Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Bericht door gkoppen »

Samenvatting: echt een "crazy" kwis, met meer dan 45 ploegen.

Een "crazy" execo (als iemand weet hoe je dit woord correct schrijft, verbeter maar ;)) eindstand van Starbuk... & Vanhoutjes... er werd niet gekeken naar aantal punten in eerste ronde (Starbuk 20/20, Vanhoutjes 19/20) of laatste ronde (Starbuk 19/20, Vanhoutjes 19/20). "crazy" dat de 2 ploegen beide alleen nog eens 2 rondes moesten spelen want:
Na de 1e extra ronde (kleuren) nog steeds "crazy" execo !
Uiteindelijk na de 2e extra ronde (covers) 3 punten verschil volgend jury (Starbuck verloor: 2 punten voor "crazy" discussie over origineel van "One Of Us" Prince (zou original van Prince zijn en cover van Joan Osborne??? -2) en 1 punt voor verkeerd antwoord bij original van "Black Betty" Ram Jam ipv correcte Lead Belly -1)
Al bij al nogal goed dat eindzege naar de Vanhoutjes ging want het was een reischeque gesponserd door een plaatselijk reisbureau. Dus de familie kon niet beter treffen... reis voor 4 personen, of SepPuKu mee gaat is me niet bekend :) de 2e prijs was 4 flessen champagne...
Enfin eindstand : 1 - de Vanhoutjes ft SepPuKu :app: 2 - Starbuk & Apollo ft. Roob & Gkoppen 3 - Bakerstreet en in top 5 ook nog Fab4

De kwis zelf was in een sporthal met wandelende "crazy" presentator (was wel funny, las op bepaald moment bij het begin van een ronde de oplossing voor ipv het fragment te laten starten - paar "crazy" uitspraken bv Buscemi als <<boeskemi>> "Irene" van De Mens werd engels uitgesproken <<arine>>)
Geen tussenstanden tot ronde 4 daarna bij tussenstand enkel eerst 5, de ander 40 ploegen kregen "crazy" genoeg nooit punten te horen of te zien.
Ook "crazy": wel 60's 70's 80's en 90's maar geen enkele 2000+ ronde
Vele gelegenheidsploegen met enkel jongeren bleven op hun honger zitten... er werden ook geen commerciele hits gevraagd gerne ultratop, alles zat in de rocksfeer al was er ook klassiek en hardrock verwerkt in 1 ronde. Er waren ook "crazy" veel rondes gepland maar uiteindelijk besloot men bij 17 te stoppen. Men heeft bij het execo dan toch nog 2 (geplande maar geschrapte) extra rondes laten spelen door Starbuk... & Vanhoutjes... Nog een compleet "crazy" ronde was de "beep" ronde: zoek het weggelaten woord: een zanger zong een paar regels van een lied met het woord beep op de plaats van het te zoeken woord, dit was totaal niet te doen (het merendeel had 0/10, 1/10 2/10 en 3/10 waren de maximums) enfin dat was het zowat wat ik me nog herinner... "crazy" einduur: ver over 01u...
Een deftige bespreking laat ik aan anderen over :)
Laatst gewijzigd door gkoppen op zo 13 jan 2008, 05:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

RONDE 1: 90's

01 Madonna - Ray Of Light
02 The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
03 Bomfunk MC's - Freestyler
04 Radiohead - Karma Police
05 Hoover - 2Wicky
06 Metallica- Enter Sandman
07 Spearhead - People In The Middle
08 Norah Jones - Don't Know Why
09 De Mens - Irene
10 Tragically Hip - Ahead By A Century
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

RONDE 2: Nummers

01 Frank Zappa - 200 Motels
02 The White Stripes - 7 Nation Army
03 Prince - Rave Un2 the Joy Fantastic
04 L7 - Pretend We're Dead
05 Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard
06 Bee Gees - New York Mining Disaster 1941
07 ??? 't antwoord was 2
08 ??? 't antwoord was 3
09 Spice Girls - 2 Become 1
10 Frans Bauer - 32 ???

ik word te moe, herinner me niet veel meer morgen misschien de oplossingen van andere 15 rondes voor de geïnteresseerden
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Bericht door Vlassenbroek2000 »

gkoppen schreef: Uiteindelijk na de 2e extra ronde (covers) 3 punten verschil volgend jury (Starbuck verloor: 2 punten voor "crazy" discussie over origineel van "One Of Us" Prince (zou original van Prince zijn en cover van Joan Osborne??? -2) en 1 punt voor verkeerd antwoord bij original van "Black Betty" Ram Jam ipv correcte Lead Belly -1
Original is van James 'Ironhead' Baker trouwens en niet van Leadbelly.

