Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Toch nog even dit vermelden om het krakkemikkige van de quiz nog eens aan te tonen: ergens halverwege de kwis dachten wij 1 punt te weinig gekregen te hebben, wat we dan ook meldden onderaan het eerstvolgende antwoordblad.
Toen daar geen reactie op kwam, spraken we dan maar de presentator aan, maar die vond het allemaal te veel moeite om dat te gaan controleren.
We hebben het dan maar zo gelaten, alhoewel we toen al vermoedden dat het heel close zou zijn met SepPuKu en co.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

En ook nog eens proficiat aan KVK supporters als TonyVdb, Baaigones en phon. Via Roob werden we tijdens de quiz perfect op de hoogte gehouden van het scoreverloop. :thumb2:
Misschien volgende keer ook de tussenstanden van Anderlecht door te sms-en. :D
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

vinceluka schreef: Ja en het kan eventueel nog straffer.
Als de Vanoutjes nog 4 van zulke plaatselijke quizzen winnen, worden ze de beste quizploeg van België :grin:
Waarmee volgens mij zowat de enige zwakte van de nieuwe quizranking bloot gelegd is.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Deportivos Musicquiz - Menen - 12/01

Bericht door peegee »

gkoppen schreef:Uiteindelijk na de 2e extra ronde (covers) 3 punten verschil volgend jury (Starbuck verloor: 2 punten voor "crazy" discussie over origineel van "One Of Us" Prince (zou original van Prince zijn en cover van Joan Osborne??? -2) en 1 punt voor verkeerd antwoord bij original van "Black Betty" Ram Jam ipv correcte Lead Belly -1)
"Black Betty" is NIET origineel van Ram Jam (1977), ook NIET van Leadbelly (1935), maar wel van James 'iron head' Baker uit 1933, opgenomen in de Sugarland prison farm in Texas. (bron: originals, arnold rypens)

Het nummer "one of us" is geschreven door een zekere "Eric M. Bazilian", frontman van the Hooters, door Joan uitgebracht in 1995, door Prince (alias TAFKAP) in 1996, dus: origineel JOAN OSBORNE

groetjes, Peegee
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:Toch nog even dit vermelden om het krakkemikkige van de quiz nog eens aan te tonen: ergens halverwege de kwis dachten wij 1 punt te weinig gekregen te hebben, wat we dan ook meldden onderaan het eerstvolgende antwoordblad.
Toen daar geen reactie op kwam, spraken we dan maar de presentator aan, maar die vond het allemaal te veel moeite om dat te gaan controleren.
We hebben het dan maar zo gelaten, alhoewel we toen al vermoedden dat het heel close zou zijn met SepPuKu en co.
Heb idd. ook bij momenten mijn wenkbrauwen gefronst. Stelde op een bepaald moment voor om een opmerking te formuleren onderaan het blad (weet al niet meer waar het over ging, was alleszins nog voor de eerste tussenstand en wist niet dat het zo ging spannen, had het anders simpelweg geëist :wink: ). Mijn ploeggenoten keken me ongelovig aan en wilden zich daar niet mee bezighouden.

Ze vonden het al vreemd dat ik na elke ronde de juiste antwoorden turfde :lol: 'Wij vertrouwen de jury' :shock:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

bart depauw schreef:
vinceluka schreef: Aangezien ge voortijdig vertrokken zijt weet ge dit misschien nog niet.
Mijn gebuur wist me zonet te vertellen dat de gewonnen reis een weekend-trip naar Parijs is.
Maar ge moet wel de kamer delen met dochter Vanoutte. :makeup: :rofl:
:rofl2: Is dat een troostprijs? Foto's aub :wink:
Och, zou me daar gerust kunnen in schikken hoor :wink: Maar of hare vriend daar voor te vinden zou zijn :think: Of zij zelf... :mrgreen:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Toen de juryleden de eerste ronde aan het verbeteren waren, kwam de presentator triomfantelijk tussenbeide met de melding dat de eerste maximumscore (20/20) behaald werd, en dat maximumscores beloond werden met een cd-bon en enkele blikjes Rodenbach. Die ploeg mocht dus hun prijs meteen komen afhalen.
Nauwelijks enkele tellen later bleek dat er ook nog een tweede team 20/20 haalde, die kreeg dus ook hun prijs.
Toen alle formulieren uiteindelijk verbeterd waren, bleek dat er een vijftal ploegen 20/20 hadden behaald. Die cd-bons waren blijkbaar op, en dus moesten de andere ploegen (onder wie wij) het stellen met blikjes Rodenbach. :D
Tijdens de rest van de quiz werd er door de presentator dan ook niet meer over maximumscores gerept. :lol:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

En SepPuKu, dan heb je nog de après-kwis gemist. De plaatselijke André Hazes imitator kwam nog enkele van de grootste hits van Hazes kwelen.
En dit tot groot jolijt van de plaatselijke teams, die terstond tafels en stoelen aan de kant schoven om stomdronken en masse de daardoor gecreëerde dansvloer te gaan bevolken. En was de pils op, geen nood, dan beginnen we maar aan de Leffe (alhoewel ik daarvoor ook schuldig moet pleiten).
Wij waren ook al verbaasd dat er champagne te krijgen was, wij dachten al: dat gaan ze hier toch niet kwijtraken. Maar tot onze grote verbazing werd bij tafel na tafel één of meerdere flessen gekraakt.
Raar volk, die Menenaars. :o

Al bij al, was het dus eigenlijk wel een memorabele quizavond...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Idd. Rino, ook tijdens de quiz zelf waren er al enkele ploegen die maar met moeite hun benen konden bedwingen. Er zat in mijn gezichtsveld een dikkerd die soms opsprong en rond zijn tafel begon te shaken, om vervolgens verontwaardigd met de armen te zwaaien als de muziek stopte, net voor het refrein :rofl:

Het heeft toch iets, zo'n plaatselijke quiz.
Mikke
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 13:56

Reactie op Deportivo's Musicquiz door een bestuurslid

Bericht door Mikke »

Als ik dat hier allemaal lees hebben we wel serieus door de mand gevallen in het organiseren van de quiz.Ik moet je wel zeggen dat het de eerste keer was dat we dat deden.Na onze jaarlijkse kaartingen was het eens de bedoeling om iets anders te organiseren.We hadden ook niet gedacht dat er (profploegen) gingen op af komen,waarvoor dank :bow: De bedoeling van dit evenement was om onze kas te spijzen en daar zijn we aardig in gelukt als je ziet dat we de zaal hebben afgesloten om 8.00 uur in de morgen kan je wel degelijk spreken van een succes! Ik begrijp ook jullie reacties want jullie doen niets anders dan muziekquizzen.
Ik heb wel veel respect voor de mensen die dit hebben in elkaar geknutselt en ik denk ook dat we er volgend jaar een verlengstuk zullen aan breien met een complete foute kwis,nu heb je nog niks gezien
:wink:
Groeten Mikke (bestuurslid van de inrichtende crazy voetbalploeg Deportivo Menen
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Reactie op Deportivo's Musicquiz door een bestuurslid

Bericht door SepPuKu »

Beste Mikke, een kleine verduidelijking die nieuwkomers op het forum meestal krijgen: trek je niet te veel aan van (ogenschijnlijk enkel) negatieve kritiek :makeup:

De mankementen - groot of klein - worden er hier steevast netjes uitgeplukt en bediscussieerd maar het was/is duidelijk dat jullie niet pretenderen de perfecte quiz voor te schotelen. Dus niks door de mand gevallen.

Jullie mikken op een plaatselijk (gelegenheids)publiek en zijn daar perfect in geslaagd, jullie moeten een handvol veelquizzers allerminst op hun wenken bedienen (daar zijn al genoeg quizavonden voor).

Een eersteling is moeilijk, en misschien vind je hierboven wel enkele tips waar je iets aan hebt (bv. soms es dubbelchecken van info) en al bij al was het een zeer behoorlijke organisatie hoor!

En zaken zoals bons uitdelen bij perfecte scores: ze zijn duidelijk goedbedoeld en leuk :thumb1: Maar het is ook best grappig dat dit na 1 of 2 ronden vroegtijdig opgedoekt wordt wegens uitgeput... :wink: (maar wie ligt daar verder wakker van)

Naar mijn mening is er alvast 1 belangrijk pijnpunt dat jullie ploegen kan kosten bij een 2de editie (reeds aangehaald): er zaten veel jeugdige ploegen dus na rondes 1960 - 1970 - 1980 - 1990 mag er toch minstens een ronde 2000+ bij. Ook in de specials zat nagenoeg geen recente muziek.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ik kan me enkel aansluiten bij de vorige post van SepPuKu, Mikke.
Als je 45 ploegen een geslaagde avond kan bezorgen, moet je je inderdaad niet veel aantrekken van wat die enkelingen die al eens meer een muziekquiz spelen hier allemaal komen te vertellen.
En als je voor jullie volgende editie een foute quiz willen maken, dan moet je dit gewoon zo aankondigen. Dan weten we alvast waar we aan toe zijn als we ook volgend jaar naar Menen afzakken.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Reactie op Deportivo's Musicquiz door een bestuurslid

Bericht door celtic601 »

Mikke schreef:Als ik dat hier allemaal lees hebben we wel serieus door de mand gevallen in het organiseren van de quiz.Ik moet je wel zeggen dat het de eerste keer was dat we dat deden.Na onze jaarlijkse kaartingen was het eens de bedoeling om iets anders te organiseren.We hadden ook niet gedacht dat er (profploegen) gingen op af komen,waarvoor dank :bow: De bedoeling van dit evenement was om onze kas te spijzen en daar zijn we aardig in gelukt als je ziet dat we de zaal hebben afgesloten om 8.00 uur in de morgen kan je wel degelijk spreken van een succes! Ik begrijp ook jullie reacties want jullie doen niets anders dan muziekquizzen.
Ik heb wel veel respect voor de mensen die dit hebben in elkaar geknutselt en ik denk ook dat we er volgend jaar een verlengstuk zullen aan breien met een complete foute kwis,nu heb je nog niks gezien
:wink:
Groeten Mikke (bestuurslid van de inrichtende crazy voetbalploeg Deportivo Menen
absoluut geen blote reet aantrekken van de negatieve commentaren Mikke ... je kas is gespijst en aangezien het merendeel gelegenheidsploegen waren denk ik wel dat die een leuke avond zullen beleefd hebben !
uit ervaring wetende ( ook op mijn kwis komen jaarlijks 3/4 de gelegenheidsploegen ) een leuke formule niet veranderen voor 4 of 5 ploegen .... kans bestaat dat je dat jaar nadien nog maar 20 van je 45 ploegen overhoud ...voor elke kwis is er een plaats ..zowel de moeilijke als de makkelijke . zolang je maar op voorhand in je flyer of om't even wat , je genre kwis beschrijft ...
succes met je 2de editie .. en ja wat lees ik hier allemaal ??? champagne op de bestelbons ???? mmmm ..toch maar is de collega's overhalen om volgend jaar een kijkje te komen nemen :tongue:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie