12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door meninblack »

Bij deze alvast bedankt voor jullie talrijke opkomst!
In de loop van morgennamiddag volgt de einduitslag, de evaluatie kan je maandag verwachten.
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
peegee
Rock Legend
Berichten: 4333
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door peegee »

In spannende afwachting groet ik jullie vanuit een 'redelijk warm' Bali; deze week een klein tripje geboekt naar Perth; daar schijnt het momenteel 46 C te zijn :oops:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Keiem »

Het is een verre trip naar Vilvoorde, maar uiteindelijk bleek het de moeite waard. Heel veel muziek gehoord die volledig in mijn straatje ligt. Niet simpel, dat wel! Met mijn eigen ploegje zouden we het hier niet zo denderend doen, maar de combi 2xParis Hilton, 2x Rock Monsieur bleek wel goed aan te slaan. Met een hoogst haalbare 9de plaats in deze superbezette kwis tot gevolg. Proficiat aan Sympathie die hier toch nog met ruime voorsprong wonnen.

Over de kwis: het ging vooruit aan een daverend tempo maar dat was wel leuk (ik was uitgeslapen ;-). Als Motorpsycho, Clinic, Arcade Fire, Elliott Smith, Calexico, She&Him en dergelijke passeren, dan weet ik dat ik in de juiste zaal zit. Er mocht misschien iets meer Maxx in om het voor mij perfect te maken, maar kom..
Komen we aan bij één van de dingen waar deze kwis ook bekend is in het circuit: de beste prijzentafel en tombola-prijzen. Wat was dat zeg? Het was alsof je in een cdwinkel mocht kiezen wat je wou.

Minpuntjes kan ik niet echt bedenken behalve dat wij geen zo'n goede klank hadden tegen de achtermuur (bassen te hoog). Dat zal ons wel enkele titels gekost hebben, maar we waren dan ook laat met de inschrijving.

Benieuwd om de fragmenten nog eens in te kijken en de eventuele analyse.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4333
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door peegee »

Dit was echt de dag van De Duvels, niet? Proficiat :thumb2: :thumb2:
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door meninblack »

Zoals beloofd, de eindstand:

1. Sympathie Vur Den Duvel 354/390
2. Starbuk & Sam Gooris 334
3. Clement & KGBV 329
4. Scary Monsters 325
5. De Rechte Bananen 324
6. Sticky Fingers 321
7. De Knelpuntklup 320
8. Fanfare Heilige Familie 317
9. Monsieur Paris
10. The Holly's 295
11. Kas & Co 294
12. Tequila Overdrive 289
13. De Vindikooks 286
14. Testedoene 281
15. Gang Of Four 278
Peter De Vries Entertainment Group 278
17. Bruce Horny And The Rest 275
18. Afghan Pigs 269
19. Silly Wommers 246
20. Koerier 239
21. Diamond Dogs 238
22. The Excitable Boys 224
23. 5CC 210
24. Saptem 203
25. Corsica 202
De Suikerklontjes 202
27. Spirit 201
28. Hotel Z-Zaventem 198
29. Franz Ferdinand En Zijn Hofdames 193
30. Lokomotiv 185
31. 4 Schelln Espe 170
32. Quizzers Zonder Grenzen 150
33. De Editoren 132
34. De Daltons 124

De analyse/evaluatie volgt...
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Keiem »

meninblack schreef:9. Monsieur Paris
is onze score ook nog onder evaluatie? :P
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door meninblack »

Oeps, iets te snel geweest:

9. Monsieur Paris 308
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Tonyvdb »

wat een dooie boel hier op het forum de laatste tijd ... zo'n druk bezette topquiz en zo weinig reacties ... :cry:

Wat het ook zij, gisteren kregen we naar jaarlijkse gewoonte een topquiz, vol muziek die ik tot mijn persoonlijke favorieten reken.
Prima georganiseerd, vlot gepresenteerd, correcte en regelmatige puntentelling, gratis CDs voor de quiz zelfs dit jaar, indrukwekkende prijzentafel erna, kortom : vakwerk en verwennerij hors catégorie.
Ook indrukwekkend en vakwerk was de zege van Sympathy ft Kub, die maar liefst 20 punten voorsprong hadden op de nr 2, en dat waren wij, Starbuk & Sam Gooris !!
Heel aangename en bij momenten ronduit plezierige quizavond beleefd met Rino en Dirk van Starbuk, die samen met ons (Roob en ik) een complementair geheel vormen, waarmee we gisteren een rij absolute toppers in hun beste opstelling als Clement, Scary M (eindelijk!), Rechte Bananen en andere Fingers verrassend vlot, ondanks een zwakke fotoronde, achter ons hielden.
Eén van de beste resultaten die ik persoonlijk al haalde als niet-gastspeler (JPJ&SG is mijn eerste ploeg en speel ik de meeste quizzen mee, maar 5 à 10 keer per jaar 'treed ik op' met Starbuk en beschouw dat beetje als mijn tweede 'vaste ploeg')

MIB : Volgend jaar gaarne weder !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:wat een dooie boel hier op het forum de laatste tijd ... zo'n druk bezette topquiz en zo weinig reacties ... :cry:
dat zal wel grotendeels door de forumproblemen komen....
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door marc »

Naar gewoonte alweer een voortreffelijke jaaropener van de Men in Black. Niet alleen is dat team een geöliede machine in organiseren, verbeteren en presenteren; er is ook de formidabele prijzentafel en vooral een uitstekende quiz die knap doorheen alle decennia trekt (al hadden sommigen aan onze tafel op net iets minder weggevers in het oudere werk gehoopt)

Straffe stoot van Sympathie die een zeer vruchtbare zaterdag kenden, na hun uithaal 's middags in de duoquiz. Ook chapeau voor Starbuck en Sam Gooris. Clement&KGBV was tevreden met zijn elfde opeenvolgende podiumplaats


Persoonlijke noot:
1. Niet alleen speelde ik voor de eerste keer twee quizzen in één weekend, dit waren er zelfs twee op één dag. Straf dat daarin warempel twee keer een track van Exile On Main Street gevraagd werd.
2. Pas net voor ophalen het Beatlesfragment ingevuld. Ik zou het mezelf nooit vergeven hebben als we iets van The Beatles zouden gemist hebben :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:wat een dooie boel hier op het forum de laatste tijd ... zo'n druk bezette topquiz en zo weinig reacties ... :cry:
dat zal wel grotendeels door de forumproblemen komen....
ja, inderdaad, lastig, iemand een idee hoe lang dit nog kan duren? Als dit eventueel iets moet kosten, wil ik gerust een 'bijdraagje' leveren, zal wel geen fortuin kosten zeker?
Voor zij die het zich zouden afvragen : er kan nog makkelijk gepost worden : je moet wel telkens inloggen en na een post krijg je een foutmelding, maar je bericht staat er wel op (wel geen PMs en helft smilies meer mogelijk en SepPuKu lijkt niet weg te slaan - dag en nacht zit hij hier - van het forum sinds Kerstmis :mrgreen: )
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door SepPuKu »

Ooooooh wat zijn die Monsters stil :!: :mrgreen:

Neen, vroeg of laat komt dergelijke pandoering er toch eens van en zoals we konden vermoeden stond de 'duivelse' formatie Sympathie ft. Kub vooraan in de rij met kandidaten (en in 1 beweging ook de scalp van Clement er bij :shock: ) :app:

Niettemin toch ferm genoten van dit werkstuk, zoals gewoonlijk kregen we een strak georganiseerde, 'clevere' en uitdagende brok muziek voorgeschoteld waar we volgend jaar weer graag onze tanden in zetten :thumb1:

Net als in de lekkere soep en de bitterballen dan, de speling na de namiddagquiz in Herentals was te kort om op verplaatsing nog iets te eten. Was ongetwijfeld niet de enige, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bitterballen er achterover werden geslagen in Koningslo :think:

Om toch ook 1 minder puntje aan te halen: in de recente fragmenten toch vrij regelmatig een 'oude artiest met zijn zoveelste release' opgemerkt. Een keuze zoals een ander maar zo slopen er wel wat oldies-guys in 2000+ (benieuwd welke 2000+-adept de nieuwste van pakweg Neil Young of Robert Plant al eens opgezet heeft).
Laatst gewijzigd door SepPuKu op ma 10 jan 2011, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:Heel aangename en bij momenten ronduit plezierige quizavond beleefd met Rino en Dirk van Starbuk, die samen met ons (Roob en ik) een complementair geheel vormen, waarmee we gisteren een rij absolute toppers in hun beste opstelling als Clement, Scary M (eindelijk!), Rechte Bananen en andere Fingers verrassend vlot, ondanks een zwakke fotoronde, achter ons hielden.
Een gemeend 'applause' daarvoor (met die smilies lukt dat hier toch niet, 'wink').

JA, we haalden domme dingen uit (door ons eeuwige gebabbel hadden we bv. weer es de uitleg niet gehoord omtrent de 4(?) weerkerende 'aparte' thema's, we hadden bv. pas op het einde door dat er elke ronde een alliteratie inzat) en JA tenzij jullie en Clement ook meer domme keuzes maakten dan gezond is, moesten we naar ons gevoel steeds 2de geworden zijn. Maar NEEN dat zijn uiteraard boutades waar niemand een boodschap aan heeft, het is part of the game en we moeten die slordigheden er maar zien uit te krijgen ('snif'-smilie). Het werkt soms ongetwijfeld andersom en dan genieten we ook graag van onze prestatie. Dus nogmaals een gemeend 'applause' !

Zolang we maar niet door JPJ&SG geklopt worden (grijns).
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef:!

Zolang we maar niet door JPJ&SG geklopt worden (grijns).
Dat staat nog op het programma (vettige grijns)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef: en SepPuKu lijkt niet weg te slaan - dag en nacht zit hij hier - van het forum sinds Kerstmis :mrgreen: )
Wachtend tot iemand eindelijk nog eens iets post, boehoehoe.

Wel vreemd om uitgelogd te zijn terwijl mijn nick onderaan vermeld staat...
Plaats reactie