4e Quiz-Up Los Locos, Bavegem, za 20 augustus

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: RONDE 6 | ONZE FAVO’S COVEREN (/40)

Bericht door straight banana »

[quote="SpeedKing"]ORIGINELE UITVOERDER (COVER DOOR PEARL JAM) - TITEL
1
...

4 Dead Kennedy’s - Bleed For Me

Solos
Dead Kennedys met titel en al voor de Rechte Bananen (let me guess: Mario?).


Yup.
Allez, 'k heb blijkbaar hier en daar toch nog een puntje opgebracht (tot mijn verbazing is ook Groove Armada een solo).
Er waren immers een paar rondes waar ik me wat heu... verloren voelde. :mrgreen:
Maar gelukkig wisten de collega Banana's wel weg met prog, hairmetal enz.
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 4e Quiz-Up Los Locos, Bavegem, za 20 augustus

Bericht door Metal.LEE.ca »

Was de 1ste keer dat ik de privilege kreeg om mee te kunnen ... maar heb mij geamuseerd met zowel de quiz als het volk rondom ons. Ik zal er net als mijn ploeggenoten graag terug bij zijn volgend jaar !

@ Luk : dit is nog altijd een land waar vrijemeningsuiting een voorrecht is ... trek het u niet aan.
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 4e Quiz-Up Los Locos, Bavegem, za 20 augustus

Bericht door vinceluka »

Na 2/3 quiz was een 1ste quiz-up overwinning met een voorsprong van 14 punten in zicht.
Ik hoor het Ludo nog zeggen ‘ Als de Bananen hun titel willen verlengen dan zullen ze nu uit hun ‘metal’ pijp moeten komen. :lol:
En of ze dat gedaan hebben. Hoed af voor jullie weergaloze eindsprint met de foutloze abc-ronde als absolute climax (= anti-climax voor ons :evil:) en een dikke proficiat met jullie 4de opeenvolgende Quiz up zege. :clap:

Ik kan het goed geloven dat dit de leukste was om te winnen.
Zo’n hitchcock-quizscenario wordt immers zelden geschreven.
De 7 punten voorsprong die JPJ & SG in de Riekt mijn ass Lee quiz uit handen gaf in de laatste ronde komt waarschijnlijk ook uit dezelfde pen maar verder geen weet van miraculeuze achtervolgingen/inzinkingen.
Enfin, dat maakt het quizzen toch mooi niet.

Sorry Dimi voor mijn foutieve overrule op Stevie ray’s ‘Scuttle Buttin’
Doch werd op mijn beurt overruled bij Freddie Mercury, daar opteerden we voor het verkeerde compromis.
Wat meer overleg over de juiste schrijfwijze van titels had ook wat extra punten opgeleverd maar dat zijn vijgen na pasen.
Ik denk dat zowel de Bananen als wij de quiz à la Club brugge afwerkten.
Zij slecht en veel laten liggen in deel 1, en super in deel 2 en wij ongeveer andersom.

Wij kunnen ons verzoenen met de pijnlijke nederlaag maar zullen de volgende jaren gemotiveerder dan ooit aan de start van deze quiz komen. We beloven dus vuurwerk maar spannender dan dit kan eigenlijk niet meer.

De quiz zelf dan
Deze is zoals altijd bijzonder creatief samengesteld.
In sommige rondes gaat Speedking het wel erg ver zoeken (kunstenaars-ronde - lyrics) en vraag je af wat het afgeslacht publiek (enkel de bananen waren geslaagd in die aartsmoeilijke ronde) daar van gaat vinden.
Maar in andere rondes is het dan weer superleuk quizzen zoals de Ramones en Pearl Jam covers ronde bvb.
Op het einde van de avond ben je die harde noten om kraken al vergeten en heb je er een onderhoudende, creatieve quiz met een metal-sausje opzitten.
Alhoewel die saus niet echt mijn cup of tea is hou ik wel van dit soort quizzen,
eigenzinnig en niet bang om hier en daar een risico te nemen. :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: RONDE 7 | THEORIE (/25 punten)

Bericht door vinceluka »

SpeedKing schreef:7.4. EEN EXTRACT UIT DE LYRICS VAN WELK NUMMER?
16. Don't Count On Me, To Let You Know When.
Don't Count On Me, I'll Do It Again.
Don't Count On Me, It's The Point You're Missing.
Don't Count On Me, Cause I'm Not Listening.

17. And Following Our Will And Wind,
We May Just Go Where No One's Been.
We'll Ride The Spiral To The End And May Just Go Where No One's Been.
Spiral Out. Keep Going.
Spiral Out. Keep Going.
Spiral Out. Keep Going.
Spiral Out. Keep Going.

18. Oh Fuck You Can’t Even Sing
Hey, Baby, I Like It Raw...
Yeah Baby, I Like It Raw!
Ooh, Baby, I Like It Raw...
Yeah Baby, I Like It Raw!


19. Bang Bang Bang Bang
Vamonos, Vamonos
Bang Bang Bang
Vamonos, Vamonos

If I Had Money
Like Henry Ford
Lord, I'd Have Me A Woman
Yeah, On Every Road
But Someday Baby
You Ain’t Gonna Worry My Life

Anymore

20. I Can't Believe I Ever Hurt You,
I Swear I Will Never Lie To You Again, Please
Just Give Me One More Chance, I'll Never Lie To You Again, No, I Swear, I Will Never Tell A Lie, I Will Never Tell A Lie, No, No
Ha Ha Ha Ha Ha, Ho Ho Ho! Sucker! Sucker! Ooooh Sucker!

UITVOERDER - TITEL
16. Sum 41 - Fat Lip
17. Tool - Lateralus
18. Ol' Dirty Bastard - Shimmy Shimmy Ya
19. Clutch - Electric Worry
20. Rollins Band - Liar

Scores:
5CC incl 2 Locos bakken nog iets van de lyrics en kunnen zo deze ronde winnen (20/25). Scary Monsters (16/25) en Rechte Bananen volgen (15/25). Sympathy vur den Duvel vergeet een blad in te vullen (ouch, maar zou niet uitgemaakt hebben). De eerste 3 onderdelen van de theorie gaan de meeste ploegen goed af, tot aan de lyrics.

Solos:
Mijn excuses voor de lyrics, totaal ondoenbaar zo bleek, behalve voor de Locos van 5CC (was een beetje in hunne winkel, maar verder wisten ze totaal niks af van deze quiz). Toch werd elke band in de lyrics wel door iemand geraden, het liep vooral fout bij de titels. De enige pure solo was voor 5CC, met Clutch - Electric Worry. Maar toegegeven, dat is een shared acquired taste. Rollins Band - Liar was wel nog te doen blijkbaar.
Typfoutje waarschijnlijk want hier haalden wij 19/25.

om maar een idee te geven hoe moeilijk die teksten waren.
De titel van Ol Dirty bastard was één van de enige 2 quizmastersolo's in de laatste Scary monkey quiz.
en daar kreeg je naast het desbetreffend tekstfragment, de videoclip en de audio bovenop.

Ludo zat toen ook in de zaal :mrgreen:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 4e Quiz-Up Los Locos, Bavegem, za 20 augustus

Bericht door Keiem »

De lyrics (en hoezen nog meer :twisted: ) in onze kwis zijn ook niet altijd even simpel, maar dit lijkt me nog een stapje verder... wow.
tomme
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 13:36

Re: 4e Quiz-Up Los Locos, Bavegem, za 20 augustus

Bericht door tomme »

Big Banana schreef:Die "flash card" die ik gisteren als prijs had meegenomen (Lexar professional 300x 16 GB) kost blijkbaar rond de 100 euro nieuw... :shock:
... en past dan ook nog in mijn fototoestel... (er zat er eentje van 512Mb in dus dat is capaciteit x32! :handgestures-thumbupright: Beste prijs op een muziekquiz ever... :clap:
We hadden wat flauwe-prijzen edities goed te maken.

Het was grappig om iemand te zien twijfelen tussen een fleske wijn en een flash card om hem dan voor de wijn te zien kiezen.

Flashcards waren overigens gesponsord door www.amplidata.com - denk dat reclame voor deze ene keer wel kan, niet?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3337
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: RONDE 7 | THEORIE (/25 punten)

Bericht door SpeedKing »

vinceluka schreef:
Typfoutje waarschijnlijk want hier haalden wij 19/25.

om maar een idee te geven hoe moeilijk die teksten waren.
De titel van Ol Dirty bastard was één van de enige 2 quizmastersolo's in de laatste Scary monkey quiz.
en daar kreeg je naast het desbetreffend tekstfragment, de videoclip en de audio bovenop.

Ludo zat toen ook in de zaal :mrgreen:
Idd, tikfoutje: 19/25. Rechte Bananen trouwens 16/25 ipv 15. Alles klopt keurig in het scoreblad hoor, dus je hoeft nog geen champagnekurken te laten knallen wegens alsnog de zege binnengehaald. Maar dat nachtelijke evalueren blijkt hier toch niet zo accuraat uit te vallen, zeker niet de evaluatie van de 14e ronde... ;).

Dirty Ol' Bastard was, zoals gemeld, een cadeautje voor Loco Dominique (die voor de gelegenheid bij 5CC speelde), toch wel een hiphopkenner. En hij had 'm hoor, zou op jullie quiz dus een solo gescoord hebben. Ikzelf zou het in geen 100 jaar herkennen (zoals glorieus bewezen op jullie quiz).

Maar ik zal het nooit meer doen, dit soort lyrics. Het concept voor 2012 is inmiddels al rijp: ik ben er echt wel zeker van dat alles haalbaarder en verteerbaarder voor iedereen zal zijn (voor zover de ploegen die naar ons afkomen daar al écht last van hebben).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie