3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1645
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door tequila »

Ronde 4 : House Music
(Titel of uitvoerder bevat term ivm huizen, woningen, bouw etc.)

1 The Doors (32) - Soul Kitchen (18)
2 De Mens (33) - Kamer In Amsterdam (28)
3 The Foundations (20) - Build Me Up Buttercup (33)
4 The Beat (14) - Mirror In The Bathroom (23)
5 Fever Ray (8) - Concrete Walls (9)
6 Fad Gadget (24) - Fireside Favourite (13)
7 Palais Schaumburg (3 : Gang Of Four, Martha Wainwrong + Blue Moon) - Wir Bauen Eine Neue Stadt (12)
8 The Loft (2 : Martha WW + Clement) - Why Does The Rain (9)
9 Polygon Window (2 : Blue Moon + NV Onkunde) - Quoth (3 : Sympathie vr Duvel + Blue Moon + NV Onkunde)
10 The Creatures (6) - Second Floor (32)
11 Volbeat (14) - Mary Ann’s Place (2 : Café Noir + Peter De Vries)
12 Basement Jaxx (28) - Red Alert (27)
13 Westbam (1 : Clement & KGBV) - The Roof Is On Fire (32)
14 Coil (7) - The Anal Staircase (5)
15 Vampire Weekend (23) - Mansard Roof (9)

Gewonnen door Clement & KGBV met 24/30.
Duidelijk een moeilijkere ronde. Het regent hier solo's en bijna solo's. :think:
Maar gelukkig nog geen quizmastersolo. Ik had nochtans gevreesd voor Polygon Window, Coil en zelfs Volbeat, die toch wel heel goed herkend werden. Zuivere solo voor Clement & KGBV met Westbam. Hier had ik meer correcte antwoorden verwacht.
Voor fragment 10 veel Siouxsie & The Banshees gelezen natuurlijk maar het was het latere project van Siouxsie.
The Loft bleek ook moeilijk. Het is de originele versie van Why Does The Rain, later gecoverd door The Weather Prophets. Beide groepen hadden overigens Peter Astor als zanger.


Ronde 5 : Fireside Favourites (1)
Het eerste deel van onze favorieten met de jaren ’60, ’80 en ’00.

Patrick
1 Captain Beefheart (& His Magic Band) (14) - Sure ‘Nuff ’N Yes I Do (4)
2 Danielle Dax (4) - Pariah (0)
3 Queens Of The Stone Age (15) - A Long Slow Goodbye (2 : Franz Ferdinand + Sympathy)
Ivo
4 The Who (24) - Happy Jack (26)
5 Yello (16) - The Evening’s Young (0)
6 Goldfrapp (24) - Number (17)
Guido
7 The Trashmen (19) - Surfin’ Bird (22)
8 Echo & The Bunnymen (25) - Silver (13)
9 The Yeah Yeah Yeahs (21) - Zero (19)
Leo
10 Them (12) - I Can Only Give You Everything (17)
11 The Nomads (12) - Where The Wolf Bane Blooms (10)
12 Silversun Pickups (22) - Lazy Eye (17)

Ronde gewonnen door Bossanova Booby Shakers met 20/24.
Onze favorieten en meteen twee quizmastersolo's: Pariah (van Danielle Dax) en The Evening's Young (van Yello). De laatste zat nochtans verschillende keren in het fragment.
Ook Danielle Dax en de titel van QOTSA waren niet evident.
Duidelijk te moeilijke ronde.

Theorie

Hoezen (Belgisch of Nederlands)
1 Cuby & The Blizzards (5) - Groeten Uit Grollo (4)
2 The Pebbles (21) - The Pebbles (First Album) (5)
3 Irish Coffee (7) - Irish Coffee (5)
4 Golden Earring (15) - Moontan (12)
5 Herman Brood (& His Wild Romance) (23) - Sphritz (13)
6 Front 242 (17) - Geography (12)
7 Soft Verdict (of Wim Mertens) (4) - Vergessen (1 : Clement & KGBV)
8 The Nits (19) - In The Dutch Mountains (12)
9 Channel Zero (19) - Unsafe (16)
10 Junkie XL (13) - Big Sound Of The Drags (2 : Gang Of Four + Blue Moon)
11 Noordkaap (22) - Massis (25)
12 Praga Khan (17) - Electric Religion (0)
13 Customs (22) - Enter The Characters (15)
14 Moke (1 : Bossanova Booby Shakers) - The Long & Dangerous Sea (0)
15 Goose (25) - Synrise (15)

Gewonnen door Sympathie vur den Duvel met 23/30.
Duidelijk moeilijk. Twee quizmastersolo's: de CD van Praga Khan (inderdaad niet hun bekendste) en Moke.
Solo's voor Clement & KGBV (zo weinig mensen die Vergessen herkennen :doh: ) en Bossanova Booby Shakers met Moke (die volgens de Nederlanders van Blue Moon toch niet zo groot zouden zijn in Nederland; ik wilde eigenlijk per se iets recents uit Nederland maar er blijkt nauwelijks nog iets te vinden dat bekend is in België; ik ben er nochtans van overtuigd dat er in Nederland zeker nog muziek moet gemaakt worden die de moeite waard is :music-listening: )

Puzzelronde
(25 groepsleden van 6 groepen in een raster)
1 Andrew VanWyngaerden + Ben Goldwasser -> MGMT (18)
2 Gary Rossington, Ronnie Van Zant, Leon Wilkeson, Allen Collins, Ed King, Bob Burns en Billy Powell -> Lynyrd Skynyrd (18)
3 Al Jourgensen, Luc Van Acker en Richard Jonckheere -> Revolting Cocks (16)
4 Michael & Johannes Verschaeve, Frederik Tampere, Wolfgang Vanwymeersch -> The Van Jets (18)
5 Mike Peters, Eddie MacDonald, Nigel Twist, Dave Sharp -> The Alarm (14)
6 Mick Karn, Steven Jansen, Richard Barbieri, David Sylvian, Rob Dean -> Japan (26)

Martha Wainwrong Ain't Right, Scary Monsters, Sympathie vur den Duvel, Bossanova Booby Shakers en Marcel and His Rocking Horses scoorden hier alle het maximum van 6 punten.
Moeilijker dan ik had ingeschat. :geek: Alleen Japan scoort behoorlijk.
Laatst gewijzigd door tequila op di 22 feb 2011, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door Maledictus I »

tequila schreef:Ronde 4 : House Music
8 The Loft (2 : Blue Moon + NV Onkunde) - Why Does The Rain (9)
Ook Martha W.a.r. had de uitvoerder juist.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door straight banana »

tequila schreef:
Ronde 5 : Fireside Favourites (1)
Het eerste deel van onze favorieten met de jaren ’60, ’80 en ’00.

Patrick
1 Captain Beefheart (& His Magic Band) (14) - Sure ‘Nuff ’N Yes I Do (4)
2 Danielle Dax (3 : Gang Of Four, Scary Monsters + Blue Moon)- Pariah (0)
..

Onze favorieten en meteen twee quizmastersolo's: Pariah (van Danielle Dax) en The Evening's Young (van Yello). De laatste zat nochtans verschillende keren in het fragment.
Ook Danielle Dax en de titel van QOTSA waren niet evident.

...


Wij (de Bananen) hadden Danielle Dax toch ook?
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1645
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door tequila »

@ Martha & Rechte Bananen: snel vanmorgen even gecheckt en jullie hebben beiden gelijk. Ik pas dit aan.
Ik ga vanavond wel nog even checken waar ik de fout gemaakt heb.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door vinceluka »

Geweldig genoten van de 3de editie van de Tequila quiz. :banana-dance:
De muziekkeuze was meer nog dan vorig jaar recht in onze winkel. :music-rockout:
Ook leuke thema's over computers, drugs, hoezen uit de lage landen ....
Ik was verwonderd en blij verrast dat een quizsamensteller het aandurfde om te peilen naar de kennis van 'house music' maar dat bleek ijdele hoop :liar: :( :P

Wij vonden het niet moeilijker dan de vorige editie al doen de naakte cijfers anders vermoeden.
Enkel op de hoezenronde en de “Throbbing Gristle” en “Bestek” links moesten we meer dan ons lief was passen.

