Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door rino »

Heel goeie, zij het onevenwichtige quiz gespeeld gisteren. Wat Tony al schreef, werd ook bij ons aan tafel geopperd. De 2000+ fragmenten waren veel te gemakkelijk, zeker in vergelijking met 80's en 90's. De 6 laatste fragmenten waren telkens niet meer dan een invuloefening. Jammer.
De eerste 10 fragmenten waren (bijna) telkens een uitdaging. Kas & Co pur sang, quoi.
Voor mezelf hoeft die overkill aan new beat toestanden echter niet, ik ben daar absoluut niet in thuis plus dat betekende telkens een 80's fragment minder. :evil:
Wat hebben we ook zitten zwoegen op die Belpop fragmenten uit de vroege 90's. Zo herkende ik de stem van Alain Tant, maar was ik helemaal vergeten dat hij na Luna Twist nog een tijdje zong bij The Big Noise. :doh:
Vooraf was er heel wat te doen over de 'speciale' ronde. De vrees was er dat die allesbepalend zou zijn voor de eindstand, maar dat was uiteindelijk niet het geval. De Paarse Ronde vond ik heel geslaagd. :handgestures-thumbupright:
Kortom, een goeie, uitdagende 80's-90's quiz die ik heel graag speelde. Nu nog de jaren 2000 op hetzelfde niveau krijgen en je hebt een perfecte quiz.

Proficiat aan Metal Mickeys, zij speelden een niveautje hoger dan de tegenstand gisteren. :clap:
Zelf lieten we ons op het eind jammer genoeg nog de 2de plaats ontfutselen (aan M. Wainwrong :clap: ), maar waren we uiteindelijk toch meer dan tevreden met onze 3de stek.

Tot volgend jaar.

EDIT: Wat mij betreft mag het nieuwe concept met mixrondes zeker blijven. Ik vond het alvast een pluspunt.
Laatst gewijzigd door rino op za 02 apr 2011, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door rino »

kasenco schreef:Of ik terugkeer naar een moeilijker parcours? Waarom zou ik? Voor moeilijkere quizzen moet je in de Vlaanders zijn ;)
Ik heb zelf een hekel aan dat soort quizzen, dus heb ik bewust met een 'welgemeende fuck you' wat tegengas gegeven.
Toch was de quiz gisteren ook behoorlijk moeilijk hoor, Luc. Ik denk niet dat hij qua moeilijkheidsgraad moet onder doen voor die quizzen in de Vlaanders.
En dan heb ik het uiteraard over het 80's en 90's gedeelte.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door vinceluka »

Vooreerst tof dat je ermee doorgaat Luc.
Het is nog te vroeg om op pensioen te gaan!

De quiz dan
‘A night to remember’ weerklonk het bij de eerste noten.
Jawel een Kas & co quiz is nu eenmaal geen quiz van 13 in een dozijn.

Ik ben niet vies van de ‘betere’ Newbeat (ja ik hoor blijkbaar ook bij het selecte groepje die dit door menigen verguisde genre kan smaken)
Het is inderdaad een subgenre en misschien neigend naar niche maar vergeet niet dat een groot deel van ons land bijna 3 jaar in de ban was van dit fenomeen.
In de glorieperiode van Prince was ik ook fan, niet in die mate dat ik met een purperen boekentas rondliep (sowieso not done, vloekt met het clubkleur van mijn favoriete voetbalclub) maar wel verknocht tot in de eeuwigheid.
Het feit dat ik mijn meerderjarigheid kon vieren op een onvergetelijk ‘Sign of the times’-concert heeft daar alles mee te maken.
Dus geen ergernis bij deze thema’s integendeel.
Wel persoonlijk frustratie omdat bij de helft van de newbeat fragmenten, de herkenning aanwezig maar de reproductie zwaar te wensen over liet (SA42, Zsa Zsa laboum, AB logic, Bomb the bass)

De mix van de decennia is een pluspunt maar ook ik ben van oordeel dat het onevenwicht tussen de decennia onderling totaal scheefgetrokken was.
Dit was een pittige 80-90’s hoofdschotel met een simpel 2000+ toetje.
Het was wachten tot de laatste ronde om uitdagende 2000+ fragmenten op ons bord te krijgen.
The Knife en Netsky welke wij jammer genoeg misten. Maar liever dat dan al die bladvulling.
Begrijp me niet verkeerd, die grote hits mogen er zeker en vast inzitten (moeten zelfs) maar vermijd aub een overdosis.

Proficiat aan de Mickeys van start tot finish outstanding
Wij waren tevreden met onze 3de plaats, we konden alvast onze ambitie waarmaken
en zelfs een trapje hoger zat er tot op het eind in maar dat werd ons in extremis afgesnoept door Martha wainwrong, jullie ook proficiat.

En nog een proficiat voor Kas voor deze gedurfde editie,
en nu fingers crossed dat je streeft naar meer evenwicht in je volgende worp.
Maar voor hetzelfde geld antwoordt je met een dubbele ‘Fuck you’.
En zelfs dan zal ons er dat niet van weerhouden om opnieuw naar Willebroek af te zakken.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door kasenco »

Devils answer schreef:
kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Wie is hier het grootste kind op het forum? Ja, The Pope Of Dope, je suis le diable...., meneer Devil's Answer himself.
Maanden heeft hij op geen enkele quiz kritiek gegeven omdat ze bijna alles wonnen. Nu gaan ze met de billen (en zelfs met veel meer) bloot en het kot is te klein. Arm bazeke toch....

En ik moet op voorhand aankondigen dat er 15 fragmenten van Prince-adepten in de quiz zitten en gij maar lijstjes blokken zeker? No way man!
Een rode draad over Woodstock, Neil Young, Bob Dylan, Eric Clapton..... mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door kasenco »

Over de moeilijkheidsgraad wil ik niet discussiëren en nog minder over evenwicht. Lees de aankondiging maar: pretentieloze vlotte mix.....

Slechts 3 ploegen gebuisd en de winnaars meer dan 80%, waar vind je dat nog?

Ik heb nog geen antwoorden bekeken, maar ben wel benieuwd hoeveel ploegen 'makkies' als Marina & The Diamonds, Mark Lanegan met titel, The Knife met titel, Netsky met titel en The Juan Maclean correct hadden. Een paar jaar geleden werd hetzelfde geopperd dat 2000+ te gemakkelijk was en dat bewust fragment werd toen als voorbeeld aangehaald van 'hoeveel gaan er dit nog binnen een paar jaar herinneren'?

Allemaal gemakkelijk om te zeggen dat het iets moeilijker moet, maar Vinceluka geeft zelf toe dat hij net die fragmenten die iets moeilijker waren miste. En een invuloefening voor de rest: vraag het aan de 15 laatste ploegen en je zal iets anders horen.....
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door ricardofab4 »

proficiat aan Luc en zijn team voor deze puike quiz

het doet me plezier om te zien hoe een ganse familie met enkele vrienden erbij een ganse quiz kan organiseren

chapeau aan Vera en de kinderen om Luc te steunen in zijn grootste hobby


moeilijke quiz gisteren maar de fab4 amuseerde zich weeral

wij quizzen graag en ik heb gisteren weer veel goede muziek gehoord

jammer dat ik the knife niet herkende en vooral jammer dat ik de juan maclean opschreef en weer schrapte

ik word oud en vergeetachtig

:lol:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Wie is hier het grootste kind op het forum? Ja, The Pope Of Dope, je suis le diable...., meneer Devil's Answer himself.
Maanden heeft hij op geen enkele quiz kritiek gegeven omdat ze bijna alles wonnen. Nu gaan ze met de billen (en zelfs met veel meer) bloot en het kot is te klein. Arm bazeke toch....

En ik moet op voorhand aankondigen dat er 15 fragmenten van Prince-adepten in de quiz zitten en gij maar lijstjes blokken zeker? No way man!
Een rode draad over Woodstock, Neil Young, Bob Dylan, Eric Clapton..... mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Tiens, mijn "kritiek"punten komen grotendeels overeen met die van anderen, die boven ons eindigden.
En toch word ik hier wéér persoonlijk én foutief getackled.
:roll:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door kasenco »

Devils answer schreef:
kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Wie is hier het grootste kind op het forum? Ja, The Pope Of Dope, je suis le diable...., meneer Devil's Answer himself.
Maanden heeft hij op geen enkele quiz kritiek gegeven omdat ze bijna alles wonnen. Nu gaan ze met de billen (en zelfs met veel meer) bloot en het kot is te klein. Arm bazeke toch....

En ik moet op voorhand aankondigen dat er 15 fragmenten van Prince-adepten in de quiz zitten en gij maar lijstjes blokken zeker? No way man!
Een rode draad over Woodstock, Neil Young, Bob Dylan, Eric Clapton..... mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Tiens, mijn "kritiek"punten komen grotendeels overeen met die van anderen, die boven ons eindigden.
En toch word ik hier wéér persoonlijk én foutief getackled.
:roll:
hoe zou dat komen? het is vooral de manier waarop :o
Hoe Tony, Vince en Rino hun 'kritiek' verwoorden is veel aanvaardbaarder, volwassener en niet op de man gespeeld.
Daarnet nog een quiz in De Klinge meegepikt en daar van een aantal mensen die op de Kas & Co quiz waren gehoord dat zij daar een zeer leuke avond hebben beleefd en dat waren ploegen die op plaatsen 12 en 14 waren geëindigd.... :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Wie is hier het grootste kind op het forum? Ja, The Pope Of Dope, je suis le diable...., meneer Devil's Answer himself.
Maanden heeft hij op geen enkele quiz kritiek gegeven omdat ze bijna alles wonnen. Nu gaan ze met de billen (en zelfs met veel meer) bloot en het kot is te klein. Arm bazeke toch....

En ik moet op voorhand aankondigen dat er 15 fragmenten van Prince-adepten in de quiz zitten en gij maar lijstjes blokken zeker? No way man!
Een rode draad over Woodstock, Neil Young, Bob Dylan, Eric Clapton..... mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Tiens, mijn "kritiek"punten komen grotendeels overeen met die van anderen, die boven ons eindigden.
En toch word ik hier wéér persoonlijk én foutief getackled.
:roll:
hoe zou dat komen? het is vooral de manier waarop :o
Hoe Tony, Vince en Rino hun 'kritiek' verwoorden is veel aanvaardbaarder, volwassener en niet op de man gespeeld.
Daarnet nog een quiz in De Klinge meegepikt en daar van een aantal mensen die op de Kas & Co quiz waren gehoord dat zij daar een zeer leuke avond hebben beleefd en dat waren ploegen die op plaatsen 12 en 14 waren geëindigd.... :handgestures-thumbupright:
Fijn voor jou, Kas!

Wel vreemd dat ik op de Wasoeties-quiz vanavond spontaan, zonder dat ik er zelf over begon - in de pauzes aan onze quiztafel, ben aangesproken door personen van vier ploegen, apart van elkaar, die verklaarden dat jouw aanpak op muziekquizzen.be (en in detail op mij persoonlijk) er wat (ver) over is.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door celtic601 »

Devils answer schreef:
kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef:
Devils answer schreef:
kasenco schreef: En de kritiek van Devil's Answer..... ik ken hem en dat veeg ik gewoon onder de mat! Ik wacht nog altijd op zijn eerste muziekquizorganisatie of durft hij niet?
Bedenkelijke regel...
"Geen quizorganisator? Dan geen kritiek geven..."
Zéér volwassen, Kas!
Wie is hier het grootste kind op het forum? Ja, The Pope Of Dope, je suis le diable...., meneer Devil's Answer himself.
Maanden heeft hij op geen enkele quiz kritiek gegeven omdat ze bijna alles wonnen. Nu gaan ze met de billen (en zelfs met veel meer) bloot en het kot is te klein. Arm bazeke toch....

En ik moet op voorhand aankondigen dat er 15 fragmenten van Prince-adepten in de quiz zitten en gij maar lijstjes blokken zeker? No way man!
Een rode draad over Woodstock, Neil Young, Bob Dylan, Eric Clapton..... mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Tiens, mijn "kritiek"punten komen grotendeels overeen met die van anderen, die boven ons eindigden.
En toch word ik hier wéér persoonlijk én foutief getackled.
:roll:
hoe zou dat komen? het is vooral de manier waarop :o
Hoe Tony, Vince en Rino hun 'kritiek' verwoorden is veel aanvaardbaarder, volwassener en niet op de man gespeeld.
Daarnet nog een quiz in De Klinge meegepikt en daar van een aantal mensen die op de Kas & Co quiz waren gehoord dat zij daar een zeer leuke avond hebben beleefd en dat waren ploegen die op plaatsen 12 en 14 waren geëindigd.... :handgestures-thumbupright:
Fijn voor jou, Kas!

Wel vreemd dat ik op de Wasoeties-quiz vanavond spontaan, zonder dat ik er zelf over begon - in de pauzes aan onze quiztafel, ben aangesproken door personen van vier ploegen, apart van elkaar, die verklaarden dat jouw aanpak op muziekquizzen.be (en in detail op mij persoonlijk) er wat (ver) over is.
zonder me al te veel te willen moeien in deze discussie ... toch wel beetje uitgelokt ook hé devil ???
kritiek mag en moet zelfs .... maar pêrsoonlijk vond ik je eerste quote hier wel een beetje op de man gespeeld...
allez zo voelde ik het toch aan tenminste ...
en de ene mens kan al wat meer verdragen qua kritiek dan de andere ...
ikzelf ben een aantal jaren weg gebleven op deze kas kwissen omdat ik dan ook wist dat ik maar een ronde of 3 zou meespelen ... dit jaar door de collegas terug laten overhalen en geen spijt van ...denk dat wij , Koerier onze beste uitslag ooit hebben behaald op Luc zijn kwis (12de )....
en .. tja ... hij is een child of the 80's en de new wave & zwaardere beat's zijn zijn dada "s .. dus vind ik het ook enigsinds niet zo raar dat hij op een speciale editie ( 20ste ) is wat meer van dit genre der insteekt ...
ook de commentaren op de prince ronde ???? moet het steeds pink floyd / neil young / beatles of stones zijn ?????
of had hier een speciale acid / new beat ronde wel gekund dan ?
allez ... bij kas & co : teveel kitsch ; bij kvwm : teveel popcorn ; bij den Charlie : teveel hits , bij de jackie :teveel doo-wop ... ze mogen in Willebroek ni veel meer mijn gedacht ???
en dit terwijl in de VLAANDERS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3326
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door SpeedKing »

kasenco schreef:...mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Los van de loze discussie binnen deze thread, vind ik dit geweldig hilarisch: "Prince, de grootste uit de 80s"! I beg to differ!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door kasenco »

Dit is mijn laatste post hier op het forum. Jammer genoeg voor de geïnteresseerden zullen er ook geen playlist en analyse worden gepubliceerd. Alles is hier blijkbaar al gezegd en mijn besluit om nog een 21e editie te organiseren, wordt nog in beraad gehouden. Dus het Kas & Co verhaal stopt hier voorlopig en daar zullen bepaalde individuen niet rouwig om zijn.

C U l8er ;)
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door PaulMcCartney »

SpeedKing schreef:
kasenco schreef:...mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Los van de loze discussie binnen deze thread, vind ik dit geweldig hilarisch: "Prince, de grootste uit de 80s"! I beg to differ!
Persoonlijke interesses zijn altijd vrij subjectief, maar dat Prince een serieuze stempel op de jaren 80 heeft gedrukt is toch een understatement - dacht ik.

Hij werd in die tijd bejubeld door practisch iedereen in de music scene. Leverde ieder jaar in de jaren 80 een meer dan behoorlijk album af, hielp andere artiesten aan de nodige gloriemomenten (dat zal je wel gemerkt hebben tijdens de Prince ronde). Voor mij persoonlijk is het na de 80's een beetje achteruit gegaan wat mijn Prince interesse betreft....

Maar ja, deze discussie is net zo imbeciel als afvragen is nu de grootste Beatle - Ringo of George :mrgreen:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: Kas & Co Popquiz 20th Anniversary Edition - 1 april 2011

Bericht door Big Banana »

PaulMcCartney schreef:
SpeedKing schreef:
kasenco schreef:...mag, maar van Prince, de grootste uit de 80's, mag het niet of je moet het aankondigen..... :doh:
Los van de loze discussie binnen deze thread, vind ik dit geweldig hilarisch: "Prince, de grootste uit de 80s"! I beg to differ!
Persoonlijke interesses zijn altijd vrij subjectief, maar dat Prince een serieuze stempel op de jaren 80 heeft gedrukt is toch een understatement - dacht ik.

Hij werd in die tijd bejubeld door practisch iedereen in de music scene. Leverde ieder jaar in de jaren 80 een meer dan behoorlijk album af, hielp andere artiesten aan de nodige gloriemomenten (dat zal je wel gemerkt hebben tijdens de Prince ronde). Voor mij persoonlijk is het na de 80's een beetje achteruit gegaan wat mijn Prince interesse betreft....

Maar ja, deze discussie is net zo imbeciel als afvragen is nu de grootste Beatle - Ringo of George :mrgreen:
Ik kan me vergissen maar vermoedelijk drukt speedking zich uit in cm. :?
Plaats reactie