Muziekquiz Men in Black - Vilvoorde - 05/01/2008

quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

pittig

Bericht door quizman »

Kruiden met LP tracks dat zou deze kwis juist nog PITTIGER maken !!!
En dat hoeven geen LP's uit mijn collectie te zijn , als het maar goeie muziek is. Ik heb trouwens een grote single collectie ook, maar
meestal zijn de singles de mindere tracks op een LP.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: MIB

Bericht door marc »

Devil's answer schreef:
quizman schreef:Zeer goed geamuseerd, toffe quiz, vlotte bediening, alleen zoals hierboven/onder al aangestipt mis ik hier wel wat LP tracks, singer/songwriter en de meer progressieve rockgroepen.
Wie zo'n redelijk pittige muziekquiz nog wil kruiden met LP-tracks (liefst van deze platen die hij/zij in bezit/oren heeft?), sluit de deur definitief voor de beginnende of "inlopende" ploegen. En die heeft met mij te maken! :evil:

Er zaten trouwens genoeg LP-tracks in de eerste theoriereeks, waarbij je op grond van de openingstrack van de LP/CD het album en de groep moest opgeven voor 2 punten... Weer te gemakkelijk zeker? :roll:

Ik ben dat gezeur om die LP-tracks (fragmenten dus) eerlijk gezegd meer dan zat, beste Marc en Quizman.
Beluister jullie LP's eens thuis, hé. :evil:
Oeps... Even vergeten dat het verboden is een andere mening te hebben dan Luk DC. Sorry daarvoor. :banghead: Het zal nooit meer gebeuren :yummy:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: pittig

Bericht door JVdP »

quizman schreef:Kruiden met LP tracks dat zou deze kwis juist nog PITTIGER maken !!!
En dat hoeven geen LP's uit mijn collectie te zijn , als het maar goeie muziek is. Ik heb trouwens een grote single collectie ook, maar
meestal zijn de singles
de mindere tracks op een LP.
Ben het met je eens Quizman, maar dat de singles de mindere tracks zijn op een LP is onzin, dat is een statement dat kant nog wal raakt. Voor U persoonlijk kan dat zo zijn, maar over het algemeen zijn de singles toch de beter nummers.... volgens mij :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: MIB

Bericht door Devils answer »

marc schreef:
Devil's answer schreef:
Wie zo'n redelijk pittige muziekquiz nog wil kruiden met LP-tracks (liefst van deze platen die hij/zij in bezit/oren heeft?), sluit de deur definitief voor de beginnende of "inlopende" ploegen. En die heeft met mij te maken! :evil:

Er zaten trouwens genoeg LP-tracks in de eerste theoriereeks, waarbij je op grond van de openingstrack van de LP/CD het album en de groep moest opgeven voor 2 punten... Weer te gemakkelijk zeker? :roll:

Ik ben dat gezeur om die LP-tracks (fragmenten dus) eerlijk gezegd meer dan zat, beste Marc en Quizman.
Beluister jullie LP's eens thuis, hé. :evil:
Oeps... Even vergeten dat het verboden is een andere mening te hebben dan Luk DC. Sorry daarvoor. :banghead: Het zal nooit meer gebeuren :yummy:
Bwaa... Verboden is veel gezegd. :twisted: Maar liefst eerst wél "schriftelijk" aanvragen in drie exemplaren, netjes op wat LP's gekrast, uiteraard overheen de eruit getrokken singles... :mrgreen:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Heb de volledige 'playlist' van deze quiz doorlopen, ook veel ervan 'opgezocht', en veel nostalgische momenten beleefd intussen (Bow wow wow, killing joke, ..) en kan alleen maar zeggen héél spijtig dat Arthritic Monkees er niet bij waren. Lijkt mij één van de meest gevarieerde quizzen van 't jaar. Wij zaten onze tijd te verdoen op een compleet mislukte algemene quiz in Bissegem (voor de geïnteresseerden), Volgend jaar één adres: Vilvoorde!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

bart depauw schreef:Heb de volledige 'playlist' van deze quiz doorlopen, ook veel ervan 'opgezocht', en veel nostalgische momenten beleefd intussen (Bow wow wow, killing joke, ..) en kan alleen maar zeggen héél spijtig dat Arthritic Monkees er niet bij waren. Lijkt mij één van de meest gevarieerde quizzen van 't jaar. Wij zaten onze tijd te verdoen op een compleet mislukte algemene quiz in Bissegem (voor de geïnteresseerden), Volgend jaar één adres: Vilvoorde!
Zelfde ervaring (ik stond ook in Bissegem te schilderen zaterdag), zelfde gedachten.
Net ook de playlist overlopen (op 30 nummers na die ik niet in mijn bezit heb maar later wel nog eens zal opsnorren).
Op papier een hele goede quiz waarin ik goed mijn plan had kunnen trekken.
Bart, ipv van elkaar te beconcurreren op een algemene quiz (voor de laatste plaatsen wel te verstaan) hadden we beter de handen in elkaar geslagen in Vilvoorde.
Damn
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

vinceluka schreef:
bart depauw schreef:Heb de volledige 'playlist' van deze quiz doorlopen, ook veel ervan 'opgezocht', en veel nostalgische momenten beleefd intussen (Bow wow wow, killing joke, ..) en kan alleen maar zeggen héél spijtig dat Arthritic Monkees er niet bij waren. Lijkt mij één van de meest gevarieerde quizzen van 't jaar. Wij zaten onze tijd te verdoen op een compleet mislukte algemene quiz in Bissegem (voor de geïnteresseerden), Volgend jaar één adres: Vilvoorde!
Zelfde ervaring (ik stond ook in Bissegem te schilderen zaterdag), zelfde gedachten.
Net ook de playlist overlopen (op 30 nummers na die ik niet in mijn bezit heb maar later wel nog eens zal opsnorren).
Op papier een hele goede quiz waarin ik goed mijn plan had kunnen trekken.
Bart, ipv van elkaar te beconcurreren op een algemene quiz (voor de laatste plaatsen wel te verstaan) hadden we beter de handen in elkaar geslagen in Vilvoorde.
Damn
Bwaah, concurrentie is er nooit echt geweest :tongue: maar inderdaad, we hadden in Vilvoorde een betere avond gehad. Maar is dat wel niet héél ver voor jou?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

[/quote]
Bwaah, concurrentie is er nooit echt geweest :tongue: maar inderdaad, we hadden in Vilvoorde een betere avond gehad. Maar is dat wel niet héél ver voor jou?[/quote]

Nee, tuurlijk niet. Ik bedoelde eerder dat we in verschillende ploegen aan het werk waren.
Vilvoorde is inderdaad +200 km (HT) voor mij. Maar als het de moeite blijkt dan heb ik dat er nog voor over.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: MIB

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:
marc schreef:
Devil's answer schreef:
Wie zo'n redelijk pittige muziekquiz nog wil kruiden met LP-tracks (liefst van deze platen die hij/zij in bezit/oren heeft?), sluit de deur definitief voor de beginnende of "inlopende" ploegen. En die heeft met mij te maken! :evil:

Er zaten trouwens genoeg LP-tracks in de eerste theoriereeks, waarbij je op grond van de openingstrack van de LP/CD het album en de groep moest opgeven voor 2 punten... Weer te gemakkelijk zeker? :roll:

Ik ben dat gezeur om die LP-tracks (fragmenten dus) eerlijk gezegd meer dan zat, beste Marc en Quizman.
Beluister jullie LP's eens thuis, hé. :evil:
Oeps... Even vergeten dat het verboden is een andere mening te hebben dan Luk DC. Sorry daarvoor. :banghead: Het zal nooit meer gebeuren :yummy:
Bwaa... Verboden is veel gezegd. :twisted: Maar liefst eerst wél "schriftelijk" aanvragen in drie exemplaren, netjes op wat LP's gekrast, uiteraard overheen de eruit getrokken singles... :mrgreen:
yes babie !!! the devil spreads his venom !!! nice ....
ofdat deze kwis nog niet pittig :shock: genoeg was ..nog een extra vleugje lp tracks ????
ik ga me direct inleven ....heb hier nog in de ijskast wa bedorven champions staan ..daar zal ik dan is deftig aan likken , en mijn lp van FRIDA BOCCARA op 78 toeren achterste voren draaien !!! om er in te komen wel te verstaan.. waar eindigt dit toch in godsnaam ????
:doh:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: MIB

Bericht door Big Banana »

celtic601 schreef: yes babie !!! the devil spreads his venom !!! nice ....
ofdat deze kwis nog niet pittig :shock: genoeg was ..nog een extra vleugje lp tracks ????
ik ga me direct inleven ....heb hier nog in de ijskast wa bedorven champions staan ..daar zal ik dan is deftig aan likken , en mijn lp van FRIDA BOCCARA op 78 toeren achterste voren draaien !!! om er in te komen wel te verstaan.. waar eindigt dit toch in godsnaam ????
:doh:
Aaah, waar is de tijd... FRIDA BOCCARA...:rofl2: Het water komt me in de mond. En op 78 toeren, zeg je ? Bring on the paddos ! :yummy:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: MIB

Bericht door celtic601 »

Big Banana schreef:
celtic601 schreef: yes babie !!! the devil spreads his venom !!! nice ....
ofdat deze kwis nog niet pittig :shock: genoeg was ..nog een extra vleugje lp tracks ????
ik ga me direct inleven ....heb hier nog in de ijskast wa bedorven champions staan ..daar zal ik dan is deftig aan likken , en mijn lp van FRIDA BOCCARA op 78 toeren achterste voren draaien !!! om er in te komen wel te verstaan.. waar eindigt dit toch in godsnaam ????
:doh:
Aaah, waar is de tijd... FRIDA BOCCARA...:rofl2: Het water komt me in de mond. En op 78 toeren, zeg je ? Bring on the paddos ! :yummy:
alle paddo's op big banana ... een giftig boomkikkertje anders ??? :amazed:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

(helemaal uit Egypte)


* aan Bart en Vince - ivm Bissegem

1. zeg niet dat je niet gewaarschuwd was ... 8)
2. de quiz werd niet door mij opgesteld, meer nog - ik was daar zelfs niet eens aanwezig ... (ik heb de naam Stardust 'uitgevonden', eerst en vooral voor de filmquiz (die zijn voorlopig laatste editie kende in november jl), de algemene quiz is van de hand van Swat en Baaigones, die trouwens beloven volgend jaar het niveau een stuk te laten zakken ...)



* aan Men In Black -

1. schitterende quiz :bow:
2. jammer dat we er niet bij waren, het had ons gelegen, ik schat boudweg tussen plaats 4 en 7 ... jammer, volgend jaar tracht ik alvast zelf aanwezig te zijn, zelfs in het geval van de Algemene Stardustquiz op dezelfde datum
3. LPtracks? Doe maar, eentje per ronde zou niet misstaan ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tonyvdb schreef:(helemaal uit Egypte)


* aan Bart en Vince - ivm Bissegem

1. zeg niet dat je niet gewaarschuwd was ... 8)
2. de quiz werd niet door mij opgesteld, meer nog - ik was daar zelfs niet eens aanwezig ... (ik heb de naam Stardust 'uitgevonden', eerst en vooral voor de filmquiz (die zijn voorlopig laatste editie kende in november jl), de algemene quiz is van de hand van Swat en Baaigones, die trouwens beloven volgend jaar het niveau een stuk te laten zakken ...)
Yea yea dat hadden ze nu ook al aangekondigd ..
Ach ja you win some you lose some ..
Bedankt voor de steunbetuigingen, doet gij nu maar verder met uwe honeymoon :yummy: Enne .. Walk like an egyptian hé :roll:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

over die LP-tracks nog : elk jaar zitten er een paar in de Stardust Popquiz, maar ik zorg ervoor dat die altijd op bekende albums staan, CDs/LPs waarvan je weet dat tientallen mensen in de zaal 'm in huis hebben; ofwel zorg je ervoor dat de artiest herkenbaar is ... ik heb hierover nog nooit klachten gehad in elk geval, vorig jaar had ik bvb. LP-tracks van oa :
-REM (World Leader Pretend uit Green)
-The Smiths (Franky Mr. Shankly uit The Queen is dead)
-Flaming Lips (The Spark that bled uit The Soft Bulletin)
-Smashing Pumpkins (Thru the eyes of Ruby uit Mellon Collie & the infinite sadness)
-The Beatles (Tomorrow never knows uit Revolver)

Je ziet dat het relatief is hé, dat nr. van The Beatles had zowat iedereen en die REM en Smiths ook eigenlijk ... Pumpkins en Flaming Lips (was ook een 'extra prijs'-vraag) waren moeilijke, en de titels werden door slechts 3 ploegen beantwoord (de uitvoerder daarentegen door de meerderheid vd ploegen)

Er zijn trouwens veel nummers die opsingle verschijnen, maar die 'way' moeilijker zijn dan veel LP-tracks : is allemaal heel relatief, dus eigenlijk geen geruzie waard : elk doet zijn ding en het publiek laat je quiz wel links liggen als je uit de bocht gaat ...
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Bericht door Elke »

Ik vond het weer een heel leuke quiz (wij alle vier, trouwens), maar ik mis wel die oude 'vreemde' rubriekjes (wereldmuziek, lounge, dat soort ongein...) gewoon omdat er heel weinig quizzen uit een ander vaatje tappen dan de klassiekers in het alternatieve genre. En ook, natuurlijk, omdat we daar dan weer wél iets van weten, en niet van die klassiekers in het alternatieve genre.
Plaats reactie