond was het feit dat er ‘Urban legends’ verweven zaten bij de waar of niet waar vragen om bovendien nog foute antwoorden te bestraffen met minpunten.
Uit een interview met Godley & Creme in Pulse uit 1988:
In 1972, they emerged with Stewart and Gouldman as 10cc, one of the '70's most successful British bands. Those stories, by the way, about the origins of the band's name are true: "We were racking our brains for a suitable name," Creme says, "one that really captured our style and image, and Jonathan King, who'd signed us to his U.K. label, said, '10cc - because it's the average amount of semen ejaculated by a healthy male!' Well, naturally, we thought it was perfect."
Waarmee ik jullie moed niet wil afnemen: ik vond de true/false ronde wel leuk, maar er is natuurlijk altijd een risico op mogelijke fouten...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door SepPuKu »

Had een reactie ingetikt maar moest gaan eten en dan iets dringend af te werken. Grappig hoe Vince analoge zaken blijkt te formuleren (met meer schrijverstalent wel), ik post mijn tekst van deze middag alsnog voor de sport...
___

Persoonlijk kan ik geen echt negatieve punten verzinnen. Hoogstens randbemerkingen.

* In de klank zat aanvankelijk idd. te veel bas, na enkele reeksen niets meer van gemerkt
* Volumeprobleem is mij niet opgevallen, indien bij anderen wel lijkt me dit idd. makkelijk te verhelpen mits eenvoudig verzoek
* De quiz was duidelijk meer gevuld dan vorig jaar, toch leuker als je van ver komt
* In de meeste reeksen zaten meerdere fragmenten waar we fameus zaten op te zoeken, discussiëren, ... Veel leuker dan de routineklus die het vorige keer iets te vaak was
* Iets minder geslaagd leek me de juist/vals-ronde, sommige zaken heb je 10 keer gelezen in de broodje-aap versie waardoor het vaak eerder toeval wordt of je ook ergens de rechtzetting gelezen hebt. En dan nog zit je met de vraag of die rechtzetting wel klopt...

Dus samengevat: vorig jaar twijfels of het nog een verplaatsing van +1u waard was voor een eerder korte, (voor doorwinterde ploegen toch te) gemakkelijke quiz maar ditmaal heb ik het ervaren als een geslaagd compromis voor iedereen. Met steeds een vleugje humor erbij (WeTube), afwisseling wat betreft reeksconcepten, de steeds mooie prijzentafel, ... zelfs meer dan geslaagd :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door SepPuKu »

Keiem schreef: Uit een interview met Godley & Creme in Pulse uit 1988:
In 1972, they emerged with Stewart and Gouldman as 10cc, one of the '70's most successful British bands. Those stories, by the way, about the origins of the band's name are true: "We were racking our brains for a suitable name," Creme says, "one that really captured our style and image, and Jonathan King, who'd signed us to his U.K. label, said, '10cc - because it's the average amount of semen ejaculated by a healthy male!' Well, naturally, we thought it was perfect."
Waarmee ik jullie moed niet wil afnemen: ik vond de true/false ronde wel leuk, maar er is natuurlijk altijd een risico op mogelijke fouten...
Wikipedia zaait nog meer verwarring:
King signed the band to his UK Records label in July 1972 and dubbed them 10cc. By his own account, King chose the name after having a dream in which he was standing in front of the Hammersmith Odeon in London where the boarding read "10cc The Best Band in the World". A widely repeated claim, disputed by King[13] and Godley,[14] but confirmed in a 1988 interview by Creme,[15] and also on the webpage of Gouldman's current line-up,[16] is that the band name represented a volume of semen that was more than the average amount ejaculated by men, thus emphasising their potency or prowess.
Waarmee je dus idd. in een welles-nietes spelletje terechtkomt, zelfs tussen de bandleden zelf (als die versie van Wikipedia al klopt uiteraard). Wie zijn wij dan om te bepalen welke versie juist is :silent: (eigenlijk ben je totaal afhankelijk van de laatste versie die je leest en die de vorige weerlegt).
Je kan dat dan nog 10 keer controleren, als je bv. googlet op '10cc semen dream king' zal je m.i. quasi uitsluitend bronnen vinden die de semen-versie weerleggen.

Interessante case, maar straks lijkt het nog of het me stoort terwijl ik het één van de weinige (kleine) minpunten vond :!:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

SpeedKing schreef:Oei, communicatie kan toch moeilijk zijn, want Boo-Lee is hier precies niet verheugd met mijn post.
Mijn reactie was ook niet zo negatief bedoeld. Toen ik ze opnieuw las begrijp ik wel dat ze misschien zo overkwam, hier en dan een deskundig geplaatste smiley in mijn post had wonderen kunnen doen. Bij deze dus: ;) :D
SpeedKing schreef:Overigens verdenk ik jullie ervan dat jullie je op onze quiz in Bavegem ook wel zouden amuseren.
Da's nog vér vooruit in de toekomst, maar ik zie dat het al bijna volzet is. Zal eens polsen bij de rest van de Responsers.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door vinceluka »

Keiem schreef:
vinceluka schreef:Enige dat ik iets minder geslaagd vond was het feit dat er ‘Urban legends’ verweven zaten bij de waar of niet waar vragen om bovendien nog foute antwoorden te bestraffen met minpunten.
Uit een interview met Godley & Creme in Pulse uit 1988:
In 1972, they emerged with Stewart and Gouldman as 10cc, one of the '70's most successful British bands. Those stories, by the way, about the origins of the band's name are true: "We were racking our brains for a suitable name," Creme says, "one that really captured our style and image, and Jonathan King, who'd signed us to his U.K. label, said, '10cc - because it's the average amount of semen ejaculated by a healthy male!' Well, naturally, we thought it was perfect."
Waarmee ik jullie moed niet wil afnemen: ik vond de true/false ronde wel leuk, maar er is natuurlijk altijd een risico op mogelijke fouten...
Persoonlijk dacht ik ook dat het een urban legend was (weet niet meer of ik dat ergens gelezen heb of dat iemand mij dat heeft wijsgemaakt)
Onze Danny echter, zwaar 10cc fan, droeg me als schrijver van dienst op om waar te noteren want hij had het gelezen in een Jonathan King interview (of misschien was het wel dit Godley & creme interview dat hij bedoelde).

Hij zei er ook bij dat 10cc niet het gemiddelde zou zijn per man (allowed to try this at home :mrgreen: ) maar van de hoeveelheid van de groepsleden samen, 2,5 cc per man dus.
We noteerden die uitleg ook als opmerking toen deze stelling bij het geven van de antwoorden als vals bestempeld werd.
Geen reactie gekregen van de jury op onze klacht/opmerking en dus 2 minder gekregen dan iemand die het al dan niet fout met vals antwoordde ( :? kun je nog volgen :P ).
als het op puntjes had aangekomen had dit een twistpunt kunnen zijn.
Ik vond de ronde ook leuk maar de 2 zogenaamde urban legends (andere was Madonna was backing-vocal op born to be alive) zijn heel tricky vragen en best te vermijden zeker?

reactie onder voorbehoud van de waarheidsgetrouwheid van het interview in kwestie
(komt niet uit Dag allemaal of Story dus das toch al iets ;) )
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef:(andere was Madonna was backing-vocal op born to be alive)
Wij hebben vals gezet omdat ik altijd gehoord had dat Madonna bij de danseressen zat en niet bij de zangeressen van Hernandez.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Maledictus I »

Keiem schreef:
vinceluka schreef:(andere was Madonna was backing-vocal op born to be alive)
Wij hebben vals gezet omdat ik altijd gehoord had dat Madonna bij de danseressen zat en niet bij de zangeressen van Hernandez.
Madonna heeft eens in een interview gezegd dat de gemiddelde zaadlozing van P. Hernandez 2,5 cc is.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door One good reason »

Maledictus I schreef:Madonna heeft eens in een interview gezegd dat de gemiddelde zaadlozing van P. Hernandez 2,5 cc is.
:lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door peegee »

Maledictus I schreef:
Keiem schreef:
vinceluka schreef:(andere was Madonna was backing-vocal op born to be alive)
Wij hebben vals gezet omdat ik altijd gehoord had dat Madonna bij de danseressen zat en niet bij de zangeressen van Hernandez.
Madonna heeft eens in een interview gezegd dat de gemiddelde zaadlozing van P. Hernandez 2,5 cc is.
Beide zaken kloppen; zowel het feit dat Madonna danseresje was bij PH (en géén achtergrondzangeresje) én dat de gemidd. zaadlozing bij "een man" 2.5 cc is.... De naam van de groep 10 CC is, als je het wetenschappelijk bekijkt, correct als je de totale zaadlozing van de 4 bandleden samenneemt :music-rockout:
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

REEKS 1 - CLASSIC ALBUMS (30 punten)
1 punt per albumtitel, 1 punt per uitvoerder, 1 punt per juist gelinkte albumhoes

Projectie: http://vimeo.com/33620094

1. Ramones - Ramones
2. Screamadelica - Primal Scream
3. Disraeli Gears - Cream
4. What's Going On - Marvin Gaye
5. Swordfishtrombones - Tom Waits
6. Ball Of Eyes - Placebo
7. From The Lion's Mouth - The Sound
8. Gentlemen - Afghan Whigs
9. Reign In Blood - Slayer
10. Funeral - Arcade Fire

Gemiddelde score: 18,8/30.
Beste score: 28/30 (Bruce Horny And The Rest, Scary Monsters, Country Trash).
Ball Of Eyes van het Belgische Placebo, uitvoerder enkel geraden door Scary Monsters, titel door niemand geraden.
Laatst gewijzigd door boo-lee op ma 26 dec 2011, 20:45, 4 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

REEKS 2 - IT'S NOT THE SAME OLD SONG (30 punten)
1 punt per titel, 1 punt per uitvoerder

Projectie: http://vimeo.com/33679649

1. & 11. Van Halen - Jump - Kriss Kross
2. & 12. Nina Simone - Ginhouse Blues - The Animals
3. & 13. FR David - Words - Goose
4. & 14. Sidney Samson - Riverside - Agnes Obel
5. & 15. Bobby Goldsboro - Honey - Moby
6. & 16. Kris De Bruyne - Amsterdam - Jacques Brel
7. & 17. Joe Goddard - Gabriel - Lamb
8. & 18. Bachman-Turner-Overdrive - Hey You - Pink Floyd
9. & 19. The Maxx - Cocaine - JJ Cale
10. & 20. Elvis Presley - Don't Be Cruel - The Machines

Gemiddelde score: 21,9/30.
Beste score: 29/30 (Vlassenbroek2000).
Laatst gewijzigd door boo-lee op ma 26 dec 2011, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

REEKS 3 - A PARTICULAR PLACE TO GO (30 punten)
Nummers die verwijzen naar plaats, foto plaats werd geprojecteerd als hint
1 punt per titel, 1 punt per uitvoerder

Projectie: http://vimeo.com/33620348

1. Folsom Prison Blues - Johnny Cash
2. Electric Avenue - Eddie Grant
3. Big Sur - The Thrills
4. Kronenburg Park - Frank Boeijen Groep
5. (White Man) In Hammersmith Palais - The Clash
6. O Live Vrouwetoren - La Esterella
7. Hoover Factory - Elvis Costello
8. Machu Picchu - The Strokes
9. Men-An-Tol - Levellers
10. Solsbury Hill - Peter Gabriel
11. Trenchtown Rock - Bob Marley & The Wailers
12. Alec Eiffel - Pixies
13. There Is A Road / Noorderlaan - Admiral Freebee
14. Highway 61 Revisited - Bob Dylan
15. Les Champs Elysées - Joe Dassin

Gemiddelde score: 21/30.
Beste score: 29/30 (Scary Monsters).
Hoover Factory van Elvis Costello, titel enkel geraden door Scary Monsters.
Men-An-Tol van de Levellers, titel door niemand geraden. Uitvoerder geraden door De Prutsers, Scary Monsters, Zazawie en De Geuzen.
Laatst gewijzigd door boo-lee op ma 26 dec 2011, 20:44, 3 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

REEKS 4 - THE SUN AIN'T GONNA SHINE ANYMORE (30 punten)
Nummers van artiesten die gestorven zijn in 2011 of van bands waarvan een lid gestorven is in 2011. Het bandlid in kwestie werd geprojecteerd als hint.
1 punt per titel, 1 punt per uitvoerder

Projectie: http://vimeo.com/33620966

1. Stuck In The Middle With You - Stealer's Wheel
2. Hashpipe - Weezer
3. Regulate - Warren G & Nate Dogg
4. Oh Bondage, Up Yours - X-Ray Specs
5. Solid - Ashford & Simpson
6. Love Is Strange - Mickey & Sylvia
7. The Devil Went Down To Georgia - Charlie Daniels Band
8. Now That We've Found Love - Heavy D And The Boys
9. Hail To England - Manowar
10. Please Mr. Postman - The Marvelettes
11. Love Sensation - Loleatta Holloway
12. Me And The Devil - Gil Scott Heron
13. Tears Dry On Their Own - Amy Winehouse
14. Cockney Translation - Smiley Culture
15. Waarom Zijn De Bananen Krom - Tony Corsari

Gemiddelde score: 16,4/30.
Beste score: 27/30 (Starbuk & Apollo, Scary Monsters).
Me And The Devil van Gil Scott Heron, titel door niemand geraden.
Cockey Translation van Smiley Culture, titel enkel geraden door A Huge Evergrowing Pulsating Brain ..., uitvoerder enkel geraden door Scay Monsters, A Huge Evergrowing Pulsating Brain..., Starbuk & Apollo en Greatest Tits.
Laatst gewijzigd door boo-lee op ma 26 dec 2011, 20:55, 3 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Plaats reactie