3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Drasjnar schreef:allé, ik zal mijn mening ook eens ventileren. Allereerst vind ik de bovenstaande discussie en bijhorende verwijten intriest. Ik was zelf op de kwis aanwezig en heb me geamuseerd, maar ook geërgerd. Ik denk dat dat perfect normaal is. Als rechtgeaard rockliefhebber (gitaren, mijnheer, gitaren !!) begin ik spontaan te bewegen op de Led Zeppelins, Arctic Monkeys e.d. van deze wereld en heb ik het bijzonder moeilijk (en nu druk ik me nog zacht uit) met de Beyoncés en Pink'en. Maar het zou pas een slechte kwis geweest zijn moest één van de twee gemoedsgesteltenissen de bovenhand hebben gehaald. Misschien bestaan er mensen die zowel naar een optreden van Ministry als van Milk Inc. gaan, maar ik denk toch dat iedereen zijn/haar voorkeurgenre heeft. En... de gustibus et coloribus non est disputandum. Wat mij betreft einde discussie, over smaak valt echt gewoonweg niet te discussiëren.
Wat ik persoonlijk wel het absolute dieptepunt van vorige zaterdag vond (en dat heeft hier nog niemand aangehaald) was de reactie van sommige deelnemers op het afroepen van de verdiende winnaar 'Sticky Fingers'. Ik vond het applaus al bijzonder mager en twee tafels verderop werd er luidkeels 'get a life' geroepen. Ik denk dat dit nog maar eens demonstreert in wat voor tijd we leven. Weg respect, weg solidariteit, iedereen kankert er maar lustig op los (zie hierboven). I.p.v. 'get a life' is 'time to wake up' véél dringender aan de orde, vrees ik.

Frank - FHF
Frank, ik heb die reactie ook gehoord, maar til er totaal niet zwaar aan omdat die kerels die het riepen 'bevriend' zijn met Sticky Fingers: het was de ploeg die bestond uit de presentator van de Hemelrijkquiz in Sint-Niklaas en als je er toen bij was, ken je zijn reputatie.... :wink:
Maar inderdaad komt dit voor de andere teams die die gast niet kennen lomp en boertig over, maar dit zegt meer over die kerel zelf!

Ik gun het Marc Van Assche en zijn team van harte!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:
Drasjnar schreef:allé, ik zal mijn mening ook eens ventileren. Allereerst vind ik de bovenstaande discussie en bijhorende verwijten intriest. Ik was zelf op de kwis aanwezig en heb me geamuseerd, maar ook geërgerd. Ik denk dat dat perfect normaal is. Als rechtgeaard rockliefhebber (gitaren, mijnheer, gitaren !!) begin ik spontaan te bewegen op de Led Zeppelins, Arctic Monkeys e.d. van deze wereld en heb ik het bijzonder moeilijk (en nu druk ik me nog zacht uit) met de Beyoncés en Pink'en. Maar het zou pas een slechte kwis geweest zijn moest één van de twee gemoedsgesteltenissen de bovenhand hebben gehaald. Misschien bestaan er mensen die zowel naar een optreden van Ministry als van Milk Inc. gaan, maar ik denk toch dat iedereen zijn/haar voorkeurgenre heeft. En... de gustibus et coloribus non est disputandum. Wat mij betreft einde discussie, over smaak valt echt gewoonweg niet te discussiëren.
Wat ik persoonlijk wel het absolute dieptepunt van vorige zaterdag vond (en dat heeft hier nog niemand aangehaald) was de reactie van sommige deelnemers op het afroepen van de verdiende winnaar 'Sticky Fingers'. Ik vond het applaus al bijzonder mager en twee tafels verderop werd er luidkeels 'get a life' geroepen. Ik denk dat dit nog maar eens demonstreert in wat voor tijd we leven. Weg respect, weg solidariteit, iedereen kankert er maar lustig op los (zie hierboven). I.p.v. 'get a life' is 'time to wake up' véél dringender aan de orde, vrees ik.

Frank - FHF
Frank, ik heb die reactie ook gehoord, maar til er totaal niet zwaar aan omdat die kerels die het riepen 'bevriend' zijn met Sticky Fingers: het was de ploeg die bestond uit de presentator van de Hemelrijkquiz in Sint-Niklaas en als je er toen bij was, ken je zijn reputatie.... :wink:
Maar inderdaad komt dit voor de andere teams die die gast niet kennen lomp en boertig over, maar dit zegt meer over die kerel zelf!

Ik gun het Marc Van Assche en zijn team van harte!
inderdaad .als het van die persoon kwam , dien je daar niet al te zwaar aan te tillen ..wij waren ook op die bewuste hemelrijk of was het helrijk quiz. die persoon slaagde er toens in om een zware maar toffe kwis volledig naar de knoppen te helpen , door na ronde 3 gewoonweg ni meer te kunnen spreken van zattigheid. zelfs bij een bewust nummer begon hij gewoonweg een ploeg vierkantig uit te lachen om hun verkeerd antwoord ...en da was dan nog de sympathie veu den duvel zekers !!!!
hoe durf je :evil: :twisted: :evil:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

celtic601 schreef:
kasenco schreef:
Drasjnar schreef:allé, ik zal mijn mening ook eens ventileren. Allereerst vind ik de bovenstaande discussie en bijhorende verwijten intriest. Ik was zelf op de kwis aanwezig en heb me geamuseerd, maar ook geërgerd. Ik denk dat dat perfect normaal is. Als rechtgeaard rockliefhebber (gitaren, mijnheer, gitaren !!) begin ik spontaan te bewegen op de Led Zeppelins, Arctic Monkeys e.d. van deze wereld en heb ik het bijzonder moeilijk (en nu druk ik me nog zacht uit) met de Beyoncés en Pink'en. Maar het zou pas een slechte kwis geweest zijn moest één van de twee gemoedsgesteltenissen de bovenhand hebben gehaald. Misschien bestaan er mensen die zowel naar een optreden van Ministry als van Milk Inc. gaan, maar ik denk toch dat iedereen zijn/haar voorkeurgenre heeft. En... de gustibus et coloribus non est disputandum. Wat mij betreft einde discussie, over smaak valt echt gewoonweg niet te discussiëren.
Wat ik persoonlijk wel het absolute dieptepunt van vorige zaterdag vond (en dat heeft hier nog niemand aangehaald) was de reactie van sommige deelnemers op het afroepen van de verdiende winnaar 'Sticky Fingers'. Ik vond het applaus al bijzonder mager en twee tafels verderop werd er luidkeels 'get a life' geroepen. Ik denk dat dit nog maar eens demonstreert in wat voor tijd we leven. Weg respect, weg solidariteit, iedereen kankert er maar lustig op los (zie hierboven). I.p.v. 'get a life' is 'time to wake up' véél dringender aan de orde, vrees ik.

Frank - FHF
Frank, ik heb die reactie ook gehoord, maar til er totaal niet zwaar aan omdat die kerels die het riepen 'bevriend' zijn met Sticky Fingers: het was de ploeg die bestond uit de presentator van de Hemelrijkquiz in Sint-Niklaas en als je er toen bij was, ken je zijn reputatie.... :wink:
Maar inderdaad komt dit voor de andere teams die die gast niet kennen lomp en boertig over, maar dit zegt meer over die kerel zelf!

Ik gun het Marc Van Assche en zijn team van harte!
inderdaad .als het van die persoon kwam , dien je daar niet al te zwaar aan te tillen ..wij waren ook op die bewuste hemelrijk of was het helrijk quiz. die persoon slaagde er toens in om een zware maar toffe kwis volledig naar de knoppen te helpen , door na ronde 3 gewoonweg ni meer te kunnen spreken van zattigheid. zelfs bij een bewust nummer begon hij gewoonweg een ploeg vierkantig uit te lachen om hun verkeerd antwoord ...en da was dan nog de sympathie veu den duvel zekers !!!!
hoe durf je :evil: :twisted: :evil:
ja inderdaad,die presentator, wij waren ook op die quiz, het was inderdaad allesbehalve, zegt genoeg denk ik :evil:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Joe Roxy schreef:Marc, kun jij nog de resultaten van de fotorondes van de quiz nog op het forum plaatsen ?

Voilà. Antwoorden onderaan. 11-20 waren foto's

TAFELREEKS 1
-----------

Groep en titel van LP/CD
1. She Has Funny Cars, Somebody to Love, My Best Friend, Today, Comin' Back to Me, 3/5 of a Mile in 10 Seconds, D.C.B.A. -25, How Do You Feel, Embryonic Journey, White Rabbit, Plastic Fantastic Lover (1967)
2. Street Life, Just Like You, Amazona, Psalm, Serenade, A Song for Europe, Mother of Pearl, Sunset (1973)
3. I Travel, Today I Died Again, Celebrate, This Fear of Gods, Capital City, Constantinople Line, Twist/Run/Repulsion, Thirty Frames a Second, Kant-Kino, Room. (1980)
4. Juanita/Kiteless/To Dream of Love, Banstyle/Sappy's Curry, Confusion the Waitress, Rowla, Pearl's Girl, Air Towel, Blueski, Stagger (1966)
5. I Was a Lover, Hours, Province, Playhouses, Wolf Like Me, A Method, Let the Devil In, Dirtywhirl, Blues From Down Here, Tonight, Wash the Day (2006)
6. Hoe heet de zanger van Limp Bizkit?

7. Titel en uitvoerder van deze zong:
She said there's ants in the carpet, Dirty like monsters
Eating all the morsels, Picking up the rubbish
Give her effervescence, She needs a little sparkle
Good morning TV, You're looking so healthy
We all say, Don't want to be alone
We wear the same clothes, 'Cos we feel the same
And kiss with dry lips, When we say goodnight

8. A candy-colored clown they call the sandman
Tiptoes to my room every night
Just to sprinkle stardust and to whisper
Go to sleep. everything is all right.
I close my eyes, then I drift away
Into the magic night. I softly say
A silent prayerlike dreamers do.

9. At home, drawing pictures of mountain tops
With him on top lemin yellow sun, arms raised
And the dead lay in pools of maroon below
Daddy didnt give attention
Oh, to the fact that mommy didnt care
Clearly I remember pickin on the boy
Seemed a harmless little fuck
Ooh, but we unleashed a lion...

10. Wie is naast Dirk DaDavo de muzikantennaam van het tweede lid van de Neon Judgment?


1. JEFFERSON AIRPLANE - SURREALISTIC PILLOW
2. ROXY MUSIC - STRANDED
2. EMPIRES AND DANCE - SIMPLE MINDS
4. SECOND TOUGHEST IN THE INFANTS - UNDERWORLD
5. RETURN TO COOKIE MOUNTAIN - TV ON THE RADIO
6. FRED DURST
7. END OF THE CENTURY
8. IN DREAMS
9. JEREMY
10. TB FRANK
11. PHIL SPECTOR
12. AUDIOSLAVE
13. BETTYE LAVETTE
14. BONNIE RAITT
15. CARLA BRUNI
16. FIXKES
17. KRAFTWERK
18. MARVA
19. MIDDLE OF THE ROAD
20. MY MORNING JACKET

Solo's en dergelijke

Niets bijzonders te melden.
Laatst gewijzigd door marc op wo 12 dec 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Wie is de beste?

Bericht door Rock Monsieur »

International schreef:Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Fantastisch voorstel :P Wij zoeken nog volk voor de quiz van Guess Who op 22/12 in Gavere. Interesse?
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

TAFELREEKS 2
--------------



Met welk glibberig woord duidt men de Nederlandse popmuziek aan, die vooral in Volendam gemaakt werd. Bekende vertegenwoordigers van dit genre zijn The Cats (1966-1985), Left Side (1968-1976), BZN (1966-2007), Piet Veerman (ex-The Cats), Jan Keizer (ex-BZN), Maribelle, Jan Smit (1997-heden), Nick & Simon (2006-heden) en de 3js (2007-heden). Het woord is geïntroduceerd door de diskjockey Joost den Draaijer PALINGSOUND

Counting Crows, Robert Plant en Alison Krause, Elvis Costello, Marshall Crenshaw, Roy Orbison, The Wallflowers: al deze acts hebben dezelfde producer gemeen. Zijn naam. T-BONE BURNETT

Uit welk land is Sigur Ros afkomstig? IJSLAND

Wie is al meer dan 40 jaar de producer van Will Tura? Hij is de zoon van Turas ontdekker. JEAN KLUGER

Tom Araya, Kerry King, Jeff Hanneman en Dave Lombardo vormden welke band? SLAYER

Label dat in 1984 opgericht werd door Rick Rubin en Russell Simmons. Enkele namen: LL Cool J, Run DMC en Beastie Boys. DEF JAM (RECORDINGS)

Wie schreef de muziek voor volgende films: Ragtime, Toy Story, Maverick, Meet the Parents, Monsters Inc. RANDY NEWMAN

Hoe heet de cd die Tom Barman samenstelde uit de catalogus van het Blue Note-label? THAT's BLUE

Join hands, Kaleidoscope, Juju, A kiss in the dreamhouse zijn lp's van welke groep? SOUXIE AND THE BANSHEES

Van welk dorp in de provincie Antwerpen is K's Choice afkomstig? KAPELLEN

Hoezen
1 CALENTURE - THE TRIFFIDS

2. BALLAD OF THE BROKEN SEAS - ISOBEL CAMPBELL EN MARK LANEGAN

3. DARKNESS ON THE EDGE OF TOWN - BRUCE SPRINGSTEEN

4. ODDYSEY - FISCHERSPOONER

5. GRINDERMAN - GRINDERMAN

6. FEELS LIKE HOME - NORAH JONES

7. FATHERFUCKER - PEACHES

8. JAZZ - QUEEN

9. BROKEN BOY SOLDIERS - THE RACONTEURS

10. IN THE CITY - THE JAM

Solo's en dergelijke
Niemand had de titel van de cd van Fischerspooner
De naam van de Blue Note-verzamelaar, door Tom Barman samengesteld, werd alleen gevonden door De Vlammers en Sympathie voor den Duvel

That's it.... Tot de volgende keer (2008? 2009?)
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Re: Wie is de beste?

Bericht door gkoppen »

Rock Monsieur schreef:
International schreef:Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Fantastisch voorstel :P Wij zoeken nog volk voor de quiz van Guess Who op 22/12 in Gavere. Interesse?
International zit daar in de organisat want hij is orignal een "Gues Who"-er als ik me niet vergis :)
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

nu alle antwoorden gepost zijn kan ik toch zeggen dat ik dit persoonlijk een heeel goeie quiz vond die ik graag had gespeeld. proficiat aan marc (en z'n team) dus. :app:
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Ik was hier niet, maar op de twee vorige editie's was ik wel aanwezig en daar heb ik me de haren uit het hoofd getrokken van ergernis en onkunde (of een kombinatie ervan). Ik heb achteraf dan ook vrank en vrij mijn mening gegeven op het LF forum, net zoals een berg andere aanwezigen.
Nu ik hier de volledige antwoordenreeks "BK editie 3" lees moet ik zeggen dat de samenstellers wel degelijk rekening gehouden hebben met de toen gemaakte opmerkingen. De quiz is (wat mij betreft) veel toegankelijker geworden, met toch voldoende aandacht voor genre en periode. Moesten wij daar geweest zijn zouden we zonder enige twijfel de zaal met een goed gevoel verlaten hebben.
Als Marc en Co. de intentie hebben om volgen jaar op dezelfde wijze door te gaan zullen wij er graag terug bij zijn. Een welgemeende proficiat voor dit werkstuk..... en laat nu alstublieft dat BK vallen... de vlag dekt de lading niet.
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Ik kan me aansluiten bij de twee vorige reply's, ziet er een goeie kwis uit, maar of dat voor Marc een compliment is als dat uit mijn mond komt betwijfel ik :mrgreen: :wink:

Als geen van onze ploegleden beslist om volgend jaar die avond 'iets' te organiseren durf ik zelfs te denken dat wij wel eens aanwezig zouden kunnen zijn.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Wie is de beste?

Bericht door International »

Rock Monsieur schreef:
International schreef:Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Fantastisch voorstel :P Wij zoeken nog volk voor de quiz van Guess Who op 22/12 in Gavere. Interesse?
Inderdaad goed voorstel.
Maar ik denk dat ik toch maar pas voor deze keer, alhoewel ik er zeker van ben dat Rock Monsieur met mij erbij zou winnen de 22e! :wink:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: Wie is de beste?

Bericht door baaigones »

International schreef:
Rock Monsieur schreef:
International schreef:Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Fantastisch voorstel :P Wij zoeken nog volk voor de quiz van Guess Who op 22/12 in Gavere. Interesse?
Inderdaad goed voorstel.
Maar ik denk dat ik toch maar pas voor deze keer, alhoewel ik er zeker van ben dat Rock Monsieur met mij erbij zou winnen de 22e!
Ik dacht dat ik al veel gezien had, maar qua ego kan dit wel tellen
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

er staat een :wink: bij, hé, Baaigones ..., gelijk dat wij alles menen wat wij hier op dit forum allemaal neerpennen ... komt ie : :wink:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Tonyvdb schreef:er staat een :wink: bij, hé, Baaigones ..., gelijk dat wij alles menen wat wij hier op dit forum allemaal neerpennen ... komt ie : :wink:
Ge meent het niet ? :o


































:wink:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Wie is de beste?

Bericht door Rock Monsieur »

baaigones schreef:
International schreef:
Rock Monsieur schreef:
International schreef:Laat mij deze week Testedoener zijn, of Dominoër, of Rock Monsieur-er, of Duvel, of Guess Whoër en volgende week weer bij nog een andere ploeg meedoen.
Fantastisch voorstel :P Wij zoeken nog volk voor de quiz van Guess Who op 22/12 in Gavere. Interesse?
Inderdaad goed voorstel.
Maar ik denk dat ik toch maar pas voor deze keer, alhoewel ik er zeker van ben dat Rock Monsieur met mij erbij zou winnen de 22e!
Ik dacht dat ik al veel gezien had, maar qua ego kan dit wel tellen
Als de stelling van gkoppen klopt, dan heeft dat weinig met 'ego' te maken. In ieder geval onze poging om de jury om te kopen is deze keer blijkbaar mislukt. :oops:
Plaats reactie