Hebben da eens gehad op quiz in Berlare, en ook toen was er discussie.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

gkoppen schreef:RONDE 2: Nummers

07 ??? 't antwoord was 2
08 ??? 't antwoord was 3

ik word te moe, herinner me niet veel meer morgen misschien de oplossingen van andere 15 rondes voor de geïnteresseerden
"V-2 Schneider" van David Bowie
"Three imaginary boys" van The Cure

Van Frans Bauer was het een Duitstalig nummer, de titel ben ik al lang weer vergeten...
Dit was een theorieronde, er werden geen fragmenten gedraaid. We moesten enkel de getallen invullen.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Het was inderdaad een memorabele kwisavond gisteren. Du jamais vu!

De kwis wisselde telkens een ronde met fragmenten af met een theorieronde. Die theorierondes waren meestal spotgemakkelijk, zodat ons blad na 2 minuten al was ingevuld en we dan nog 10 minuten moesten wachten tot de bladeren werden opgehaald.
De quiz zou om 19u30 beginnen, zo werd aangekondigd. Uiteindelijk was het 20u15 toen hij begon, want eerst kregen we nog een optreden van een lokaal duo-dat-covers-speelde. En dit ook nog eens in de pauzes deed, waardoor de quiz veel te lang duurde.
Zoals gkoppen al schreef, moest het orgelpunt dan nog komen. Aangezien we gelijk eindigden met Seppuku en zijn team, hebben we nog 2 extra rondes moeten spelen, terwijl de overige 45 teams er bij zaten te kijken. Het was ondertussen al ver over 1 uur.
Seppuku is dan ook niet meer gebleven voor de prijsuitreiking, er werd ook nog eens met de laatste begonnen.
Hij zal waarschijnlijk heel blij zijn te lezen dat hij met de familie Vanhoutte op reis mag. :app:

Eigenlijk is het wel heel straf wat Seppuku hier gepresteerd heeft, want ik denk dat papa, mama en dochter Vanhoutte wel niet zo veel zullen aangebracht hebben. Dus is :app: voor Seppuku hier wel op zijn plaats.

Ook nog dank aan gkoppen en Roob van JPJ&SG om ons ploegje te versterken gisteren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:Eigenlijk is het wel heel straf wat Seppuku hier gepresteerd heeft, want ik denk dat papa, mama en dochter Vanhoutte wel niet zo veel zullen aangebracht hebben. Dus is :app: voor Seppuku hier wel op zijn plaats.
.
Zoals ik al een paar keer postte : het (ondertussen al iets minder) best bewaarde geheim in muziekquizland ...
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Bericht door tequila »

ex aequo
gkoppen schreef: Een "crazy" execo (als iemand weet hoe je dit woord correct schrijft, verbeter maar ;))
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Bericht door bart depauw »

gkoppen schreef: Uiteindelijk na de 2e extra ronde (covers) 3 punten verschil volgend jury (Starbuck verloor: 2 punten voor "crazy" discussie over origineel van "One Of Us" Prince (zou original van Prince zijn en cover van Joan Osborne???
One of us was eerst van Osborne (1995), en gecoverd door Prince in '96
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Het was me daar toch een vreemde quiz zeg, gisteren. Allereerst had ik veel meer routiniers verwacht (had gehoord van Fab4 ft. Geert van Rechte Bananen/Allegro en GKoppen + Roob bij Starbuck). Het bleken zowat de enige echte muziekquizploegen te zijn.

Verder zoals te verwachten bij een eersteling (en reeds hieroven beschreven) nogal wat kinderziekten. Het beginnen met de eindstand met de laatste ploeg (die voltallig naar voor moest gewoon om een vastgelegde prijs te ontvangen en dan nog rustig wat te keuvelen, dan na enkele ploegen nog even een pauze inlassen, ... :shock: ) was er voor mij te veel aan. Moest tenslotte nog een uur bollen.

Tenslotte toch even ere wie ere toekomt: papa Vanoette zat er allerminst voor spek en bonen bij. Speelt zelf gitaar en de meeste zaken die enigszins naar rock roken (toch een aanzienlijk gehalte van de quiz) maakten zijn avond alleen maar beter. Ook de theorie lag hem vrij goed, ondanks pas zijn 3de muziekquiz of zoiets. Een andere ploeg ft. SepPuKu zou echt niet voor de top-3 meegespeeld hebben!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: Zoals ik al een paar keer postte : het (ondertussen al iets minder) best bewaarde geheim in muziekquizland ...
Bedankt voor de bloemen Tony (e.a.), er zijn quizzen waar ik graag mijn tanden in zet en een aanzienlijk aandeel van de punten kan aanleveren dus geen valse bescheidenheid maar het is een utopie dat vooraan meespelen tussen de routiniers een one-man-show kan zijn. En er zijn trouwens regelmatig quizzen waar het spek en bonen gevoel opduikt, dus ik blijf erbij dat het allemaal relatief is.

Enfin, soms valt het allemaal eens in zijn plooi hee, dat wel :dance:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

SepPuKu schreef:Het was me daar toch een vreemde quiz zeg, gisteren. Allereerst had ik veel meer routiniers verwacht (had gehoord van Fab4 ft. Geert van Rechte Bananen/Allegro en GKoppen + Roob bij Starbuck). Het bleken zowat de enige echte muziekquizploegen te zijn.

Verder zoals te verwachten bij een eersteling (en reeds hieroven beschreven) nogal wat kinderziekten. Het beginnen met de eindstand met de laatste ploeg (die voltallig naar voor moest gewoon om een vastgelegde prijs te ontvangen en dan nog rustig wat te keuvelen, dan na enkele ploegen nog even een pauze inlassen, ... :shock: ) was er voor mij te veel aan. Moest tenslotte nog een uur bollen.

Tenslotte toch even ere wie ere toekomt: papa Vanoette zat er allerminst voor spek en bonen bij. Speelt zelf gitaar en de meeste zaken die enigszins naar rock roken (toch een aanzienlijk gehalte van de quiz) maakten zijn avond alleen maar beter. Ook de theorie lag hem vrij goed, ondanks pas zijn 3de muziekquiz of zoiets. Een andere ploeg ft. SepPuKu zou echt niet voor de top-3 meegespeeld hebben!
Moa vent toch, sterk gespeeld.
Een dikke proficiat. :app:
Aangezien ge voortijdig vertrokken zijt weet ge dit misschien nog niet.
Mijn gebuur wist me zonet te vertellen dat de gewonnen reis een weekend-trip naar Parijs is.
Maar ge moet wel de kamer delen met dochter Vanoutte. :makeup: :rofl:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

vinceluka schreef:
SepPuKu schreef:Het was me daar toch een vreemde quiz zeg, gisteren. Allereerst had ik veel meer routiniers verwacht (had gehoord van Fab4 ft. Geert van Rechte Bananen/Allegro en GKoppen + Roob bij Starbuck). Het bleken zowat de enige echte muziekquizploegen te zijn.

Verder zoals te verwachten bij een eersteling (en reeds hieroven beschreven) nogal wat kinderziekten. Het beginnen met de eindstand met de laatste ploeg (die voltallig naar voor moest gewoon om een vastgelegde prijs te ontvangen en dan nog rustig wat te keuvelen, dan na enkele ploegen nog even een pauze inlassen, ... :shock: ) was er voor mij te veel aan. Moest tenslotte nog een uur bollen.

Tenslotte toch even ere wie ere toekomt: papa Vanoette zat er allerminst voor spek en bonen bij. Speelt zelf gitaar en de meeste zaken die enigszins naar rock roken (toch een aanzienlijk gehalte van de quiz) maakten zijn avond alleen maar beter. Ook de theorie lag hem vrij goed, ondanks pas zijn 3de muziekquiz of zoiets. Een andere ploeg ft. SepPuKu zou echt niet voor de top-3 meegespeeld hebben!
Moa vent toch, sterk gespeeld.
Een dikke proficiat. :app:
Aangezien ge voortijdig vertrokken zijt weet ge dit misschien nog niet.
Mijn gebuur wist me zonet te vertellen dat de gewonnen reis een weekend-trip naar Parijs is.
Maar ge moet wel de kamer delen met dochter Vanoutte. :makeup: :rofl:
:rofl2: Is dat een troostprijs? Foto's aub :wink:

Eigenlijk toch wel 't strafste dat dankzij en sinds de oprichting van dit forum gebeurd is volgens mij.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

[/quote]
:rofl2: Is dat een troostprijs? Foto's aub :wink:

Eigenlijk toch wel 't strafste dat dankzij en sinds de oprichting van dit forum gebeurd is volgens mij.[/quote]

Ja en het kan eventueel nog straffer.
Als de Vanoutjes nog 4 van zulke plaatselijke quizzen winnen, worden ze de beste quizploeg van België :grin:
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

USA Ronde

Bericht door Killerr »

Beste Deportivo's,

Juneau is de hoofdstad van Alaska, niet Anchorage.

Stefan Devriendt
ploeg Disorder
Plaats reactie