Proficiat Tequila Boys :clap:
Hier zie je ons elk jaar terug!
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door vinceluka »

tequila schreef:
Ronde 1 : First and last and inbetween

5 Bloc Party (20) - One Month Off (8)

De ronde werd gewonnen door Scary Monsters met 39/40. :clap:
Hier zaten we één maand naast het maximum
We noteerden Two months off (wat de titel is van een underworld-single)
tequila schreef:
Ronde 2 : Born in the USA
7 Serge Gainsbourg (24) - New York USA (33)
11 Slipknot (5) - Iowa (2: Franz Ferdinand + Blue Moon)
12 The Grid (4) - Texas Cowboys (6)
Dachten hier dure punten verspeeld te hebben (serge net voor afgeven geschrapt, the grid door miscommunicatie niet op het blad geraakt en de Slipknot-cent die maar niet wilde vallen) maar desondanks behielden we onze koppositie.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door SepPuKu »

Tja, bij Chris & Cosey en Psychic TV denk ik direct aan Throbbing Gristle :music-listening: maar dan moet je die 2 eerst wel herkennen :oops:

Wel super dat jullie ook eens zo'n zaken durven vragen (terwijl er toch ook veel mainstream fragmenten de revue passeerden).

We keren volgend jaar (zoals Vince ook al aanhaalde) graag terug :clap:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door SepPuKu »

De prestatie van de Nederlandse vrienden van Blue Moon vind ik trouwens ook het vermelden waard :handgestures-thumbupright: Niet dat er opvallend veel Belgische fragmenten inzaten maar een ander land betekent toch ook (deels) andere interesses, nietwaar... Ondanks dat feit konden ze de puntenschade beperken.

Het feit dat ze vaak opduiken bij de weinig gevonden antwoorden zegt m.i. ook genoeg :clap:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door marc »

Zondagmorgen zo snel mogelijk The Beach Boys opgezet. (Harmonieën. Zonneschijn. Strand.) Daarna in ijltempo gegrepen naar The Carpenters. (Weemoed. Melodieën). Dan even vlug Roy Harper bovengehaald (Akoestische gitaren, ) afgerond met Perfume Genius (breekbaarheid)... Ik had dringend nood aan tegengif na die overdosis new wave van vaak obscure snit, aangevuld met doom, elektronica, industrial en aanverwanten.. Dit was een tocht doorheen het Ruhrgebied. Bij drie graden, nacht en miezerige regen.

Om maar te zeggen dat de balans wel heel zwaar overhelde, iets wat luidens de commentaren zaterdagavond nog andere mensen bij top vijf-ploegen vonden

Een eigen smoel, dat is het minste wat je van deze quiz kan zeggen. En natuurlijk doet iedereen wat hij wil, maar of wij volgend jaar terugkomen?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door SepPuKu »

marc schreef: ... The Beach Boys ... The Carpenters ... Roy Harper ... Perfume Genius ...
Maar mocht de balans in deze richting overhellen, zou je toch ook met plezier terugkomen hee Marc? :violence-duel:

En indien niet ENKEL uit het door jou vermelde vaatje, zou ik toch wel terugkomen (waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat een mens niet mag selecteren volgens zijn/haar eigen criteria, ik speel er nu eenmaal een 40-tal(?) op een jaar en dan ben je automatisch minder kieskeurig)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door Tonyvdb »

ik sluit mij aan bij Marc VM : veel muziek gehoord die ik niet ken en niet graag hoor : dat is gewoon een vaststelling : (alweer) pech voor mij dus : ik was naar deze (verre) quiz gekomen na het overlopen van de playlist van vorig jaar, maar deze van vorige zaterdag was toch iets geheel anders.
Vind ik deze quiz daarom slecht? Bijlange niet : gewoon veel dingen gehoord die ik niet ken/niet graag hoor. Kan gebeuren.

Na een paar jaar in het 'circuit' ken je op de duur in grote lijnen de smaak en dada's van veel van je collega-quizzers en zo weet ik dat een aantal van mijn gewaardeerde collega's deze muziek wel heel erg lusten en dat even graag horen en kunnen van genieten zoals ik 'mijn dingen' graag hoor en daarom heb ik niet het minste probleem met de quiz, de uitslag of gelijk wat.
Proficiat aan de Monsters met hun zege (oa Dimitri L. en SepPuKu zijn bvb. twee van die 'gewaardeerde collega's' die ik bedoel uit bovenstaande zin)

En proficiat aan de Tequila's met hun quiz, volgend jaar zal ik wel weer ergens aansluiten, beetje hopend dat ze het accent wat verleggen en als dat niet zo zou zijn = ook OK.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door kasenco »

marc schreef:Zondagmorgen zo snel mogelijk The Beach Boys opgezet. (Harmonieën. Zonneschijn. Strand.) Daarna in ijltempo gegrepen naar The Carpenters. (Weemoed. Melodieën). Dan even vlug Roy Harper bovengehaald (Akoestische gitaren, ) afgerond met Perfume Genius (breekbaarheid)... Ik had dringend nood aan tegengif na die overdosis new wave van vaak obscure snit, aangevuld met doom, elektronica, industrial en aanverwanten.. Dit was een tocht doorheen het Ruhrgebied. Bij drie graden, nacht en miezerige regen.
Om maar te zeggen dat de balans wel heel zwaar overhelde, iets wat luidens de commentaren zaterdagavond nog andere mensen bij top vijf-ploegen vonden

Een eigen smoel, dat is het minste wat je van deze quiz kan zeggen. En natuurlijk doet iedereen wat hij wil, maar of wij volgend jaar terugkomen?
wel prachtig verwoord Marc ;)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door kasenco »

De Tequila Overdrive Muziekquiz zal desondanks de moeilijkheidsgraad steeds bovenaan met stip worden aangeduid. Liever een overdosis zwartjassenmuziek dan een overdosis roots- en bluestoestanden die me veel te zwaar op de maag blijven liggen, maar da's ieder zijn smaak. ;)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:
marc schreef:Zondagmorgen zo snel mogelijk The Beach Boys opgezet. (Harmonieën. Zonneschijn. Strand.) Daarna in ijltempo gegrepen naar The Carpenters. (Weemoed. Melodieën). Dan even vlug Roy Harper bovengehaald (Akoestische gitaren, ) afgerond met Perfume Genius (breekbaarheid)... Ik had dringend nood aan tegengif na die overdosis new wave van vaak obscure snit, aangevuld met doom, elektronica, industrial en aanverwanten.. Dit was een tocht doorheen het Ruhrgebied. Bij drie graden, nacht en miezerige regen.
Om maar te zeggen dat de balans wel heel zwaar overhelde, iets wat luidens de commentaren zaterdagavond nog andere mensen bij top vijf-ploegen vonden

Een eigen smoel, dat is het minste wat je van deze quiz kan zeggen. En natuurlijk doet iedereen wat hij wil, maar of wij volgend jaar terugkomen?
wel prachtig verwoord Marc ;)
Waar kunnen we dergelijke tocht boeken? :D Eigenlijk nog liever naar de poolcirkel, 30 graden onder nul, een nacht die 3 maanden duurt met een onbekende levensvorm als dreiging (denk bv. aan de setting van The Thing) :wtf: :auto-dirtbike:

:sci-fi-robot: :character-jason: :character-jaws: :music-headbanger: :orcs-whip: :scared-shocked: :tools-hammerdrill:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° tequila overdrive muziekquiz tildonk 19 februari 2011

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:Geweldig genoten van de 3de editie van de Tequila quiz. :banana-dance:
Proficiat Tequila Boys :clap:

Hier zie je ons elk jaar terug!

Hier zit er nog zo ééntje! :banana-dance: :music-rockout:
Zeer amusante avond, absoluut één van mijn favoriete quizzen!

Thx mannen van Tequila en proficiat Scary Monsters!
Laatst gewijzigd door straight banana op di 22 feb 2011, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie