5e Popquiz vzw Respons, vr 28/12, Oudenaarde

Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

5e Popquiz vzw Respons, vr 28/12, Oudenaarde

Bericht door berwt »

(fluisterend:) Het kruim van muziekquizzend Vlaanderen is nu drukdruk aan het quizzen in Oudenaarde en ik verwacht hier weldra een eerste reactie.
Wie wint, wie ontgoochelt, wat werd gevraagd, wat te weinig of teveel, hoe was de accoustiek, werd er Duvel geschonken, was het bedienend personeel uit vrouwelijk schoon gevormd, was er teveel theorie/foto's en vele andere vragen liggen nu nog open. We zullen het allicht binnen enkele uren weten. Ik ben benieuwd... :o
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 5e Popquiz vzw Respons, vr 28/12, Oudenaarde

Bericht door Cz-2mX »

berwt schreef:(fluisterend:) Het kruim van muziekquizzend Vlaanderen is nu drukdruk aan het quizzen in Oudenaarde en ik verwacht hier weldra een eerste reactie.
Wie wint, wie ontgoochelt, wat werd gevraagd, wat te weinig of teveel, hoe was de accoustiek, werd er Duvel geschonken, was het bedienend personeel uit vrouwelijk schoon gevormd, was er teveel theorie/foto's en vele andere vragen liggen nu nog open. We zullen het allicht binnen enkele uren weten. Ik ben benieuwd... :o
Of er ook Duvel geschonken werd, weet ik niet maar uit betrouwbare bron bereikte mij wel zopas het - vooralsnog niet gedoublecheckte - bericht dat den Duvel ook hier weer op heel wat Sympathie kon rekenen...
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Ik kan jullie alvast hiermee verblijden:

1 Sympathie vur den Duvel 276
2 Guess Who 275
3 De Rechte Bananen 265,5
4 Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 262
5 Super Creeps 256,5
6 Country Trash 255
7 Jartazi 253,5
8 Arthritic Monkees 249,5
9 Flying Foxes 243
10 Met Frans Bauer in de shower 232,5
11 Willy The Pimp 227,5
12 A Huge Evergrowing … 213
13 AD/DC 210,5
14 De Muzieksmurfen 205,5
15 Motorkopje 203,5
16 Benazir and the Butto's 203,5
17 The Four Tops 198,5
18 De Vogelgriep 198,5
19 De Plankierkaarters 194,5
20 De Prutsers 193
21 Zors 182,5
22 The Rudy Hendrix Experience 174,5
23 The Chocolate Suitcases 168,5
24 Vivadixiesubmarinetransmissionplot 168,5
25 Daketnieweet 165,5
26 KLEP2MANIA 163
27 Holebi Oudenaarde 162,5
28 De Duvelkes 162
29 Ohanna In Den Oven 162
30 De Ratata's 160,5
31 De Actieve Bifidussen 133,5
32 Geef Moar Gazze 130,5
33 De Rode Lantaarn 124
34 De Zombies 116,5
35 Sandra and the Hollywood Bananas 106
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 5e Popquiz vzw Respons, vr 28/12, Oudenaarde

Bericht door bart depauw »

berwt schreef:(fluisterend:) Het kruim van muziekquizzend Vlaanderen is nu drukdruk aan het quizzen in Oudenaarde en ik verwacht hier weldra een eerste reactie.
Wie wint, wie ontgoochelt, wat werd gevraagd, wat te weinig of teveel, hoe was de accoustiek, werd er Duvel geschonken, was het bedienend personeel uit vrouwelijk schoon gevormd, was er teveel theorie/foto's en vele andere vragen liggen nu nog open. We zullen het allicht binnen enkele uren weten. Ik ben benieuwd... :o
- Duvel: check (alhoewel niet voldoende, anders was ik nog niet thuis nu)
- Schoon gevormd bediendend personeel: check
(En ook het vrouwelijk gedeelte van de jury mocht er wezen)
Serieus nu: Leuke quiz, waar duidelijk veel werk ingestoken was (cfr de making of filmkes :app: )
We hebben onze verwachte plaats min of meer gehaald, op 8 gestart en geëindigd. Verrassing van de avond is volgens mij Country Trash (met 3!) :app:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Net als de Guess Who-quiz vorige week vonden wij dit alweer een leuke quiz.
Toch zijn beiden van een ander "caliber".

Vanavond konden de ervaren ploegen regelmatig een maximum scoren op niet onaardig samengestelde reeksen rond film & tv-tracks, solo-artiesten en hun originele groep en als animatie-toppunt een prachtige videoreeks met persiflages op bekende videoclips, met de twee presentatoren als acteurs.

Een aanrader onder de "instap"-quizzen! :thumb1:

Knorpotten kunnen dit "te makkelijk" vinden, maar ik denk dat dit echt wel een voorbeeld van een promotiequiz kan zijn voor onze rare hobby! Er straalde fun uit van de organisatie, maar dat leidde nooit tot nonchalance die de geloofwaardigheid zou ondermijnen.

Ook straf: aangekondigd om te beginnen om 21u00 en stipt begonnen om... 21 uur! Jawel!
Nog straffer: de laatste antwoordbladen werden opgehaald om middernacht! Da's pas 3 uur later!
En toch waren (maximaal) 300 punten verdeeld via 10 audio-video-rondes en twee stevige theorie-tafelrondes.
En toch waren er geen problemen met één serieuze middenpauze en het anders niet-storend strak gehouden tempo!...
:app:

Schoonheidsfoutjes die nog deze editie door de vingers kunnen worden gezien:
- "originals" te weinig gecheckt ("Cupid" en "Ring of Fire")
- geen (tussen)scores laatste reeksen voor de afroeping van de eindstand
- tweede theorieronde kon beter eerder worden ingezameld, zodat er tijd kon gewonnen worden voor de verbetering

Slotsom: leuke muziekquiz voor een breed publiek (dat was er ook), met net genoeg moeilijker opgaven om ook de strijd tussen de ervaren topploegen mogelijk te maken.

Met speciale vermelding voor de zelfgemaakte videoclips!
Qua amusementswaarde wellicht weinig geëvenaard!
En technisch ook redelijk indrukwekkend...
Ik ken inmiddels de potentiële lijdensweg tussen een opname op een camera en een quasi-audio-simultane-montage op PC of DVD plus projectie op een groot scherm... En ik ben zo ver zelden geraakt! Respect!

:thumb2:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

eLMO schreef:Ik kan jullie alvast hiermee verblijden:

1 Sympathie vur den Duvel 276
2 Guess Who 275
3 De Rechte Bananen 265,5
4 Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 262
5 Super Creeps 256,5
6 Country Trash 255
7 Jartazi 253,5
8 Arthritic Monkees 249,5
9 Flying Foxes 243
10 Met Frans Bauer in de shower 232,5
11 Willy The Pimp 227,5
12 A Huge Evergrowing … 213
13 AD/DC 210,5
14 De Muzieksmurfen 205,5
15 Motorkopje 203,5
16 Benazir and the Butto's 203,5
17 The Four Tops 198,5
18 De Vogelgriep 198,5
19 De Plankierkaarters 194,5
20 De Prutsers 193
21 Zors 182,5
22 The Rudy Hendrix Experience 174,5
23 The Chocolate Suitcases 168,5
24 Vivadixiesubmarinetransmissionplot 168,5
25 Daketnieweet 165,5
26 KLEP2MANIA 163
27 Holebi Oudenaarde 162,5
28 De Duvelkes 162
29 Ohanna In Den Oven 162
30 De Ratata's 160,5
31 De Actieve Bifidussen 133,5
32 Geef Moar Gazze 130,5
33 De Rode Lantaarn 124
34 De Zombies 116,5
35 Sandra and the Hollywood Bananas 106
En wie we daar hebben! Vinceluka, Gkoppen & Friends op een zeer mooie 5e plaats. Wat zal dat zijn als ze eens op elkaar ingespeeld zijn :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Werken met halve puntjes, nog nooit meegemaakt.... :o
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik sluit mij aan bij Devil's Answer, Bart en Banana ...

Hooray dus voor Jah Osama en Boo Lee, ik hou van hun wat silly stijl van presenteren, al had ik de indruk dat ze een weinig nerveuzer waren dan anders.
De filmpjes losten de verwachtingen in ('Carwash' van RR en dan gewoon een onnozele auto in een carwash tonen :thumb1: ) : uniek in 'quizland' en alvast een reden voor ons om zeker volgende keer weer mee te doen!
Een mooie prijzentafel ook, die mijn Belpop-verzameling weer wat zal opfleuren : als we eerst hadden mogen kiezen, had ik ook de maxiLP van Daan meegenomen, Baaigones was dan nog zo goed/mercantiel om mijn andere gewilde prijs, nl. de LP van dEUS, mee te pakken en hem aan mij te verpatsen voor een paar Euro.

Proficiat aan Sympathy en Guess Who, zoals voorspeld met voorsprong 1 en 2. :app:

Rechte Bananen ging ons nog voorbij op de meet wat betreft plaats drie :cry: :wink:

'Nieuwe' namen Scary Monsters (5) en vooral Country Trash (6) heel sterk ...

Wij betaalden onze relatief jonge leeftijd/quizervaring cash in de LP-ronde (waar we alle mogelijke, voor anderen evidente, ballen mis sloegen; naast Dr. Dré (OK, van onze generatie) struikelden ook over Regatta de Blanc, Ace of Spades ('dat is toch geen LP ook'), titel Boudewijn De Groot (we gingen voor 'Voor de overlevenden') en nog iets waar ik nu niet op kom : 14 op 20 en direct een punt of 4-5 achter).
Foto van Aretha Franklin, veranderde ik nog in Shirley Bassey, mijn schuld :oops:
Soit, vorige week speelden we scherp, op ons maximum kunnen ahw, gisteren was het weer eens wat minder, (maar hadden in het allerbeste geval toch niet hoger dan plaats drie kunnen eindigen) ... zoals bij elke ploeg zeker :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Devil's answer schreef: Ook straf: aangekondigd om te beginnen om 21u00 en stipt begonnen om... 21 uur! Jawel!
Nog straffer. Door ons overenthousiast getater in de bananenmobiel misten we een afslag en waren pas om 20u59 ter plaatse. Onze chauffeur van dienst (Kuifje) miste zelfs een deel van de eerste ronde door het zoeken naar een parkeerplaats.

Verder enkel lof voor deze sympathieke organisatoren. Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na zagen wij een perfect geoliede machine.
- goede klank overal in de zaal
- mooie bediening
- vlotte presentatie
- mooie bediening
- Fantastische prijzentafel
- mooie bediening...

Nu ik er zo over nadenk, misschien volgend jaar iets minder mooie bediening... het was moeilijk om de aandacht op het blad te houden ! 8)
(voor mijn ploegmakkers natuurlijk...)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

We vormden een complementair ploegje gisterenavond met een mooi resultaat tot gevolg (5de).

Sympathy vur den Duvel & Guess Who staken er boven uit. :app:
Maar rasechte quizploegen Rechte Bananen en JPJ&SG hadden wij mits wat meer kilometers op onze teller kunnen bedreigen.
In de coulissen vernam ik dat JPJ&SG niet de grote vorm te pakken had die ze in Gavere etaleerden.
En daarvan hadden we kunnen profiteren zonder ons mandje schrijffouten/flaters/onoplettendheden/onvoldoende controle.

zoals daar zijn :

-Hadden pas bij 2de opgave (The White stripes) van de album-ronde door dat deze ronde begonnen was waardoor we Beck compleet gemist hebben (één van mijn favoriete muzikanten nota bene)
-James Dean Bradley
-Ryuichi Sakamoto & David ...... Bowie
-Ali Farka Touré ingevuld maar in extremis geschrapt
-Titel "Big city" van Zita Swoon en Videoclip Pink Floyd - The Wall wist minstens één iemand aan tafel maar werden niet genoeg doorgedrukt.
......

Enfin, we hebben ons allen goed geamuseerd en mijn vermoeden dat het een leuke quiz zou worden werd gisteren bevestigd. Al had ik de quiz toch wat moeilijker verwacht.
Mooie afsluiter van een quiz-jaar die naar meer doet smaken.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Alhoewel 'Rock Monsieur' niet op de deelnemerslijst stond, waren we tijdens de laatste 3 ronden toch met 1/2 van onze ploeg lijfelijk aanwezig. Op tijd om als laatste ronde idd de weerom schitterende parodie-filmpjes.

In 2005 haalden we (toen nog in JH 't Stadt) op deze quiz slechts een 10e plaats (op 24). Behalve Guess Who waren er toen geen circuitploegen aanwezig en onze ploeg telde o.a. Plazzie in de rangen. Dit maar om te zeggen dat we toen eigenlijk een heel slechte beurt maakten.
Na twee deelnames vond ik deze quiz toen geen 'spek voor mijn bek'. Niettegenstaande heel origineel was ie voor mij persoonlijk veel te moeilijk (alternatief).
Vandaar ook één van de redenen waarom we dit jaar niet zo happig waren om ons in te schrijven (de andere reden was onze deelname in Gavere vorige week en we beperkten het quizzen tot 1 à 2 per maand).

Gisteren had ik echter ronduit spijt dat ik niet bij één van de ploegen aan tafel kon gaan zitten. Als ik me enkel en alleen op de 3 laatste rondes mag baseren, dan heeft deze quiz qua moeilijkheidsgraad alvast een metamorfose ondergaan.
Het leek me een heel goede 'instapquiz' en ik denk dat de organisatoren met hun voortreffende organisatie zeker goede reclame gemaakt hebben bij de vele gelegenheidsploegen voor onze hobby.

Dus zonder accidenten zijn we er volgend jaar zeker en vast wel bij.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Wij moeten blijkbaar dringend eens op deze quiz aanwezig zijn als ik al het bovenstaande lees.
Met onze coach GG overleggen of we volgende jaar toch geen ploegsken naar hier kunnen sturen.
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Bericht door boo-lee »

Bedankt voor de enthousiaste reacties! Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk een beetje bang dat de geroutineerde popquizploegen onze quiz maar niets gingen vinden. Maar zoveel positieve commentaar doet echt deugd!

Even een reactie op enkele bovenstaande zaken.

- Schoonheidsfoutjes (Johnny Cash en Sam Cooke) zijn inderdaad jammer. We checken wel degelijk onze bronnen, maar in deze twee gevallen blijkbaar niet goed genoeg :? , waarschijnlijk deels uit enthousiasme om de Levellers in de quiz binnen te smokkelen :lol: . Een coverronde is sowieso altijd riskant (zie het klassieke Gloria Jones/Soft Cell voorbeeld, onlangs nog gehoord tijdens Radio Donna's top 2007: "Dit was Tainted Love van Soft Cell, vele malen gecovered, maar nooit overtroffen" :-) ), maar het is nu eenmaal een plezante reeks om er tussen te steken.
- Wat het niveau van de vragen betreft: de meeste "echte" ploegen vonden het een wat te gemakkelijke maar leuke quiz. Omgekeerd kregen we in het lokale muziekkaffee van de lokale ploegen te horen dat de quiz wat te moeilijk maar wel leuk was. Dus ik denk dat we qua moeilijkheidsgraad een redelijk evenwicht gevonden hebben.
- @Filip van Rock Monsieur: ik denk niet dat onze quiz een metamorfose heeft ondergaan, we proberen net steeds hetzelfde concept te hanteren om onze quiz een "eigen gezicht" te geven. Wel zat er inderdaad wat minder alternatieve gitaarrock in de quiz, voor een stuk ook op basis van jouw feedback.

Voor de geïnteresseerden, de zelfgemaakte filmpjes uit de laatste reeks staan op onze MySpace: www.myspace.com/vzwrespons

Nogmaals bedankt voor de leuke feedback en hopelijk tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

[quote="Devil's answer"]

...

Een aanrader onder de "instap"-quizzen! :thumb1:

Knorpotten kunnen dit "te makkelijk" vinden, maar ik denk dat dit echt wel een voorbeeld van een promotiequiz kan zijn voor onze rare hobby!

...

Slotsom: leuke muziekquiz voor een breed publiek (dat was er ook), met net genoeg moeilijker opgaven om ook de strijd tussen de ervaren topploegen mogelijk te maken.

quote]




De muziekfragmenten waren inderdaad vooral op "instapniveau" (hoewel, tot mijn vreugde toch ook es de wat minder voor de hand liggende Ali Farka Touré gehoord).

Het verschil kon mijns inziens vooral met de theorie gemaakt worden. Gelukkig voor mij zaten de vragen nogal es in de "alternatieve" sfeer (Einstürzende Neubauten, Crass, Bad Religion, Grinderman, Dr. Elekroluv...). Wij waren dan ook dik tevreden om net achter de twee topfavorieten te eindigen.
Proficiat aan Sympathie vur den Duvel voor nog maar eens een overwinning. :app: :app: Ook proficiat aan Guess Who, hoewel enige woorden van troost misschien ook op hun plaats zijn, na een hele avond quizzen verliezen met één puntje is wel erg sneu.

Best een aangename avond beleefd, deze oude knorpot hoor je niet mopperen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
...


Nu ik er zo over nadenk, misschien volgend jaar iets minder mooie bediening... het was moeilijk om de aandacht op het blad te houden ! 8)
(voor mijn ploegmakkers natuurlijk...)


Yeah, right. :roll:
Plaats reactie