8e Guess Who Popquiz Gavere 22/12/07

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

8e Guess Who Popquiz Gavere 22/12/07

Bericht door kasenco »

Door een misverstand tussen Progres (sic) en de rest van onze ploeg, max. 90 door het smogalarm en dan nog de juiste afrit gemist.... arriveerden we pas toen reeks 2 al 3 fragmenten oud was. Progres had reeks 1 alleen gespeeld en haalde 10/20 wat een 26e plaats opleverde. Met deze handicap wisten we op voorhand dat een 3e overwinning bij Guess Who er niet meer zou inzitten. Bij het bekijken van de antwoorden van reeks 1 achteraf, bleek dat we 20/20 zouden gescoord hebben, waren we op tijd geweest, maar ja.... als ons kat een koe was...
We zetten een sterke remonte in en behaalden uiteindelijk nog net de 3e plaats (e.a. met JPJ&SG) op 1 punt van het verrassend sterke team van Seppuku en op 10 punten van Sympathie Vur Den Duvel :app:
Wie kan tellen, weet dat we misschien e.a. eerst konden geweest zijn, maar volgend jaar zullen we op tijd zijn en nemen we zeker revanche!

Proficiat alvast aan de Duvels :thumb2:
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Pronostiek ?

Bericht door erik »

Niets dan lof voor de altijd weer schitterende quiz van Guess Who die er telkenmale in slagen een moeilijke quiz boeiend te houden.
Enkele zijdelingse bespiegelingen die mij vaak de wenkbrauwen doet fronsen zijn o.a. de voorafgaande (geeuw) pronostiekjes waarmee sommigen zich graag eens willen profileren. Bij de Orde van de Wetterse Strijkstok werkt dat als een rode lap op een bronstige stier. Onverdroten en op een drafje huppelen we - ondanks de bookmakers - toch maar weer in de Top 10.
Hoe meer we onderschat worden hoe beter we presteren ! Overigens valt het op dat alleen het bescheiden quizteam "Volgende keer beter" de enige correcte pronostiek afleverde. Ze stuurden hun kat en hun laatste plaats is dus geheel in overeenstemming met hun uitgangspunt.

Erik.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 8e Guess Who Popquiz Gavere 22/12/07

Bericht door International »

kasenco schreef:Door een misverstand tussen Progres (sic) en de rest van onze ploeg, max. 90 door het smogalarm en dan nog de juiste afrit gemist.... arriveerden we pas toen reeks 2 al 3 fragmenten oud was. Progres had reeks 1 alleen gespeeld en haalde 10/20 wat een 26e plaats opleverde. Met deze handicap wisten we op voorhand dat een 3e overwinning bij Guess Who er niet meer zou inzitten. Bij het bekijken van de antwoorden van reeks 1 achteraf, bleek dat we 20/20 zouden gescoord hebben, waren we op tijd geweest, maar ja.... als ons kat een koe was...
We zetten een sterke remonte in en behaalden uiteindelijk nog net de 3e plaats (e.a. met JPJ&SG) op 1 punt van het verrassend sterke team van Seppuku en op 10 punten van Sympathie Vur Den Duvel :app:
Wie kan tellen, weet dat we misschien e.a. eerst konden geweest zijn, maar volgend jaar zullen we op tijd zijn en nemen we zeker revanche!

Proficiat alvast aan de Duvels :thumb2:

Inderdaad heel spijtig dat we door dit misverstand een spannende strijd aan de top gemist hebben. De quiz was aangekondigd om stipt om 20 h te beginnen. We hebben gewacht tot kwart na, maar dan moesten we starten. Daardoor werd de prijsuitreiking, die gepland stond rond half een ook wat verlaat. Sorry daarvoor. :oops:
Maar doordat Kas & The Sultans noodgedwongen met een onoverbrugbare handicap moesten spelen werd de strijd om de volgende plaatsen wel erg spannend.
Proficiat aan Sympathy vur den Duvel! Zij lieten vandaag wel heel weinig liggen. :app:
Achteraf bleven we als inrichters achter met een tevreden gevoel. In de quiz werd heel veel tijd en energie gestoken en veel deelnemers reageerden achteraf positief.
Natuurlijk hebben wij ook oog voor mankementen en foutjes. Zo was onze RIP-theorieronde veel te moeilijk en waren er dit jaar nogal veel oudere fragmenten. Maar door de themaronden word je soms in een bepaalde richting gedwongen. Je kunt in een Classical Bums ronde bvb. moeilijk een album van twee jaar oud verwerken. Ook de Missing Link ronde is heel moeilijk te sturen eens je vertrokken bent.
Maar goed, ieder jaar is de quiz weer anders. Zo blijft het spannend en hebben we niet elk jaar hetzelfde scorebord.
Dank aan alle ploegen die streden voor wat ze waard waren. Zonder jullie konden wij onze quiz opdoeken!
Tot slot nog een welgemeende sorry (vooral aan lieve dames als Sabine) dat wij de verwarming er niet konden toe bewegen een extra inspanning te leveren. Het was inderdaad nogal frisjes. Volgende keer beter!
Laatst gewijzigd door International op zo 23 dec 2007, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Ondanks onze zevende plaats vorig jaar werd ook Tequila Overdrive nergens in de pronostieken vermeld. :roll:
En ondanks onze slechte 'Classical Bums' ronde, deze keer zelfs nog de zesde plaats gehaald. :D

Voor ons één van de betere quizzen in het circuit. Goed uitgebalanceerd, goed voorbereid.
Eén minpuntje: deze keer was de quiz toch iets te lang. Twee rondes minder had beter geweest. Maar volgend jaar zijn we zeker terug present.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

tequila schreef:Ondanks onze zevende plaats vorig jaar werd ook Tequila Overdrive nergens in de pronostieken vermeld. :roll:
man, man, (Tequila en Erik), dat is maar wat spielerei hoor jongens, trouwens enkel maar (veelposters met (te) veel tijd) Bart en ik gaven een pronostiekske ... blad/forum-vulsel ... beetje lullen op voorhand ... (al had ik mss ook een postingske gezet, als wij bvb. in uw geval waren geweest :? 8) )

Soit, wij zijn alleszins heel blij met onze derde plaats, op één schamel puntje van het sterke team van SepPuKu en co. :app: , én onze zaalsolo ...
Zoals voorspeld :twisted: haalde Sympathie de zege binnen : indrukwekkend :app:
Ook een :app: aan morele winnaar Kas, en aan de samenstellers en (breed verbeterende :thumb2: ) verbeteraars!
Organisatorisch ook een schitterende quiz !
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 23 dec 2007, 13:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 8e Guess Who Popquiz Gavere 22/12/07

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:Door een misverstand tussen Progres (sic) en de rest van onze ploeg, max. 90 door het smogalarm en dan nog de juiste afrit gemist.... arriveerden we pas toen reeks 2 al 3 fragmenten oud was. Progres had reeks 1 alleen gespeeld en haalde 10/20 wat een 26e plaats opleverde. Met deze handicap wisten we op voorhand dat een 3e overwinning bij Guess Who er niet meer zou inzitten. Bij het bekijken van de antwoorden van reeks 1 achteraf, bleek dat we 20/20 zouden gescoord hebben, waren we op tijd geweest, maar ja.... als ons kat een koe was...
We zetten een sterke remonte in en behaalden uiteindelijk nog net de 3e plaats (e.a. met JPJ&SG) op 1 punt van het verrassend sterke team van Seppuku en op 10 punten van Sympathie Vur Den Duvel :app:
Wie kan tellen, weet dat we misschien e.a. eerst konden geweest zijn, maar volgend jaar zullen we op tijd zijn en nemen we zeker revanche!

Proficiat alvast aan de Duvels :thumb2:
Bwa ja... "Virtueel ex aequo" :roll: met Kas en de Sultans is een leuk hypothetisch resultaat... :wink:

Maar als we de eerste reeks virtueel eens laten vallen en de quizreeksen bekijken die we met gelijke krachten (voltallig dus) streden, halen we het nog, hé...
Na door jullie "geratteerde" ( ;-) - heet jullie Progres niet Filip Van Rattingen of is dat die andere Filip?) reeks 9 punten achterstand, na de hele quiz 10.
Tel uit je winst, excuseer, verlies...

Het moest er eens van komen...
:twisted:
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

In het licht van de grote woorden van onze Doorluchtige Swami Erik kan ik alleen maar ootmoedig het hoofd buigen (waar blijft hij het toch allemaal halen?).

Zelf kom ik immers niet verder dan: heel mooie quiz, goeie Valeir Blond, bedankt GG, proficiat iedereen, echt goeie Valeir Blond, veel goedgevonden reeksen, alleszins tot volgend jaar (desnoods zelfs zonder Valeir Blond).

Aan Testedoene: nu we het eens zijn geraakt over de afkoopsom van jullie sterspeler, graag nog het nummer van de Zwitserse bankrekening alstublieft.
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Weet ik ook wel hoor.
Anderzijds vond ik het wel leuk om daar 's even op te wijzen. :twisted: :lol:
Tonyvdb schreef:man, man, (Tequila en Erik), dat is maar wat spielerei hoor jongens, trouwens enkel maar (veelposters met (te) veel tijd) Bart en ik gaven een pronostiekske ... blad/forum-vulsel ... beetje lullen op voorhand ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

(KUB) schreef:In het licht van de grote woorden van onze Doorluchtige Swami Erik kan ik alleen maar ootmoedig het hoofd buigen (waar blijft hij het toch allemaal halen?).

Zelf kom ik immers niet verder dan: heel mooie quiz, goeie Valeir Blond, bedankt GG, proficiat iedereen, echt goeie Valeir Blond, veel goedgevonden reeksen, alleszins tot volgend jaar (desnoods zelfs zonder Valeir Blond).

Aan Testedoene: nu we het eens zijn geraakt over de afkoopsom van jullie sterspeler, graag nog het nummer van de Zwitserse bankrekening alstublieft.
Hola, transferperiode start maar na 1 januari, en er is nog interesse, de prijs zal dus helaas nog opgedreven worden :)
Het optreden van GG was dan ook nog eens niet aangekondigd bij ons, gaan testen bij een andere ploeg terwijl je nog onder contract ligt, pff ,not done :evil:
Laatst gewijzigd door Rubby op zo 23 dec 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Ook van onzentwege een dikke proficiat voor de puike organisatie van jullie muziekquiz. Al hoeft die theorie er voor ons de volgende keer niet bij.

Na 2 ronden stonden wij buiten alle verwachtingen (zeker die van onszelf) 4e geklasseerd. Al had de misser van Kas & Co, en een fout puntentotaal voor JPJ&SG daar ook veel mee te maken.
Daarna ging het langzaam maar zeker bergaf. We konden heel lang een top-10 plaats vasthouden, maar de laatste theorieronde (14/30) en de filmronde (20/30) deden ons pardoes naar beneden tuimelen. Een gedeelde 14e plaats.
Als we de scores zonder theorie bekijken, dan waren we ergens rond de 7e plaats geëindigd. Maar als mijn bomma wieltjes had ... dan was ze nen otto.

Alhoewel ik vooraf niet met echt veel zin naar Gavere afzakte (de muziekkeuze was in 't verleden nooit echt mijn ding), konden we het toch niet laten om onze dichtste buren van Guess Who te blijven steunen. Dit jaar vond ik de muziekkeuze veel breder en gevarieerder (of zeg ik hier nu 2x 't zelfste). Dus volgend jaar kom ik zeker en vast met heel veel goesting terug.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Zoals steeds was het weer een leuke en gevarieerde quiz.
Deze keer inderdaad met wat meer nadruk op het oudere werk.
De ronde 2007 was dan ook nog eens niet echt moeilijk (we zijn toch anders gewoon op deze quiz).

Proficiat aan de winnaars , sympathy for den duvel, sterk :thumb2: :app:

Er werden terug mooie thema's gevonden voor iedere ronde !!!
Goeie locatie, klank en verbetering met duidelijke projectie van tussenstanden en visualisatie van de rondes :app:

Enkele bemerkingen:
- het overtijd gaan (een jaarlijks weerkerend iets) kan toch wel aan gewerkt worden.
Waarom moeten de punten nog eens voorgelezen worden, terwijl ze voor iedereen duidelijk zichtbaar zijn op het scherm ?
Het teveel aan uitleg bij iedere ronde, lijkt me ook niet echt nodig.
- De rookpauzes die altijd langer duren dan de aangekondigde 5 minuten.
- Mss inderdaad eens een ronde minder inlassen ?
- het teveel aan theorie, pfff, dachten efkes op een examen te zitten (vooral de laatste RIP theorie was er een beetje over)

Voor de rest niets dan positieve zaken !
Classical bums ronde is altijd heel leuk en echt wel een van onze specialiteiten (jammer dat we the scabs niet direct hadden :cry: :oops: , verdomme Alain)
Ook bij de CD hoezen hebben we heel wat laten liggen (led zeppelin II :oops: ,nogmaals verdomme Alain).
Daardoor vielen we net buiten de Top 10 (na zelfs eventjes 5de te hebben gestaan), meer dan de 10de plaats zat er echter niet in.

Leuke avond gehad, bedankt Hendrik , Geert en co !!! :app:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Valt deze quiz ergens te bekijken/verkrijgen?

Thankx en merry xmas everybody...
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Bericht door GG »

Rubby schreef:
(KUB) schreef:In het licht van de grote woorden van onze Doorluchtige Swami Erik kan ik alleen maar ootmoedig het hoofd buigen (waar blijft hij het toch allemaal halen?).

Zelf kom ik immers niet verder dan: heel mooie quiz, goeie Valeir Blond, bedankt GG, proficiat iedereen, echt goeie Valeir Blond, veel goedgevonden reeksen, alleszins tot volgend jaar (desnoods zelfs zonder Valeir Blond).

Aan Testedoene: nu we het eens zijn geraakt over de afkoopsom van jullie sterspeler, graag nog het nummer van de Zwitserse bankrekening alstublieft.
Hola, transferperiode start maar na 1 januari, en er is nog interesse, de prijs zal dus helaas nog opgedreven worden :)
Het optreden van GG was dan ook nog eens niet aangekondigd bij ons, gaan testen bij een andere ploeg terwijl je nog onder contract ligt, pff ,not done :evil:
Testedoene kan misschien Vital Borkelmans transfereren, weet blijkbaar heel veel over Barry White en kan goed kopstoten uitdelen
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Sorry dat de uitslag hier nog niet staat, maar de bestanden die ik gisteren heb meegekregen op mijn memorystick zijn onbruikbaar. :doh:
Het is wachten tot de organisatie mij een nieuwe file doorstuurt, of de uitslag op de site http://www.wanhoop.be geplaatst wordt ... :|
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

GG schreef:
Rubby schreef:
(KUB) schreef:In het licht van de grote woorden van onze Doorluchtige Swami Erik kan ik alleen maar ootmoedig het hoofd buigen (waar blijft hij het toch allemaal halen?).

Zelf kom ik immers niet verder dan: heel mooie quiz, goeie Valeir Blond, bedankt GG, proficiat iedereen, echt goeie Valeir Blond, veel goedgevonden reeksen, alleszins tot volgend jaar (desnoods zelfs zonder Valeir Blond).

Aan Testedoene: nu we het eens zijn geraakt over de afkoopsom van jullie sterspeler, graag nog het nummer van de Zwitserse bankrekening alstublieft.
Hola, transferperiode start maar na 1 januari, en er is nog interesse, de prijs zal dus helaas nog opgedreven worden :)
Het optreden van GG was dan ook nog eens niet aangekondigd bij ons, gaan testen bij een andere ploeg terwijl je nog onder contract ligt, pff ,not done :evil:
Testedoene kan misschien Vital Borkelmans transfereren, weet blijkbaar heel veel over Barry White en kan goed kopstoten uitdelen
Als je natuurlijk van zijn vrouw niet kan blijven ... :roll: :shock:
Plaats reactie