3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

yossarian schreef: En wat de ranking betreft: na lang nadenken heb ik besloten om voor muziekquizzen waar ik aan deelneem steeds een andere naam te kiezen.
:nono:

Wat we dan weer als een gebrek aan respect voor de initiatiefnemers van deze olijke site beschouwen. :mrgreen:
En daar kunnen we misschien eens ruzie over maken ! :thumb2:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

yossarian schreef:
En wat de ranking betreft: na lang nadenken heb ik besloten om voor muziekquizzen waar ik aan deelneem steeds een andere naam te kiezen. De naam "Metal Mickeys" zal enkel nog onder die naam spelen op Kas & Co's 1980-heden muziekquiz, de Greighties Hitquiz van Silent Dolphins en het BK. Voor de andere muziekquizzen speel ik met plezier de rol van non-achiever wat de ranking betreft. :twisted:
Tja als je toch maar 24e staat maakt dat idd niet veel verschil :twisted:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

bart depauw schreef:
yossarian schreef:
En wat de ranking betreft: na lang nadenken heb ik besloten om voor muziekquizzen waar ik aan deelneem steeds een andere naam te kiezen. De naam "Metal Mickeys" zal enkel nog onder die naam spelen op Kas & Co's 1980-heden muziekquiz, de Greighties Hitquiz van Silent Dolphins en het BK. Voor de andere muziekquizzen speel ik met plezier de rol van non-achiever wat de ranking betreft. :twisted:
Tja als je toch maar 24e staat maakt dat idd niet veel verschil :twisted:
Net daarom: dan moet ik mij geen zorgen maken welke quizzen ik er zorgvuldig dien uit te kiezen om toch maar in die top 20 te kunnen geraken... 8)

Oops, ben nog een Metal Mickeys-quiz vergeten: de immer uitstekende Stardustmuziekquiz, natuurlijk! (sorry dat ik je effe vergat, Tony) Zijn dus vier quizzen op een jaar. Dat zal Metal Mickeys dan net in de Top 50 houden, zeker? :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

yossarian schreef: Net daarom: dan moet ik mij geen zorgen maken welke quizzen ik er zorgvuldig dien uit te kiezen om toch maar in die top 20 te kunnen geraken... 8)

Oops, ben nog een Metal Mickeys-quiz vergeten: de immer uitstekende Stardustmuziekquiz, natuurlijk! (sorry dat ik je effe vergat, Tony) Zijn dus vier quizzen op een jaar. Dat zal Metal Mickeys dan net in de Top 50 houden, zeker? :mrgreen:
:thumb1:
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Wie is de beste?

Bericht door International »

Het is heel ver gekomen als we nu nog op dit forum beginnen lullen welke:

1. quizzen goede quizzen zijn, welke minder goed en welke slecht.
2. ploegen goede ploegen zijn, welke niet.
3. ploegen meest uitgebalanceerd zijn, welke niet.
4. individuele quizzers goed zijn, welke niet.

Stop daarmee, we zijn allemaal liefhebbers, laat ons genieten van onze hobby. Als een quiz je niet aanstaat, zwijg erover en ga er niet meer naartoe!!!
Ook dat gedoe over die ranking zit mij tot hier (je ziet het niet maar het is heel hoog).
Voor mij hoeft die er helemaal niet te komen omdat ze ruzies zoals deze aanwakkert. Je kunt nooit alles quoteren. Iedere ranking blijft dan ook subjectief.
Het is een feit dat vele quizzers zoals ik heel dikwijls (wegens het niet kunnen bijeenkrijgen van de eigen ploeg) als gastspeler bij een andere ploeg meedoen. Zo heb ik minstens al bij een zestal verschillende ploegen meegedaan (vandaar mijn nicknaam).
Moet ik dan de zaak boycotten om te beletten dat de 'vijand', waarbij ik 'geïnfiltreerd' ben, punten scoort? Komaan zeg, laat die ranking voor wat ze is. Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Trouwens, ik hou absoluut geen lijstje bij van 'mijn' prestaties. Na twee weken ben ik trouwens meestal al vergeten waar ik toen gespeeld heb en op welke plaats wij eindigden, zelfs al was dat de eerste. En ik heb nog geen last van onze vriend Aloïs A., dat is het zeker niet.
Het enige wat ik doe is op de kalender de quiz quoteren met een cijfer van 1 tot 10. Dit cijfer is voor persoonlijk gebruik en geeft weer hoeveel ik van die quiz genoten heb. En dat is ook het enige waar ik het volgende jaar dan rekening mee hou bij mijn eventuele deelname.
En dat is volgens mij 'the right spirit'!

En nu zou het fantastisch zijn als er geen repliek meer zou komen omdat het laatste woord gezegd is, maar dat zal wel niet...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Wie is de beste?

Bericht door bart depauw »

International schreef: En nu zou het fantastisch zijn als er geen repliek meer zou komen omdat het laatste woord gezegd is, maar dat zal wel niet...
:wink: Think again

Zeg jongens, die ranking, dat is maar een 'spielerei' hé, gewoon opgericht om er een website rond te bouwen, waarvan trouwens het forum uiteindelijk buiten verwachtingen een eigen leven is gaan leiden naast de website.De rangschikking is gewoon een logisch gevolg van het bijhouden van elke uitslag gedurende het jaar, en is -zoals ook al eerder gezegd- nog vatbaar voor aanpassingen (die er zitten aan te komen).

Ik vond het gewoon jammer dat er van al die quizzen achteraf niks 'tastbaars' overbleef, nu kan je zelfs al geef je niks om de uitslag, die toch nog raadplegen achteraf.

'k Had het natuurlijk kunnen weten dat er altijd mensen zijn die dergelijke zaken veel te ernstig nemen. Zoals hier al een paar keer gezegd, muziekquizzen is een hobby hé.
Ik zou het spijtig en heel erg vinden mocht mijn initiatief waar ik en mijn 'partner in crime' Elmo veel tijd in steken aanleiding geeft tot ruzies, of ertoe leidt dat mensen zich terugtrekken uit het 'milieu'.
Vooral nu ik merk dat er mensen zijn die net door de site en het forum hun weg vinden naar het muziekquizzen. Want let's face it; als muziekquizzer zijn we eigenlijk nog marginaler dan quizzers sowieso al zijn, gaan we dan ook nog eens de sfeer onderling verpesten?
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Wie is de beste?

Bericht door International »

bart depauw schreef:
International schreef: En nu zou het fantastisch zijn als er geen repliek meer zou komen omdat het laatste woord gezegd is, maar dat zal wel niet...
:wink: Think again

Zeg jongens, die ranking, dat is maar een 'spielerei' hé, gewoon opgericht om er een website rond te bouwen, waarvan trouwens het forum uiteindelijk buiten verwachtingen een eigen leven is gaan leiden naast de website.De rangschikking is gewoon een logisch gevolg van het bijhouden van elke uitslag gedurende het jaar, en is -zoals ook al eerder gezegd- nog vatbaar voor aanpassingen (die er zitten aan te komen).

Ik vond het gewoon jammer dat er van al die quizzen achteraf niks 'tastbaars' overbleef, nu kan je zelfs al geef je niks om de uitslag, die toch nog raadplegen achteraf.

'k Had het natuurlijk kunnen weten dat er altijd mensen zijn die dergelijke zaken veel te ernstig nemen. Zoals hier al een paar keer gezegd, muziekquizzen is een hobby hé.
Ik zou het spijtig en heel erg vinden mocht mijn initiatief waar ik en mijn 'partner in crime' Elmo veel tijd in steken aanleiding geeft tot ruzies, of ertoe leidt dat mensen zich terugtrekken uit het 'milieu'.
Vooral nu ik merk dat er mensen zijn die net door de site en het forum hun weg vinden naar het muziekquizzen. Want let's face it; als muziekquizzer zijn we eigenlijk nog marginaler dan quizzers sowieso al zijn, gaan we dan ook nog eens de sfeer onderling verpesten?
Sorry Bart, maar zo werkt het niet.
Als er nog maar ergens sprake is van competitie, stand of ranking gaat bij sommigen het testesteron gaan opborrelen. En zoals je weet zijn hormonen in vele gevallen sterker dan het gezond verstand.
Wat betreft jullie website en forum: fantastisch initiatief, ik heb niets dan lof ervoor. En zo'n website was er nodig voor muziekquizzen: aankondigingen, resultaten, een herhaling van gevraagde fragmenten, contact zoeken met andere quizzers, enz... : allemaal zeer nodig.
Alleen met die ranking heb ik het moeilijk om de redenen die ik vermeld heb. En ook al die andere uitwassen en persoonlijke aanvallen komen me de strot uit.
Misschien moet ik gewoon al die discussies vermijden, niemand verplicht mij eigenlijk dat allemaal te lezen. Maar ja, ook hanengevechten oefenen soms een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit. Ook mijn handelingen worden tenslotte voor een gedeelte bepaald door mijn testosteronspiegel...
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Ja, competitiegeest en standen, dat kunnen we niet hebben bij quizzen. :lol:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Wie is de beste?

Bericht door marc »

bart depauw schreef:
International schreef: En nu zou het fantastisch zijn als er geen repliek meer zou komen omdat het laatste woord gezegd is, maar dat zal wel niet...
:wink: Think again

Zeg jongens, die ranking, dat is maar een 'spielerei' hé, gewoon opgericht om er een website rond te bouwen, waarvan trouwens het forum uiteindelijk buiten verwachtingen een eigen leven is gaan leiden naast de website.De rangschikking is gewoon een logisch gevolg van het bijhouden van elke uitslag gedurende het jaar, en is -zoals ook al eerder gezegd- nog vatbaar voor aanpassingen (die er zitten aan te komen).

Ik vond het gewoon jammer dat er van al die quizzen achteraf niks 'tastbaars' overbleef, nu kan je zelfs al geef je niks om de uitslag, die toch nog raadplegen achteraf.

'k Had het natuurlijk kunnen weten dat er altijd mensen zijn die dergelijke zaken veel te ernstig nemen. Zoals hier al een paar keer gezegd, muziekquizzen is een hobby hé.
Ik zou het spijtig en heel erg vinden mocht mijn initiatief waar ik en mijn 'partner in crime' Elmo veel tijd in steken aanleiding geeft tot ruzies, of ertoe leidt dat mensen zich terugtrekken uit het 'milieu'.
Vooral nu ik merk dat er mensen zijn die net door de site en het forum hun weg vinden naar het muziekquizzen. Want let's face it; als muziekquizzer zijn we eigenlijk nog marginaler dan quizzers sowieso al zijn, gaan we dan ook nog eens de sfeer onderling verpesten?
Veel begrip voor International en zijn nobele woorden, maar hier volg ik toch Bart.... Ik blijf muziekquizzen.be een knap initiatief vinden.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Marc, kun jij nog de resultaten van de fotorondes van de quiz nog op het forum plaatsen ?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Joe Roxy schreef:Marc, kun jij nog de resultaten van de fotorondes van de quiz nog op het forum plaatsen ?
Eindelijk back to the subject :lol:
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Wie is de beste?

Bericht door International »

marc schreef:

Veel begrip voor International en zijn nobele woorden, maar hier volg ik toch Bart.... Ik blijf muziekquizzen.be een knap initiatief vinden.
???? Ik begrijp deze reactie niet.

Ik citeer mezelf:
Wat betreft jullie website en forum: fantastisch initiatief, ik heb niets dan lof ervoor. En zo'n website was er nodig voor muziekquizzen: aankondigingen, resultaten, een herhaling van gevraagde fragmenten, contact zoeken met andere quizzers, enz... : allemaal zeer nodig.
Alleen met die ranking heb ik het moeilijk om de redenen die ik vermeld heb.

Wat is het verschil tussen een knap en een fantastisch initiatief?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

International schreef:

Als er nog maar ergens sprake is van competitie, stand of ranking gaat bij sommigen het testesteron gaan opborrelen. En zoals je weet zijn hormonen in vele gevallen sterker dan het gezond verstand.

Lars schreef:Ja, competitiegeest en standen, dat kunnen we niet hebben bij quizzen. :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door straight banana op wo 12 dec 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Drasjnar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 16:39

Bericht door Drasjnar »

allé, ik zal mijn mening ook eens ventileren. Allereerst vind ik de bovenstaande discussie en bijhorende verwijten intriest. Ik was zelf op de kwis aanwezig en heb me geamuseerd, maar ook geërgerd. Ik denk dat dat perfect normaal is. Als rechtgeaard rockliefhebber (gitaren, mijnheer, gitaren !!) begin ik spontaan te bewegen op de Led Zeppelins, Arctic Monkeys e.d. van deze wereld en heb ik het bijzonder moeilijk (en nu druk ik me nog zacht uit) met de Beyoncés en Pink'en. Maar het zou pas een slechte kwis geweest zijn moest één van de twee gemoedsgesteltenissen de bovenhand hebben gehaald. Misschien bestaan er mensen die zowel naar een optreden van Ministry als van Milk Inc. gaan, maar ik denk toch dat iedereen zijn/haar voorkeurgenre heeft. En... de gustibus et coloribus non est disputandum. Wat mij betreft einde discussie, over smaak valt echt gewoonweg niet te discussiëren.
Wat ik persoonlijk wel het absolute dieptepunt van vorige zaterdag vond (en dat heeft hier nog niemand aangehaald) was de reactie van sommige deelnemers op het afroepen van de verdiende winnaar 'Sticky Fingers'. Ik vond het applaus al bijzonder mager en twee tafels verderop werd er luidkeels 'get a life' geroepen. Ik denk dat dit nog maar eens demonstreert in wat voor tijd we leven. Weg respect, weg solidariteit, iedereen kankert er maar lustig op los (zie hierboven). I.p.v. 'get a life' is 'time to wake up' véél dringender aan de orde, vrees ik.

Frank - FHF
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Wie is de beste?

Bericht door celtic601 »

International schreef:
marc schreef:

Veel begrip voor International en zijn nobele woorden, maar hier volg ik toch Bart.... Ik blijf muziekquizzen.be een knap initiatief vinden.
???? Ik begrijp deze reactie niet.

Ik citeer mezelf:
Wat betreft jullie website en forum: fantastisch initiatief, ik heb niets dan lof ervoor. En zo'n website was er nodig voor muziekquizzen: aankondigingen, resultaten, een herhaling van gevraagde fragmenten, contact zoeken met andere quizzers, enz... : allemaal zeer nodig.
Alleen met die ranking heb ik het moeilijk om de redenen die ik vermeld heb.

Wat is het verschil tussen een knap en een fantastisch initiatief?
spectaculair ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie