Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Devils answer »

Charlie (en zijn team) gaf dit jaar wel een letterlijke eigen “toets” aan de Radio 800-quiz; elk fragment werd getypeerd door een overheersende rol van de piano

Dat was een heel knap uitgangspunt, en de realisatie zorgde voor een recital van vooral zachtere (piano = zacht als muziekterm?) muziek.

Bewondering alom voor de tijd die hier moet zijn in gekropen! :o
Ga er maar eens aan zitten, aan dat klavier met een (om te starten) lege partituur!

Toch slaagde hij er in om meer dan 12 reeksen lang de piano centraal te zetten.
Onvertoond! :shock:
Respect voor zo’n werkstuk! :clap:

Kritische stemmen zullen dan opgaan in de richting van “eenzijdigheid”, maar hé, iedereen maakt de quiz die hijzelf wil "componeren", niet?

Het podium van de niet-echt-Elisabeth-wedstrijd deze avond:

1. The Crickets (een quatre-mains/brains tussen Buddy59, Vinceluka, Seppuku en Rino) :clap: :clap: :clap:
2. Diamond Dogs :clap: :clap:
3. Sympathie vur den Duvel :lol:

Jaja, onze konijnenpoot die onze rug steeds vlot masseerde tijdens de vorige quizzen zijn we ergens kwijtgeraakt…
We verwelkomden (met lichte tegenzin) alweer de fout gekozen twijfels en de te-late-invallen die elke ploeg normaal kent, maar zie, we verzoenen ons graag met deze score…
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Marc VA »

idd respect voor de realisatie van deze quiz :clap:
ik ben idd één van die kritische stemmen die het te éénzijdig vonden
verwachte op zijn minst toch één of meer ska, reggae fragment waarbij de piano toch ook een centrale rol innam
nu iets teveel knuffelrockgehalte
de 'zachte' muziek veroorzaakte te vaak het storende "sssst", waardoor de eerste noten verloren gingen
niet getreurd, wellicht staat volgend jaar de gitaar centraal :twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Tonyvdb »

ik ben al aangenaam verrast geweest in de voetbalbarak bij Charlie, meerdere malen zelfs, maar dit keer was het eerder onaangenaam.
Het is echter puur een kwestie van persoonlijke smaak : een quiz met 'Everything I do' van Bryan Adams, Stash, Zornik, 'Keep on loving you' van REO Speedwagon, 'Without you' van Nilsson, 'De tegenpartij' van Clouseau, The Fray, Melee en nog tientallen hele en halve slowkes van Natalia, Rihanna, Banana, Hopsasa en Tralala : het stroperige knuffelrockgehalte was mij veel te hoog.
Ik pak graag uit met mijn 'brede smaak', maar de meeste knuffelrock- en andere kleffe hits horen daar niet bij : pech voor mij dus.
Gelukkig hoorden we nog eens James Blake, je hoort dat tegenwoordig nergens meer op de radio. ;)

Dat zal mij, bij leven en welzijn, niet tegenhouden om volgend jaar de 'barak' weer op te zoeken, want het zal dan wel weer iets heel anders zijn.

En proficiat aan de winnaars en de tweedes en derdes ook natuurlijk !
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Lars »

trickykid schreef:idd respect voor de realisatie van deze quiz :clap:
de 'zachte' muziek veroorzaakte te vaak het storende "sssst", waardoor de eerste noten verloren gingen
niet getreurd, wellicht staat volgend jaar de gitaar centraal :twisted:
Leuk concept van Charlie :clap:

De "ssst" werd volgens mij niet veroorzaakt door de zachte muziek maar door de keiharde bassen waardoor een aantal fragmenten in een poel van geluidschaos ten onder gingen. Dikwijls hadden we de indruk dat niet de piano maar de basgitaar centraal stond. :o

Gelukkig waren de meeste fragmenten nog wél herkenbaar, ook al moesten we de oren meer dan anders spitsen. En bij al die softe muziek vond ik toch geregeld mijn gading. :)

Met Charlie is het altijd weer verrassend: een jaarlijkse afspraak met een zeker charmant je-m'en-fou-tisme (bvb 3 keer Elvis Costello in twee reeksen) en een jaarlijkse afspraak in een gebouw waar binnen gerookt wordt (zowat de enige keren dat ik dat nog meemaak in de eenentwintigste eeuw, wat een soort tijdreisgevoel geeft). :mrgreen:
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Elke »

Ik vond het, zoals altijd, een heel leuke quiz. Niet wat je normaal hoort, en dus sowieso spannend en verrassend. We hadden halverwege de quiz ook een lijstje in ons hoofd van wat allemaal nog kon komen, en het was leuk om dan inderdaad The Day Brings etc... de revue te horen passeren.

Een kleine kritische opmerking: een beetje meer respect zou mooi geweest zijn. Ja, je zegt al eens iets tegen elkaar tijdens een fragment, maar iedereen die de Radio-800 quiz al eens meegedaan heeft weet dat de kwaliteit van de installatie niet van die aard is dat je je hele weekend kan plannen tijdens een fragment van Wim Mertens. En ja, af en toe wil je eens iets tegen je tafelgenoten zeggen, maar terwíjl vooraan iemand aan het praten is?
Me dunkt werd de 'sssst' vooral veroorzaakt door het geroezemoes.

Maar dus: wij vonden het heel fijn :)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door Devils answer »

Charlie mailde vandaag de volledige uitslag plus een overzicht van de solo's.
Ik zal alles hierna plakken:

"Uitslag 32ste Radio 800 Liefde voor Muziekkwis – 185 piano intro’s + 11 theorie

1. the Crickets 353
2. Diamond Dogs 350
3. Sympathie vur den Duvel 347
4. de Rechte Bananen 342
5. Martha Wainwrong ain’t Right 340
6. Bossanova Booby Shakers 333
7. Koerier 332
8. Fab 4 329
Clement & de Popkenners 329
10. the Gang of Four 319
11. Detroit Breakdown 316
De Knelpuntklup 316
13. Bruce Horny & de Rest 313
14. Kwissetiers 307
15. Afgan Pigs 297
16. Peter De Vries Ent. Group 296
17. Franz Ferdinand & Hofdames 291
18. de Selders 277
19. Gebird 274
20. Silly Wommers 264
21. Joe Roxy & Hete Hangijzers 241
22. the Planet 237

1 solo: You’ve got it (uit Best of Simply Red) - the Gang of Four

2 bijna solo’s: Afscheid (Robert Long) => Franz Ferdinand + Sympathie Vur den Duvel
65 love affair – Paul Davies => de Rechte Bananen + de Knelpuntklup

1 negatieve solo: Fons Jansen (uit De Lachende Kerk - Weet je nog wel oudje)
(ik had gehoopt dat hier of daar nog een oudje het ging weten)

Met dank aan alle deelnemers en de 4 ploegen die afhaakten wegens onvolledig
En proficiat voor Joe Roxy om met 2 toch te komen"
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door celtic601 »

het blijft toch wat ... altijd die uitdaging bij de Charlie ... WE LOVE IT !!! gewoonweg .
schitterende muziek gehoord deze avond , en tja ... bij het thema piano intro's & outro's kan het wel is zijn dat er hier en daar ne "melige " tussen zit ... who cares ???
begin er maar aan ...volledig kwiske piano toestanden...
tis voor mij en ploeg Koerier héél simpel .... DAT EM DA NOG LANG BLIJFT DOEN !!!!
ben nu al benieuwd naar thema volgend jaar ...
wij zijn der !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Radio-800 muziekquiz - 28-01-2011 - Willebroek

Bericht door rino »

Heel leuke avond beleefd vrijdag in het (voor mij) verre Willebroek. De samenwerking bij ons aan tafel verliep perfect, de Duvel was spotgoedkoop (ligt hier misschien deels de verklaring voor de mindere prestatie van Sympathie? :P ), we wonnen de quiz...
Tonnen respect voor het vele werk van Charlie. :handgestures-thumbup:
Alleen liet hij dit jaar nogal wat minder leuke muziek op ons los, maar laat dat ons er niet van weerhouden om volgend jaar opnieuw mee te doen. Want we weten dat het volgend jaar weer compleet anders wordt...
Misschien ter afsluiting een voorbeeldje van de perfecte samenwerking bij ons: We waren ons alle 4 suf aan het peinzen op een fragment. Tot Danny opeens zei: 't Is iets met een kleur. Waarop ik: Ja, Indigo. Daar kon SepPuKu dan meteen Watershed aan toevoegen en kon Vinceluka bij het noteren nog Girl noteren na dat Indigo...
Plaats reactie