6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Drasjnar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 16:39

6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Drasjnar »

Als je na een kwis het gevoel hebt dat je op een steengoeie fuif bent geweest... Wel dit was er zo één. Zo goed als geen slechte fragmenten gehoord en héél veel gitaarwerk. Dikke pluim voor samensteller Jef, want deze kwis is echt met liefde in elkaar gebokst.

Tweede jaar op rij ook dat we als primus konden afsluiten, volgend jaar gaan we voor de hattrick :headbang:

Wat mij betreft de kwis van 't jaar. Keep on rockin' Jef !!!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door peegee »

Ik vrees, dat de meeste andere quizzers, die aanwezig waren, het niet met U eens zijn, Drasjnar... Dat blijkt wel uit de (ahum) vele reacties... Ik denk dat veel collega-quiz-vrienden met een redelijk wrang gevoel buitengegaan zijn, en deze quiz zo rap mogelijk willen vergeten....
quizman
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 17:32

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door quizman »

Wel Peegee ik was er ook en heb mij goed geamuseerd ook al waren we met onze ploeg niet bij de eerste 15. Ik heb hier toch redelijk wat muziek gehoord waarvan ik meer van lust. En wat de reacties betreft van andere collega quizzers kan ik alleen maar zeggen wat ik gehoord heb "lovend". Het enige minpunt was de prijzentafel (alleen de eerste 3 ploegen wonnen een prijs, dat kan beter) Misschien was je teleurgesteld dat je hier niet bij was? Iedereen maakt zijn eigen quiz (sommige wat meer hitgevoelig, wat mij dan totaal niet ligt en ik blijf daar dan ook wijselijk weg en geef geen kritiek op deze mensen hun werk.) Of je nu een alternatieve kwis of een rotcommerciele quiz maakt er is in elk geval veel werk ingestoken en dat breek je zo maar niet af omdat de fragmenten je niet liggen.) Graag had ik wel de antwoorden nog eens terug gezien op dit forum als dat kan, en eventueele solo's die er gescoord zijn. In elk geval ik kijk al uit naar editie 2011. En nog eens een dikke proficiat aan de onovertroffen Fanfare van de Heilige Familie. (Vorig jaar 1 puntje gemist,dit jaar ook niet echt veel denk ik aan de einduitslag te zien.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door beautiful freak »

peegee schreef:Dat blijkt wel uit de (ahum) vele reacties... Ik denk dat veel collega-quiz-vrienden met een redelijk wrang gevoel buitengegaan zijn, en deze quiz zo rap mogelijk willen vergeten....
Ik vond het ook al vreemd dat niemand over deze quiz iets postte, maar is de teneur over deze quiz dan zo negatief? Ik vond het misschien niet altijd even simpel (anderen mogelijk wel), maar er werd toch gegaan voor door de regel goeie muziek. Ik hoop dan ook dat de antwoorden hier nog worden gepost.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door peegee »

Sorry, quizman, ge hebt mij verkeerd begrepen. Ik deel hier alleen maar mee, wat ik gehoord heb die avond....
Ikzelf heb wel genoten van de quiz zelf, en organiseer zelf ook enkele quizzen op jaarbasis om te weten welk werk dat er insteekt om een quiz te organiseren; daarvoor pluim voor (elke) organisator...
Als de quizmaster de eerste ploeg bonnen van bijna 200 euro geeft, is de verhouding naar de rest (ploegen 4 tem 26 hadden niets) wel wat scheefgetrokken....
Ik weet dat ik nu mijn handen in het vuur ga steken, door te melden wat ik ook vrijdagavond heb horen "waaien": er waren een pak quizzers, die de opmerking gaven, dat ze het gevoel hadden, dat de Fanfare de quiz had medesamengesteld.... Eigenlijk is die opmerking ook al vorig jaar gezegd geweest, vooral omdat de quiz als "pittig" omschreven mocht worden, met hier en daar albumtracks van duistere artiesten..... En dan maar één puntje laten liggen...
Drasjnar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 16:39

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Drasjnar »

Een trieste verdachtmaking, peegee... en wat moet ik daar nu op zeggen... ? Het is bij de kwissendi geen geheim dat de Fanfare Heilige Familie vooral gitaargericht is. De samenstelling en leeftijdsverdeling in onze ploeg maakt ook dat we in dat genre redelijk vertrouwd zijn met alles van de vroege sixties tot nu. Ik dacht dat dat nu net de bedoeling was van een kwisploeg. Kwissen waar er meer hitparade gevoelige fragmenten gevraagd worden, zijn dan weer een pak minder ons ding. Zie bvb. de uitslag van Detroit Breakdown. De kwis van De Moeve is echter 100% onze 'goesting' en uiteraard dat we daar dan ook goed scoren. Tot spijt van wie het benijdt. Om dan onmiddellijk met verdachtmakingen te beginnen strooien getuigt van weinig sportiviteit.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door peegee »

Ik heb het liever zo mee te delen (don't shoot me, i'm only the messenger) dan dat het achter jullie rug om blijft "broeien"...
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Dumbo »

Drasjnar schreef:Een trieste verdachtmaking, peegee... en wat moet ik daar nu op zeggen... ? Het is bij de kwissendi geen geheim dat de Fanfare Heilige Familie vooral gitaargericht is. De samenstelling en leeftijdsverdeling in onze ploeg maakt ook dat we in dat genre redelijk vertrouwd zijn met alles van de vroege sixties tot nu. Ik dacht dat dat nu net de bedoeling was van een kwisploeg. Kwissen waar er meer hitparade gevoelige fragmenten gevraagd worden, zijn dan weer een pak minder ons ding. Zie bvb. de uitslag van Detroit Breakdown. De kwis van De Moeve is echter 100% onze 'goesting' en uiteraard dat we daar dan ook goed scoren. Tot spijt van wie het benijdt. Om dan onmiddellijk met verdachtmakingen te beginnen strooien getuigt van weinig sportiviteit.
Toch vreemd dat (indien jullie zo geweldig complementair zijn op dergelijke kwissen) jullie deze prestatie enkel op deze kwis kunnen neerzetten.
Me dunkt dat er nog kwissen uit dit genre trappen (Willy Jr., Sticky Fingers, Tequila Overdrive, ...). Toch laten jullie daar veel meer liggen.
Enkel in December in topvorm ?

Boonen zal ook nooit toegeven dat hij doping gebruikt.
Drasjnar
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 16:39

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Drasjnar »

Beste 'dumbo' (toch leuk hé al die naampjes om achter schuil te gaan...). Als u op de Pukkelpopkwis was geweest had u gezien dat wij daar samen met de Metal Mickeys helemaal bovenaan eindigden. Ook weer helemaal in onze lijn. Verdenkt u ons nu ook van samenwerking met Chokri ?

Ons palmares gaat trouwens al heel ver terug. Ik kwis met deze heren al een tiental jaren mee en samen hebben we al heel wat kwisjes gewonnen. We kiezen de kwissen uit die ons liggen en waar we ons amuseren (lees: leuke muziek te horen krijgen). Dat laatste geldt zeker voor mij. Ik ga niks zitten 'blokken', maar probeer met de kennis van de muziek die ik leuk vind, iets bij te brengen aan de ploeg. Daardoor kwis ik zelf maar af en toe mee, ik heb er zeker geen behoefte aan om elke week te spelen.

Als er nu idioten bij zijn die denken dat wij ons gaan bezighouden met onnozelheden als valsspelerij... En dan hun frustraties ventileren via een laf kanaal als een forum... Trieste boel. En volgens mij allemaal een klein pietje :banana:
Voor diegenen die zich trouwens live willen afreageren, mijn echte naam is Frank en ben één van de twee 'youngsters' in de ploeg. Ik zal u graag te woord staan bij een eerstvolgende gelegenheid.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2203
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

@PeeGee: Houd deze bespreking maar goed in de gaten voor je statistieken :wink:
Volgens mij gaat het goed scoren qua "reacties" en "aantal bekeken". :mrgreen:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Keiem »

One good reason schreef:@PeeGee: Houd deze bespreking maar goed in de gaten voor je statistieken :wink:
Volgens mij gaat het goed scoren qua "reacties" en "aantal bekeken". :mrgreen:
we zijn inderdaad weer eens vertrokken... :doh:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2203
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door One good reason »

Keiem schreef:
One good reason schreef:@PeeGee: Houd deze bespreking maar goed in de gaten voor je statistieken :wink:
Volgens mij gaat het goed scoren qua "reacties" en "aantal bekeken". :mrgreen:
we zijn inderdaad weer eens vertrokken... :doh:
Tja ... voor nieuwelingen op dit forum kan het wel "amusant" zijn.
Mij hangt het eerlijk gezegd stillekens mijn "voortplantingsorganen" uit :rofl2:
Maar ... ieder heeft recht op antwoord/mening.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Big Banana »

... had beter niets gepost... Men maakt er toch altijd iets anders van dan wat ik echt bedoel... zal wel aan mij liggen...
Laatst gewijzigd door Big Banana op za 18 dec 2010, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door dendaffe »

Amusant? Dit is niet amusant hé, maar schandalig. Gaan we de volgende ploeg die bijna een maximum haalt op een quiz ook gewoon beschuldigen van vals spelen? Komaan hé Peter... Er zijn genoeg ploegen die op quizzen die hun liggen zeer hoge percentage scoren hé. Plezant om te lezen als winnende ploeg, dergelijke commentaar! Vorig jaar hebben zij dan ook vals gespeeld of wat? Wij zaten vorig jaar naast hen en hebben er toen alvast niks van gemerkt. Serieus blijven hé... Heeft iemand gezien dat ze de playlist op hun tafel liggen hadden of een gsm? Als je op zo'n avond van een ploeg denkt dat ze vals spelen, ga er dn gewoon op af en vraag het hé, man, man, man! 't is al ver gekomen als vaste waarden (die zich op andere quizzen al bewezen) er zo van langskrijgen, benieuwd wat we hier nog allemaal zullen lezen...
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 6e muziekkwis JC De Moeve - Lier 10/12/10

Bericht door Joe Roxy »

Ik wil bij deze eerst oproepen om destructieve, eerlijke maar vooral opbouwende kritieken op het forum te plaatsen. Want dit is al bij deze thread weeral niet (meer) het geval.

Wat je in Lier krijgt voorgeschoteld is alom al bekend. Een pure rockquiz zonder boe of ba. . Als je per toeval een praatje kunt slaan met de samensteller van de quiz, Jef ver weg buiten de quiz kan je alles plaatsen.
Bij deze kan ik meedelen dat hij enkele personen van Fanfare kent, vroeger mee heeft opgetrokken en enkele quizzen mee heeft gedaan. Nu komt zijn smaak van muziek heel hard in de buurt van de Fanfare leden, hij beseft ook dat wat hij kent, normaal zij ook kennen. Maar ik geloof op zijn woord dat die nooit iets doorspeeld wat die vraagt. Als je bij hem thuis komt wet je direct wat voor muziek de klok slaat en waar Fanfare het sterkst is.
Hij bgint zijn quiz max. 1maand voor de quiz samen te stellen. Dus dan zou kan Fanfare op minder dan een maand instuderen, da geloof ik zelfs niet.

Trouwens bij een nu al volgende redenering peegee mag Kurt ook niet meedoen aan de Brooikensstoetquiz in reet.
Laatst gewijzigd door Joe Roxy op wo 15 dec 2010, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie