Muziekquiz Men in Black - Vilvoorde - 05/01/2008

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Muziekquiz Men in Black - Vilvoorde - 05/01/2008

Bericht door Devils answer »

Zeer verzorgde quiz met een pittige moeilijkheidsgraad.

Elk jaar zijn de scoreverlopen/tussenstanden zéér verrassend, valt me op.

Niemand minder dan Vlassenbroek 2000 trok resoluut de kop van de rangschikking na reeksen 1 en 2... Het leverde hen op het eind een knappe 8° plaats op, maar zo'n afwisseling van kopposities zie je zelden op quizzen.
Precies of elke ploeg zijn "moment de gloire" even krijgt, en daarna zijn dipje.
Ook wij konden daar trouwens van meespreken. :cry:

Ik vraag me af hoe de organisatoren zoiets voor elkaar krijgen :wink: , want op heel wat quizzen zijn de uiteindelijke winnaars vaak van meet af aan in de top 3 of 5 te vinden...

Halverwege namen Kas en de Sultans de leiding echter resoluut in handen en bouwden een voorsprong van 10 punten op. :shock:
Het spel leek gespeeld, maar de visuele proeven (foto's en video's) brachten weer een aardverschuiving teweeg in de top, net als vorig jaar eigenlijk...

Winnaar werden de Rechte Bananen, dank zij een metalsterke eindrush in deze disciplines...

Merkwaardige quiz dus, maar volgens mij (reeds 4 x deelgenomen) wél een hele goeie, doch niet aan te raden voor beginnende ploegen.
Mooier prijzen ook, en waardevolle tombola.

Eindstand top 12 (33 ploegen deelgenomen):

1. Rechte Bananen 327 punten op 380 :app:
2. Clement en de Popkenners 323
3. Kas en de Sultans 322
4. Sympathie vur den Duvel 317
5. Afghan pigs ?
6. Fab 4 306
7. Fanfare Heilige Familie 305
8. Vlassenbroek 2000 301 (dé revelatie toch wel in het prille 2008!!!)
9. Willy en de Knelpuntklub 299
10. Jartazi 291
11. Tequila Overdrive 288
12. Gang of Four 283

Wij komen graag terug.
Proficiat aan de organisatoren.
:thumb1:

Maar zoals reeds vermeld: absoluut géén instapquiz om van muziekquizzen te proeven.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Re: Muziekquiz Men in Black - Vilvoorde - 05/01/2008

Bericht door gkoppen »

Devil's answer schreef:Zeer verzorgde quiz met een pittige moeilijkheidsgraad.
Er waren inderdaad niet veel voor de hand liggende fragmenten te bespeuren en bij de theorie zaten ook niet veel weggevers...
Ikzelf deed voor de eerste maal mee aan deze quiz bij een gelegenheidsploeg en vond de quiz opvallend (lees: aangenaam verrassend) alternatief.
Voor de rondes 90-94 95-99 00-04 05-06 en 2007 geen probleem :)
De rest daarintegen was niks voor mij... Ik kijk alvast uit naar een lijstje met alle oplossingen...
Enfin het was wel een aangenaam avondje kwissen met een spannende race aan de top. Een dikke proficiat aan de winnaars deze avond "De Rechte Bananen" :app:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Kan enkel maar beamen wat als gezegd is geweest. Zeer pittige, maar daarom zeker niet minder leuke quiz die qua reeksopbouw en moeilijkheidsgraad zowat aanleunde bij onze quiz van eind augustus vond ik. En mooie bediening, dat zal celtic wel beamen :lol:

Eerst keer dat we hier deelnamen, en we komen zeker en vast graag terug naar hier. Heel goede muziek gehoord, heel mooie prijzentafel met massa's nieuwe cd's, kortom :thumb1: :thumb2:

Wijzelf schoten als nooit tevoren uit de startblokken en stonden, weliswaar ook tot onze eigen grote verbazing, na reeks 1 en 2 op kop. Daarna ging het lichtjes bergafwaarts, zoals steeds, en met een nog een vrij sterke eindrush werden we nog 8e, waarmee we tevreden huiswaarts keerden. Zeker met zo'n bezetting zoals gisteren.

En ons na één quiz revelatie noemen van 2008, lijkt me wat overdreven Luc, maar toch ... :bow: :bow: ...

Proficiat aan de organisatoren van Men In Black met hun vlekkeloze organisatie en ook aan de winnaars van Rechte Bananen met hun prachtige overwinning gisteren :app: :app:



PS: Waren wij dan de enigen die de eerste 2 reeksen eigenlijk de makkelijkste van de avond vonden?

PS: Afghan Pigs hadden 310 punten
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op zo 06 jan 2008, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

voor de men in black
:app: :app: :app:
voor de prima organisatie


voor de winnaars de rechte bananen ( met kuifje )
:app: :banana: :headbang:


en voor alle anderen
:makeup:

en ja voor de bediening
:yummy: :oops: :amazed:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Muziekquiz Men in Black - Vilvoorde - 05/01/2008

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
Halverwege namen Kas en de Sultans de leiding echter resoluut in handen en bouwden een voorsprong van 10 punten op. :shock:
Het spel leek gespeeld, maar de visuele proeven (foto's en video's) brachten weer een aardverschuiving teweeg in de top, net als vorig jaar eigenlijk...

Winnaar werden de Rechte Bananen, dank zij een metalsterke eindrush in deze disciplines...

Juist. Enkel met de muziekfragmenten zou Kas weer onklopbaar geweest zijn, het verschil is gemaakt met de foto's- en hoezenronde en de clipronde.

Met die laatste ronde was nogal wat geluk gemoeid: we herkenden de meeste artiesten wel, maar voor de titels gokten we er maar op los. En die gokken bleken er dikwijls pal op te zijn... :D

Wij waren uiteraard zeer blij hier es te kunnen winnen, het is al jaren één van mijn favoriete quizzen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef: Wijzelf schoten als nooit tevoren uit de startblokken en stonden, weliswaar ook tot onze eigen grote verbazing, na reeks 1 en 2 op kop. Daarna ging het lichtjes bergafwaarts, zoals steeds, en met een nog een vrij sterke eindrush werden we nog 8e, waarmee we tevreden huiswaarts keerden. Zeker met zo'n bezetting zoals gisteren.

En ons na één quiz revelatie noemen van 2008, lijkt me wat overdreven Luc...


't Was ons in alle geval toch ook opgevallen: zeer sterke prestatie! :shock: :thumb1:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

ricardofab4 schreef:voor de men in black
:app: :app: :app:
voor de prima organisatie


voor de winnaars de rechte bananen ( met kuifje )
:app: :banana: :headbang:


Vorig jaar speelden we zonder Kuifje (= Geert) en werden we 4de. Geert speelde toen met Allegro, die 10de werden. Ze werden toen vooral genekt door de theorie, ook Geert zijn sterkste kant niet.
We hadden ons toen al de bedenking gemaakt dat een samenwerking wel es een top 3- plaats zou kunnen opleveren. Wat nu dus gebleken is...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Vlassenbroek2000 schreef:

...heel mooie prijzentafel met massa's nieuwe cd's, kortom :thumb1: :thumb2:

Inderdaad, onwaarschijnlijke prijzentafel. Nieuwe cd's van Burial, Beirut, the Raveonettes, the Hives, Alela Diane, Justice, Radiohead... :shock:

Ik zou begot niet geweten hebben wat kiezen. Maar dat probleem werd dus opgelost door de cd- bons te winnen. :mrgreen: :wink:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

het was weer volop genieten van de quiz gisteren, misschien wel hun beste editie ooit. zeer uitgebalanceerd met weggevers en veel denkwerk, kortom een perfecte mix. andermaal nekten de foto's ons en werden we uiteindelijk derde. volgende jaar zeker revanche.

opvallende detail: lag het openbaar vervoer lam, was er een spoorstaking? geen West-Vlaamse ploeg te bespeuren en Koningslo ligt nu toch niet direct aan de andere kant van ons landje

en hoe krijgen ze het toch voor mekaar? het was alsof je in een platenwinkel binnenstapte: wederom uitstekende prijzentafel!!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Net als vorig jaar tuimelden we door de verdomde videoreeks :banghead: van de eerste plaats: vorig jaar van 1 naar 5, nu van 1 naar 3.... Volgend jaar blijven we op 1, als Francis tenminste nog wil meedoen want die dreigde er weer eens mee om te stoppen....
Terwijl Progres, Charlie en ik alles kunnen relativeren, was Francis weer zeer ontgoocheld in de massa's foto's en clips zonder klank. Ik heb er zelf ook een grondige hekel aan, maar als het in een quiz zit, dan is het ook zo. Zeer goede quiz trouwens!


Proficiat trouwens aan de Rechte Bananen :app:
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

[quote="progres"]
opvallende detail: lag het openbaar vervoer lam, was er een spoorstaking? geen West-Vlaamse ploeg te bespeuren en Koningslo ligt nu toch niet direct aan de andere kant van ons landje

Wij met Testedoene waren te laat ingeschreven. Wij stonden op de reservelijst en konden daarom dit jaar jammer genoeg niet meedoen. Uiteindelijk kregen we nog telefoon de dag zelf dat we toch konden meedoen maar het was te laat om mijn ploeggenoten te verwittigen.
Volgend jaar ga ik proberen vroeger in te schrijven want dit is inderdaad een heel goede quiz met een uitstekende prijzentafel
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

progres schreef:opvallende detail: lag het openbaar vervoer lam, was er een spoorstaking? geen West-Vlaamse ploeg te bespeuren en Koningslo ligt nu toch niet direct aan de andere kant van ons landje
We kunnen het toch niet laten he ... :evil:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Vooreerst: proficiat aan de winnaars De Rechte Bananen, na een omwentelingetje in de laatste rechte lijn, blijkbaar typisch voor deze quiz. Ook mooi werk van de organisatoren, met een degelijke afwisseling tussen oud en nieuw.

(Ik mis op zo'n avond wel lp-tracks en wat rootsgerichte dingen (blues, folk, country, singersongwriters...) maar waar komt dat wel aan bod?)

Hoe dan ook, een waardige opener van 2008...

PS. Verschijnen antwoorden met eventueel bijkomende informatie qua solo's en co nog op deze plek?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

GG schreef:
progres schreef: opvallende detail: lag het openbaar vervoer lam, was er een spoorstaking? geen West-Vlaamse ploeg te bespeuren en Koningslo ligt nu toch niet direct aan de andere kant van ons landje
Wij met Testedoene waren te laat ingeschreven. Wij stonden op de reservelijst en konden daarom dit jaar jammer genoeg niet meedoen. Uiteindelijk kregen we nog telefoon de dag zelf dat we toch konden meedoen maar het was te laat om mijn ploeggenoten te verwittigen.
Volgend jaar ga ik proberen vroeger in te schrijven want dit is inderdaad een heel goede quiz met een uitstekende prijzentafel
Sinds wanneer ligt Bellem (Aalter) in West-Vlaanderen :?:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:Net als vorig jaar tuimelden we door de verdomde videoreeks :banghead: van de eerste plaats: vorig jaar van 1 naar 5, nu van 1 naar 3.... Volgend jaar blijven we op 1, als Francis tenminste nog wil meedoen want die dreigde er weer eens mee om te stoppen....
Terwijl Progres, Charlie en ik alles kunnen relativeren, was Francis weer zeer ontgoocheld in de massa's foto's en clips zonder klank...




Ah, dat zal een impulsieve reactie geweest zijn. In de laatste ronde de overwinning nog moeten afgeven is natuurlijk niet leuk, maar ook Francis is ons nog komen feliciteren.

Overigens zijn wij ook niet zo dol op clips zonder klank, maar deze keer zat het geluk ons mee en gaan we er dus niet over klagen... :lol:
Plaats reactie