6e Groene Kikker Muziekquiz - woensdag 26 december 2007

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Rock Monsieur schreef:
bart depauw schreef:Leuk quizke.
p.s.: De hier verdiende punten worden niet meegeteld in de ranking. :wink:
Misschien best ook, want wie van de top 3 ploegen speelde hier in oorspronkelijke bezetting?
Wat heet oorspronkelijke bezetting, en vooral, wat betekent het?
Arthritic Monkees bestond gisteren uit 3 kernspelers, aangevuld met twee 'invallers', waarvan minstens één stilaan een vaste speler aan het worden is, dus ... :?:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Leuke analyse Tony, net als de quiz trouwens.
Was ontspannende avond als invaller bij Starbuk & Apollo en terecht tevreden met onze 2e plaats denk ik. Aan de Monkees was niets te doen gisteren. Proficiat :app:

En eindelijk nog eens een quiz waar er volop mocht gerookt worden. Het was aanvankelijk zowaar even wennen :D
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op do 27 dec 2007, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:
Rock Monsieur schreef:
bart depauw schreef:Leuk quizke.
p.s.: De hier verdiende punten worden niet meegeteld in de ranking. :wink:
Misschien best ook, want wie van de top 3 ploegen speelde hier in oorspronkelijke bezetting?
Wat heet oorspronkelijke bezetting, en vooral, wat betekent het?
Arthritic Monkees bestond gisteren uit 3 kernspelers, aangevuld met twee 'invallers', waarvan minstens één stilaan een vaste speler aan het worden is, dus ... :?:
Die ook bij ons soms invaller is :D
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Vlassenbroek2000 schreef:
bart depauw schreef:
Rock Monsieur schreef:
bart depauw schreef:Leuk quizke.
p.s.: De hier verdiende punten worden niet meegeteld in de ranking. :wink:
Misschien best ook, want wie van de top 3 ploegen speelde hier in oorspronkelijke bezetting?
Wat heet oorspronkelijke bezetting, en vooral, wat betekent het?
Arthritic Monkees bestond gisteren uit 3 kernspelers, aangevuld met twee 'invallers', waarvan minstens één stilaan een vaste speler aan het worden is, dus ... :?:
Die ook bij ons soms invaller is :D
Die kleine misstapjes worden hem voorlopig nog gegund. :twisted: :wink:
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Hehe, Ik heb stilletjes opgevangen dat hij soms ook bij jullie overbodig is, ondanks dat hij zich speciaal vrijmaakt :wink:

Wij hadden hem graag opgevangen in Oudenaarde, maar zijn helaas verhinderd om vrijdag te gaan quizzen.

:D :D
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Tonyvdb schreef:RONDE 2 : 1960s

*Duo : Happiness is a warm gun : Scary Monsters / Shooting Stars : de Marc Vermeiren in mij vindt dit toch wat shocking, zo'n nummer van zo'n groep van zo'n LP ... :roll: :wink:
Shocking? Een understatement!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ik vond het een heel geslaagde quiz. Met dank aan gastspelers phon en Vlassenbroek2000, die beiden hun steentje meer dan bijbrachten.
En dat de quiz iets te moeilijk was, daar moet je je niets van aantrekken, Tony, zo spelen we ze graag. :thumb1:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Heb mij ook goed geamuseerd tijdens en na deze quiz, die zoals gezegd iets pittiger was van vorig jaar, maar dat leek voor mijn teammaten niet echt een probleem :)
Merci Tony :thumb2:

Ik heb echter in al mijn enthousiasme hoogstwaarschijnlijk mijn prijs (de Kwek Kwek Beat door Ronald & Donald :) ) op onze tafel laten liggen, zou die misschien ergens terecht gekomen zijn?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

phon schreef:
Ik heb echter in al mijn enthousiasme hoogstwaarschijnlijk mijn prijs (de Kwek Kwek Beat door Ronald & Donald :) ) op onze tafel laten liggen, zou die misschien ergens terecht gekomen zijn?
op eBay, staat al 185 EURO :lol:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Dat ziet er een leuke quiz uit.
Een beetje a-typisch in het circuit wellicht, en ik zou er niet zo zeker van zijn dat wij met Sympathie vur den Duvel hier de top 3 zouden halen.
Proficiat voor de winnaars in elk geval!

Opgelet met uitlatingen als deze van Rock Monsieur hierboven over de (gelegenheids)samenstelling van "gevestigde ploegen" in verband met het meetellen voor de rangschikking...
:x
Straks eindigen we nog in een saai keurslijf van statuten, stamnummers, lidkaarten en officiële transferts! :(

Dan is de "fun" waarom het toch allemaal draait ver weg, hoor!
:evil:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Devil's answer schreef:Opgelet met uitlatingen als deze van Rock Monsieur hierboven over de (gelegenheids)samenstelling van "gevestigde ploegen" in verband met het meetellen voor de rangschikking...
:x
Straks eindigen we nog in een saai keurslijf van statuten, stamnummers, lidkaarten en officiële transferts! :(

Dan is de "fun" waarom het toch allemaal draait ver weg, hoor!
:evil:
Ik had wel min of meer reactie verwacht op deze uitspraak. Zeg maar dat ik ook eens de knuppel in het hoenderhok wou gooien en de relativiteit van de ranking nog eens wou benadrukken.

Ook 'Rock Monsieur' moest het voorbije jaar vaak op zoek naar een 'gastspeler', met afwisselend succes. Denk maar aan onze 2e plaats op de Phinyx-quiz in Berlare (met versterking van Marc 'Polkaheer' B). Of ik het die avond nu een leuke quiz vond ??? daar heb ik tijdens de bespreking van die quiz al commentaar op gegeven.

Ook KUB speelde al een 2-tal keer mee in onze ploeg, wat voor ons meestal een beter resultaat (en dus ook meer punten) dan verwacht opleverde. Zonder deze 'guest-appearances' stonden wij wellicht niet op een 14e (what's in a number) plaats in de rangschikking.
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Een geluk dat de Spider ooit nog in Kortrijk studeerde en zijn Studentenplan van Kortrijk meehad, of we waren in de SepPuku Mobiel nog steeds op zoek naar de zaal. Amai, wat een wegenwerken en Sens Uniques (cfr. het gelijknamige studentencafé :D )
Zeer gezellige en amusante quiz, met een presentator die ons op West-Vlaamse wijze terug naar de jaren '30 bracht. Tony, wat klonk je goed door die boxen! :D Gelukkig kwam de muziek er 100 % OK door.

De quiz zelf: zelden zo'n gevarieerde quiz gehad, met genoeg trash, Vlaams en hits zodat de Spider zijn inbreng gevoelig hoog lag voor een weekavond. Het sterkste van mezelf vond ik het zoeken naar T-RIO. Miljaar, dat kwam van ver. Ben van pure armoe zelfs het volledige alfabet afgegaan, en 2 fragmenten voor het einde van de volgende reeks kwam ik er op. De euforie werd dan alweer naar beneden gehaald toen bleek dat dat geen solo was. Zijn er echt zoveel mensen die dit staaltje bazaar kennen?

Wat mij betreft: niet wachten tot Kerst volgend jaar om nog eens zo een quiz te houden, Tony. Twas plezaant, vrie plezaant!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

*T-Rio : door veel volk geraden hoor, Spider ...
*Omleidingen : tja, onze burgemeester is in een spending mood, wie houdt hem tegen?
*Micro : de Groene Kikker-micro is misschien aan vervanging toe, maar dat zeggen wij al jaren, net zoals het afzuigsysteem trouwens; maar anders het tofste café van Kortrijk, het enige café ter wereld waar zowel KVK-fans en quizzers welkom zijn !
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

Tonyvdb schreef:*T-Rio : door veel volk geraden hoor, Spider ...
*Omleidingen : tja, onze burgemeester is in een spending mood, wie houdt hem tegen?
*Micro : de Groene Kikker-micro is misschien aan vervanging toe, maar dat zeggen wij al jaren, net zoals het afzuigsysteem trouwens; maar anders het tofste café van Kortrijk, het enige café ter wereld waar zowel KVK-fans en quizzers welkom zijn !
dedju
blij dat ik geen quizploeg vond :lol:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Tonyvdb schreef:*T-Rio : door veel volk geraden hoor, Spider ...
*Omleidingen : tja, onze burgemeester is in een spending mood, wie houdt hem tegen?
*Micro : de Groene Kikker-micro is misschien aan vervanging toe, maar dat zeggen wij al jaren, net zoals het afzuigsysteem trouwens; maar anders het tofste café van Kortrijk, het enige café ter wereld waar zowel KVK-fans en quizzers welkom zijn !
inderdaad heel gezellig cafe.
maar ik las vorige week dit :?:
http://www.bockor.be/ned/05_horeca/05_0 ... result.asp
Plaats reactie