2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren naar de 2de editie van de Rode Kruis quiz in Moerbeke geweest. Quiz georganiseerd om een reis met mindervaliden te sponsoren (als ik het goed begrepen had). De organisatie had zich grotendeels vastgehouden aan het concept van vorig jaar en pakte elke ronde uit met een fragment uit 60, 70, 80, 90 en 00, een kidsnummer, een stukje klassiek, een hoes of foto, een moeilijk fragment, een Nederlandstalig fragment, een gitaarsolo en "theorie".

De kids-ronde, het klassieke gedeelte en het moeilijk fragment werd bij ons het slechtst onthaald (en naar ik naast mij hoorde, werd er bij Bruce en co meer dan eens gevloekt op het kids-fragment). Over het algemeen een leuk gevoel overgehouden aan de quiz, al begaven ze zich efkens op glad ijs door theorie-vragen te stellen die niet goed afgebakend waren en ze daardoor meerdere optie open lieten, die ze dan helaas ook niet goedkeurden. Vragen als wie hoort niet in het rijtje thuis (Stromae, Tom Dice, Triggerfinger, Selah Sue en Black Box Revelation kennen namelijk meerdere antwoorden). Voor de rest: goed geluid, presentator die ons af en toe deed lachen ("hoordigden" van het werkwoord hoordigen, de hit van Nirvana Cames you are - klonk als Kam es je haar. :mrgreen: ), goede bediening (in het bijzonder dank u aan de enorm jonge Lionel Messi die daar rond liep) en toch wel goede prijstafel.

Uitslag:

1. Bruce Horny and the rest 265 (als ik me niet vergis) :clap: :clap: (ganse quiz aan de leiding en plots toch de hete adem van de espen in hun nek)
2. 4 Schelln Espe 248 :evil: (en toch mogen jullie maar naar Bredene :mrgreen: :mrgreen: )
3. 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 248 (door klote ex aequo vraag ken we nu het gevoel van Tony :lol: )
4. de quasi onherkenbare Martha Wainwrong ain't right (score vergeten, sorry Peegee)
5. de daisybelzen
6. Carefull with that sex, Eugene
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door kasenco »

aLEEce in chains schreef: de hit van Nirvana Cames you are
die ken ik niet :o ;)
is dit een of ander onuitgebracht nummer :lol:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door aLEEce in chains »

kasenco schreef:
aLEEce in chains schreef: de hit van Nirvana Cames you are
die ken ik niet :o ;)
is dit een of ander onuitgebracht nummer :lol:
Waren de letterlijke woorden van de man in kwestie :lol:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door JRK Moerbeke »

Hey iedereen,

De organisatie van onze tweede quiz zit er weeral op en het is voor ons enorm goed meegevallen, met dank aan de toffe aanwezigen.
Ik hoop dat jullie onze editie ook konden appreciëren en we jullie volgend jaar opnieuw mogen verwachten.
Ter verduidelijking: we spelen om de inschrijvingsgelden van ons kamp naar beneden te kunnen halen zodat ook de minderbedeelden mee kunnen.

Als presentator heb ik mij ook goed geamuseerd, da zult ge allemaal goed gehoord hebben (of gehoordige da goe :D )
Dat ik de hit van nirvana heb mis uitgesproken kan ik me niet herinneren maar wel levendig voorstellen :) gelukkig stond hij toch goed geschreven op de formulieren é.

We hebben weer enkele kleine foutjes bijgeleerd en kunnen dus alleen maar proberen nog beter te doen in een volgende editie (de vragen zullen minder open zijn ;) ) Alle positieve of negatieve suggesties zijn altijd welkom.

Ik post later vandaag nog de volledige eindstand maar de hierboven vermelde winnaars kloppen volledig :-) Dus een dikke proficiat voor Bruce Horny and the rest.

In bijlage vinden jullie wel al de schiftingsvraag alsook lijst van de fragmenten die gebruikt zijn.
JRK muziekquiz 2011.zip
zip file met de fragmentenlijst en de schiftingsvraag
(157.8 KiB) 296 keer gedownload
Statistieken volgen ook later als de slaap is ingehaald ;)

Tot binnenkort!
Yoeri
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door One good reason »

aLEEce in chains schreef: presentator die ons af en toe deed lachen ("hoordigden" van het werkwoord hoordigen, de hit van Nirvana Cames you are - klonk als Kam es je haar. :mrgreen: ),
:laughing-rolling: en dat maakt 'm juist net zooo sympatico hé
Wil ook verduidelijken dat we (vorig jaar wat mij betreft) nooit hebben "uitgelachen", maar enkel "toegelachen".
Maar als ik dit lees, hoor ik het hem precies ook al zo zeggen. :handgestures-thumbupright:
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door kwantakosta »

Hey allemaal

de resultaten zullen vrij binnenkort online komen.

bij deze wou ik even meegeven dat ikzelf heel tevreden was over de software die ik geschreven heb voor de quiz.deze ga ik dan ook verder afwerken om open te zetten voor publiek. verdere uitleg hierover vind je in Deze Topic

ik las dat het geluid blijkbaar ook beter was of is dat de mening van enkel de persoon in kwestie ?
we hebben dit jaar 2 extra luidsprekers gezet met hogere kwaliteit.

graag hebben we van zoveel mogelijk ploegen de ongezouten menig van A tot Z over de quiz. dit kan gaan van bereikbaarheid, wegaanduiding tot behandeling van de klachten tot de beschikbare drank en/of versnaperingen, kortom alles wat goed of tot verbetering vatbaar is horen we graag zodat we in staat zijn de 3de editie nog beter te maken dan deze editie.

verder wil ik persoonlijk nog een de deelnemende ploegen bedanken voor hun komst en dit voor zowel de nieuwe die de eerste maal kwamen naar ons alsook de ploegen die onze 1ste edite bijwoonden.
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door PEKEBO »

Alweer een geslaagde editie van die mensen daar te Moerbeke. Het vertrouwde concept in de reeksen bleef behouden en daar zullen altijd voor-en tegenstanders van zijn. Ook wij hebben een hekel aan sommige genres muziek (oa.kids,klassiek) die op deze quiz aan bod komen maar het zou erg zijn als de ploegen zelf deze quiz vooraf zouden opstellen :roll: .Nee,blijf gerust van die formule af want het is uniek ;) .

En wat de organisatie betreft,die was uitstekend ! Geluid was in orde en de scores werden telkens goed op tijd gebracht,mooie prijzentafel en elke medewerker in dezelfde outfit,knap :clap: !

Wij komen graag met veel plezier terug, al was het maar om enkel die wisselbeker terug te brengen :lol: .

Ik wil ook van deze gelegenheid gebruik maken om mijn teamgenoten Peter,Luc,Koen,onze oogappel Debra en Xavier te bedanken :bow-yellow: voor hun trouwe dienst en hun sterke prestaties de afgelopen weken. Ons 1ste jaar als Bruce Horny and the rest kan nu al niet meer stuk en we hebben nog een ruime groeimarge voor de boeg. Het is voor mij een luxe om uit deze mensen te kiezen.En natuurlijk ook onze gastspelers die al deel uitmaakten van ons team,allen bedankt :handgestures-thumbupright: .
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door JRK Moerbeke »

Hey iedereen,

De slaap is ingehaald, de statistieken zijn uit de software gehaald en kunnen hierbij ook gedownload worden... Hierin ook alles met eindpunten en percentages (lukt me niet om dit proper hierin te krijgen)
eindscore jrk muziekquiz 2011.zip
excel met de totalen en scores per ronde (in zipbestandje)
(7.89 KiB) 203 keer gedownload
Wel al de volledige volgorde met de behaalde punten op 324
1 bruce horny and the rest 266
2 de 4 schelln espe 248
3 The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 248
4 martha wainwrong ain't wright but she... 230
5 de daisybelzen 229
6 2 many bikers 222
7 de negers des heils 215
8 the blackouts 214
9 de muzieknootjes 210
10 Careful with that sex, Eugene 206
11 Rock and roll Suzy 201
12 2 promille 193
13 de metepeters 184
14 2 good, 2 bad but no ugly 182
15 charlie's angels 179
16 de wisselstukken 161
17 t is de schuld van ons ouders da w'ier zitten 156
18 Fabella 153
19 dam 21 tot 25 142
20 the dolly dots 140
21 kakkemietjes 120
22 the weird oohs 108
23 jrk lede 93
24 de voorlaatsten 0

Bij verdere vragen of opmerking vernemen we het graag :-)
Groetjes,
De zichnietuigelachenmaartoegelachen presentator :-)
Yoeri
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door peegee »

Inderdaad nog een opmerking:

De avond zelf had ik de grootste twijfel toen er gezegd werd, dat het origineel van Niels William's "Zie ze doen" het nummer "Simarik" van Tarkan was.... Rond mij waren de 3 sterkste ploegen mij voor zot aan het verklaren, "dat weet toch iedereen, niet,Peter???"... Intussen had onze Marc al bevestigd, dat ik gelijk heb.

En hier is het bewijs:

HEPSI SENIN MI?

(Sezen Aksu)
(o): Tarkan (1994) label: Istanbul-Plaksan
Turks; betekent: Is Dat Mooie Lijf Van Jou Alleen? Opent zijn tweede CD A-Acayipsin.
(c): Niels William (1995) [als Zie Ze Doen], Tarkan (1998) [top 10 Fr in nieuwe versie als Sikidim (Hepsi Senin Mi?) na zijn internationale doorbraak met Simarik (zie daar)],
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door Devils answer »

Dat lijkt me correct van jou, Peter.

De organisatie zou hier toch wat moeten bijbenen in de bronnencontrole, want ik heb de indruk dat ze met zo'n foutjes heel wat ervaren ploegen een boogje omheen hun quiz zullen zien maken, als er keuze is die avond.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door PEKEBO »

peegee schreef:Inderdaad nog een opmerking:

De avond zelf had ik de grootste twijfel toen er gezegd werd, dat het origineel van Niels William's "Zie ze doen" het nummer "Simarik" van Tarkan was.... Rond mij waren de 3 sterkste ploegen mij voor zot aan het verklaren, "dat weet toch iedereen, niet,Peter???"... Intussen had onze Marc al bevestigd, dat ik gelijk heb.

En hier is het bewijs:

HEPSI SENIN MI?

(Sezen Aksu)
(o): Tarkan (1994) label: Istanbul-Plaksan
Turks; betekent: Is Dat Mooie Lijf Van Jou Alleen? Opent zijn tweede CD A-Acayipsin.
(c): Niels William (1995) [als Zie Ze Doen], Tarkan (1998) [top 10 Fr in nieuwe versie als Sikidim (Hepsi Senin Mi?) na zijn internationale doorbraak met Simarik (zie daar)],
Ik verklaar u nooit zot,beste peegee :mrgreen: , en wij zaten niet rond uw tafel en ik kan mij niet herinneren dat over dit nummer tegen ons iets gezegd is,alvast tegen mij toch niet.Maar misschien waren wij niet bij die 3 ploegen,nietwaar.
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door JRK Moerbeke »

hey,

is inderdaad spijtig dat die fout erin is geslopen, de erop nageslagen bronnen bleken dus zelf niet te kloppen, heb het nogmaals opgezocht en kwam spijtig genoeg terug bij tarkan simarik uit. via andere op de quiz verkregen links blijkt dit bovenstaande uiteindelijk te kloppen. een heel nuttige tip voor een volgende editie, deze fout zal er volgend jaar zeker niet meer inzitten. We leren bij en willen steeds bijschaven :-) Heb er alle resultaten op nagekeken en niemand had tarkan met hepsi senin mi geschreven. Van de eerste 14 ploegen hadden 13 ploegen tarkan met simarik geschreven (dus blijkbaar wel een logisch antwoord) enkel martha wainwrong had enkel tarkan correct. Kijkend naar de eindstand zou dit wel geen verschil gemaakt hebben in de plaatsen.

Tof dat de quiz blijft naleven ;-)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de JRK Moerbeke - 26 maart 2011

Bericht door aLEEce in chains »

Toch efkens verduidelijken dat we gelachen hebben met de uitspraken van de quizmaster en de man in kwestie niet hebben uitgelachen :lol: 't is zoals one good reason aanhaalt: het is deels de charme van de quiz
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie