21e echte bossche popquiz: PROFESSIONELER KAN NIET !!!!!

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

21e echte bossche popquiz: PROFESSIONELER KAN NIET !!!!!

Bericht door peegee »

Hallo allemaal,

Ludwig De Bruyn, Johan Vermeiren en ik zijn samen met een echte hollander (Tijs) gaan kwissen in 's Hertogenbosch (Den Bosch) in Nederland.
Een supermoeilijke kwis, maar met een ZEER hoog entertainmentgehalte.
Ondanks een aantal typische nederlandse rondes is het ons toch gelukt om de 3e plaats te behalen!! 1e belgische ploeg (2e belgische ploeg: "prins laurent", beter bekend als "de vrienden van de jury", op een 6e plaats)

Straks iets meer over de verschillende (schitterend gevonden) reeksen...

Peegee
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Ik zal alvast beginnen met het begin peegee:

Een quiz op zondagnamiddag waar de muziekquizploegen in Nederland voor aan te schuiven staan. Hij is dan ook op een wip volzet. Als je het jaar voordien bij de top 10 was, kreeg je als eerste de kans om in te schrijven. Wij waren vorig jaar 5de, dit jaar 6de. Volgend jaar dus terug van de partij. de zaal is de concertzaal van de W2 in Den Bosch. een mooie, zij het vrij donkere lokatie, waar de tafeltjes niet iets te dicht op mekaar stonden om de 32(?) ploegen van het optimale comfort te kunnen voorzien, edoch, laat dit slecht een detail wezen. de klank was perfect, het beeld was perfect, de presentatie was subliem :app: . (waar hebben ze deze vlotte babbel gevonden??)
Klein minpuntje: er was geen bediening, zodat elke quizploeg zijn meest ervaren garçon maar uitzond om drank gaan te halen, met de nodige herrie en natte hoofden tot gevolg :)

De eerste ronde was een theorie ronden. Opwarmen terwijl we onze stoel nog aan het warm maken waren zeg maar. 25 moeilijke vragen van uiteenlopende aard: echte naam van Jack White en Peaches, Oprichters van Def Jam, frontvrouw van Elastica, bekende uitspraken van artiesten, (obscure) manager van ELO, groepsnaam voor Coldplay gebruikt werd....en ga zo maar door. Door de meeste ploegen als moeilijk ervaren, toch halen de winnaars van de quiz " de 2 Mikeys" hierop 87% ...... Met 2 personen dan nog wel!! (vorig jaar derde dacht ik, en ook slecht met twee...) Een welgemeende dikke proficiat :!: :thumb1:

zo, ronde twee is voor straks, of voor peegee.....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Dank je, JvdP;

Het begon al prachtig in de eerste reeks (naast de theorievragen die jvdp juist opsomde) met een video-opname van de marathon van Amsterdam, met proffesioneel commentaar en op de achtergrond een 15-tal songs, die van toepassing waren (running with the devil, running on empty, run, etc etc)
Tussen de korte reeksjes van telkens 5 à 10 fragmenten door kregen we de crypto's, die sloegen op een gebeurtenis uit 2007;;;

Het leuks vond ik persoonlijk (maar dat is dan ook een van mijn hobbys) de verschillende reeksen waarin er bizarre versies te horen waren van hits:
in de eerste reeks waren dat 5 "slaapliedjes-versies" van popsongs (oa Radiohead, U2, bob marley en tool), dan kwam er nog een accordeonist (live) voorbij, die 5 accordeon-interpretaties ten gehore bracht, een prachtige video-opname van 5 gitaarriffs (black sabbath, led zeppelin ea) uitgevoerd door de gitarist van "the answer" en alsof dat dat nog niet genoeg was, bracht een 20-koppige fanfare van carnavalsvereniging 't Zooitje uit Oeteldonk ook hun (carnavaleske) versie van o.a. Marmor stein und eisenbricht; this is my life e.a.
Ook PETER PAN SPEEDROCK kwam langs in een ronde met 9 anekdotes, waarvan we enkel maar moesten raden of de anekdote echt gebeurd was of niet (had er ooit een van hen een bekertje pis opgedronken: ja; hadden ze ooit tijdens een rit beide achterwielen van het busje zien passeren: ja, was dikke dennis ooit gepijpt door een heroinehoertje waardoor de aftekening van haar beugel op zijn 'snikkel' stond: "nee, want een heroinehoertje heeft toch geen tanden", was de uitleg) We kregen alles ook in levende lijve te zien :-)
Verder nog sportpresentator Tom Egberts die via een video-opname enkel theorievragen stelde... (de echte naam van David Bowie, de naam van de zanger van the Monkees (verkeerdelijk ook David Jones...) en het groepje waar ringo starr in drumde voordat hij bij the Beatles kwam...

Nu, misschien later nog meer

Opmerking ivm de score: de helft van de 32 ploegen was gebuisd (onder de 50%) maar ik denk niet dat dat hen weerhoudt om volgende jaar niet te komen;

super-entertainende kwis; zo zouden er ook wat meer bij ons moeten zijn...

PeeGee
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 21e echte bossche popquiz: PROFESSIONELER KAN NIET !!!!!

Bericht door Rubby »

peegee schreef:Hallo allemaal,

Ludwig De Bruyn, Johan Vermeiren en ik zijn samen met een echte hollander (Tijs) gaan kwissen in 's Hertogenbosch (Den Bosch) in Nederland.
Een supermoeilijke kwis, maar met een ZEER hoog entertainmentgehalte.
Ondanks een aantal typische nederlandse rondes is het ons toch gelukt om de 3e plaats te behalen!! 1e belgische ploeg (2e belgische ploeg: "prins laurent", beter bekend als "de vrienden van de jury", op een 6e plaats)

Straks iets meer over de verschillende (schitterend gevonden) reeksen...

Peegee
Proficat alweer Peter, je wordt echt een internationale vertegenwoordiger van onze hobby ! :app:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

een geluk dat er zulke quizzen niet bij ons zijn: typisch Hollands

dit is geen kritiek op de quiz, maar ik hou niet van zulke carnavaleske escapades, anderen blijkbaar wel :wink: en bizarre versies van hits heb ik al wel gehad :banghead:

dat het er professioneel aan toeging, dat zal waarschijnlijk wel zijn en er zal ook wel veel tijd zijn ingekropen, maar ik hou het liever gezapig op zijn Belgisch :wink:

de echte naam van Jack White: wel, hij heeft de zelfde achternaam als mijn vrouw 'Gillis'
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

kasenco schreef:een geluk dat er zulke quizzen niet bij ons zijn: typisch Hollands

dit is geen kritiek op de quiz, maar ik hou niet van zulke carnavaleske escapades, anderen blijkbaar wel :wink: en bizarre versies van hits heb ik al wel gehad :banghead:

dat het er professioneel aan toeging, dat zal waarschijnlijk wel zijn en er zal ook wel veel tijd zijn ingekropen, maar ik hou het liever gezapig op zijn Belgisch :wink:

de echte naam van Jack White: wel, hij heeft de zelfde achternaam als mijn vrouw 'Gillis'
Ik weet pertinent zeker dat de "gebuisden" op deze quiz er volgend jaar met alle plezier weer terug bij willen zijn Kas. Dat kan je hier in 'gezapig' België zeker niet bij alle quizzen zeggen.

Ik ga via de organisatie aan de vragen trachten te geraken; pas dan kan je een gefundeerd oordeel vellen volgens mij.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

JVdP schreef:
kasenco schreef:een geluk dat er zulke quizzen niet bij ons zijn: typisch Hollands

dit is geen kritiek op de quiz, maar ik hou niet van zulke carnavaleske escapades, anderen blijkbaar wel :wink: en bizarre versies van hits heb ik al wel gehad :banghead:

dat het er professioneel aan toeging, dat zal waarschijnlijk wel zijn en er zal ook wel veel tijd zijn ingekropen, maar ik hou het liever gezapig op zijn Belgisch :wink:

de echte naam van Jack White: wel, hij heeft de zelfde achternaam als mijn vrouw 'Gillis'
Ik weet pertinent zeker dat de "gebuisden" op deze quiz er volgend jaar met alle plezier weer terug bij willen zijn Kas. Dat kan je hier in 'gezapig' België zeker niet bij alle quizzen zeggen.

Ik ga via de organisatie aan de vragen trachten te geraken; pas dan kan je een gefundeerd oordeel vellen volgens mij.
dat spreek ik zeker niet tegen, het is niet mijn meug, maar dat is louter mijn persoonlijke smaak
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik heb de antwoorden zojuist toegestuurd gekregen en zal ze op het forum zetten, maar eerst heeft mijn vrouw mijn computer nodig...
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

peegee schreef:Ik heb de antwoorden zojuist toegestuurd gekregen en zal ze op het forum zetten, maar eerst heeft mijn vrouw mijn computer nodig...
Watje :!: :twisted: Waar is de tijd dat de mannen het voor het zeggen hadden :wink:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

JVdP schreef: Klein minpuntje: er was geen bediening, zodat elke quizploeg zijn meest ervaren garçon maar uitzond om drank gaan te halen, met de nodige herrie en natte hoofden tot gevolg :)
dit vind ik toch niet zo professioneel :)
kan me beetje voorstellen welke chaotische toestanden dat geeft
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

JVdP schreef:
peegee schreef:Ik heb de antwoorden zojuist toegestuurd gekregen en zal ze op het forum zetten, maar eerst heeft mijn vrouw mijn computer nodig...
Watje :!: :twisted: Waar is de tijd dat de mannen het voor het zeggen hadden :wink:
Ze moest uiteindelijk niet op internet; Het bleek dan nog dat ze kwam om mij te helpen met een franse tekst te corrigeren om door te mailen :-)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

phon schreef:
JVdP schreef: Klein minpuntje: er was geen bediening, zodat elke quizploeg zijn meest ervaren garçon maar uitzond om drank gaan te halen, met de nodige herrie en natte hoofden tot gevolg :)
dit vind ik toch niet zo professioneel :)
kan me beetje voorstellen welke chaotische toestanden dat geeft
Dat viel nogal mee; misschien wegens de ollandse zuinigheid: niet veel verbruik, niet veel chaotisch geloop......
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:een geluk dat er zulke quizzen niet bij ons zijn: typisch Hollands

dit is geen kritiek op de quiz, maar ik hou niet van zulke carnavaleske escapades, anderen blijkbaar wel :wink: en bizarre versies van hits heb ik al wel gehad :banghead:

dat het er professioneel aan toeging, dat zal waarschijnlijk wel zijn en er zal ook wel veel tijd zijn ingekropen, maar ik hou het liever gezapig op zijn Belgisch :wink:

de echte naam van Jack White: wel, hij heeft de zelfde achternaam als mijn vrouw 'Gillis'
Ik hield eerlijk gezegd ook mijn hart vast omdat muziekquizzen in Nederland duidelijk wat anders inhoudt dan in België. En 'anders' kan uiteraard vanalles betekenen.

Maar ik werd aangenaam verrast, losstaande of iemand er in Vlaanderen zit op te wachten, vraag ik me af wie het hier uberhaupt voor mekaar krijgt. Het werd een mooie mix van techttoe techtaan reeksen met titel en uitvoerder (de gezapige, typisch Belgische manier waar jij het over hebt) en alle mogelijke registers van specialekes tussendoor. Je hoeft er niet voor te zijn, de uitwerking dwingt respect af hoor :amazed:

En het ging niet ten koste van het quizplezier zelf, dan zou ik ook kritischer zijn. Als een bekende Nederlander op een scherm een aantal vragen stelt, is dit toch enkel een leuke afwisseling tegenover altijd uitdelen op papier. Misschien hoeft het niet maar er heeft ook niemand nadeel bij.

Je hebt het idd. (heel) af en toe wat minder onder controle da's waar (als bv. een gezelschap koperblazers enkele melodiekes op je afvuurt, ben je toch even van je melk, met mogelijke concentratieproblemen) en die-hard winners willen waarschijnlijk de hele rit volledige controle :twisted: :wink:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Ook bij mij niets dan lof voor deze quiz. Nog bij vermelden dat bij dat filmpje over de marathon van Amsterdam werd gefocust op de presentator van de quiz, die daadwerkelijk die marathon gelopen heeft! Na aankomst liep hij dan zogezegd door naar de zaal in Den Bosch, waar hij dan doorheen de zaal zich een weg naar het podium baande. Knap gedaan!

We vreesden voor een sterke terugval bij twee rondes. Allereerst diende je in ronde 2 15 artiesten te herkennen die in 2007 in de W2 hadden gespeeld. Score: 3 op 16.... 't Gaf wel inzicht in "de trend van het moment" in Nederland: nederrap in je moers taal...

Tweede aartsmoeilijke reeks was de laatste fotoreeks: 16 foto's van Nederlandse bands. Er werden dan 16 fragmenten gespeeld, en je moest van elk fragment de uitvoerende artiest en de titel van het nummer geven. Niet van de poes: zo moesten we o.a. The Mo, The Dutch, I've Got The Bullets, Noodweer, Les Charmeurs, Fatal Flowers (extra moeilijk voor mij omdat ik enkel foto's van die mannen ken waarop frontman Richard Janssen een grote zonnebril draagt, wat hier niet het geval was - toch juist gegokt), Rowwen Heze, The Gathering, Maarten Peters enzovoort herkennen. Denk dat we ook hier maar 12 op 32 scoorden. Wel What Fun!, Fox The Fox en Nadieh onmiddelijk herkend.
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Hier Alvast de uitslag. Punten op 375


1 Two Mickey's 286,5 MET TWEE PERSONEN
2 Paradise Now 274,0
3 Sherlock Homeless 251,5
4 Blue Moon 250,0
5 Ménage à Quatre 248,0
6 Prins Laurent 238,0
7 Utopio's 235,0
8 Selected Sounds 229,5
9 Legendary Phenomenon 220,0
10 Pimps 220,0
11 Mothers Little Helper 219,0
12 Pannenkoek 215,5
13 Smell The Glove 206,5
14 Tom & Barman 192,0
15 Bearforce Fun 187,5
16 The Manuals 184,0
17 Smells Like Team Spirit 183,0
18 School's Out 178,0
19 Superteam 177,5
20 Alarmschijven 165,0
21 Say Yeah 164,0
22 Ouwe Droog 162,5
23 Broekhoest United 157,5
24 Dries & de Roelvinken 146,0
25 De Kareltjes punt NL 141,0
26 The Four Tops 138,0
27 Never Stop Trying 136,0
28 Red Pimps 128,5
29 Met Je Ster Op Het IJs 122,0
30 Four Non Blondes 113,5
31 Te Erg Voor Woorden 100,0
32 Herby & the Hangcocks 92,0
Plaats reactie