8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Los Locos de dag zelf nog gehalveerd geraakt, maar op de valreep nog een Espe kunnen inlijven, en zo toch nog op de 10de plaats geëindigd: best wel tevreden! Eigenlijk zouden we altijd een Espe in onze ploeg moeten hebben ;)

De quiz is een schoolvoorbeeld van een haalbare quiz voor iedereen, met zijn vele hints ook naar titels en dergelijke (vb. de scheikundige elementen). Muzikaal ook heel sterk aansluitend bij mijn smaak (als het geen steviger werk is, dan toch de betere pop / rock die we hier vaak hoorden).

Mooie grote projecties, goed tempo in de quiz. Enige, wel heel vervelend minpunt: het twee keer tonen van de laatste videoronde. Dat was echt een onnodig rekken van de quiz. Dat de quiz te laat begon was te begrijpen met dat weer, maar nog eens die hele ronde tonen was er toch echt teveel aan (er kon toch al afgehaald worden imho, was zo simpel dat niemand nog tijd nodig had om te denken).

Kleine domper in de gitaarronde was het niet oprakelen van de titel van het Triggerfinger-nummer: toch frustrerend om net dat allerlaatste vakje niet te kunnen invullen en geen full house te halen! Grrrr...

Volgend jaar zijn we er weer, met 4 dan hopelijk!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op zo 05 dec 2010, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Devils answer »

Inderdaad een quiz waar heel veel aanwezigen zullen van genoten hebben, zoals gewoonlijk trouwens daar in die organisatie van vzw Respons (met Boo-Lee & zijn jolige kornuiten).

Na wat zwaardere opgaven voor de wekelijkse quizzers de laatste tijd een verademing qua moeilijkheidsgraad.
Dat resulteerde vanavond weliswaar aan de top in heel wat maxima op verschillende reeksen, waardoor het bijna onmogelijk werd op een opgelopen (relatief) kleine achterstand op te halen. Voor de meer ervaren ploegen werd de strijd dan ook vooral gestreden in de theoriereeksen en aanverwanten (reeksen met bijvoorbeeld land van herkomst als antwoord naast de uitvoerder (in plaats van de titel)).

Allemaal weer knap in elkaar gestoken en voorgeschoteld, jaja :app: :app: :app: , met een leuke reeks met grappige reclameclips en hun begeleidend muziekje. Titel en uitvoerder werden gevraagd, maar aan iedereen werd amusement intussen gegeven :thumb2: . Ook de gitaarhero-reeks met knap live gespeelde intro's van songs waarvan (gelukkig ook) de singlehoes (waardevolle tip toch, goede zet !!!) werd geprojecteerd kon op veel appreciatie rekenen.
En uiteraard is er geen Responsquiz meer denkbaar zonder de legendarische zelf gespeelde parodievideoreeks aan het eind, die dit jaar niet onderdeed voor de vorige edities, maar die voor de spanning van de wedstrijd nog weinig bijbracht, want heel wat ploegen zullen hierbij wel alles juist ingevuld hebben.

Ikzelf ben fan van dit soort quizzen, en acht de producties van het Boo-Lee-team hierbij zeer hoog in.
Toegegeven: de meest ervaren ploegen zullen dit te makkelijk vinden (je mag echt niets laten liggen), maar zonder de (ook door mij wel) gesmaakte (véél) moeilijker quizzen van de laatste maanden af te vallen, moet ik zeggen dat mijn hart dichter bij deze vorm van muziekquizzen ligt.
Proficiat Boo-Lee & teamgenoten!

De top 5 (42 ingeschreven ploegen, maar ik zag ook leeg gebleven tafeltjes):

1. Scary Monsters 291 punten :app:
2. ex-aequo : Jan, Piet Joris & Sam Gooris (met drie! :thumb1: ) en Sympathie vur den Duvel 285 punten
4. Martha Wainwrong ain't right 277 punten
5. Starbuk & Apollo
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Rock Monsieur »

Het slechte weer was ... zoals te vrezen viel ... de grote spelbreker voor deze quiz. Minstens 7 ploegen hadden zich op het laatste moment verontschuldigd en wellicht waren er ook een paar ploegen die niks lieten weten.
Jammer, want deze quiz verdient echt wel een volle zaal.

Daar waar de moeilijkheidsgraad van de quiz m.i. de voorbije jaren steevast de hoogte in ging, vond ik deze editie één van de makkelijkste die ik al gespeeld had. Jammer genoeg konden we dat niet omzetten in een mooi klassement aangezien ook onze ploeg door het slechte weer gehalveerd werd. Dirk Vernaeve en Erwin Vanlaere waren normaal gezien onze 3e en 4e man ... we zullen helaas nooit weten hoe we 't er zouden van af brengen. Toch wil ik via deze weg nog eens de 2 lokale jongeren (Mathieu en Steven) bedanken om op het allerlaatste moment in te vallen. Dank zij hen haalden we toch nog een 11e plaats (1 punt te kort voor top 10).

De quiz begon pas om 20u30, maar daar had iedereen begrip voor. Het laatste fragment klonk nog voor middernacht als ik me niet vergis. Het nut om de videoreonde 2x te tonen en dan pas op te halen kan idd in vraag gesteld worden. Anderzijds zijn deze zelfgemaakte parodie-videoclips echt wel een werkstuk om trots op te zijn. Maar ophalen na de 1e vertoning kan idd. geen kwaad, aangezien de muziekfragmenten echt niet moeilijk waren.

Ook de prijzentafel verdient weer veel lof. Als 11e ploeg had ik nog steeds een ruime keuze.
Conclusie: schitterende organisatie, verdiende winnaar en een mooie reclame voor onze hobby.

Puntje van kritiek dat mij echt stoorde: er werd gerookt in de zaal. Los van het aspect brandveiligheid en met alle respect voor de rokende medemens, maar ik vind dat we ondertussen in een tijd leven waarbij dit niet meer zou mogen. Niet rokers moeten volgens mij niet opdraaien voor de verslaving van een ander. Kan de organisatie hier iets aan doen? Voor een stuk wel, al licht de verantwoordelijkheid natuurlijk in de eerste plaats bij de rokers zelf.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4333
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door peegee »

Ik ben content, dat we ons van het weer niets hebben aangetrokken en gewoon naar Eine afgereisd zijn; dit was voor mij persoonlijk de eerste x dat ik aan deze quiz kon meedoen; normaal valt deze altijd in de kerstperiode en dan ben ik meestal in zonnigere oorden.....

De quiz op zich staat van de eerste x in mijn top 5 van "meest gesmaakte quizzen", vooral vanwege de toegankelijkheid. Ondanks de vele weggevers heb ik heerlijk kunnen genieten van veel van mijn favorieten. Het was dus meer een relaxte dan een "zwoeg-avond"... Ik denk dat the Fab 4 dit weekend voor de voor hen verkeerde quiz hebben gekozen....

En wat nog meer: een pracht van een prijzentafel !!!!! Ik heb een witte vinyl-album-versie van de recentste Van Jets mee :thumb2:

Tip voor volgend jaar?!: Als jullie de "We tube"-reeks (eigengemaakte videofilmpjes/clips :app: :thumb1: ) een 2e x voorbij laten komen, doe dat dan tijdens het ophalen van de antwoordblaren, dat scheelt weer een 10 minuten wachten; ofwel een tombola inlassen en de prijzen trekken tijdens het verbeteren van de laatste ronde en theoriereeks 2....
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren met een zeer goed gevoel naar huis gegaan (behalve dan voor het mislopen van de dvd van the Big 4, maar dat was dan ook een topprijs die vlug was weg :cry: ). Dit is dus een quiz geschreven op ons lijf en 't was dus ook aan de eindstand te merken. Onze nieuwe ploeg, The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse, haalde een (onverhoopte) 6de plaats (al heeft de jury geprobeerd ons dit te ontnemen, de snoodaards, maar allez kom, het is hen vergeven :mrgreen: ). Goed geluid, vlotte presentatie, mooie prijzentafel, goede bediening. Enkel de hierbovenvermelde puntjes van "kritiek" leefden ook aan onze tafel (met voor mij persoonlijk het roken als ambetantigheid). Leuke videoclips met Seek and destroy voor mij als hoogtepunt (nipt gevolgd door Ghostbusters).

Ook punten van lof voor de lokale frituur: je krijgt daar blijkbaar (tijdelijk) een frikandel gratis als je er een besteld, waardoor we Peegee hebben kunnen voederen :mrgreen: :mrgreen:

Ze zien ons in Eine zeker terug.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef: Toegegeven: de meest ervaren ploegen zullen dit te makkelijk vinden (je mag echt niets laten liggen), maar zonder de (ook door mij wel) gesmaakte (véél) moeilijker quizzen van de laatste maanden af te vallen, moet ik zeggen dat mijn hart dichter bij deze vorm van muziekquizzen ligt.
Dat weten we en dat siert je wel. Persoonlijk speel ik even graag de moeilijke quizzen, zelfs ietsje liever, zoals de recentelijke Spirit- of Lennonquiz als de relaxte (alhoewel, je moet verdraaid op je hoede blijven, er stond bvb bijna 'Our house' ipv 'House of fun' op het eind bij de grappige clipjes, pure onoplettendheid) Responsquiz, elk jaar een aanstekelijk toonbeeld van muzikaal enthousiasme en vindingrijkheid.
Voor mijn part mogen ze die zelfgemaakte filmpjes drie keer tonen zelfs, ze tonen ze elk jaar twee keer (al 8 jaar) en nu zou dat plots niet goed meer zijn, komaan gasten !

Zoals Filip zei, was het gisteren de makkelijkste versie ooit - zelfs makkelijker dan toen ze nog in dat JH zaten op den buiten.
We lieten heel weinig liggen en haalden er met een tweede plaats het maximum uit, ondanks dat onze Chris (M) ons heel in extremis sms-te dat hij niet uit zijn ondergesneeuwde/bevroren straat geraakte, en we dus - ook al voor de eerste keer in het bestaan van JPJ&SG - met drie man moesten quizzen.
Scary M was alweer een halfklein maatje te groot, maar we blijven ze binnen ons vizier houden : vroeg of laat hebben we ze, met drie of met vier man : volgende poging : Guess Who Gavere... dat ze zich maar al eens trainen op het zich te bloeden leggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Rock Monsieur schreef:Puntje van kritiek dat mij echt stoorde: er werd gerookt in de zaal. Los van het aspect brandveiligheid en met alle respect voor de rokende medemens, maar ik vind dat we ondertussen in een tijd leven waarbij dit niet meer zou mogen. Niet rokers moeten volgens mij niet opdraaien voor de verslaving van een ander. Kan de organisatie hier iets aan doen? Voor een stuk wel, al licht de verantwoordelijkheid natuurlijk in de eerste plaats bij de rokers zelf.
Ik vrees van niet, want de jury en presentator stonden zelf heimelijk te paffen vooraan ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Tonyvdb »

nog één ding vergeten te melden : DE PRIJZENTAFEL :shock: :shock: :shock: :app: :thumb1: :banana: :headbang:

Zelfs die van Men In Black verbleekte er bijna bij : indrukwekkend : vinyl, CD-boxen, DVD-sets, de nieuwste releases, ... : indrukwekkend
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

aLEEce in chains schreef:Gisteren met een zeer goed gevoel naar huis gegaan (behalve dan voor het mislopen van de dvd van the Big 4, maar dat was dan ook een topprijs die vlug was weg :cry: ).
Ik ga subiet nog eens kijken naar mijn Pro Shots-opnames die ik al van half juli staan heb zie :)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door fLEEtfox »

Tonyvdb schreef:Voor mijn part mogen ze die zelfgemaakte filmpjes drie keer tonen zelfs, ze tonen ze elk jaar twee keer (al 8 jaar) en nu zou dat plots niet goed meer zijn, komaan gasten !
Tony, verval niet in de 'fout' van onze gepensioneerde boekhouder waarvan ik soms een werkwijze in twijfel trek en die dan repliceerde met "ik doe dat al 25 jaar zo". Het is niet omdat ik de laatste 10 jaar 50 snelheidsovertredingen per jaar bijeen sprokkel dat ik daarom goed bezig ben :shock: . Ik sluit mij aan bij Ludo die zegt : OK om die videoreeks 2x te spelen maar haal dan ondertussen op zijn minst al de antwoordbladen op (te meer daar we al 1/2 uur later begonnen waren om (logischerwijs en uitzonderlijk dit keer) te wachten op mensen die te laat kwamen door het slechte weer)...
Behalve die "lange uitloop" van de overigens schitterende vertolkingen van muziekclips niets dan lof voor onze allereerste deelname daar bij de Reine de l'Escaut:
- vriendelijke en vlotte bediening
- technisch dik in orde qua geluid, projectie,ophalen,...
- ook inhoudelijk een dikke pluim (maar dan misschien omdat het ook recht in onznen hof was)
- prachtige prijzentafel
- respect van timing in het algemeen

Ook intern zat het heel snor bij ons (enorm complementair teamke) en proficiat aan vinceluka met zijn (weeral) dubbele overwinning in één weekend!

In elk geval zakken (en hopelijks niet meer glijden) wij volgend jaar zeker terug af naar Eine!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Tonyvdb »

fLEEtfox schreef:
Tonyvdb schreef:Voor mijn part mogen ze die zelfgemaakte filmpjes drie keer tonen zelfs, ze tonen ze elk jaar twee keer (al 8 jaar) en nu zou dat plots niet goed meer zijn, komaan gasten !
Tony, verval niet in de 'fout' van onze gepensioneerde boekhouder waarvan ik soms een werkwijze in twijfel trek en die dan repliceerde met "ik doe dat al 25 jaar zo".
niemand stoort/stoorde er zich klaarblijkelijk aan de voorbije zeven jaar.
Wij alvast gisteren ook niet.
Daarenboven heb je dan nog wat extra tijd om de hoezen en lyrics te bestuderen.

Soit, dan ben ik maar een soortement gepensioneerde boekhouder 8)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SpeedKing »

Tonyvdb schreef:
fLEEtfox schreef:
Tonyvdb schreef:Voor mijn part mogen ze die zelfgemaakte filmpjes drie keer tonen zelfs, ze tonen ze elk jaar twee keer (al 8 jaar) en nu zou dat plots niet goed meer zijn, komaan gasten !
Voor alle duidelijkheid: ik vond de filmpjes ook hi-la-risch! Chapeau voor het werk en creativiteit dat daarin zat! Maar toch vind ik dat je zou kunnen beginnen ophalen tijdens de tweede vertoning.

Misschien is het ook gewoon de hang van een jonge vader om toch wat op tijd weer thuis te zijn, dat kan ook ;). Maar sowieso vind ik dat een quiz om middernacht zou moeten kunnen afklokken.

En voor nog meer duidelijkheid: dit was wel degelijk mijn favo quiz aller quizzen qua inhoud en aanpak!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door boo-lee »

Bedankt voor de heel positieve reacties, dat doet echt veel plezier om te lezen! :thumb1:

Binnenkort ga ik nog wat uitgebreider reageren en zal ik hier ook alle antwoorden posten, maar bij deze al een link naar de hierboven al besproken "WeTube" reeks voor wie er niet bij was:

http://vimeo.com/17422292
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door Metal.LEE.ca »

Toffe quiz waar we onverwachts een 6e plaats behaalden in de nieuwe opstelling.
Enig minpuntje voor mij was - zoals hierboven reeds aangehaald - het roken in de zaal.

Volgend jaar zijn we er terug. :banana:
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 8e Popquiz vzw Respons, za 4/12, Zaal De Kring, Oudenaarde

Bericht door SepPuKu »

Ik begin met 1 minpunt (kwestie van positief te eindigen :wink: ): quiz is net iets te toegankelijk om aan iedereen de nodige uitdaging te bieden. Ik vermoed dat 1 of 2 extra kuitenbijters per reeks de gelegenheidsploegen niet doet afhaken en de ploegen vooraan toch meer kansen biedt om het verschil te maken. De luisterfragmenten hebben m.i. nauwelijks voor een verschil gezorgd bovenaan, gezien de vele maxima die er gescoord werden.

Maar: hij zat gevarieerd in elkaar, prijzentafel was top, bediening vlot, veelvuldige projecties van tussenstanden e.d. en We-Tube een gesmaakte uitsmijter (en ik vermoed dat de drijfveer van deze quiz voor de helft met deze reeks te maken heeft, ik denk dat de organisatie daar menig uur plezier aan beleeft, alsook menig uur monteerwerk :shock: :thumb1: ) Lijkt me evident dat jullie een goed gevoel overhouden aan de geoliede organisatie :!:
Plaats reactie