14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Devils answer »

Drie muziekquizzen op één avond, dat werd dus kiezen. :think:
En ik denk toch de juiste keuze te hebben gemaakt met een invallersbeurt bij Bellembrug in Waarschoot…

Net zoals bij de andere reeds meege(s)maakte edities liep de organisatie én de presentatie opnieuw erg gesmeerd. Het gevarieerde aanbod aan opgaven, gecombineerd met wat ideetjes om de zaak niet te moeilijk te maken, werd erg geapprecieerd… Toch wel een prima muziekquiz, die misschien wat ondergewaardeerd is?

Wat kregen we?

Voor de pauze werden 7 mixreeksen voorgeschoteld (met subthema's als big band (= oldie, instrumentaal), afrekening, Nederlandstalig, Italiaans, zacht metaal (= slows van rockgroepen), enzovoort… echt zéér breed :handgestures-thumbupright: ).
Een tweetal keer werden deze mixreeksen gekoppeld aan een blad met kleurenfoto’s waarop je een uitvoerder kon herkennen (wat een tip kan zijn bij de audio) maar waarvan je dan ook het nummer van de foto moest plaatsen bij het juiste fragment. Een ingebouwde fotoreeks die drempelverlagend werken kon dus… Niet steeds erg makkelijk, maar toch een serieus steuntje in de rug!

Na de pauze werd gewerkt met themareeksen (o.a. “Schotland”, videoclips (met geluid) waarin acteurs zongen, videoclips van "dance"-nummers, jaren 90-fuifmuziek, hoezen (alweer met verzorgd fotoblad om qua nummer te koppelen aan de juiste uitvoerder van een song (de titel van het album werd dan gevraagd - moeilijkheidsgraad alweer haalbaar, dacht ik)), uitvoerders met begeleidingsgroep als extra punt, enzovoort…). Er was ook nog een aftelreeks (steeds kortere fragmenten van 15 tot 1 seconde lang, maar met de belangrijke tip: steeds afwisselend uit het repertoire van The Beatles en... Clouseau.

Kortom: zéér knap in elkaar gestoken, en door de verscheidenheid zeker “voor elk wat wils”.
Als plus waren er de videoreeksen die voor extra animatie zorgden, maar die al bij al, net als de fragmenten trouwens, vrij kort waren. (Dat hoorde ik soms als min vermelden, maar wat wil je met zoveel reeksen...)

Het strijdverloop...

Aan de top werd het tot hun eigen verbazing een tweestrijd tussen de “zuster”ploegen van Testedoene: Testedoene zelf (lang op kop gestaan) en Bellembrug… Martha Wainwrong kwam nog sterk opzetten in de laatste reeksen, maar strandde op de bronzen plek.

Uiteindelijk won Bellembrug (Leen, Sabine, Hugo en ik) voor Testedoene (Alain, Piet, Evelien en Luc). Straffe dubbele (!) opstelling van coach Rudy, die zelf verhinderd was… Bovendien wat tegemoetkomend aan de groeiende vraag naar hogere vertegenwoordiging van vrouwen "aan de top" :mrgreen: : 3/8...
Laat ik de minder vrouwvriendelijke woordspelingen over "op de schoot zitten in Waarschoot" :oops: maar niet verder uitwerken. Ik kan zelf getuigen dat zowel Leen als Sabine hun mannetje staan in het muziekquizzen, en hoorde van Evelien bij Testedoene hetzelfde... :music-rockout:

Verder nog te melden:
- prijzentafel gevarieerd (Cd’s, DVD’s, drank, textiel… en voor de eersten een kledingsbon (of was het zo aan mij te zien dat ik dat nodig heb?)) :mrgreen:
- reactie op puntenklachten: aan tafel uitgelegd (o.a. strenge verbetering voor de titel bij Jessy Matador, OK, ze hadden gelijk, een Olé is geen Allez... :twisted: )
- de punten van de laatste reeksen werden niet ter controle afgeroepen of getoond :naughty: – toch wel jammer, want qua timing zat men goed op schema (laatste fragment kwart voor 12?)

Met dank aan Rudy, Leen, Sabine en Hugo!

En met felicitaties voor de organisatie (op dat ene puntje van punten laatste reeksen na)... :clap: :clap: :clap:

De top 10:

1. Bellembrug 427
2. Testedoene 423
3. Martha Wainwrong ain’t right 422
4. The Hollies 413
5. Xenos 395
6. B4’s 379
7. The Funtrousers 375
8. Spek en bonen 372
9. Sexy Motherfuckers 363
10. Wille is kunnen 363
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 27 mar 2011, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Rushian »

Inderdaad zoals elk jaar een hele gevarieerde en leuke quiz.
Bij de 2de ronde hadden we niet door dat we de nummers van de foto's moesten noteren bij het overeenkomstig fragment. Een beetje lame van ons, :whistle: maar er was ook geen kolom voorzien om zulks te doen. We startten dus meteen met een 12 punten achterstand op de rest van het deelnemersveld.
Gelukkig hebben de organisatoren ook ingezien dat dit een misverstand was en we hebben de punten toch gekregen. :handgestures-thumbupright:

Een goede mix tussen recenter en ouder werk zodat ook Martin zich kon uitleven. Temeer dat er tijdens de 6 eerste rondes telkens naar een Who nummer moest gezocht worden. En dat was ook nog leuk voor mij. The Seeker werd immers door RUSH gecoverd, waardoor de organisatoren 2 vliegen in 1 klap sloegen. Achteraf bleek er naast ons nog 1 ploeg die Rush herkend had. Ik blijf me daarover verbazen. Maar als je de DVD over het "leven en werk" van Rush bekijkt (Beyond The Lighted Stage), is het ook weer niet zo raar.

De bigband ronde was een horror voor ons. Veel nummers die we herkenden, maar waar we noch een naam, noch een titel konden op plakken.
Videoclips met geluid. :lol: Moet kunnen hé. En toegegeven... dit keer was het ook niet overbodig. Zeker niet bij de acteurs/actrices, want dat waren allemaal live optredens. Ik zou nooit geweten hebben dat Cybill Shepherd ooit een zwoele versie van "Blue Moon" gebracht heeft.

Voor de rest was de organisatie, zoals Luk hierboven ook al beschrijft, zeer verzorgd. :clap:

Niets dan lof voor de organisatoren en de quiz in zijn geheel. Graag tot volgend jaar, waar ik ook dan weer een nummer van Rush verwacht (zoals het de voorbije 6 of 7 edities het geval is geweest).
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Devils answer »

Nog vergeten te vermelden als pluspunt: in de mixreeksen werden voor het laatste fragment steeds "twee namen" verwacht bij de uitvoerders, en dit werd in het begin van de quiz duidelijk gesteld.

Tussendoor werd het nog voor het begin van elke reeks herhaald. Het titeltje van het subthema (iets met “in tweevoud” of zoiets(?), het ontsnapt me) vestigde hier trouwens ook nog eens speels de aandacht op. :handgestures-thumbupright:

Ofwel vonden de organisatoren het gewoonweg evident om dat zo aan te pakken, ofwel hebben ze dit forum goed gelezen en hebben ze geleerd uit op dit forum besproken, op dat vlak minder geslaagde, ervaringen (Hansbeke, Londerzeel…).
Prima in elk geval !
:clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door SpeedKing »

Rushian schreef:Niets dan lof voor de organisatoren en de quiz in zijn geheel. Graag tot volgend jaar, waar ik ook dan weer een nummer van Rush verwacht (zoals het de voorbije 6 of 7 edities het geval is geweest).
Ook in onze Hard & Heavy Quiz op dezelfde avond zat een fragmentje Rush. Het zijn hoogdagen voor de liefhebbers ;).

En in onze algemene quiz in Bavegem sluipt geregeld ook een deuntje van de Canadese proggoden. Ik vroeg zelfs ooit eens iets van Snakes & Arrows! Dus, be there!

viewtopic.php?f=4&t=1341
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Sentient 6 »

Devils answer schreef:Tussendoor werd het nog voor het begin van elke reeks herhaald. Het titeltje van het subthema (iets met “in tweevoud” of zoiets(?), het ontsnapt me) vestigde hier trouwens ook nog eens speels de aandacht op. :handgestures-thumbupright:
De titel was "Tweede poging". Het ging hier telkens over een nummer dat door de originele artiest opniew werd opgenomen samen met een andere artiest (Cher + Beavis And Butthead, Cliff Richard + The Young Ones ...)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Devils answer »

Ha, dan had ik mezelf voor een geheugensteuntje gezorgd... :twisted:
Niet eens opgevallen dat het steeds "tweede pogingen" waren.
Ik zag "Twee...", dacht aan twee uitvoerders en stopte met lezen. :oops: :D

Zo zat de quiz nog beter in mekaar dan ik al dacht!
wamukwi
Backing Vocal
Berichten: 50
Lid geworden op: do 15 jan 2009, 21:05

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door wamukwi »

Graag geef ik jullie de uitslag met de percentages door:

1 Bellembrug 88,96%
2 Testedoene 88,13%
3 Martha Wainwrong ain't Right 87,92%
4 The Holys 86,04%
5 Xenos 82,29%
6 B-4's 78,96%
7 The Funtrousers 78,13%
8 Spek en Bonen 77,50%
9 Sexy Motherfuckers 75,63%
10 Wille Is Kunnen 75,63%
11 De Jeugd van Toen 72,29%
12 Klaskrakers 70,83%
13 Saturday Night Zever 69,58%
14 Poplar Light 69,17%
15 Underdogs 68,75%
16 Black Habit 66,88%
17 Jansen en Janssen 63,33%
18 La Veste Noire 58,54%
19 De Giestegoards 53,96%
20 Lauwe Melk 52,29%
21 Dokter Poes 32,29%

Ik zou alle deelnemende ploegen willen bedanken om er terug een leuke avond van te maken.
Het doet altijd deugd wanneer je bereikt wat je voor ogen had.
Het is steeds een uitdaging om een moeilijkheidsgraad te creëren die iedereen kan boeien.
Wij richten ons dan ook op zowel lokale gelegenheidsploegjes als de meer doorwinterde quizzer.
Het ene jaar lukt het al wat beter dan het andere. We hadden nu al op voorhand het gevoel dat het dit jaar wel zou kloppen.
We proberen de opmerkingen op dit forum mee te nemen in de voorbereiding van onze volgende quiz.
Ook na 14 edities leren we steeds bij van de opmerkingen die gegeven worden.

Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgend jaar.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Rubby »

Devils answer schreef:Aan de top werd het tot hun eigen verbazing een tweestrijd tussen de “zuster”ploegen van Testedoene: Testedoene zelf (lang op kop gestaan) en Bellembrug… Martha Wainwrong kwam nog sterk opzetten in de laatste reeksen, maar strandde op de bronzen plek.

Uiteindelijk won Bellembrug (Leen, Sabine, Hugo en ik) voor Testedoene (Alain, Piet, Evelien en Luc). Straffe dubbele (!) opstelling van coach Rudy, die zelf verhinderd was… Bovendien wat tegemoetkomend aan de groeiende vraag naar hogere vertegenwoordiging van vrouwen "aan de top" :mrgreen: : 3/8...
Laat ik de minder vrouwvriendelijke woordspelingen over "op de schoot zitten in Waarschoot" :oops: maar niet verder uitwerken. Ik kan zelf getuigen dat zowel Leen als Sabine hun mannetje staan in het muziekquizzen, en hoorde van Evelien bij Testedoene hetzelfde... :music-rockout:

Met dank aan Rudy, Leen, Sabine en Hugo!
Dit is nu eens leuk om lezen achteraf zie, als coach niet aanwezig maar de twee teams samen strijdend voor de overwinning :banana-dance:
Duidellijk voor herhaling vatbaar dus :handgestures-thumbupright:

En volgens de berichten die me bereiken was de "naquiz" ook best ok :D
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door One good reason »

Kan ook maar enkel de positieve punten bevestigen van deze, toch wel zeer geslaagde en leuke avond in Waarschoot.
Ik had nochtans mijn zinnen gezet op Moerbeke, maar wegens enkele transfer-regelingen belandde ik dan toch hier.
Het voelde wel vreemd om als concurrent (zover men hier van concurrent kan/mag spreken ;) ) tegen de "Holly's" te spelen.
Maar daar zat er ene tussen van de Fab4, dus ik dacht "dan mag het" ;) :mrgreen:
Veel "spek voor mijnen bek" tegengekomen: een 90's party-ronde en de filmronde.
Die invulbladen weken toen geen millimeter van mijn zijde :lol:
Al heb ik bij de filmronde een complete black out gekregen bij "Catherine Zeta-Jones" en "Scarlett Johansson". :oops:
Een haast complete filmografische beschrijving van beide actrices aan mijn ploeggenoten gegeven, maar die konden mij niet helpen :doh:
Geloof me dat je je op dat moment zit kapot te vloeken dat de hersencellen niet meer functioneren :lol:
Ik kijk dan toch wel uiterst positief terug op deze "onverwachte" quiz.
Ook veel respect voor de uiterst koele en beleefde presentator. Goede articulatie, niet te vlug en zeker duidelijk :handgestures-thumbupright:
Ook een pluimpje voor de bediening (die trouwens enkele tips hebben gekregen van mij ;) )
Mocht deze quiz volgend jaar een goede datum krijgen en niet samenvallen met die andere favoriet van mij in Moerbeke ...
dan denk ik niet dat ik een excuus zou kunnen vinden om hier niet terug aanwezig te zijn :handgestures-thumbupright:
Sentient 6
One Hit Wonder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 09:13
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door Sentient 6 »

Aangezien geen enkele ploeg Love Is On The Way van Saigon Kick herkend had :o, check it out:

http://en.wikipedia.org/wiki/Love_Is_on_the_Way_(song)

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 14° Waarschootse muziekquiz - 26 maart 2011

Bericht door SpeedKing »

Sentient 6 schreef:Aangezien geen enkele ploeg Love Is On The Way van Saigon Kick herkend had :o, check it out:

http://en.wikipedia.org/wiki/Love_Is_on_the_Way_(song)
Volgend jaar dus goed afstemmen qua data hé, dan kan ik de Saigon Kicks er komen uithalen bij jullie!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie