3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
zet Marc Vermeiren hier ook maar bij en Luk 'Devil's answer' De Ceukelaire
Ik zette maar een paar voorbeeldjes ... idd die twee horen ook zeker thuis in dat lijstje ...

Ik denk trouwens dat de prijs van 'meest complementaire muziekquizploeg' ook naar Sympathy vor den Duvel mag gaan
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

de oplossing

Bericht door Gordon Gekko »

Beste muziekkwisliefhebbers,

Als ik dit hier allemaal lees: een hoop geknakte ego's en slechte verliezers hebben alweer veel energie verspilt aan geleuter over wie de beste, de grootste, de langste heeft.... dom, dom, dom: een BK is een momentopname en elke kwis legt zijn eigen accenten, dus... much ado about nothing!

Om aan al dit soort nutteloos gezever een einde te stellen en indien je echt een objectief oordeel wenst te vormen van de reële waardeverhoudingen: contacteer aub steven deceuster (steven.deceuster@pandora.be) die prachtig werk heeft geleverd voor het opstellen van de algemene kwisranking, zie ook: http://users.pandora.be/steven.deceuster1/

Steven's methodologie is zo vernuftig dat ze ook rekening houdt met de relatieve waarde van een resultaat op basis van de kwaliteit van het deelnemersveld. Vergelijkbaar dus met de ATP-ranking in het tennis. Win je een kwis waar veel goeie ploegen aanwezig zijn dan krijg je dus meer punten. Deze ranking geeft al veel jaren een zeer getrouw beeld van de top-10 in het circuit van de algemene kwissen.

Dus web-masters van deze uitstekende site: u weet wat gedaan!

groeten,
Gordon Gekko
PDVEG
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

O nee, daar gáán we weer ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Beste Gordon, waarom is er eigenlijk een forum, als je je gedacht niet mag zeggen?

Het enige wat me stoort is een ploeg of ploegen aanvallen. Dat heb ik vorige week tegen mijn ploegmakker "progres" ook gezegd, maar mijnheer Patrick doet hier duidelijk aan mee. Over een ego gesproken!

En nu steun ik Bart en daarmee basta!
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

btw, een vraagje: zijn er ook individuele muziekkwissen of kwissen waar je met 2 kunt aan deelnemen?
Gebruikersavatar
Tox1
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 dec 2007, 22:07

opbrengst

Bericht door Tox1 »

Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar een soort van 'afrekening' heb gepost, maar ik vind die nergens terug. Blijkbaar was dat op een ander forum.

Niettemin krijgt u van mij een soortgelijk, zij het summierder, kosten-batenoverzichtje. Wij hadden afgelopen zaterdag iets meer dan 2.000 euro inkomsten en net geen 800 euro (zaal, tap, bon 100 euro voor de winnaar enz.) onkosten. Allicht zal hier en daar nog een klein lijkje uit de kast vallen, maar we kunnen ervan uitgaan dat we aan de organisatie ruim 1.000 euro overhouden. Wij danken alle deelnemers voor hun gulle bijdrage. Die bestond afgelopen zaterdag overigens uit het verteren van massa's Duvel, en na het lezen van enkele reacties op dit forum heb ik de indruk dat sommigen daar nog een beetje de weerslag van ondervinden.
Afijn, ik mag hopen dat iedereen zich heeft geamuseerd. Nogmaals: jullie speelden voor de eer, niet per se voor de poet.
En als wij onze quiz tot slot 'BK Popquiz' noemen, dan is dat maar zo. Of denken jullie echt dat Annelies Rutten de slimste mens ter wereld is?
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

kasenco schreef:Beste Gordon, waarom is er eigenlijk een forum, als je je gedacht niet mag zeggen?

Het enige wat me stoort is een ploeg of ploegen aanvallen. Dat heb ik vorige week tegen mijn ploegmakker "progres" ook gezegd, maar mijnheer Patrick doet hier duidelijk aan mee. Over een ego gesproken!

En nu steun ik Bart en daarmee basta!
je mag uiteraard je gedacht zeggen, maar in dit geval is iedereen at the end toch enkel maar nog meer overtuigd van zijn/haar eigen gelijk, dus wat haalt het allemaal uit? Vandaar mijn "constructieve" voorstel om één en ander op een meer objectieve manier te "meten" en dit over een gans jaar.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: opbrengst

Bericht door bart depauw »

Tox schreef:Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar een soort van 'afrekening' heb gepost, maar ik vind die nergens terug. Blijkbaar was dat op een ander forum.

Niettemin krijgt u van mij een soortgelijk, zij het summierder, kosten-batenoverzichtje. Wij hadden afgelopen zaterdag iets meer dan 2.000 euro inkomsten en net geen 800 euro (zaal, tap, bon 100 euro voor de winnaar enz.) onkosten. Allicht zal hier en daar nog een klein lijkje uit de kast vallen, maar we kunnen ervan uitgaan dat we aan de organisatie ruim 1.000 euro overhouden. Wij danken alle deelnemers voor hun gulle bijdrage. Die bestond afgelopen zaterdag overigens uit het verteren van massa's Duvel, en na het lezen van enkele reacties op dit forum heb ik de indruk dat sommigen daar nog een beetje de weerslag van ondervinden.
Afijn, ik mag hopen dat iedereen zich heeft geamuseerd. Nogmaals: jullie speelden voor de eer, niet per se voor de poet.
En als wij onze quiz tot slot 'BK Popquiz' noemen, dan is dat maar zo. Of denken jullie echt dat Annelies Rutten de slimste mens ter wereld is?
:lol: OOK een punt, natuurlijk.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Gordon Gekko schreef:
kasenco schreef:Beste Gordon, waarom is er eigenlijk een forum, als je je gedacht niet mag zeggen?

Het enige wat me stoort is een ploeg of ploegen aanvallen. Dat heb ik vorige week tegen mijn ploegmakker "progres" ook gezegd, maar mijnheer Patrick doet hier duidelijk aan mee. Over een ego gesproken!

En nu steun ik Bart en daarmee basta!
je mag uiteraard je gedacht zeggen, maar in dit geval is iedereen at the end toch enkel maar nog meer overtuigd van zijn/haar eigen gelijk, dus wat haalt het allemaal uit? Vandaar mijn "constructieve" voorstel om één en ander op een meer objectieve manier te "meten" en dit over een gans jaar.
Euh, Gekko, ik weet niet of je de muziekquizranking al bekeken hebt? http://www.muziekquizzen.be/ranking.php
Deze is weliswaar nog in testfase (uitslagen van het afgelopen jaar, evaluatie na 't eind van dit jaar)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Devil's answer schreef: Conclusie van het verhaal is vermoedelijk dat "een quiz voor een goed doel" en een écht prestigieus kampioenschap moeilijk te combineren is.
Ik was niet op deze quiz (valt helaas nu al 3 jaar op rij samen met de schitterende algemene "Quiz Zonder Grenzen") maar me dunkt dat deze opmerking aardig wat waarheid bevat... Sorry, Marc.

BTW StuBru-quiz!? Hoe dikwijls horen jullie daar "When the levee breaks" of "Love minus zero/No limit" ? Ik hoor er (op weg naar en van het werk) vooral oeverloos platvloers geleuter, met af en toe wat recente plaatjes tussendoor. Maar da's eigenlijk niet het onderwerp van deze thread. :D
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:Beste Gordon, waarom is er eigenlijk een forum, als je je gedacht niet mag zeggen?

Het enige wat me stoort is een ploeg of ploegen aanvallen. Dat heb ik vorige week tegen mijn ploegmakker "progres" ook gezegd, maar mijnheer Patrick doet hier duidelijk aan mee. Over een ego gesproken!

En nu steun ik Bart en daarmee basta!
inderdaad , hierin steun ik luc voor de volle 100 % !!!
wanneer dit forum gebruikt wordt voor persoonlijke aanvallen op ploeg , al dan niet persoon .. dan is dit wel over het randje !!!
ik had vorige week ook kritiek op de uitlatingen van vriend progres , maar dit was zeker niet persoons gericht !!!
ik trek uit al dit mijn conclusie en blijkt .. er zitten hier toch enkelen onder ons die is een uurtje of 9 behandeling nodig hebben van één of ander psychiater om hun afgunst en jaloezie te onderdrukken !
wij ( koerier ) waren vroeger , bwa de vorige jaren zeg maar toch ook wel steeds bij de eerste 7 ploegen op een kwis .. blijkt nu dat we al mogen blij zijn om is bij de eerste 10 te eindigen indien alle krakken en topploegen aanwezig zijn ...stoort mij of m'n ploegleden dat ??? NEEN beste vrienden ..geen luttele seconde !! conclusie ..meerdere ploegen die beter geworden zijn en enkele bijgekomen ploegen die deftig uit de kluiten gewassen zijn .
dit kan men toch enkel maar aanmoedigen ????????
ook hoe meer kwissen , hoe meer keuze ..ieder zijn ding toch ???
wij amuseren ons steeds voor de volle 100 % ook al weten we géén botte reet van sommige genres of fragmenten .. tishh n" hobby héj kamiel !!!
persoonlijk gezeik , afgunst , jaloezie hoort niet in onze hobby... ook geen gelul over die kwis willen we ni winnen , maar we komen enkel als steun ... that's HORSE SHIT !!! als je ni wil winnen ..doe je niet mee !
en nogmaals hopelijk voor de laatste keer ... laat het persoonlijke gekibbel en afgunst vanaf nu achterwege ... makkers , kameraden , kwiscollega's.

dank u ! en ieder een geweldig uiteinde !!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

bart depauw schreef:
Gordon Gekko schreef:
kasenco schreef:Beste Gordon, waarom is er eigenlijk een forum, als je je gedacht niet mag zeggen?

Het enige wat me stoort is een ploeg of ploegen aanvallen. Dat heb ik vorige week tegen mijn ploegmakker "progres" ook gezegd, maar mijnheer Patrick doet hier duidelijk aan mee. Over een ego gesproken!

En nu steun ik Bart en daarmee basta!
je mag uiteraard je gedacht zeggen, maar in dit geval is iedereen at the end toch enkel maar nog meer overtuigd van zijn/haar eigen gelijk, dus wat haalt het allemaal uit? Vandaar mijn "constructieve" voorstel om één en ander op een meer objectieve manier te "meten" en dit over een gans jaar.
Euh, Gekko, ik weet niet of je de muziekquizranking al bekeken hebt? http://www.muziekquizzen.be/ranking.php
Deze is weliswaar nog in testfase (uitslagen van het afgelopen jaar, evaluatie na 't eind van dit jaar)
ja uiteraard, maar nu heb je er alle belang bij veel kwissen te spelen + hoe meer gelegenheidsploegjes hoe beter want dan stijgen het aantal te verdienen punten. De kwisranking voor algemene kwissen zit zeer ingenieus in elkaar en houdt wel rekening met de krachtverhoudingen door het te verdelen aantal punten te laten afhangen van de kwaliteit van de deelnemende ploegen. Zoals in het tennis dus: als je wint tegen een topper krijg je meer punten, maw win je een kwis waar de volledige top-20 aanwezig is krijg je veel meer punten dan als je wint op een kwis met enkel gelegenheidskwissers. In de wereld van de "algemene" kwissers geeft die ranking alvast veel minder aanleiding tot discussie omdat ze een zeer goede weerspiegeling is van de realiteit.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Beste muziekquizzers,

Ik ben een newbie in het muziekquizmilieu en speelde nog niet zoveel quizzen (een 7-tal).
Op alle quizzen die ik tot nu toe speelde heb ik me heel goed geamuseerd en heb ik heel wat sympathieke quizzers leren kennen.
Ik bevind me momenteel in het stadium dat de muziekquizmicrobe me serieus te pakken heeft, ik zou er m.a.w. wel een echte hobby willen van maken, en daar heeft deze website serieus toe bijgedragen.
Dit forum is bijzonder leerrijk, je krijgt een kijk op vragen en antwoorden van quizzen waar je niet altijd kan op aanwezig zijn, er worden veel weetjes en tips uitgewisseld en je kan reageren of in discussie treden met meerdere Belgische‘muziekquiz’-cracks.

Je mag uiteraard altijd je mening zeggen, daar dient een forum immers voor.
Maar wanneer ik reacties lees zoals die van Progres van vorige week (‘het zijn altijd dezelfde ploegen die opduiken op makkelijke quizzen’) en nu die van Patrick (‘bepaalde quizen wil ik liever niet winnen’). Dan vraag ik mij af of ik eigenlijk wel deel wil uitmaken van dit kleine wereldje. Zulke uitspraken catologeer ik onder de noemers ‘Frustratie’ en ‘Pretentie’.
Op langere termijn ben ik van plan om ooit een muziekquiz te organiseren. Maar als je dergelijke reacties leest dan ga je toch minstens 2 keer nadenken vooraleer je daaraan te wagen.

Wat de ranking betreft.
Uiteraard is die niet waterdicht en Bart weet dat als geen ander.
Wat verwachten jullie wel van deze goede man? Deze site is slechts 4 maanden online en heeft zijn doel duidelijk niet gemist. Een echt succesverhaal.
Zoals hij zelf zegt : De ranking zoals die nu bestaat zal op gepaste tijde geëvalueerd worden en een eerste update werd zelfs al aangekondigd.
Hoeveel van jullie konden al lopen na 4 maanden? Een beetje geduld en dat komt allemaal in orde.

Dit topic gaat echter over de quiz in Nijlen (waar ik niet aanwezig was).
Excuseer dat ik de geschiedenis niet ken, maar wat betreft de editie van dit jaar : Topquiz.
Belgisch kampioenschap of niet.
Denk daar maar eens over na zou Jan Becaus zeggen.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

vinceluka schreef: Dit topic gaat echter over de quiz in Nijlen (waar ik niet aanwezig was).
Excuseer dat ik de geschiedenis niet ken, maar wat betreft de editie van dit jaar : Topquiz.
Belgisch kampioenschap of niet.
Denk daar maar eens over na zou Jan Becaus zeggen.
Hehe, dat is een hele mooie om over na te denken :)
Zoals iedereen nu wel al 10 keer geschreven en/of gelezen heeft:
kwissen zouden we allemaal moeten doen om het plezier omdat het idd een hobby is, uiteindelijk is elke kwis anders (gelukkig maar) met z'n eigen voor en nadelen... en elke organisator heeft andere muziekkeuzes (die je goed of minder goed vindt) maar is daar imho volledig vrij in... dus Vinceluka, organiseer je ooit in de verre toekomst een muziekquiz, hou dan vooral met niemand rekening ;)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Vinceluka mag dan wel een newbie zijn, hij weet voor een onervaren muziekquizzer verdomd veel over popmuziek in al zijn vormen, kleuren en smaken ... een te volgen sujet, die Vince ...
(ik ben eigenlijk benieuwd hoe oud hij is? Vince?)

Hij is dan ook van Kortrijk afkomstig, waar andere muziekquizgenieën als daar zijn Baaigones of Phon ook hun stek hebben :wink:
Plaats reactie