Steve McQueen te Zomergem op 1/12/07

Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

En ik die dacht dat we hier de quiz van Steve McQueen gingen bespreken.
Jongens, gebruik het forum eens voor wat het is gemaakt.

Wij van B-4s zijn blij met om het even welke quizploeg. Het is uiteraard plezant als je een aantal "topploegen" kunt verwelkomen, want dat betekent dat de organisatie hen bevalt, dat de gekozen fragmenten hen aanspreken, dat de quiz is uitgebalanceerd en dat ze zich inderdaad jaar na jaar AMUSEREN. Want daar doen we het toch voor, niet?

Dat we ploegen als "Fanfare", "Metal Mickeys", of "Kas en Co" nooit zien, stoort me helemaal niet. Iedereen kiest inderdaad aan welke quiz ze al dan niet meedoen. Hoewel, ik meen dat ik Luc van Kas en Co vorig jaar een gastoptreden zien maken heb. Misschien dat ze op 16/2/08 wel meedoen?

Kan alvast zeggen dat de quiz nog uitgebalanceerderder (hèhè) zal zijn, maar ook eenvoudiger van opzet. Muziek "pur sang" als het ware. Opnieuw zal iedereen aan zijn trekken komen: zowel de gelegenheidsquizzer als de ploeg die naar "meerwaarde" zoekt.

Maar nog eens, dit forum ging over de quiz van Steve McQueen en wij zijn telkens content als we naar Zomergem mogen afzakken. En niet alleen omdat het omzeggens in onze achtertuin ligt.

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

celtic601 schreef:
Devil's answer schreef:
progres schreef:
bart depauw schreef:In afwachting van de volledige uitslag, hier alvast de top 10

op 462 punten

1. Sympathy Vur Den Duvel 406
2. Arthritic Monkees 395
3. Een Polkaheer, Een kiekenfretter, ... 394
4. Guess Who / Testedoene 380
6. Rock Monsieur 377
7. BBC Young Hansbeke 369
8. B-4's 372
9. Spek & Bonen 369
10. Brothers & Sisters 335
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Jaja, Proges, JULLIE ZIJN DE BESTEN !
:roll: :roll: :roll: :P

Maar wij met ons nederig ploegje-dat-zeker(?)-gisteren-en-alle-andere-avonden-niet-zou-gewonnen-zijn-indien-jullie-er-waren, en de meerderheid van de muziekquizploegen amuseren ons op zo’n avond. En dat willen we blijven doen. Helaas voor jou zijn we in de meerderheid… Sorry ! :twisted:
en gelukkig maar devil !!!
progress ..beste .. je maakt je weeral niet echt sympathiek mijn jongen...
en inderdaad luc .. we weten nu wel stilaan dat julie al het langst mee draaien in het muziekquizjargon... dat julie krakken van kwissers zijn ...dat julie je overal ( moeilijk of makkelijk ) al bewezen hebben ...

maar moet dit elke week , keer op keer herhaald worden ???????

btw progress ... velen onder ons "bange afganers" hebben een percentage of gecombineerde kennis van 60, 70 ,80 ,90 en 2000 ...wat is jouw inbreng bij kas ? buiten obscure songs en verdwaalde alternativo's ?
nu wordt er al op mij geschoten: ik heb niets verkeerd gezegd he Kurt
ik probeer Progres steeds te temperen, maar ik ben God de Vader niet he

en wat dikke nekken betreft: ik heb zeker geen dikke nek !!!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Rushian schreef:En ik die dacht dat we hier de quiz van Steve McQueen gingen bespreken.
Jongens, gebruik het forum eens voor wat het is gemaakt.

Wij van B-4s zijn blij met om het even welke quizploeg. Het is uiteraard plezant als je een aantal "topploegen" kunt verwelkomen, want dat betekent dat de organisatie hen bevalt, dat de gekozen fragmenten hen aanspreken, dat de quiz is uitgebalanceerd en dat ze zich inderdaad jaar na jaar AMUSEREN. Want daar doen we het toch voor, niet?

Dat we ploegen als "Fanfare", "Metal Mickeys", of "Kas en Co" nooit zien, stoort me helemaal niet. Iedereen kiest inderdaad aan welke quiz ze al dan niet meedoen. Hoewel, ik meen dat ik Luc van Kas en Co vorig jaar een gastoptreden zien maken heb. Misschien dat ze op 16/2/08 wel meedoen?

Kan alvast zeggen dat de quiz nog uitgebalanceerderder (hèhè) zal zijn, maar ook eenvoudiger van opzet. Muziek "pur sang" als het ware. Opnieuw zal iedereen aan zijn trekken komen: zowel de gelegenheidsquizzer als de ploeg die naar "meerwaarde" zoekt.

Maar nog eens, dit forum ging over de quiz van Steve McQueen en wij zijn telkens content als we naar Zomergem mogen afzakken. En niet alleen omdat het omzeggens in onze achtertuin ligt.

Patrick.
2 jaar geleden heb ik meegedaan met Fab4, wat ik regelmatig doe als onze ploeg zelf niet gaat omdat ik graag quiz ongeacht wat ze draaien (behalve klassiek dan)

en kritiek mag er gegeven worden - daarvoor dient het forum ook -, maar het moet gepast zijn en deftig blijven
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef: 2 jaar geleden heb ik meegedaan met Fab4, wat ik regelmatig doe als onze ploeg zelf niet gaat omdat ik graag quiz ongeacht wat ze draaien (behalve klassiek dan)

en kritiek mag er gegeven worden - daarvoor dient het forum ook -, maar het moet gepast zijn en deftig blijven
Luc van Kasenco kan hier inderdaad moeilijk geviseerd worden.
Als er één man is die vanuit de topploeg(en) niet neerkijkt op andere muziekquizzen dan deze die nu soms door anderen om hun "meerwaarde" worden geprezen, is hij het wel. Hij duikt wel degelijk regelmatig op in het door Progres bedoelde soort "makkie"-quizzen, als invaller bij Fab4 of anderen.
Hij zit er ook niet mee om daar niet steeds bij het winnende team te zitten, en getuigt volgens mijn contacten met hem van een zeer grote sportiviteit.

De uitdagende woorden waren hier van Progres zelf, waarvan zijn teamgenoten wellicht reeds betreuren dat hij namens de ploeg leek te spreken (?) en alle reacties zijn dan ook aan zijn adres te lezen.

En ja, zo'n meningen als deze van hem zijn wat mij betreft toch ook welkom op dit forum. Beter in een aparte "thread" misschien, maar dat is soms moeilijk altijd te sturen, vrees ik. En de manier waarop, ja, ieder zijn stijl uiteraard. En als je op schenen schopt, moet je de weerbots kunnen verdragen. Eén ervan is weinig respons op je eigen quiz, vrees ik, wegens weinig oogst van respect voor je persoontje...
Precies het tegenovergestelde van wat Progres hier voor zijn en soortgelijke initiatieven beoogde.
johan
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 14:19
Locatie: drongen

Bericht door johan »

Steve McQueen probeert ieder jaar een 'feel good' kwisje te maken, een kwis die voor iedereen, van Cas tot en met de lokale scoutsploeg, toegankelijk is.Champagne, hapjes op tafel, een fraaie prijzentafel en een tombola met prijzen die meer dan de moeite waard zijn...
Uiteindelijk zijn we best tevreden met de al bij al positieve reacties op het forum, en uiteraard houden we bij de volgende editie rekening met de toch wel terechte opmerkingen.
Om de discussie omtrent de aanwezigheid van sommige ploegen op de ' te gemakkelijke' kwissen af te sluiten wil ik nog het volgende kwijt: natuurlijk is elke ploeg vrij om te kwissen waar hij wil, en aan het einde van de 'rit' wint uiteindelijk de beste van de avond.. Iedereen is welkom in Zomergem, en bij deze zou ik Cas en al de andere Fanfares willen uitnodigen om volgend jaar te proberen om de sympathieke ' Symp..v.d. Duvel', winnaars van de laatste 2 edities, te onttronen... Een diepgekoelde fles champagne staat te wachten...

Een warm hart en een bedankt voor iedereen die in Zomergem aanwezig was zaterdag, en remember.. ' Have a nice day and stay forever young'..

Steve McQueen

...some girls are bigger than others,.. but that's ok..
Some girls are bigger than others
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Bericht door International »

johan schreef:Steve McQueen probeert ieder jaar een 'feel good' kwisje te maken, een kwis die voor iedereen, van Cas tot en met de lokale scoutsploeg, toegankelijk is.Champagne, hapjes op tafel, een fraaie prijzentafel en een tombola met prijzen die meer dan de moeite waard zijn...
Uiteindelijk zijn we best tevreden met de al bij al positieve reacties op het forum, en uiteraard houden we bij de volgende editie rekening met de toch wel terechte opmerkingen.
Om de discussie omtrent de aanwezigheid van sommige ploegen op de ' te gemakkelijke' kwissen af te sluiten wil ik nog het volgende kwijt: natuurlijk is elke ploeg vrij om te kwissen waar hij wil, en aan het einde van de 'rit' wint uiteindelijk de beste van de avond.. Iedereen is welkom in Zomergem, en bij deze zou ik Cas en al de andere Fanfares willen uitnodigen om volgend jaar te proberen om de sympathieke ' Symp..v.d. Duvel', winnaars van de laatste 2 edities, te onttronen... Een diepgekoelde fles champagne staat te wachten...

Een warm hart en een bedankt voor iedereen die in Zomergem aanwezig was zaterdag, en remember.. ' Have a nice day and stay forever young'..

Steve McQueen

...some girls are bigger than others,.. but that's ok..

Goed gezegd Johan, en hopelijk zijn de hanengevechten nu afgelopen (ze zijn trouwens verboden in België).
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

johan schreef:Steve McQueen probeert ieder jaar een 'feel good' kwisje te maken, een kwis die voor iedereen, van Cas tot en met de lokale scoutsploeg, toegankelijk is.Champagne, hapjes op tafel, een fraaie prijzentafel en een tombola met prijzen die meer dan de moeite waard zijn...
Uiteindelijk zijn we best tevreden met de al bij al positieve reacties op het forum, en uiteraard houden we bij de volgende editie rekening met de toch wel terechte opmerkingen.
Om de discussie omtrent de aanwezigheid van sommige ploegen op de ' te gemakkelijke' kwissen af te sluiten wil ik nog het volgende kwijt: natuurlijk is elke ploeg vrij om te kwissen waar hij wil, en aan het einde van de 'rit' wint uiteindelijk de beste van de avond.. Iedereen is welkom in Zomergem, en bij deze zou ik Cas en al de andere Fanfares willen uitnodigen om volgend jaar te proberen om de sympathieke ' Symp..v.d. Duvel', winnaars van de laatste 2 edities, te onttronen... Een diepgekoelde fles champagne staat te wachten...

Een warm hart en een bedankt voor iedereen die in Zomergem aanwezig was zaterdag, en remember.. ' Have a nice day and stay forever young'..

Steve McQueen

...some girls are bigger than others,.. but that's ok..
Ik was in laatste instantie nog van plan om met Kas & Co in te schrijven, maar Progres (!) kon niet en daarom zijn we maar thuisgebleven, maar als we volgend jaar kunnen zullen we er zeker zijn of speel ik anders wel mee bij een ander team.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

kasenco schreef:
celtic601 schreef:
Devil's answer schreef:
progres schreef:
bart depauw schreef:In afwachting van de volledige uitslag, hier alvast de top 10

op 462 punten

1. Sympathy Vur Den Duvel 406
2. Arthritic Monkees 395
3. Een Polkaheer, Een kiekenfretter, ... 394
4. Guess Who / Testedoene 380
6. Rock Monsieur 377
7. BBC Young Hansbeke 369
8. B-4's 372
9. Spek & Bonen 369
10. Brothers & Sisters 335
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Jaja, Proges, JULLIE ZIJN DE BESTEN !
:roll: :roll: :roll: :P

Maar wij met ons nederig ploegje-dat-zeker(?)-gisteren-en-alle-andere-avonden-niet-zou-gewonnen-zijn-indien-jullie-er-waren, en de meerderheid van de muziekquizploegen amuseren ons op zo’n avond. En dat willen we blijven doen. Helaas voor jou zijn we in de meerderheid… Sorry ! :twisted:
en gelukkig maar devil !!!
progress ..beste .. je maakt je weeral niet echt sympathiek mijn jongen...
en inderdaad luc .. we weten nu wel stilaan dat julie al het langst mee draaien in het muziekquizjargon... dat julie krakken van kwissers zijn ...dat julie je overal ( moeilijk of makkelijk ) al bewezen hebben ...

maar moet dit elke week , keer op keer herhaald worden ???????

btw progress ... velen onder ons "bange afganers" hebben een percentage of gecombineerde kennis van 60, 70 ,80 ,90 en 2000 ...wat is jouw inbreng bij kas ? buiten obscure songs en verdwaalde alternativo's ?
nu wordt er al op mij geschoten: ik heb niets verkeerd gezegd he Kurt
ik probeer Progres steeds te temperen, maar ik ben God de Vader niet he

en wat dikke nekken betreft: ik heb zeker geen dikke nek !!!!
neenee luc .. je heb zeker niks verkeerd gezegd , het was ook mijn bedoeling niet om jouw of kas te bekritiseren ...indien dit zo overkwam , mijn eerlijke excuses daarvoor ! maar Progress zou af en toe wel eens mogen nadenken over wat hij hier ten berde brengt ...nu is het steeds of hij spreekt in de naam van kas ...
je kunt tegen schenen stampen .. maar je kunt ook met stenen gooien ...
ik ken kas al van in de begin jaren , toen er nog gekwist werd in het lokaal van radio 800 ..het zullen ook julie niet zijn die steeds commentaar hebben op andere kwissen of kwisniveau's ... maar iemand die naar mijn bescheiden mening ENKEL de gaatjes vult op zwaarder alternatief of underground werk , dient wel is met de vinger gewezen te worden als het aankomt op kritiek geven op een ander !!!
wat dat dikke nekken betreft ... komt niet van mij en daar zou ik trouwens ni van wakker liggen makker ...ik kan er andere noemen die WEL nen dikke nek hebben ....
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

Tonyvdb schreef:allez, Filip, ik had toch zo geen uitspraken verwacht van jou, ik kan er echt niet mee akkoord gaan, hoor... beetje 'Sunday blues'? :)
Je moet begrijpen dat niet iedereen graag naar Godspeed You Black Emperor, Devendra Banhart en Explosions In The Sky luistert of wil luisteren...

Trouwens, dit is verre van een slechte quiz ... wij konden niet aanwezig zijn omdat één van ons verjaarde en de rest van ons naar het betreffende verjaardagsfeestje trokken.
oeioeioei wat zijn de lontjes weer kort
eerst en vooral viseer ik die quiz in Zomergem niet maar reageer ik vanwege een teneur die ik al weken en zelfs maanden ervaar op dit forum: namelijk dat steeds dezelfde ploegen op dezelfde quizzen opduiken en dat er een grote kloof is tussen pakweg Oost en West-Vlaanderen enerzijds en ploegen uit de Kempen anderzijds. en dit vind ik enigszins betreurenswaardig. het zou toch fijn zijn dat er veel sterke ploegen samenzitten in quizzen (wat trouwens af en toe gebeurt) want dat maakt het veel spannender. trouwens met de collega's van Kas spelen we geregeld her en der in het land en niet enkel de 'elitaire' quizjes (wat dat ook moge zijn)
dus hierbij nog eens: ik viseer geen enkele speler of organisator maar bedankt voor de reacties. alzo blijft het forum soms pittig en leuk om te volgen
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

progres schreef:
Tonyvdb schreef:allez, Filip, ik had toch zo geen uitspraken verwacht van jou, ik kan er echt niet mee akkoord gaan, hoor... beetje 'Sunday blues'? :)
Je moet begrijpen dat niet iedereen graag naar Godspeed You Black Emperor, Devendra Banhart en Explosions In The Sky luistert of wil luisteren...

Trouwens, dit is verre van een slechte quiz ... wij konden niet aanwezig zijn omdat één van ons verjaarde en de rest van ons naar het betreffende verjaardagsfeestje trokken.
oeioeioei wat zijn de lontjes weer kort
eerst en vooral viseer ik die quiz in Zomergem niet maar reageer ik vanwege een teneur die ik al weken en zelfs maanden ervaar op dit forum: namelijk dat steeds dezelfde ploegen op dezelfde quizzen opduiken en dat er een grote kloof is tussen pakweg Oost en West-Vlaanderen enerzijds en ploegen uit de Kempen anderzijds. en dit vind ik enigszins betreurenswaardig. het zou toch fijn zijn dat er veel sterke ploegen samenzitten in quizzen (wat trouwens af en toe gebeurt) want dat maakt het veel spannender. trouwens met de collega's van Kas spelen we geregeld her en der in het land en niet enkel de 'elitaire' quizjes (wat dat ook moge zijn)
Ja, voor ons is dat bvb al een kloof van meer dan 100 kilometer he, en om bvb op een vrijdagavond eventjes vlug over de Antwerpse ring te raken is nu ook niet meteen het beste idee ooit.

Overigens vinden wij het heel jammer dat we de Steve McQueen-quiz niet konden meemaken dit jaar.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

baaigones schreef: Ja, voor ons is dat bvb al een kloof van meer dan 100 kilometer he, en om bvb op een vrijdagavond eventjes vlug over de Antwerpse ring te raken is nu ook niet meteen het beste idee ooit.

Overigens vinden wij het heel jammer dat we de Steve McQueen-quiz niet konden meemaken dit jaar.
The same voor ons, afstand vormt soms wel een probleem, zeker op vrijdag, als men al niet te vlug thuis is van het werk. :?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Rubby schreef:
baaigones schreef: Ja, voor ons is dat bvb al een kloof van meer dan 100 kilometer he, en om bvb op een vrijdagavond eventjes vlug over de Antwerpse ring te raken is nu ook niet meteen het beste idee ooit.

Overigens vinden wij het heel jammer dat we de Steve McQueen-quiz niet konden meemaken dit jaar.
The same voor ons, afstand vormt soms wel een probleem, zeker op vrijdag, als men al niet te vlug thuis is van het werk. :?
ik denk dat die vrijdagen voor iedereen zo wat een doorn in het oog zijn ..
als men een kwis dan nog tracht te starten om 20.00 hr , en je woont niet al te dicht bij ..kan dit een helse bedoening zijn ( meermaals ondervonden ) spits hier en daar , geen juiste planning , net gedaan met werken .. noem maar op.
maar wat doe je der aan ? er zijn nu eenmaal ploegen die geen zaal of dergelijke kunnen vastkrijgen voor een zaterdag hé .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

celtic601 schreef:
Rubby schreef:
baaigones schreef: Ja, voor ons is dat bvb al een kloof van meer dan 100 kilometer he, en om bvb op een vrijdagavond eventjes vlug over de Antwerpse ring te raken is nu ook niet meteen het beste idee ooit.

Overigens vinden wij het heel jammer dat we de Steve McQueen-quiz niet konden meemaken dit jaar.
The same voor ons, afstand vormt soms wel een probleem, zeker op vrijdag, als men al niet te vlug thuis is van het werk. :?
ik denk dat die vrijdagen voor iedereen zo wat een doorn in het oog zijn ..
als men een kwis dan nog tracht te starten om 20.00 hr , en je woont niet al te dicht bij ..kan dit een helse bedoening zijn ( meermaals ondervonden ) spits hier en daar , geen juiste planning , net gedaan met werken .. noem maar op.
maar wat doe je der aan ? er zijn nu eenmaal ploegen die geen zaal of dergelijke kunnen vastkrijgen voor een zaterdag hé .
Zondagnamiddag is een leuk alternatief; kan er op het gemakje gereden worden, is het einduur niet zo belangrijk en kunnen wij een algemene quiz meepikken op vrijdag of zaterdagavond. Die zijn er namelijk in overvloed in de Stille Kempen :)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

JVdP schreef:[quote="celtic601
Zondagnamiddag is een leuk alternatief; kan er op het gemakje gereden worden, is het einduur niet zo belangrijk en kunnen wij een algemene quiz meepikken op vrijdag of zaterdagavond. Die zijn er namelijk in overvloed in de Stille Kempen :)
Zondagmiddag is ook niet alles voor mensen die met kleinere kindjes zitten of zelf nog in het voetbalmilieu actief zijn.
Ik heb zo al verschillende keren op zondag moeten passen :?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Zondagmiddag is géén "regelmatige" quiztijd voor wie een familiaal- of voetballeven heeft, volgens mij...
Maar elk zijn prioriteiten, uiteraard!
Plaats reactie