3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Kas & Co

Bericht door Devils answer »

quizman schreef:...Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
:roll:
Wat moet je zijn om zoiets pretentieus te schrijven?
Een quizman-kement?

Als dit promotie moet voorstellen voor de moeilijker quizzen, waarvan ik het ook "spijtig" zou vinden dat ze te weinig deelnemende ploegen zouden aantrekken om nog te overleven, o wee...

Op een paar weken tijd zijn de grootste liefhebbers van dit soort quizzen (genre Progres, Quizman, Patrick...) hun eigen ruiten aan het ingooien bij een breder muziekquizpubliek, door op hen en hun quizzen neer te kijken.
De reactie van Vinceluka die hierdoor zou aarzelen om een nieuw quizinitiatief op te starten, liegt er ook niet om.

Een zeer bedenkelijke trend.

Jammer...
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

bart depauw schreef:
Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...

Ik distantiëer me hierbij van de dt- fouten van mijn ploegmaatje. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Kas & Co

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:
quizman schreef:...Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
:roll:
Wat moet je zijn om zoiets pretentieus te schrijven?
Een quizman-kement?

Als dit promotie moet voorstellen voor de moeilijker quizzen, waarvan ik het ook "spijtig" zou vinden dat ze te weinig deelnemende ploegen zouden aantrekken om nog te overleven, o wee...

Op een paar weken tijd zijn de grootste liefhebbers van dit soort quizzen (genre Progres, Quizman, Patrick...) hun eigen ruiten aan het ingooien bij een breder muziekquizpubliek, door op hen en hun quizzen neer te kijken.
De reactie van Vinceluka die hierdoor zou aarzelen om een nieuw quizinitiatief op te starten, liegt er ook niet om.

Een zeer bedenkelijke trend.

Jammer...
volkomen gelijk devil ..; en aub MIJNHEER quizman.. verklaar u even nader .. de BETERE MUZIEKLIEFHEBBER ???? what the f....ck ????????
ben jij met je gesigneerd frank zappa album of je bootlegs van joy division de beter muziekliefhebber tegenover mij met mijn onderbroek van wham , of mijn sjaaltje van imca marina ( een voorbeeld hé mensen !!!)
egotripperij first class me dunkt !
en als je kas niet bij de betere ploegen beschouwd , dan ben je toch niet volledig aanwezig op planeet aarde hoor makker .......
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Ik vond het een leuke quiz. Op naar de volgende!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

kom kom mensen, stop het geruzie ...

Commentaar op een quiz moet natuurlijk kunnen, maar deze site zou vrij moeten zijn van persoonlijke aanvallen, maar deze thread bulkt er jammer genoeg van.

Ik vind het NIET LEUK meer ...
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

Ik heb er zelfs een beetje spijt van dat ik niet opnieuw ( en dus ook niet alleen) heb kunnen meedoen aan deze quiz. Met de quiz die online staat, kan ik opmaken dat er gedeeltelijk is geluisterd naar opmerkingen van vorig jaar. Tis soms moeilijker voor beginnende (gelegenheidsquizer's) voor al die oudere muziek te (her)kennen. Dus iets minder oudere muziek. Al vind ik de quiz nog zeer breed. Eveneens rekening houden met singeltjes en albumnummers. Blijkbaar was dat voor andere ploegen een probleem.

Naarmate ik reacties had gelezen blijken 1 of enkele van de doorgewinterde ploegen toch een beetje verbitterd en verzuurd geworden. Misschien even een stop houden en bezinnen? Het blijft nog steeds een hobbby en een fijn avondje uit met veel muziek. Het zullen gelegenheidsploegen meer het gevoel hebben dat ze ook iets weten ;-)

Ik vermoed dat sommige quizers het (vorige) forum niet goed lazen of radio luisteren. Daar werd promo voor de quiz gemaakt. Er is vemeld dat voor iedereen toegankelijk was. De naam BK maar een naam was en niet te ernstig op te vatten.

Een kleine opmerking. Het veel meedoen van een ploeg (vb.2 keer int weekend dan 1 keer), dat schil toch ook snel zo'n ranking. Als sommige prestigeslag wil slaan, dat dan enkele de handen in elkaar slaan om een echte quiz te hebben voor doorgewinterde ploegen. Kan men de moeilijkheidsgraad hoger laten liggen.

Toch vind ik het nog steeds spijtig dat voor een inschrijving van 15€ de meeste mensen met lege handen zitten (hopelijk uitgezonderd een al bij al fijne avond.) Bij een grote quiz als deze mag men eventjes doordenken hoe op te lossen. Iedereen een prijs is niet de goede keuze dat weet ik ook wel. Allezins kon men tijdens de muziekkwis in Lier (zie forum) extra's winnen buiten top 3 (80,40,20€ cd-bons) Namelijk voor de best drinkende ploeg een fles speciaal bier en voor de jongerenploeg, drankjetons van het JH zelf. Zo hebben andere ook een kans tot iets en is er een extra motivatie om mee te doen.
Hier waren maar 15 ploegen aanwezig met een inleg van 2.5€ per persoon. 4man is nog steeds maar 10€ max. (JH leden 1.5€)

Hopelijjk tot volgende jaar.

I'll be hopefully back alone !!! :evil: :wink:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1078
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

straight banana schreef:
bart depauw schreef:
Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...

Ik distantiëer me hierbij van de dt- fouten van mijn ploegmaatje. :mrgreen: :mrgreen:
Onoeizel maaneken ! Ik ben zeker niet de enige die al eens een spelingsfaut schreift... en daarbij, 't was maar om te lachen. :wink:
Iets dat we deze week al veel te weinig hebben gedaan ! :cry:
Ik heb alleszins al een goed idee voor de volgende quizzen; ik ga bokshandschoenen uitdelen. :twisted: Eens zien wie er dan den diksten (neus) heeft. 8)
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Allez, nog één keer een poging tot verduidelijking, en dan stop ik ermee.
Ik beschouw mezelf, en ik denk veel kwissers met mij, in de eerste plaats een muziekliefhebber. En muziekkwissen zijn maar een fragment van het muzieklandschap. Een verwaarloosbaar fragment daarbij. Het staat iedereen vrij om eender welke soort muziek leuk te vinden, no problem. Ik verkies Vandergraaf Generator, Gov't Mule en Fred Van Hove (dat zijn de artiesten waar ik naar luister en die ik ga zien), en ik ben niet in het minst geïnteresseerd in 90% van wat er in de hitparade staat. Noemt er iemand dat elitair? Dankuwel dan, ik zal die titel met graagte aanvaarden.

Geeft mij dat het recht om neer te kijken op een kwis waar grotendeels hits gevraagd worden? Zeker niet! Wil dat zeggen dat men enkel kan deelnemen aan kwissen met muziek van zijn gading? Zeker niet, daarom kwissen we allemaal veel te graag...

Maar ik stel wel vast dat een kwis met wat "moeilijkere muziek" steevast het verwijt krijgt elitair te zijn. En kritiek op gemakkelijkere kwissen wordt niet aanvaard. Wat is trouwens het nut van kwissen waarin de top 10 95% scoort?

Anyway, kritiek moet blijven kunnen, maar mag het plezier van het kwissen niet vergallen!
Fanfare Heilige Familie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Big Banana schreef:
straight banana schreef:
bart depauw schreef:
Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...

Ik distantiëer me hierbij van de dt- fouten van mijn ploegmaatje. :mrgreen: :mrgreen:
Onoeizel maaneken ! Ik ben zeker niet de enige die al eens een spelingsfaut schreift... en daarbij, 't was maar om te lachen. :wink:
Iets dat we deze week al veel te weinig hebben gedaan ! :cry:
Ik heb alleszins al een goed idee voor de volgende quizzen; ik ga bokshandschoenen uitdelen. :twisted: Eens zien wie er dan den diksten (neus) heeft. 8)
Inderdaad, Rechte Bananen, Kromme Spelling ?
:wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
Big Banana schreef:
straight banana schreef:
bart depauw schreef:
Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...

Ik distantiëer me hierbij van de dt- fouten van mijn ploegmaatje. :mrgreen: :mrgreen:
Onoeizel maaneken ! Ik ben zeker niet de enige die al eens een spelingsfaut schreift... en daarbij, 't was maar om te lachen. :wink:
Iets dat we deze week al veel te weinig hebben gedaan ! :cry:
Ik heb alleszins al een goed idee voor de volgende quizzen; ik ga bokshandschoenen uitdelen. :twisted: Eens zien wie er dan den diksten (neus) heeft. 8)
Inderdaad, Rechte Bananen, Kromme Spelling ?
:wink: :wink: :wink:


Ja, heu... die schrijffout, dat heb ik er om gedaan hé, dat was part of the joke. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Big Banana schreef:
straight banana schreef:
bart depauw schreef:
Big Banana schreef:
bart depauw schreef: Volledig mee akkoord. Behalve met die d dan. :)
Tiens, ne schoolmeester ? :twisted:
Neen, allesbehalve. Laat ons zeggen dat ik beroepsmatig een oog moet hebben voor spel- of zetfouten. Die obsessieve dwang ze ook na mijn uren te corrigeren, dat is iets anders ...

Ik distantiëer me hierbij van de dt- fouten van mijn ploegmaatje. :mrgreen: :mrgreen:
Onoeizel maaneken ! Ik ben zeker niet de enige die al eens een spelingsfaut schreift...

Lap, weer een ploeg waar ze onderling ambras hebben. :roll: :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef: Lap, weer een ploeg waar ze onderling ambras hebben. :roll: :mrgreen:
Ja, werkt blijkbaar aanstekelijk : sinds ik weet dat Baaigones zijn kaart voor Zeppelin aan Quickie heeft gegeven, zit het er bij ons ook bovenarms op 8) :wink:
quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

Betere muziek

Bericht door quizman »

By the way : Betere muziek(liefhebber) is gewoon een term die ik overnam uit de muziektijdschriften.....(zoals bij CD besprekingen....te verkrijgen in de betere platenzaak....) en toevallig staat dat ook bij de CD's die ik meestal goed vind(zeg wel meestal, want ik ben het ook niet altijd eens met die besprekingen )
Waar haalt u het om te schrijven dat ik Kas geen goeie kwisploeg vind (heb ik nergens geschreven). Ik vind ze juist wel een goeie ploeg, ik had alleen kritiek op de aanval van Luc op de kwis van Marc (Vermeiren).
Er zijn trouwens meerdere goeie kwisploegen (en aan elkaar gewaagd)
lees : Fab 4, Clement & de popkenners,Sticky Fingers, De Fanfare Heilige Familie deze namen komen toch regelmatig terug in de Top 3.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Betere muziek

Bericht door Rubby »

quizman schreef:Er zijn trouwens meerdere goeie kwisploegen (en aan elkaar gewaagd)
lees : Fab 4, Clement & de popkenners,Sticky Fingers, De Fanfare Heilige Familie deze namen komen toch regelmatig terug in de Top 3.

Ranking , Ranking ... :D :mrgreen: :evil:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Als lid van de als elfde geëindigd zijnde Metal Mickeys wil ik gewoon even kwijt dat iedereen aan onze tafel deze editie van het BK zowat de beste van de drie vonden. Eindelijk durfde Marc het aan ook eens commerciële tophits te vragen: een dikke proficiat daarvoor! Qua spreiding vond ik deze quiz één van de beste die ik dit jaar gespeeld heb.

En wat de ranking betreft: na lang nadenken heb ik besloten om voor muziekquizzen waar ik aan deelneem steeds een andere naam te kiezen. De naam "Metal Mickeys" zal enkel nog onder die naam spelen op Kas & Co's 1980-heden muziekquiz, de Greighties Hitquiz van Silent Dolphins en het BK. Voor de andere muziekquizzen speel ik met plezier de rol van non-achiever wat de ranking betreft. :twisted:
Plaats reactie