10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Devils answer »

De Wasoeties-muziekquiz is steeds een multimediaal juweeltje, gericht op een Stubru-minded publiek.
Dat was dit jaar niet anders: veel beeldmateriaal (live-optredens, AB-TV-fragmenten, videoclips) en muziek met een optimale geluidskwaliteit in de indrukwekkende Europahall van Tielt.

Het concept is elk jaar wel “entwadanders”.

Dit jaar leken er een nadruk te liggen op covers, en dat was niet steeds een makkie.
Ook de titels (en uitvoerders eigenlijk ook) van de +100 decibelreeks (luidste groepen top 10) waren niet van de poes.
De videoreeks was er een zonder geluid, maar bleek achteraf gezien nog haalbaar, omdat het steeds om Belgische “memorabele” clips ging. Soms met herkenbare gastvedetten in (Bart Kaëll, Siegfried Bracke) die daarom ook wat meer aandacht in de media hadden gekregen.
Een festivalreeks blikte vooruit naar de optredens die we in 2011 op de Belgische podia zouden te zien krijgen, met live-beelden van vorige gigs van heel wat bekende en minder bekende groepen, die je dan op het juiste “podium” voor 2011 moest zetten. Hiervoor werd enkel een plaats- of straatnaam als tip gegeven.
Er was ook een “de maxx”-mixreeks en een mash-up-reeks, plus een hiphop-opgave opgesteld door TLP.

Kortom: een gevarieerd menu, met een extra amusementswaarde, al leek het (ons, maar ook anderen) een pak moeilijker dan tijdens de vorige edities.

Dat lieten de spelers van Metal Mickeys niet aan hun hart komen, want in de bezetting Ludwig, Seppuku, Phon en ½ Vinceluka (moest plots naar huis om bijstand te verlenen net voor de pauze) haalden ze de overwinning binnen.
De Rechte Bananen kwamen in de eerste reeksen wel even aan de leiding, maar verloren in het tweede deel wat veld (o.a. door een gedeeltelijk verkeerde invulling van de hiphop-reeks)…

Tweede werd Martha Wainwrong ain’t right, en derde Jan Piet Joris en Sam Gooris.

De vierde plaats werd verrassend gedeeld door Paris Hilton Lookalikes (met o.a. Keiem en Spier Murphy, vorig jaar hier ook al dé revelatie) en De Rechte Bananen.

Voor ons, Sympathie vur den Duvel, was het wel even wennen, na een aantal overwinningen op rij daar, maar we hebben ons wel geamuseerd, terecht geklopt op onze waarde. Geen idee waarom we vroeger daar (ooit zelfs met drie) wonnen eigenlijk… ;-)

De gedetailleerde uitslag zal hier nog wel gepost worden door de organisatie, vermoed ik.

Besluit: leuke veelzijdige quiz voor een Stubru/festivalminded publiek, maar deze keer wellicht veel te moeilijk voor tientallen gelegenheidsploegen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SpeedKing »

Na een 16de plaats verleden jaar werden Los Locos dit jaar 10de, na een tijdje zelfs 7de te hebben gestaan. In het eerste deel dan zelfs nog een vijftal punten echt weggesmeten (onterechte overrules en antwoorden geopperd die niet op het blad raakten). Gelukkig bleek dat in de einduitslag niet meer van tel.

Hoewel niet echt 100% mijn ding leveren we hier elk jaar wel de beste ploegprestatie, dus volgend jaar zijn we er weer bij. Of top 10 er dan weer inzit weet ik niet, want we hadden wel geluk met én een +100 dB én een Gipgop-ronde, met 2 leden in de ploeg die daar wel iets van afweten. De AB TV-ronde was dan weer een slag in het water, maar echt rampzalig werd het nooit.

Geslaagde avond én quiz dus, hoewel ik een hekel blijf hebben aan van die carnaveleske / onnozeliteiten-uitsmijterrondes zoals de James Last-ronde er nu een was. Stel je voor dat je naar een concert gaat en dat wordt afgesloten met drie James Last-covers: behoorlijke domper op de feestvreugde ;). Soit, tegen dan is de wijsheid bij velen toch al in de kan zeker, pech voor mij want ik ben altijd Bob.
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 04 apr 2011, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5049
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Keiem »

Devils answer schreef:met o.a. Keiem en Spier Murphy
Ja Spier Murphy haalde z'n gespierde sixpack nog eens boven :lol:

Ik vond deze editie weer erg leuk. Net als vorig jaar lagen bepaalde thema's me wel (Hiphop, Maxx en Quizmash), maar het is inderdaad zo dat Greg (onze 60-70 kenner) soms wat op z'n honger bleef zitten. Maar toch heeft hij een leuke avond gehad omdat Wasoetie voor ons nu eenmaal de sfeer van de originele popkwis uitstraalt. Het was jaren geleden onze eerste, en een eerste lief vergeet je nooit hé. Wat mij betreft mogen ze op dit elan voortborduren, maar ik zou ook de covers wat beperken want dat waren er veel en het was soms erg koffiedik kijken.
Maar weer een plaatsje hoger dan vorig jaar en iets dichter qua punten bij de koplopers, wat zal dat geven binnen 3 jaar (wishfull thinking...)? :wtf:
Proficiat aan de winnaars! een prestatie naar Cancellara normen, met 3½.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

We blikken terug op een geslaagde en, toegegeven, niet altijd even makkelijke quiz.

Winnaars Metal Mickeys trokken tevreden huiswaarts met 160 euro AB concertcheques. Eerste Tielste ploeg werd, zoals de traditie het wil, de KimberlyVlaeminckAllstars (de nieuwe verpakking van Speed Doherty, vroeger ook bekend als SGZ)
De spannende strijd tussen Tieltse cafés, met als inzet de felbegeerde wisselbeker, werd met één punt verschil beslecht in het voordeel van Ter Halle.

Top 10

1. Metal Mickeys 229/280
2 Martha Wainwrong ain't right 224
3. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 223
4. Paris Hilton Look-A-Likes 221
4. De Rechte Bananen 221
5. Sympathie vur den Duvel 213
6. Guess Who 210
7. The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 207
8. Starbuck & Apollo 206
9. KimberlyVlaemickAllstars 203
10. Los Locos 189

De ploeg met één van de bizarste namen Drie Saignants en een Skoezole werd met 60 punten hekkensluiter.

Bedank aan alle deelnemende ploegen, medewerkers en sponsors.
De volledige uitslag en alle rondes volgen.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 1 goed in zijn genre

1. Swedish House Mafia One
2. Johnny Cash Folsom Prison Blues
3. Metal Molly Orange
4. Tom Browne Funkin’ For Jamaica
5. Johnny Hates Jazz Turn Back The Clock
6. Johnny & The Hurricanes Red River Rock
7. Arbeid Adelt Death Disco
8. The Pop Gun Dream
9. Monsters Of Folk Dear God (Sincerely M.O.F.)
10. The Piglets Johnny Reggae

feilloos door: JPJ&SG, Metal Mickeys en Sympathie vd Duvel
geen solo's in deze ronde


Theorie: de bedenkers - foto's van ...

1. Elvis Presley (niet herkend door 3 ploegen !)
2. The Ramones
3. Derrick May
4. Joao Gilberto (godfather of bossa, blijkbaar compleet onbekend of onherkenbaar want solo voor de popprofessor)

gemiddelde voor deze openingsronde: 52,3 %
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 2: 100 dB +

1. Manowar Metal Warriors (titel: solo voor de popprofessor)
2. Channel Zero Bad To The Bone
3. The Prodigy (Liam Howlett is ook goed, voor de freaks) Wake The Fuck Up (titel: solo voor De Rechte Bananen)
4. Deep Purple Fireball
5. Blue Cheer Summer Time Blues
6. Justice Waters Of Nazareth (titel: nog een solo voor de popprofessor)
7. AC/DC Riff Raff
8. Dave Clark Five Bits And Pieces
9. My Bloody Valentine Soon
10. The Who The Seeker
11. Spinal Tap Big Bottom

Een zware ronde in vele opzichten: veel lawijt en geen enkele ploeg die het maximum scoort.

Theorie: de decibelpeters - foto's van ...

1. Herman Schueremans van Werchter
2. Jari De Meulemeester van AB
3. Luc Nowé van Poppunt (alleen herkend door Paris Hilton Look-a-likes)
4. Patrick Smagghe van 4AD

gemiddelde: 36,2 %
Laatst gewijzigd door wasoetie op zo 03 apr 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 3: Festivalvooruitblik (beeldronde)

1. NOfx Don’t Call Me White Groezrock
2. The Scorpions Rock You Like A Hurricane Graspop
3. The Gaslight Anthem Film Noir Werchter (titel: solo voor de quizmaster, niet verwonderlijk want geen single geweest)
4. Status Quo Is It Really Me Rock Zottegem (uitvoerder slechts herkend door 2 ploegen, titel solo voor De Rechte Bananen)
5. House Of Pain Shamrocks & Shennigans Dour
6. Black Crowes Thorn In My Pride Peer
7. Roxette The Look Suikerrock
8. Robert Plant (&Band Of Joy) Angel Dance Lokerse Feesten (titel: solo voor Metal Mickeys)
9. Adamo Tombe La Neige Dranouter
10. SX Black Video Melkrock

gemiddelde: 54,1 %

Morgen meer.
Laatst gewijzigd door wasoetie op zo 03 apr 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Tonyvdb »

wasoetie schreef:Ronde 1 goed in zijn genre


1. Elvis Presley (niet herkend door 3 ploegen !)

gemiddelde voor deze openingsronde: 52,3 %
euh ... daar waren wij bij ... wij meenden alle vier Elvis te herkennen maar dachten dat dat te makkelijk was en konden dat niet direct linken met 'de bedenkers' en vulden dan iets heel anders in : stom, een eerste van een hele reeks blunders ... jammer, want achteraf bekeken hadden we deze quiz nog eens kunnen winnen (al ging dat niet erg zoet gesmaakt hebben met een afwezige Vince bij Metal Mickeys in deel 2)
Proficiat aan dit drie-/viertal en onze contenders Martha (damn, dat ene puntje hadden we toch moeten hebben maar we gunnen Peegee en de zijnen met graagte hun elvendertigste tweede plaats) en Paris Hilton lookalikes (een nieuwe topploeg in de maak, nu al minstens subtopploeg : het scheelde geen haar of ze hadden ons voor de eerste keer bij de lurven : een kwestie van uitstel slechts)

Wij hebben ons alvast heel erg geamuseerd, wij kwamen moeilijk op dreef en leken eerst op een zwakke uitslag af te stevenen (9e na 3 reeksen), maar het ging beter en beter en zo drongen we zelfs nog de top drie binnen.
De quiz was inderdaad (te) moeilijk - zeker voor on- of minder ervaren quizzers - en hectisch, maar wij zijn als het ware onvoorwaardelijk fan van deze quiz, de eerste quiz ooit die we met het JPJ&SG-basis-viertal speelden : het is onze oer-quiz.
En geen Otto-Jan Ham-ronde meer, dat was alvast een enorm pluspunt :handgestures-thumbupright: ;)
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 03 apr 2011, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5049
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door Keiem »

wasoetie schreef:3. Luc Nowé van Poppunt (alleen herkend door Paris Hilton Look-a-likes)
opnieuw binnengehaald door onze topscorer der solo's: Spider!
En Status Quo werd vermeld, maar het werd niet neergeschreven. (en bij Elvis was er ook even twijfel)
Eerst dacht ik dat we slecht bezig waren in die 100db ronde maar uiteindelijk hebben we daar nog wat ingehaald.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SpeedKing »

wasoetie schreef:4. Status Quo Is It Really Me Rock Zottegem (uitvoerder slechts herkend door 2 ploegen, titel solo voor De Rechte Bananen)


Overruled geworden door mijn ploegmaats omdat 'de versterkers te nieuw waren'! En niet eens een alternatief neergepend. Gezondigd tegen dé basisregel van het groepsquizzen: alleen tegenspreken of veranderen als je iets beters weet!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: ... jammer, want achteraf bekeken hadden we deze quiz nog eens kunnen winnen (al ging dat niet erg zoet gesmaakt hebben met een afwezige Vince bij Metal Mickeys in deel 2)
Wel geloof het of niet maar we hebben ook een flink deel blunders gemaakt. Als ik de oplossingen van de eerste reeksen nog maar bekijk.

In de eerste reeks stond Derrick May de hele tijd op het blad, op mijn aanraden in extremis nog veranderd (naar Jeff Mills dacht ik, of was het Juan Atkins?) omdat ik twijfelde of Derrick May zwart was. Te weten dat ik totaal geen kaas gegeten heb van foto's :roll:

In de tweede reeks stond 'Waters Of Nazareth' tot het einde op het blad, toch nog aangepast in 'Stress'. Allebei hardere nummers van Justice maar alweer beter bij eerste gedacht gebleven (na de uitschuiver in ronde 1 durfde ik echter niet aandringen :doh: ).
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: En geen Otto-Jan Ham-ronde meer, dat was alvast een enorm pluspunt :handgestures-thumbupright: ;)
Zwijg stil, daardoor gaven we vorig jaar in extremis nog een riante voorsprong (en een prachtige prijs t.w.v. 50€) uit handen. Ik proef de nasmaak nog.

Nu ja Wasoeties behoudt enerzijds een heel eigen smoel (incl. de heel strakke org., multimedia en eigenzinnige themazetting) maar is ook niet te beroerd om bij te schaven (die bewuste ronde kreeg toch veel kritiek) :clap: Ongetwijfeld tot volgend jaar!

P.S. Toch enkele verrassende namen in de top-10. Paris Hilton klopt uiteraard al langer aan de deur maar deze minikloof met het podium toont m.i. aan dat een eerste klinkende overwinning (zo eentje tegen het gros van de 'gevestigde waarden' uit het circuit) er echt wel inzit :music-listening:

Verder ook The 4 sLEEpless horsemen, KimberlyVlaemickAllstars, Los Locos :handgestures-thumbupright:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door going_underground »

Het was als één van de Metal Mickeys mijn eerste deelname aan de Wasoeties, en ik moet zeggen: mooi uitgewerkt! Ik vond hem wel een pak moeilijker dan de Kasquiz daags voordien, hetgeen ook aan onze scores te merken was bij sommige reeksen. Ook de gratis cava bij het binnenkomen smaakte best lekker!
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 4: De Ikearonde (teunen eut hut heuge neurden)

1. Safri Duo Played A Live (the bongo song)
2. Volbeat Heaven Nor Hell
3. A-Ha The Sun Always Shines On Tv
4. Robyn (ft. Kleerup) With Every Heartbeat
5. Laidback Sunshine Reggae
6. Fra Lippo Lippi Shouldn’t Have To Be Like That
7. The Spotnicks Amapola
8. Mew The Zookeeper’s Boy
9. Dimmu Borgir Tormentor Of Christian Souls (Titel: solo voor de popprofessor)
10. ABBA Thank You For The Music

Theorie: hoezen uit Legoland

1. Red Hot Chili Peppers Blood Sugar Sex Magic
2. The Strokes Is This It?
3. Bob Dylan The Freewheelin’ Bob Dylan
4. Grace Jones Island Life

Gemiddelde: 55,6 %
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: 10° Wasoeties muziekquiz - Tielt - 2-04-2011

Bericht door wasoetie »

Ronde 5: AB TV (beeldronde)

1. Bloc Party Trojan Horse (titel: solo voor Peter AB TV)
2. Iron & Wine He Lays In The Reins (titel: solo voor de Rechte Bananen)
3. Amatorski The King
4. The XX Infinity (titel: solo voor Peter AB TV) (veel gelezen: Wicked Game, toegegeven het is er een doorslagje van)
5. Gabriel Rios (& Jef Neve & Kobe Proesmans) El Raton (titel: solo voor Peter AB TV)
6. Rodrigo Y Gabriela Buster Voodoo (titel: solo voor JPJ&SG)
7. Moby We Are All Made Of Stars
8. Beverly-Jo (BJ) Scott Me And Bobby McGee
9. Einstürzende Neubauten Dead Friends (Around The Corner) (titel: solo voor Peter AB TV)
10. LCD Soundsystem Drunk Girls

Ook langs deze weg nog eens dank aan Peter Dekkers (AB / Fixkes) voor de samenstelling en de montage van deze ronde.
Een door vele ploegen gesmaakte ronde, ondanks het feit dat de lat bijzonder hoog lag en niet altijd even voor de hand liggende songkeuze.


gemiddelde: 45,4 %
Plaats reactie