Steve McQueen te Zomergem op 1/12/07

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

bart depauw schreef:Niet dat ik mij geviseerd voel, maar kom net terug van de -allesbehalve makkelijke- Denderend quiz in Dendermonde, waar we -yes!- gewonnen hebben! :dance:

Thanks to Seppuku, en in weliswaar mindere mate aan Spider Murphy en Vincent van Bedtime For Bonzo.
Terwijl ik mijn mijn reactie deze middag plaatste (2de plaats beste resultaat Arthritic monkees) waren jullie ondertussen bezig om dat meteen te verbeteren. Ge laat er duidelijk geen gras over groeien.
Proficiat :app:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

vinceluka schreef:
bart depauw schreef:Niet dat ik mij geviseerd voel, maar kom net terug van de -allesbehalve makkelijke- Denderend quiz in Dendermonde, waar we -yes!- gewonnen hebben! :dance:

Thanks to Seppuku, en in weliswaar mindere mate aan Spider Murphy en Vincent van Bedtime For Bonzo.
Terwijl ik mijn mijn reactie deze middag plaatste (2de plaats beste resultaat Arthritic monkees) waren jullie ondertussen bezig om dat meteen te verbeteren. Ge laat er duidelijk geen gras over groeien.
Proficiat :app:
Thanks. En je bent steeds welkom om ons op dit met goede voornemens geplaveide pad naar de eeuwige roem te vergezellen. (Heb deze namiddag trouwens Stefaan Vlassenbroek gezien :wink: )
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

bart depauw schreef:
vinceluka schreef:
bart depauw schreef:Niet dat ik mij geviseerd voel, maar kom net terug van de -allesbehalve makkelijke- Denderend quiz in Dendermonde, waar we -yes!- gewonnen hebben! :dance:

Thanks to Seppuku, en in weliswaar mindere mate aan Spider Murphy en Vincent van Bedtime For Bonzo.
Terwijl ik mijn mijn reactie deze middag plaatste (2de plaats beste resultaat Arthritic monkees) waren jullie ondertussen bezig om dat meteen te verbeteren. Ge laat er duidelijk geen gras over groeien.
Proficiat :app:
Thanks. En je bent steeds welkom om ons op dit met goede voornemens geplaveide pad naar de eeuwige roem te vergezellen. (Heb deze namiddag trouwens Stefaan Vlassenbroek gezien :wink: )
Idd, maar voor Aalter en Bellem is hij spijtig genoeg al gereserveerd he Bart :D
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Today he has no means
He's alone and anonymous
But written in his cells
He's got the marks of a genius
I'm looking for this man
To sell him to other men
To sell him to other men
To make us rich and famous
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

progres schreef: het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid

Voor mij is deze reactie er ook wel wat over !!! :evil:
Als je al niet meer vrij kan en mag kiezen waar en wanneer je gaat gaan quizzen, als dit ook al met een een vergrootglas bekeken wordt, pffff
Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van mijn collega Guy en ik nodig jullie trouwens graag uit naar onze "uitdagende" quiz in mei (cfr versie van eerder dit jaar).
Trouwens als je de top 10 van deze quiz bekijkt zie ik hier toch wel wat ploegen uit de top van de "ranking" staan, als dit al een referentie mag zijn :?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:Today he has no means
He's alone and anonymous
But written in his cells
He's got the marks of a genius
I'm looking for this man
To sell him to other men
To sell him to other men
To make us rich and famous
Zitten we hier niet op het verkeerde stuk van het forum :lol:

Proficiat trouwens aan de monkees voor hun uitmuntend quizweekend ! :app:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

progres schreef:
bart depauw schreef:In afwachting van de volledige uitslag, hier alvast de top 10

op 462 punten

1. Sympathy Vur Den Duvel 406
2. Arthritic Monkees 395
3. Een Polkaheer, Een kiekenfretter, ... 394
4. Guess Who / Testedoene 380
6. Rock Monsieur 377
7. BBC Young Hansbeke 369
8. B-4's 372
9. Spek & Bonen 369
10. Brothers & Sisters 335
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Jaja, Proges, JULLIE ZIJN DE BESTEN !
:roll: :roll: :roll: :P

Maar wij met ons nederig ploegje-dat-zeker(?)-gisteren-en-alle-andere-avonden-niet-zou-gewonnen-zijn-indien-jullie-er-waren, en de meerderheid van de muziekquizploegen amuseren ons op zo’n avond. En dat willen we blijven doen. Helaas voor jou zijn we in de meerderheid… Sorry ! :twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

progres schreef: het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. ...

vriendelijke groeten van een kas en co lid
"Wat toch ook begint op te vallen": Kas en de Sultans blijft weg waar de bedoelde ploegen aantreden... :P

Zo kan ik het ook, hoor!
:evil:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:
progres schreef:
bart depauw schreef:In afwachting van de volledige uitslag, hier alvast de top 10

op 462 punten

1. Sympathy Vur Den Duvel 406
2. Arthritic Monkees 395
3. Een Polkaheer, Een kiekenfretter, ... 394
4. Guess Who / Testedoene 380
6. Rock Monsieur 377
7. BBC Young Hansbeke 369
8. B-4's 372
9. Spek & Bonen 369
10. Brothers & Sisters 335
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Jaja, Proges, JULLIE ZIJN DE BESTEN !
:roll: :roll: :roll: :P

Maar wij met ons nederig ploegje-dat-zeker(?)-gisteren-en-alle-andere-avonden-niet-zou-gewonnen-zijn-indien-jullie-er-waren, en de meerderheid van de muziekquizploegen amuseren ons op zo’n avond. En dat willen we blijven doen. Helaas voor jou zijn we in de meerderheid… Sorry ! :twisted:
en gelukkig maar devil !!!
progress ..beste .. je maakt je weeral niet echt sympathiek mijn jongen...
en inderdaad luc .. we weten nu wel stilaan dat julie al het langst mee draaien in het muziekquizjargon... dat julie krakken van kwissers zijn ...dat julie je overal ( moeilijk of makkelijk ) al bewezen hebben ...

maar moet dit elke week , keer op keer herhaald worden ???????
btw progress ... velen onder ons "bange afganers" hebben een percentage of gecombineerde kennis van 60, 70 ,80 ,90 en 2000 ...wat is jouw inbreng bij kas ? buiten obscure songs en verdwaalde alternativo's ?
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Superhit schreef:
progres schreef:
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Het wordt hoe langer hoe mooier. Nu mogen de ploegen zelfs al niet meer kiezen welke kwis ze de moeite vinden om mee te doen.
Het heeft niets te maken met niet willen afgaan. Het heeft er alles mee te maken dat de gevraagde muziek op de elitaire kwissen een kleinere groep mensen aanspreekt. Niet meer dan normaal dat er daar 'slechts' een twintigtal ploegen opdagen. Geen enkele kwis heeft recht op meer ploegen dan willen deelnemen. Elke kwis heeft de kans om zoveel mogelijk groepen aan te spreken. En als dat bij de geweldige superkwissen niet het geval is ? So be it !

Ik neem ook veel liever deel aan een kwis waar ik in elke ronde toch minstens de helft van de tijd een vlaag van herkenning heb, dan dat ik de hele avond tegen m'n oren geslagen wordt met pokkeherrie die door de organisatoren en een handvol kwisploegen als de meerwaarde van de muziek geroemd wordt.

Waarom doen die zogenaamd geweldige topploegen niet mee aan kwissen waar meer commerciele nummers gevraagd worden... misschien ook (of zelfs nog meer) schrik om af te gaan ???

Staande ovatie en een welgemeende 'hip hip hoera' voor al diegenen die er in slagen om de verborgen elpeetrack van de eerste (op vier exemplaren uitgebrachte) elpee van één of andere singer songwriter te herkennen... ongetwijfeld de eigenschap om de grootste muziekkenner ter wereld te zijn; ik buig nederig mijn hoofd, maar blijf me beperken tot de eenvoudige flutkwisjes waar ik het moet opnemen tegen dertig tot veertig andere ploegen.

Zie het van de positieve kant: de meerwaardekwis kan misschien binnenkort georganiseerd worden in één of ander z'n woonkamer. Spaart meteen heel wat logistieke kosten uit.

HALLELUJAH superhit !!!! :app: :app: :thumb1:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef:
Superhit schreef:
progres schreef:
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Het wordt hoe langer hoe mooier. Nu mogen de ploegen zelfs al niet meer kiezen welke kwis ze de moeite vinden om mee te doen.
Het heeft niets te maken met niet willen afgaan. Het heeft er alles mee te maken dat de gevraagde muziek op de elitaire kwissen een kleinere groep mensen aanspreekt. Niet meer dan normaal dat er daar 'slechts' een twintigtal ploegen opdagen. Geen enkele kwis heeft recht op meer ploegen dan willen deelnemen. Elke kwis heeft de kans om zoveel mogelijk groepen aan te spreken. En als dat bij de geweldige superkwissen niet het geval is ? So be it !

Ik neem ook veel liever deel aan een kwis waar ik in elke ronde toch minstens de helft van de tijd een vlaag van herkenning heb, dan dat ik de hele avond tegen m'n oren geslagen wordt met pokkeherrie die door de organisatoren en een handvol kwisploegen als de meerwaarde van de muziek geroemd wordt.

Waarom doen die zogenaamd geweldige topploegen niet mee aan kwissen waar meer commerciele nummers gevraagd worden... misschien ook (of zelfs nog meer) schrik om af te gaan ???

Staande ovatie en een welgemeende 'hip hip hoera' voor al diegenen die er in slagen om de verborgen elpeetrack van de eerste (op vier exemplaren uitgebrachte) elpee van één of andere singer songwriter te herkennen... ongetwijfeld de eigenschap om de grootste muziekkenner ter wereld te zijn; ik buig nederig mijn hoofd, maar blijf me beperken tot de eenvoudige flutkwisjes waar ik het moet opnemen tegen dertig tot veertig andere ploegen.

Zie het van de positieve kant: de meerwaardekwis kan misschien binnenkort georganiseerd worden in één of ander z'n woonkamer. Spaart meteen heel wat logistieke kosten uit.

HALLELUJAH superhit !!!! :app: :app: :thumb1:
In geval van die woonkamer is het dan nog niet zeker dat het kan plaats vinden, hé?
Als er geen dubbele klapdeur is aan de inkom, kan hun ego (annex nek) er zelfs niet binnen!
Daar sta je dan als organisator, zonder ploegen! :twisted:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Devil's answer schreef:
celtic601 schreef:
Superhit schreef:
progres schreef:
het begint toch op te vallen dat altijd dezelfde ploegen opduiken op al te makkelijke quizzen. dit geeft een totaal vertekend beeld. graag had ik hen ook eens zien opduiken op meer uitdagende quizzen. hebben ze schrik om af te gaan? ik geef een voorbeeld: de zeer gevarieerde en enigszins moeilijke fanfarequiz verdient toch echt meer dan twintig ploegen. kortom er liggen nog uitdagingen genoeg te wachten dit seizoen: dus jongens steek jullie nek uit en er zal een realistischer beeld volgen.

vriendelijke groeten van een kas en co lid
Het wordt hoe langer hoe mooier. Nu mogen de ploegen zelfs al niet meer kiezen welke kwis ze de moeite vinden om mee te doen.
Het heeft niets te maken met niet willen afgaan. Het heeft er alles mee te maken dat de gevraagde muziek op de elitaire kwissen een kleinere groep mensen aanspreekt. Niet meer dan normaal dat er daar 'slechts' een twintigtal ploegen opdagen. Geen enkele kwis heeft recht op meer ploegen dan willen deelnemen. Elke kwis heeft de kans om zoveel mogelijk groepen aan te spreken. En als dat bij de geweldige superkwissen niet het geval is ? So be it !

Ik neem ook veel liever deel aan een kwis waar ik in elke ronde toch minstens de helft van de tijd een vlaag van herkenning heb, dan dat ik de hele avond tegen m'n oren geslagen wordt met pokkeherrie die door de organisatoren en een handvol kwisploegen als de meerwaarde van de muziek geroemd wordt.

Waarom doen die zogenaamd geweldige topploegen niet mee aan kwissen waar meer commerciele nummers gevraagd worden... misschien ook (of zelfs nog meer) schrik om af te gaan ???

Staande ovatie en een welgemeende 'hip hip hoera' voor al diegenen die er in slagen om de verborgen elpeetrack van de eerste (op vier exemplaren uitgebrachte) elpee van één of andere singer songwriter te herkennen... ongetwijfeld de eigenschap om de grootste muziekkenner ter wereld te zijn; ik buig nederig mijn hoofd, maar blijf me beperken tot de eenvoudige flutkwisjes waar ik het moet opnemen tegen dertig tot veertig andere ploegen.

Zie het van de positieve kant: de meerwaardekwis kan misschien binnenkort georganiseerd worden in één of ander z'n woonkamer. Spaart meteen heel wat logistieke kosten uit.

HALLELUJAH superhit !!!! :app: :app: :thumb1:
In geval van die woonkamer is het dan nog niet zeker dat het kan plaats vinden, hé?
Als er geen dubbele klapdeur is aan de inkom, kan hun ego (annex nek) er zelfs niet binnen!
Daar sta je dan als organisator, zonder ploegen! :twisted:
met een parel van "een meerwaarde " kwis... :lol: :lol:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

bart depauw schreef:Allemaal goed en wel, maar al dit niets terzake doende gepalaver leidt ons af van de essentie, zijnde:

1. Sympathy Vur Den Duvel 406
2. Arthritic Monkees 395
3. Een Polkaheer, Een kiekenfretter, ... 394
4. Guess Who / Testedoene 380

:dance:
Inderdaad, dit was dus een quizbespreking, met een zijstapje...

De quiz in Zomergem van de Steve McQueen-ploeg (die we jammer genoeg minder zien op quizzen) was een muziekquiz voor een ruim publiek, met een duidelijk accent op de hits van de laatste jaren.

We slikten ook wel even met de intro-reeks, die als makkelijk werd aangekondigd: allemaal hitbabes in een indrukwekkend "hetzelfde" klinkende mix aan elkaar geregen.
Het zorgde meteen voor een verrassende tussenstand, waarin we reeds één gevreesde concurrent ("Polkaheer & co") op 8 punten achterstand reden. Tot onze eigen verrassing, trouwens, want achteraf wilde niemand van onze ploeg zich laten interviewen over hoe we al die mekkerende meisjes ooit uit elkaar hadden kunnen halen, laat staan herkennen met titel en uitvoerder. :lol:

Gelukkig voor ons (niet voor onze street-credibility, vrees ik) kwam er ook nog een mannelijke tegenhanger van 15 fragmenten uit de softe recente hitscene, waardoor we ook afstand konden houden van die deksels aanklampende Arthritic Monkees (on speed, leek het!). Pech voor hen dat ze de mekkerende meiden uit de eerste reeks wél herkenden en de zeverende zageventen (genre Michael Bublé, Jesse McCartney, verschillende James'...) uit die latere serie wat minder... ;-) Maar ja, hoezeer de thuisblijvende meerwaardezoekers dit jammer kunnen vinden, dit is ook populaire muziek, aka "popmuziek"...

Deze twee reeksen markeerden eigenlijk de quiz, zo leek het, want tussenin was er weinig onderscheid/kloof te maken.
Of het zou moeten zijn met de videoreeks (jaja, Kas en co, die overleefden we wonderlijk).

Theorie en foto's waren ook "te doen".

Origineel was een reeks verzoekjes van familieleden van de organisatoren.
Ook de link-ronde met familieleden van uitvoerders was leuk.
En van de "Steracteur/sterartiest"-reeks heb ik wat bijgeleerd.

Eigenlijk een heel goede instapquiz voor beginnende ploegen, met toch wat verschilmakende kuitenbijters (in het subhitqenre meestal) voor de topploegen. Voor zover die aanwezig waren uiteraard, want als je Progres moet geloven... ;-)

Uiteraard sluit ik me graag aan bij de kritiek dat een minimum aan research geen kwaad kan. Zeker als er geldprijzen mee gemoeid zijn (maar anders ook!), moet de eindstand volledig correct zijn...

Groot pluspunt tegenover vorige edities: geen stressy overbevraging meer... Het werd een quiz aan een prima tempo, met genoeg tijd voor theorie en consoorten.

Kortom: een organisatie met een puik groeipotentieel.
En op termijn een ideale promotiequiz voor onze hobby dus!

:thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

spijtig dat we er niet konden bij zijn... het is een quiz die ons ligt (drie jaar geleden gewonnen, twee jaar geleden 2e na Fab4, vorig jaar er ook al niet bij)

In tegenstelling van de perceptie hier een beetje, zijn wij - Roob en vooral Baaigones zijn hierin cracks - op ons best op een quiz met veel recent commercieel (zie bvb. ook laatste ronde St-Georges vorige week), graag aangelengd met 'Stu Bru' en ouder werk, en als er dan nog een vleugje 'Progres'-iaanse :wink: alternativo's inzitten, kan het al helemaal niet meer stuk ...

Wij willen hier volgend jaar graag weer de strijd aangaan met Sympathy, Polkaheer en - als er dan uberhaupt nog iets aan te doen is, want zoals die nu bezig zijn :wink: - de Arthritic Monkees
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:[
Maar wij met ons nederig ploegje-dat-zeker(?)-gisteren-en-alle-andere-avonden-niet-zou-gewonnen-zijn-indien-jullie-er-waren, en de meerderheid van de muziekquizploegen amuseren ons op zo’n avond. En dat willen we blijven doen. Helaas voor jou zijn we in de meerderheid… Sorry ! :twisted:
Ja, amusement is het woord, als dit er niet meer bij is kunnen we inderdaad beter gaan "woonkamerquizzen".
Voor mij staat het avondje uit met leuke muziek en een goeie afterdrink toch nog altijd voorop ! :)
Plaats reactie