8e Guess Who Popquiz Gavere 22/12/07

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

International schreef:Reeks 8 : Classical Bums (30 ptn)

Ronde 1 :
1. I’d sit alone and watch your light ; my only friend through teenage nights ; and everything I had to know I heard it on my radio.
2. Really don’t mind if you sit this one out. My words but a whisper – your deafness a shout. I may make you feel but I can’t make you think. Your sperm's in the gutter, your love's in the sink
3. I don’t believe in an interventionist God. But I know, darling, that you do.
4. It was a slow day and the sun was beating on the soldiers by the side of the road.
5. You’re heart and soul. You move your little body going to and froul. You’re rock and roll.

Ronde 2 :
1. Van productiviteit gesproken : dit is zo maar eventjes het elfde studio-album van de groep en dat pas elf jaar na release van hun eerste album in 1973. Het zette de Britse groep, door middel van een paar grote hits, weer helemaal op de kaart na 2 eerder tegenvallende album releases waaronder één film soundtrack en één dance-georiënteerde plaat.
2. Het album bestaat slechts uit één nummer met verschillende onderdelen. De plaat wordt als een meesterwerk van de zogenaamde progressieve rock beschouwd en mixt engelse folk muziek met rock en elementen uit de klassieke muziek.
3. Nog een productief baasje : eveneens een elfde studio-album uit ’s mans solo-carrière. De uitgeweken Aussie kampte in die periode blijkbaar nogal met liefdesperikelen en religieuze twijfels en trachtte die met dit introspectief album van zich af te schrijven.
4. Een meesterwerk uit de jaren 80 waarbij de artiest/componist dankzij de inbreng van een aantal lokale muzikanten er in slaagde om enerzijds het groot publiek in contact te brengen met Afrikaanse muziek en anderzijds de aandacht te vestigen op het “Apartheid” onrecht.
5. De sound van de groep evolueerde tussen zijn ontstaan begin jaren 80 van punk naar rechttoe rechtaan rock ‘n’ roll. Met dit album uit 1990 worden zij de onbetwiste vaandeldragers van de Belgische rock.

Ronde 3 (fragmenten) :

1. Radio Gaga – Queen (antwoord : The Works)
2. Thick as a brick – Jethro Tull (antwoord : Thick as a Brick)
3. Into my arms – Nick Cave (antwoord : The Boatman’s Call)
4. Boy in the Bubble – Paul Simon (antwoord : Graceland)
5. Crime Wave – The Scabs (antwoord : Royalty in Exile)
Altijd leuk dit, een klassieker in jullie quiz :thumb1:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Voor het volledige puntenoverzicht van de quiz: http://www.muziekquizzen.be/Score_All.ppt
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:
International schreef:Reeks 8 : Classical Bums (30 ptn)

Altijd leuk dit, een klassieker in jullie quiz :thumb1:
Wij waren hier een beetje bang voor, maar met 26 op 30 legden we hier misschien de basis voor onze derde plaats : 'The works' was een vrij wilde gok, de rest volgde vrij vlotjes, al kwamen The Scabs en Paul Simon niet direct ...
Spijtig van de theoretische reeks met de combinaties dode artiest/groep/liedje : nr. 2 SepPuku-San & the DHK's scoorden hier 10, wij slechts 3 of 4 ... :cry:
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 24 dec 2007, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

[quote="Alhoewel ik vooraf niet met echt veel zin naar Gavere afzakte (de muziekkeuze was in 't verleden nooit echt mijn ding)[/quote]


Same here. Vorig jaar nog 13de, maar nu beschamend 21ste. Deze quiz is voor onze ploeg niet weggelegd. We zijn niet complementair genoeg om een serieus resultaat neer te zetten. Plezier maken is onze voornaamste doelstelling, maar dat was er zaterdag eigenlijk niet bij: veel te veel nutteloze theorie (wie interesseert zich nu aan één of andere overleden kloot die nog bij een obscuur groepje triangel heeft gespeeld) en CD hoezen komen ook onze strot uit.
Spijtig voor Hendrik en Geert, maar dit zal onze laatste deelname geweest zijn. We laten dit soort quizzen liever aan de "professionals).

Wel een pluim voor de uitstekende geluidskwaliteit en de voortreffelijke organisatie.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Rushian schreef:[quote="Alhoewel ik vooraf niet met echt veel zin naar Gavere afzakte (de muziekkeuze was in 't verleden nooit echt mijn ding)

Same here. Vorig jaar nog 13de, maar nu beschamend 21ste. Deze quiz is voor onze ploeg niet weggelegd. We zijn niet complementair genoeg om een serieus resultaat neer te zetten. Plezier maken is onze voornaamste doelstelling, maar dat was er zaterdag eigenlijk niet bij: veel te veel nutteloze theorie (wie interesseert zich nu aan één of andere overleden kloot die nog bij een obscuur groepje triangel heeft gespeeld) en CD hoezen komen ook onze strot uit.
Spijtig voor Hendrik en Geert, maar dit zal onze laatste deelname geweest zijn. We laten dit soort quizzen liever aan de "professionals).

Wel een pluim voor de uitstekende geluidskwaliteit en de voortreffelijke organisatie.

Patrick.
Je hebt me niet volledig 'gequote', Patrick.
De muziekkeuze vond ik dit jaar stukken beter en makkelijker dan de voorbije jaren. Dus wij komen volgend jaar zeker terug.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Rushian schreef: Same here. Vorig jaar nog 13de, maar nu beschamend 21ste. Deze quiz is voor onze ploeg niet weggelegd. We zijn niet complementair genoeg om een serieus resultaat neer te zetten. Plezier maken is onze voornaamste doelstelling, maar dat was er zaterdag eigenlijk niet bij: veel te veel nutteloze theorie (wie interesseert zich nu aan één of andere overleden kloot die nog bij een obscuur groepje triangel heeft gespeeld) en CD hoezen komen ook onze strot uit.
Spijtig voor Hendrik en Geert, maar dit zal onze laatste deelname geweest zijn. We laten dit soort quizzen liever aan de "professionals).

Wel een pluim voor de uitstekende geluidskwaliteit en de voortreffelijke organisatie.

Patrick.
een beetje een hard oordeel, m.i. ...
Hoezen en theorie horen thuis op een muziekquiz, vind ik, en super moeilijk was de quiz in Gavere toch nu ook niet echt, toch zeker niet enkel voor 'professionals', getuige ook het feit dat de organisatie jaarlijks ploegen moet weigeren ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef: een beetje een hard oordeel, m.i. ...
Hoezen en theorie horen thuis op een muziekquiz, vind ik, en super moeilijk was de quiz in Gavere toch nu ook niet echt, toch zeker niet enkel voor 'professionals', getuige ook het feit dat de organisatie jaarlijks ploegen moet weigeren ...
theorie en hoezen mogen inderdaad, maar ik vond het toch ook wat veel en soms wel erg ver gezocht, het moet ook nog een beetje leuk blijven.
Niet iedere ploeg heeft theorie/foto/hoezen fanaten en als één iemand van het team dat dan alleen moet klaren :?
Je merkt dit trouwens duidelijk op dit forum, een beetje dezelfde personen die steeds op dit onderdeel van let's quiz bezig zijn. :roll:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

In Bissegem beperk ik mij altijd tot een 10-tal hoezen, 10-tal foto's en een paar flarden tekst ... maar als er meer is op andere quiz, mag dat, vind ik, maar het mag niet storen met de luisterfragmenten...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:In Bissegem beperk ik mij altijd tot een 10-tal hoezen, 10-tal foto's en een paar flarden tekst ... maar als er meer is op andere quiz, mag dat, vind ik, maar het mag niet storen met de luisterfragmenten...
Volledig mee akkoord, daarom komen we ook graag naar Bissegem.
Bij ons een 20-25 foto's en een 10-15 hoezen, theorie soms, niet altijd.
Meestal staat ik er voor deze zaken alleen voor om dit samen te stellen :?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Voor mij was de niet onbelangrijke factor 'ontspanning' soms eeen beetje ver te zoeken zaterdag, vooral dan tijdens de theorieondes. Waarom niet eens -als het dan toch moet- een ronde theorie tussendoor met eventueel gewoon achtergrondmuziek of muziek die als link/hint bij de gestelde theorievragen dient?

Ook heel weinig bedenktijd na het laatste fragment. Wij zaten hiervoor wellicht zeer onstrategisch, beter is waarschijnlijk ergens in 't midden? :wink:

Maar voor de rest is alles hier al gezegd, zowal qua + (zaal en infrastructuur (dat scherm!), 'breedte' muziekkeuze, bediening, meedelen punten & tussenstanden,...) als - (beetje traag en langdradig soms, licht overgewicht van oudere muziek, en vooral: geen Duvel :shock:)
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Bericht door International »

bart depauw schreef:Voor mij was de niet onbelangrijke factor 'ontspanning' soms eeen beetje ver te zoeken zaterdag, vooral dan tijdens de theorieondes. Waarom niet eens -als het dan toch moet- een ronde theorie tussendoor met eventueel gewoon achtergrondmuziek of muziek die als link/hint bij de gestelde theorievragen dient?

Ook heel weinig bedenktijd na het laatste fragment. Wij zaten hiervoor wellicht zeer onstrategisch, beter is waarschijnlijk ergens in 't midden? :wink:
Theorie of niet, dat is een keuze die je maakt of niet maakt, Bart en Rubby.
Een muziekquiz is niet alleen het herkennen van songs. Er zijn veel aspecten aan onze hobby. En wij verkiezen daarop in te gaan. De vrijheid van de organisator, nietwaar...
Wij geven theorie en proberen ook de antwoorden kort te houden, je weet het of je weet het niet. Als je het niet weet doe je een gok of laat je het open. Het is pas als je begint met teksten dat je voortdurend bezig bent: voortdurend die teksten overlezen en hopen dat je plots toch het nummer zult herkennen.
Hoe meer theorie je kent, hoe sneller en gemakkelijk het gaat natuurlijk...
Ik wil hier toch nog even voor iedereen de theorieronden overlopen en kort bespreken:

Voor de eerste rookpauze:
10 groepsnamen aan te vullen (weet je of weet je niet) vb. Question Mark & ...
10 foto's van duetten (weinig schrijfwerk). vb. Mick Jagger & Peter Tosh

Voor de grote pauze:
10 multiple choice vragen 2007 (telkens keuze uit vier antwoorden): gewoon het juiste omcirkelen.

Voor de tweede rookpauze:
10 hoezen (met dan nog de tip dat er een cijfer in de titel zat). Wordt natuurlijk moeilijker en moeilijker met dat downloaden...
De RIP-ronde: hierover hebben we het al gehad: iets te moeilijk en nogal veel puzzlewerk. Hoewel: sommige groepen vonden deze ronde de max.

Veel theorie??? Wat? Waar? Probeer maar eens goed te doen voor iedereen...

Tot slot die opmerking van de bedenktijd. Die neem ik heel persoonlijk. Je moet serieus blijven Bart.
Als oudste ophaler heb ik er steeds voor gewaakt dat we de ene keer aan jullie kant van de zaal begonnen en de volgende keer helemaal aan de andere kant. Daarbij heb ik steeds gewacht tot de ploegen spontaan afgaven zonder het antwoordblad van onder je stylo weg te sleuren.
Dit hebben we in andere quizzen al anders meegemaakt...
Laatst gewijzigd door International op di 25 dec 2007, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Ik heb helemaal geen probleem met theorie in een muziekquiz, versta mij niet verkeerd. Alleen wordt het soms wat hectisch allemaal, wanneer het tussen de 'gewone' rondes door gebeurt. Er is al het beluisteren van de fragmenten, het eventueel onder elkaar bespreken van wat het goede antwoord is, het noteren van de antwoorden (soms drie velden per fragment), het noteren van de behaalde punten ter controle, het volgen van de stand, ... Ik heb het soms graag simpel. Maar misschien word ik gewoon oud :lol:

Ik heb inderdaad opgemerkt dat de volgorde bij de ophaling wisselde, blijkbaar kwam 't gewoon bij ons soms slecht uit no big deal hoor, was ook maar een grapje hé van misschien beter in 't midden te zitten ...
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Bericht door International »

Rushian schreef: wie interesseert zich nu aan één of andere overleden kloot die nog bij een obscuur groepje triangel heeft gespeeld?
Wij, Patrick, en met ons nog vele anderen. En toch wat oneerbiedig voor de overledenen, niet? Ik zou toch de mensen die ons zoveel muziekplezier bezorgen geen kloten willen noemen...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

[quote="InternationalAls oudste ophaler heb ik er steeds voor gewaakt dat we de ene keer aan jullie kant van de zaal begonnen en de volgende keer helemaal aan de andere kant. Daarbij heb ik steeds gewacht tot de ploegen spontaan afgaven zonder het antwoordblad van onder je stylo weg te sleuren.
Dit hebben we in andere quizzen al anders meegemaakt...[/quote]

Dit kan ik beamen, net afgegeven toen mij nog een titel inviel en ik kreeg warempel nog de kans om dit te noteren, bedankt Hendrik ! :app:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Rubby schreef:[quote="InternationalAls oudste ophaler heb ik er steeds voor gewaakt dat we de ene keer aan jullie kant van de zaal begonnen en de volgende keer helemaal aan de andere kant. Daarbij heb ik steeds gewacht tot de ploegen spontaan afgaven zonder het antwoordblad van onder je stylo weg te sleuren.
Dit hebben we in andere quizzen al anders meegemaakt...
Dit kan ik beamen, net afgegeven toen mij nog een titel inviel en ik kreeg warempel nog de kans om dit te noteren, bedankt Hendrik ! :app:[/quote]
Ook wij maakten hetzelfde mee. E-Rotic kwam pas net na het ingeven, toch kregen we zonder probleem ons blad terug en konden we het juiste antwoord toch nog noteren.
Plaats reactie