Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Keiem »

Allé, laat ik dan maar de thread opstarten :)
Bedankt voor jullie komst naar een kwis waarvan geweten is dat hij nooit makkelijk is. Hopelijk heeft iedereen een leuke tijd gehad. Ik heb toch geen luide vloeken horen opstijgen uit het publiek (tenzij bij het horen van de oplossingen her en der :lol: ).
Er zal hier uiteraard een erg analytische bespreking komen van Vincent in de komende week, maar ik vind dat het mijn taak is om het videogedeelte online te krijgen. Omdat Youtube, Dailymotion en een hele reeks andere videosites herkenningssoftware hebben en video's vervolgens offline zetten moet ik uitwijken naar minder bekende bronnen. Het is dus Megavideo geworden, maar die heeft als nadeel dat veel video's de boodschap krijgen 'Tijdelijk niet beschikbaar'. Ik doe mijn best om ze uiteindelijk allemaal hier te krijgen!

Scary Monkey 2011

INTRO

R1 - CSI Bissegem + Pimp My Ride

R2 - Striptease + Weapon of Choice

R3 - Dead or Alive + Allo Allo

R4 - Why don't you get a job + Frankenstein

R5 - Going to Town - Bingo

R6 - Music is the New Religion + Weather with you

R7 - ABC

R8 - Rockumentary + Favorieten Dimitri/Vincent

Oplossingen Rockumentary + top 10 van het forum


De filmpjes die niet lukken (een stuk of 5 dacht ik) probeer ik opnieuw te uploaden volgende week.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door One good reason »

Keiem schreef:Allé, laat ik dan maar de thread opstarten :)
Bedankt voor jullie komst naar een kwis waarvan geweten is dat hij nooit makkelijk is.
Allé, laat ik dan ook een reactie posten.
Net als vorig jaar heb jij voor het opstarten van de thread gekozen, dus dat bewijst hoe nieuwsgierig je wel bent hé :lol:
De quiz was inderdaad niet makkelijk, maar werd toch als "makkelijker" aangekondigd.
Dus met deze verwachting was ik weer naar Bissegem afgezakt. Ditmaal ook weer met een volle wagen en L.A.B. (Lol Aan Boord) :lol:
De introfilm was weer spectaculair en was blijkbaar een eerbetoon aan "Tettenman" :mrgreen:
Helaas zullen silliconenborsten nooit kunnen tippen aan "The Real Thing" :naughty: , wat mij betreft toch.
Met hoge verwachtingen dus aan ronde 1 begonnen.
Wederom theoriebladen naast de invulbladen dit jaar. Wat vorig jaar nog blijkbaar goed ging, liep dit jaar quasi in het honderd aan onze tafel.
Een tikkeltje frustratie dus in het begin en het volgen van de clips op het scherm maakte het er niet makkelijker op.
Ik weet eigenlijk niet of dit een goede evenwichtige formule is, maar ik ben geen voorstander.
De eerste 2 rondes was ik simpelweg stil en dat overkomt me haast nooit :roll:
Ik kreeg het vreemde gedacht van: MOET het nu persé zo moeilijk zijn om het quizpubliek een uitdaging te bezorgen?
Ik zat ook niet met de allerminsten aan tafel en ook zij fronsten hun wenkbrauwen meermaals bij de fragmenten.
Ik heb ook meer genoten van de introclips per ronde dan van de muziek die uit de speakers kwam.
Dat jullie in introclipjes uitblinken, staat buiten kijf. Sommige intro's waren zelfs beter dan de gedownloade clips :clap:
Er zullen zeker veel ploegen zijn die van dit soort quizzen geniet, maar een simpele hitquizzer hoort hier (helaas) niet in het rijtje.
Chapeau voor jullie harde werk en de liefde die hier duidelijk weer in zat.
En ik ben ook benieuwd naar de andere ervaringen/reacties.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door gekookte espe »

Reactie uit het kamp vd espen (mijn kampf dan )

We wisten op voorhand dat dit een moeilijke quiz ging zijn, we zijn dus met weinig ambitie afgezakt richting Bissegem.
Maar alhoewel we het erg vaak in Bissegem hoorden donderen, vond ik dit op zich echt wel een goeie quiz. Goeie organisatie, originele rondes begeleid met clips op het scherm ( uit welke oude doos jullie sommige clips gehaald hebben, toch wel straf :shock: ) en iedere ronde die mooi werd afgesloten met een fragmentje van Stattler en Waldorf :mrgreen:
Er zaten zelfs 2 rondes in die wat mij betreft qua originaliteit nog nergens werden voorgedaan, en die zeker en vast navolging verdienen: de rockumentary-ronde en de ABC-ronde. De rockumentary-ronde waar het meer draait om fait-divers en weetjes over een bepaald geluidsfragment of optreden. Erg geestig om daar eens naar te peilen, en ge leert azo soms ook nog ne keer iet bij dan. En de ABC-ronde die, in plaats van telkens de beginletters ABC te geven van de artiest, gewoon mooi in alfabecetische volgorde artiesten vroegen waarin de letters A, B, C enz voorkwamen. In de eerste artiest kwam de letter A voor, in de tweede een B (of meer B's, al ben ik persoonlijk meer een D-man 8-) ). De letters zelf werden op het blad zelf al mooi op de plaats ingevuld zodanig dat je eventueel een beeld kon vormen van wie de artiest was. Qua originaliteit en concept was deze ronde echt wel fantastisch, enkel qua invulling was deze té moeilijk voor ons.

Kortom: goeie quiz waarin ik een paar pareltjes gehoord heb (Energy 52 !!!, Bloody Beetroots met Warp 4.1 :doh: ) maar voor ons te hoog gegrepen qua niveau. Proficiat aan de Duvels die toch wel met een redelijke straat voorsprong deze quiz al winnend afsloten. Indrukwekkend.

@ Ludo "ganda-espe" los locos: merci voor bij ons aan te sluiten. Denk dat we zonder u aan onze tafel toch wel met een straat voorsprong laatstes zouden geëindigd zijn :clap:

@Roberto: mijn kennersoog ontwaarde toch wel een paar echte exemplaren in het intro-filmpje. Dat was van aan onze tafel vooraan toch wel duidelijk te zien :dance:
Laatst gewijzigd door gekookte espe op zo 23 jan 2011, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door One good reason »

gekookte espe schreef:Proficiat aan de Duvels die toch wel met een redelijke straat voorsprong deze quiz al winnend afsloten. Indrukwekkend.
Inderdaad, INDRUKWEKKENDE Duvels gisterenavond. :clap:
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door International »

Hoewel ik gezegd had na de quiz, tijdens de "intieme" momenten samen met Spider Murphy op de achterbank bij SepPuKu (naast de kinderstoel), niet te reageren op de quiz, doe ik het toch.
Een dikke proficiat aan de Duvels, die met een straat voorsprong wonnen.
Ik wou niet reageren omdat ik een grenzeloos respect heb voor al het werk van de samenstellers. Nog eens: als je het zelf eens probeert, weet je wat zo'n organisatie allemaal meebrengt. Elke kritiek kan dan verkeerd aankomen. Daarom wil ik eerst vermelden dat dit gaat om een louter persoonlijke perceptie.
Eerst en vooral denk ik na over het gevoel dat ik had bij een quiz, en dan probeer ik dat ook te verklaren.
Ik moet zeggen dat ik, naast de bewondering voor de ganse organisatie en presentatie, geen onverdeeld positief gevoel had.
Het niveau lag voor mij te hoog, en dat heeft NIET echt te maken met de keuze van de fragmenten, maar met het tempo.
Multitasken is niet echt mijn ding. Als je dan moet luisteren, kijken naar video's, en nadenken over theorievragen, wordt het al gauw te hectisch. Zeker als er bijna geen weggevers tussen zitten die je meer tijd geven voor andere vragen.
Dan heb ik het volgende voor: verdorie, wat is dat nu weer, straks even verder over nadenken. Eerst video kijken en theorievraag lezen. Oei, daar is de volgende al... Op het einde van de reeks zit je dan met een aantal onbeantwoorde vragen zonder de tijd om daar nog op te antwoorden. Frustratie troef! Ik kan zodanig zitten broeden op een antwoord, dat ik een deel van de reeks gewoon mis.
Kortom: ik heb soms (zoals deze keer) het gevoel aan een examen meegedaan te hebben, en dat vind ik niet leuk op een zaterdagavond. Het blijft een ontspanning voor mij.
Ik wil hier zeker geen controverse uitlokken: het staat de organisatoren vrij hiermee rekening te houden of niet. Het is hun quiz. En het is aan de deelnemers te besluiten of een quiz hun ding is of niet.
Ik nader stilaan de zestig, en hoewel ik mijzelf wijs maak dat ik nog steeds dezelfde ben als veertig jaar geleden, maken ervaringen als deze en ook de spiegel mij duidelijk dat dit niet zo is... Misschien moet ik mij meer gaan concentreren op de kermisquizzen...
Een echt puntje van kritiek: tijdens de alfabetronde was ik hopeloos verloren en kon ik niet volgen. Slechts twee personen kunnen naast de schrijver van dienst zitten en kunnen meevolgen op het antwoordblad. Daar ik de ongelukkige was die dat niet kon, zag ik die letters helemaal niet. Wel op het scherm, maar ook maar alleen tijdens het fragment. Waarom ook dit niet in tweevoud op de tafel?
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Marc VA »

Inderdaad, INDRUKWEKKENDE Duvels gisterenavond.
daarnet frisse Duvel genuttigd als apero ... smaakte véél beter dan gister :obscene-drinkingcheers: nu effe :obscene-moneypiss: en dan ... oeps nog géén eetsmilies gevonden, later de namiddag nog even nagenieten van keiem's filmpkes :thumbup:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door phon »

Ik vond dit alweer een topquiz waar talloze favorieten de revue passeerden (en soms ook gemist werden).

Kan de "kritiek" begrijpen dat de combinatie van de moeilijkheidsgraad en het tempo zorgen voor een heel intensieve quiz waar nu en dan eens iets gemist wordt, ik heb daar persoonlijk geen problemen mee en veronderstel dat dat aan alle tafels wel een paar keer gebeurd is gisteren.

Dikke proficiat aan Vincent en Dimitri :clap: :clap: , volgend jaar ben ik er zeker weer bij, hopelijk opnieuw met dezelfde mensen aan tafel want de samenwerking verliep alweer zeer vlot wat ons een onverhoopte 2de plaats opleverde.

Tenslotte nog een dubbele dikke duim voor de fantastische prestatie van Sympathie voor den Duvel, de rest stond niet eens op de foto. :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door SpeedKing »

Sympathieke mannen, die Espen, om me op een van de moeilijkste en meest intensieve quizzen van het jaar uit te nodigen ;). Het was verdorie een hele avond travakken! Maar goed, blijkbaar valt de nogal dubieuze verdienste me te beurt hen van de rode lantaarn te hebben weggehouden, dus het heeft toch iets opgeleverd.

Voor mij persoonlijk veel te moeilijk om een echt fijne avond te beleven, maar op de quiz heb ik verder niks aan te merken. Iedereen vraagt wat ie wil aan het tempo wat ie wil, en moet dan maar afmeten aan de opkomst het jaar erop of ie goed bezig is of niet. In die zin vind ik muziekquizzen behoorlijk democratisch.

De moeilijkheidsgraad lijkt me ook logisch: de maker is een van de beste individuele quizzers in het circuit in wiens hersenpan de verbanden en theoretische links welig broeden. Zelfs met de handrem op maakt Vince altijd een quiz die voor mindergoden nog altijd te hoog is gegrepen - dat zal wel de aard van het beestje zijn.

Met al dat beeld toch leuk: ik heb bepaalde bands aan het werk gezien die ik wel ok vind, maar waarvan ik nog niet eens de moeite heb gedaan om te kijken hoe die heerschappen eruitzien. Bij deze is dat verholpen!

Ik kan verder nu al zeggen dat ik de ABC ronde in onze quiz schaamteloos ga pikken: het concept met de overgehouden letters is van danige eenvoud, maar ik had het nog nooit eerder gezien. Briljante variant op de klassieke alfabetronde (niet dat we er iets van gebakken hebben in die ronde, maar soit)!

Los Locos meeslepen naar deze quiz zou spel in de menage zijn vrees ik. Maar als de Espen volgend jaar weer een vacature vrij hebben: why not?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door ricardofab4 »

dikke proficiat voor Vince en Dimi voor hun organisatie
moeilijk moeilijk moeilijk
maar toch plezant
ik heb me goed geamuseerd

dank aan Buddy, Phon en Kubb
brilliant wat die mannen uit hun mouw toveren

ook een dikke pluim voor sympathy ft Persyn
gewoon een klasse te sterk

ik ben blij dat ik de verre verplaatsing gemaakt heb vanuit de kempen
volgend jaar zal ik er weer bij zijn als de hollys me willen
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Kort en bondig: wat gaat de artiest doen als het beeld stopt?

HEEFT NIKS MET MUZIEKKENNIS TE MAKEN !!! :confusion-confused:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door peegee »

kasenco schreef:Kort en bondig: wat gaat de artiest doen als het beeld stopt?

HEEFT NIKS MET MUZIEKKENNIS TE MAKEN !!! :confusion-confused:
200% mee eens, Luc; was dat gisteren een vraag (of zelfs een volledige ronde?)???? :shock:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

peegee schreef:
kasenco schreef:Kort en bondig: wat gaat de artiest doen als het beeld stopt?

HEEFT NIKS MET MUZIEKKENNIS TE MAKEN !!! :confusion-confused:
200% mee eens, Luc; was dat gisteren een vraag (of zelfs een volledige ronde?)???? :shock:
een vraag uit de docu-reeks: wij dachten wel dat hij ging stagediven, maar vonden dit zo een idiote muziek-onrelevante vraag dat we schreven 'masturberen' :lol:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1574
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Lars »

Heeft iemand een volledigere uitslag dan dat Sympathie voor den Duvel met een straat voorsprong heeft gewonnen ? (waarvoor :clap: )

Met Clement en KGBV "verloren" we kort voor de quiz één sterk ploeglid wegens "familiale agendaproblemen" en een ander sterk ploeglid op de dag van de quiz zelf door ziekte, dus hebben we de handdoek in de ring moeten gooien. Maar ik ben wel benieuwd wat we allemaal gemist hebben. De posts boven geven natuurlijk al een indruk...
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door phon »

Lars schreef:Heeft iemand een volledigere uitslag dan dat Sympathie voor den Duvel met een straat voorsprong heeft gewonnen ? (waarvoor :clap: )

Met Clement en KGBV "verloren" we kort voor de quiz één sterk ploeglid wegens "familiale agendaproblemen" en een ander sterk ploeglid op de dag van de quiz zelf door ziekte, dus hebben we de handdoek in de ring moeten gooien. Maar ik ben wel benieuwd wat we allemaal gemist hebben. De posts boven geven natuurlijk al een indruk...
Poging uit het hoofd:

1 Sympathie 345
2 Holly's 325
3 Scary Monsters 324
4 Tequila Fingers 323
5 Rechte Bananen
6 Jan Piet Joris & Sam Gooris
7 Martha Wainwrong
8 Four Good Dogs ?
9 Vlassenbroek
10 Starbuk ?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door vinceluka »

Alvast de uitslag

reacties, zullen voor morgen zijn

Positie / Tafelnr / Ploegnaam / punten

1 15 Sympathie vur den Duvel 345 (83%)
2 5 Holly's 325
3 6 Scary Monsters 324
4 1 Tequila Fingers 323
5 8 Rechte Bananen 309
6 2 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 307
7 7 Marta Wainwrong ain't right 301
8 4 Starbuk & Apollo 274
9 10 Vlassenbroek 2000 270
10 13 Guess Who 256
11 18 4 Good Dogs 255
12 11 Paris Hilton Look-a-Likes 252
13 13 Men in Black 222
14 12 Bruce Horny & The Rest 205
15 3 4 Schelln Espe 186
16 16 Hypnoiz 168
17 17 Jeukdoos 157
18 9 4 sLEEpless Horsemen of the Apocalypse 150
Laatst gewijzigd door vinceluka op wo 26 jan 2011, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie