12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door rino »

We speelden hier voor de 3de opeenvolgende keer in een opstelling met Tony-Roob-Rino-Dirk Kw. De voorbije 2 jaar eindigden we telkens vierde, maar hadden we telkens de indruk dat er meer in zat.
En ja, zaterdag bleek dat die indruk niet vals was. Sympathie mét KUB was 'hors catagorie' (waarvoor applaus én respect), maar we slaagden er in alle andere topteams netjes achter ons te laten. Wat, toegegeven, heel veel deugd deed.
De quiz was ook dit jaar weer TOP, met een mooie mix van moeilijkere en minder moeilijke fragmenten, netjes verdeeld over alle decennia. Misschien iets te weinig MAXX fragmenten zoals Keiem al opmerkte, en wat bij ons aan tafel ook al door Roob werd aangehaald.
Maar minpunten? Die waren er nauwelijks of niet. Dat de diensters net naast onze tafel (wij zaten aan tafel 1 bij de zaalingang) soms iets te luidruchtig aan het wachten waren op een bestelling, is hen bij deze vergeven. :P
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door vinceluka »

De quiz was uitstekend, de winnaars uitmuntend en onze ploeg ontgoochelend.
Dikke proficiat dus voor de mannen in het zwart en vooral voor Sympathie vur den duvel en Kub met hun sublieme prestatie.
Alsook aan car-buddies Tony en Roob die met Rino’s Starbuk heel mooi tweedes werden en ons dik het nakijken gaven.
Ik had me aan een hele lading “stekken” verwacht bij de terugrit maar het viel nog mee.

MIB is één van mijn favoriete quizzen (ondanks het gebrek aan dance inderdaad) maar blijkbaar één van de moeilijkste om het podium te halen (nog niet gelukt bij 3 pogingen). Een reden te meer om het volgend jaar opnieuw te proberen.

En die prijzentafel, dat is nie normaal hé
Er ligt zoveel lekkers dat je er bijna triestig van wordt dat je er maar eentje mag kiezen.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door peegee »

meninblack schreef:Oeps, iets te snel geweest:

9. Monsieur Paris 308
Is dat de papa van Paris? :roll:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Keiem »

peegee schreef:
meninblack schreef:Oeps, iets te snel geweest:

9. Monsieur Paris 308
Is dat de papa van Paris? :roll:
Het was dat óf Rock Hilton.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door peegee »

En dan kon "Monsieur Hilton" en "Rock Paris" ook nog, niet?

Of "de Monsieur Look-a-likes" :lol: :roll: :wink:

Nee, even serieus nu, ik ben al 1 1/2 dag spannend aan het wachten op de antwoorden....
Was er een algemeen thema dit jaar??????????
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef:Was er een algemeen thema dit jaar??????????
jazeker !
Het ging over zwemkampioenschappen voor 40+-ers in verre landen, het dissecteren van kleine en middelgrote huisdieren en de muziekscene bij onze noorderburen ... verder alles normaal ! ('knipoog')
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Elke »

Ik was er niet! Maar ik heb vernomen dat er naar goede gewoonte toch een NIN-fragment tussen zat, dus het was een beetje alsof ik erbij was. Stomme griep...
Ben benieuwd naar de juiste antwoorden, zodat we kunnen uittellen of mijn bijdrage effectief geen verschil maakt :D
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door meninblack »

Elke schreef:Ik was er niet! Maar ik heb vernomen dat er naar goede gewoonte toch een NIN-fragment tussen zat, dus het was een beetje alsof ik erbij was. Stomme griep...
Ben benieuwd naar de juiste antwoorden, zodat we kunnen uittellen of mijn bijdrage effectief geen verschil maakt :D

Ik denk dat als je erbij was geweest het wel degelijk een verschil had gemaakt voor jullie ploeg. Naar mijn gevoel hadden jullie toch hoger kunnen eindigen.


Wat betreft de analyse, in de loop van deze nacht mag je het eerste deel (tot de pauze) verwachten.
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Rubby »

Ook voor Testedoene was het weer (zoals steeds daar in Koningslo) een prima quiz met een pak goede muziek !
De prijzen (ook tombola) waren weer fantastisch :shock:
We vallen altijd wel iets te licht uit voor dit soort quizzen maar ik speel ze wel heel graag, alleen al voor de muziekkeuze.
We komen zeker terug !!!!

Proficiat ook aan de winnaars :thumb2: , twee overwinningen op één dag , dat is wel straf (en zoals ik het vernomen heb , twee totaal verschillende soort quizzen)

PS: de opmerking van sepuku (oude artiest , recente nieuw werk) werd ook bij ons gemaakt.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Tonyvdb »

Rubby schreef:

PS: de opmerking van sepuku (oude artiest , recente nieuw werk) werd ook bij ons gemaakt.
Neil Young en Robert Plant zijn toch niet zomaar 'oude artiesten', 't is niet omdat ze in de 60s en 70s al platen maakten, dat hun nieuw werk niet meer kwaliteitsvol of relevant kan zijn ... ik vind/vond het geen bezwaar, al hadden we beide titels fout : heb nochtans 'Band of Joy', de laatste van Plant, maar ligt nog gesealed op mijn bureau :oops: ...
Ook Jerry Lee Lewis anno 2010 passeerde de revue, daar valt misschien wel wat van te zeggen, maar dat zou maar extreem mierengeneuk zijn dus doe ik niet ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:
Rubby schreef:

PS: de opmerking van sepuku (oude artiest , recente nieuw werk) werd ook bij ons gemaakt.
Neil Young en Robert Plant zijn toch niet zomaar 'oude artiesten', 't is niet omdat ze in de 60s en 70s al platen maakten, dat hun nieuw werk niet meer kwaliteitsvol of relevant kan zijn ... ik vind/vond het geen bezwaar, al hadden we beide titels fout : heb nochtans 'Band of Joy', de laatste van Plant, maar ligt nog gesealed op mijn bureau :oops: ...
Ook Jerry Lee Lewis anno 2010 passeerde de revue, daar valt misschien wel wat van te zeggen, maar dat zou maar extreem mierengeneuk zijn dus doe ik niet ...
Ik heb er niets op tegen dat dit gevraagd werd hoor, maar vond het gewoon opmerkelijk dat we het hier ook over hadden aan onze tafel :think:
In tegendeel, Hoe meer Neil Young hoe liever, en onze Alain is zeker niet vies van den robert. :wink:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Lars »

marc schreef:2. Pas net voor ophalen het Beatlesfragment ingevuld. Ik zou het mezelf nooit vergeven hebben als we iets van The Beatles zouden gemist hebben :mrgreen:
welk Beatlesfragment werd er gevraagd ?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door Keiem »

Lars schreef:welk Beatlesfragment werd er gevraagd ?
in de reeks 'shooting star' (zelfde beginletters): 'Bad Boy'
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:Neil Young en Robert Plant zijn toch niet zomaar 'oude artiesten', 't is niet omdat ze in de 60s en 70s al platen maakten, dat hun nieuw werk niet meer kwaliteitsvol of relevant kan zijn ... ik vind/vond het geen bezwaar, al hadden we beide titels fout : heb nochtans 'Band of Joy', de laatste van Plant, maar ligt nog gesealed op mijn bureau :oops: ...
Band of Joy toch al een 5 tal keer beluisterd en ook in mijn eindejaarslijstje geplaatst.
maar soms luister ik naar bepaalde platen in z'n geheel zonder al te veel op titels te letten.
juiste titel moesten we dus schuldig blijven.

de laatste van Neil Young heeft nog geen luisterbeurt gekregen (komt nog)
maar Dimitri had de woorden love and war horen passeren en dat is een titel die ik dan zien passeren heb bij de single eindejaarslijstjes (in lijstje van Lars denk ik)

zo zie je maar dat je niet perse punten scoort met muziek die je al meerdere keren naar geluisterd hebt en goed vind
en soms wel met muziek die je nog nooit gehoord hebt
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
meninblack
Superstar
Berichten: 867
Lid geworden op: di 13 jan 2009, 19:14
Locatie: Vilvoorde - Men In Black

Re: 12e Men In Black quiz 8 januari 2011

Bericht door meninblack »

Wegens problemen met de site vorige nacht hebben we de resultaten nog niet kunnen publiceren, hopelijk lukt het vanavond wel...
22e Men In Black Muziekquiz - 7 Januari 2023 - Vilvoorde
Plaats reactie