4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Bericht door One good reason »

Mijn 2e grote passie: FILM!
Ik kon deze 4e editie van Disorder dan ook niet links laten liggen, al moest ik hiervoor naar Oostende rijden.
De mannen van "Married With Movies" hadden me vorig jaar al gevraagd om opnieuw met hen mee te spelen, dus dat was ok.
De quiz ging normaliter om 19.30u van start, maar de mist gooide roet in het eten voor sommige ploegen.
Omstreeks 20.00u konden we dan genieten van de eerste filmronde.
En genieten was het zeker! Ongelooflijk mooi en duidelijk beeldmateriaal, zowel van de oude tot de nieuwe(re) fragmenten.
Vergezeld door luidsprekers die nooit te hard of irritant werden in de zaal. :handgestures-thumbupright:
Ook een zeer rustige en genietbare presentator die alles perfect en tijdig aankondigde. :handgestures-thumbupright:
Jaja, de kwaliteits-lat werd hier zeer hoog gelegd :clap:
Maar ... de moeilijkheidsgraad van de vragen werd ook hoger gelegd t.o.v. vorig jaar.
Waar vorig jaar het "fun"-gehalte mooi verspreid werd, hebben we nu moeten wachten op de "fun" tot de laatste ronde(s).
Hierdoor kwam het allemaal wat "serieuzer" en "zwaarder" over.
Godzijdank kwamen er weer de te verwachten Franse films.
Maar helaas hier ook wat moeilijker dan vorig jaar :think:
Leuke afwisseling tijdens de fragmenten waren de tafelrondes.
Gemaskerde filmhelden herkennen, filmmaatschappij-logo's herkennen, crypto's etc ... :handgestures-thumbupright:
Wat me ook terug opviel: de rust en stilte in de zaal, gedisciplineerd gedrag.
Het was niet echt iets voor mij :lol:
En ... het werd alsnog een spannende strijd aan de top, maar de "Body Snatchers" bleven onklopbaar.
Wij volgden (alweer) op een 2e plek. Tevreden maar bekaf.
Het was immers ook al 01.15u toen we onze prijs mochten kiezen.
Mijn 1ste Blu-Ray (Sherlock Holmes) kan ik eindelijk één dezer dagen thuis 'ns bekijken in volle HD 8-)
Ze hoeven mijn raad niet op te volgen, maar misschien kan ik toch vriendelijk volgend verzoek indienen:
Maak a.u.b. niet van een plezante filmquiz een elitequiz!
En voor de jurering, bediening en de filmquiz op zich :clap:
See you next year!
AlRo
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 09:35

Re: 4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Bericht door AlRo »

Jouw plaats voor volgend jaar is inderdaad al terug gereserveerd, Roberto. En je hebt goede voorzetten gegeven en gescoord. Je was zowaar de enige aan onze tafel die een oudere Shirley Temple herkende :geek: . Hopelijk krijgt jouw imago hier nu geen knauw nu dit zomaar openbaar gemaakt is :music-listening: 5 punten minder dan de eerste, en meer dan tien punten voor op de derde ... goed gequizt!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Bericht door One good reason »

AlRo schreef:Je was zowaar de enige aan onze tafel die een oudere Shirley Temple herkende :geek: .
Kan niet ontkennen dat ik er vroeger, toen ik nog kind was van een jaar of 8, grote fan van was. Ik herinner me vooral "The Little Princess" (een draaaak van een film vind ik nu :doh: ). Volgens mij werden zulke klassiekers toen nog oep den Bee Jer Tee uitgezonden op zaterdagnamiddagen.
Maar mijn "moment de gloire" kwam toch toen ik "L'As des As" herkende toen ze dat sportclipje lieten zien en Hitler 8-)
Mijn hoofd zit blijkbaar vol met freaky nonsens :lol:
En OK we zien elkaar volgend jaar zekers terug :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Mijn 2e grote passie: FILM!
Nu hebt ge mij wel héél benieuwd gemaakt naar wat dat uw eerste grote passie is, Roberto !! BBQ-en???? :laughing-rollingred:
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: 4de Disorder Filmquiz 19/11/2011

Bericht door Killerr »

De eindstand, oplossing en statistieken van de 4de Disorder Filmquiz zijn heden te bezichtigen op onze webstek :

http://users.telenet.be/disorderquiz
Plaats reactie